Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OutOfTheWood

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 03:44

Ik vraag om hulp, niet om een persoon die me afkat zonder dat ze ook maar 1% weet van wat er gaande is binnen de kring waarin ik helaas woon. Dergelijke negativiteit uit je maar naar een ander, dit is gewoon respectloos en totaal niet hulpgevend.

Dat je alleen maar negativiteit ziet dat ligt dan aan jouwzelf. Als ik geen zin had en niets wilde had ik ook geen post geplaatst om hulp te zoeken.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 07:43

Ik lees eigenlijk hetzelfde als Shiloh.. En dat is: wat wil je dan wel? Ik vind die reactie ook niet respectloos. Er zijn zoveel opties voor bijbanen, dat het wel handig is om te weten wat je dan wel wil en kan. Shiloh heeft je de waardevolle tip om juist uit te gaan van je kwaliteiten.

Wat maakt in een winkel werken zo verschrikkelijk? Elke winkel is weer anders. Je hebt al wat ervaring in de horeca schrijf je, wellicht is dat een optie? Is er een stad in de buurt waar je misschien een baan kan zoeken?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:40

Ik lees precies hetzelfde... Je hebt geen opleiding afgemaakt, maar stelt wel eisen.. Dan wordt het een lastige zaak en vraag ik me af: Hoe graag wil je aan het werk?
Ik zie vooral excuses om niet te gaan werken.

En een klein dorp? Dat ligt vast niet 100 km van de beschaving, je hebt vast een fiets. 10 kilometer enkele reis is echt wel te doen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:49

Sorry, maar op mij kwam je post ook vrij negatief over. Je hebt je opleiding niet afgemaakt, want je moet nog 2 examens maar het komt door school. Je geeft een aantal baantjes aan waar je niet meer kan/wil werken. En je geeft aan niet in een winkel te willen werken. Dat is nu eenmaal niet een heel positieve kijk op de situatie. Ik vind je dan ook nogal heftig reageren op Shiloh .. wij reageren op datgene wat je gepost hebt en kennen de verdere situatie niet.

Bedenk vooral wat je wel kan en wilt. En zoek het buiten je dorp als daar niks is. Met de fiets een straal van 15 km en anders zien wat qua OV haalbaar is.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:32

Is er hier iemand die vanavond nog mijn brief zou willen nalezen? Hij is nu nog niet af, maar denk rond een uur of 8 wel.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:16

Ik weet nog niet helemaal hoe mijn avond verder loopt, dus beloven kan ik niks (of je moet hem nu al klaar hebben?), maar je mag hem gerust sturen.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:41

Lalidan schreef:
Ik weet nog niet helemaal hoe mijn avond verder loopt, dus beloven kan ik niks (of je moet hem nu al klaar hebben?), maar je mag hem gerust sturen.

PB! :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:14

Dyphusion als je nog hulp nodig hebt, wil ik hem ook nog wel een keer lezen

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:23

Hij is inmiddels al verstuurd. Toch bedankt voor je aanbod! :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:37

Nu duimen draaien dus :)

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 01:32

Yess! :) Hopelijk hoor ik snel wat.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:48

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:06

Annwfyn, wat vervelend zeg allemaal! Achter de uitzendbureaus aanbellen kan nog wel eens helpen. Verder zijn Inbound klantenservice banen er vaak wel, maar weet niet of het voor jouw te doen is om naar grote steden te reizen vanuit je woonplaats?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:25

Annwfyn schreef:
Omdat ik nu echt steeds meer met m'n handen in het haar zit dacht ik, goh.. misschien zijn er wel meer lotgenoten hier op Bokt.
En jawel, ik vond dit topic.

Ook ik ben op zoek naar een baan, dit wil echter niet vlotten.

Wat achtergrond info:
Ik heb gestudeerd aan de universiteit (Psychologie) en heb op het HBO een propedeuse (pedagogiek).
Mijn studie aan de uni heb ik vorig jaar door omstandigheden stop moeten zetten (het idee is voor alsnog tijdelijk!!)
Toen ging ik door een hele molen van beëindigde relatie, geen woning enz enz.
Nu heb ik weer een woning gevonden en kan ik vanaf hier verder bouwen aan de toekomst, zou je denken.

Maar daarvoor zijn wel centjes nodig natuurlijk en laten die nu net bijna op zijn.
Al een poos ben ik op zoek naar werk, maar tot op heden nog niets kunnen vinden.
Omdat ik "te jong" ben voor een uitkering en "te oud" voor de meeste bijbaantjes en nog geen studie heb afgerond pas ik nergens echt bij.

Ik heb totaal geen voorkeur voor werk, als het maar (totaal) minimaal 20 uur per week is en ik dus betaald krijg.
Ik solliciteer op alles wat mogelijk een optie voor mij zou zijn en sta bij diverse uitzendbureaus ingeschreven.

Heeft er iemand nog waardevolle tips?
Woonplaats Vlaardingen, geen eigen vervoer (wel rijbewijs)

Welkom! Je bent niet de enige psycholoog geloof ik!

Ben je al bij het gemeentehuis geweest? Vaak kunnen gemeentes in deze wel wat voor je betekenen wat betreft een speciale uitkering. In mijn gemeente gebeurt dit in ieder geval wel :)

Hier iemand ervaring met een functie als projectsecretaris? Zie een leuke functie, maar weet niet of het mij wel past. Wat hoort standaard in deze functie thuis?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:38

Ik ben inderdaad ook basispyscholoog. Afgestudeerd en daarna mocht ik een half jaar werkervaring opdoen. Helaas daar niets geworden en een jaar lang gesolliciteerd op alles wat los en vast zat en te maken had met psychologie.

Na een jaar besloten om mij te orienteren om ICT omscholingsmogelijkheid. gelukkig kreeg ik een aanbod om aan de slag te gaan als psycholoog. Helaas eerste tijd niet betaald, maar hopelijk krijg ik wel een boel nieuwe ervaringen erbij en kan ik zo weer aan de slag als psycholoog.

Eerlijk gezegd zou ik het niemand aanraden om psychologie te studeren, als je een baan zoekt hahah.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:21

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:48

Youngcapital heeft ook ontzettend veel vacatures in die regio :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:53

Annwfyn schreef:
Psychologie is niet echt ideaal nee, maar moet wel zeggen dat ik me aan het richten was op de bio/neuro psychologie.
Hier is dan nog wel een banenkans.

Maar voor nu dus nog helemaal geen papiertje.

Ik ben al bij de gemeente geweest en het enige wat die zegt is kort door de bocht "je moet naar school en je krijgt geen geld"
(natuurlijk zit er meer achter, maar hier komt het op neer)

Jammer is dat ik gewoon niet naar school kan door geldgebrek.

Achter uitzendbureaus aanbellen kan ik inderdaad nog proberen!

Pffff, wat balen zeg.... een kennis van me heeft in onze gemeente een hoop meer geluk gehad! Zij had gelukkig binnen 2 maanden een baan. Maar woonde thuis, kwam net van school af en kreeg een kleine uitkering. Sinds ze aan het werk is nooit weer uitkeringsafhankelijk geweest!

Ook geen projecten waar ze jongeren aan een baan helpen in jouw regio? In Groningen hebben ze zoiets, vrij groot...

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:06

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:35

lovelys schreef:
Ik ben inderdaad ook basispyscholoog. Afgestudeerd en daarna mocht ik een half jaar werkervaring opdoen. Helaas daar niets geworden en een jaar lang gesolliciteerd op alles wat los en vast zat en te maken had met psychologie.

Na een jaar besloten om mij te orienteren om ICT omscholingsmogelijkheid. gelukkig kreeg ik een aanbod om aan de slag te gaan als psycholoog. Helaas eerste tijd niet betaald, maar hopelijk krijg ik wel een boel nieuwe ervaringen erbij en kan ik zo weer aan de slag als psycholoog.

Eerlijk gezegd zou ik het niemand aanraden om psychologie te studeren, als je een baan zoekt hahah.

Ik weet nog toen ik een studie moest kiezen in 2005 dat echt zó veel mensen psychologie gingen doen, dat er ook een numerus ficsus op kwam. Met die enorme groep zitten jullie nu om banen te vechten. Eigenlijk hadden daar toen veel grotere maatregelen op genomen moeten worden. Erg vervelend nu allemaal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:51

Is het voor jullie niet mogelijk om via het UWV een scholing te doen die past bij jullie studie? Ik zou persoonlijk wel eens een soort van coaching-scholing willen volgen, lijkt me enorm leuk en toepasbaar in vele vakgebieden. Maarja, ik heb bedrijfskunde gestudeerd, dus wat heb ik er aan :')

Ik heb gisteren het uitzendbureau gemaild en vanaf nu hou ik al hun vacatures in de gaten. Hoop heel snel iets nieuws te hebben. Wel een goed teken dat het hier zo rustig is geloof ik? :D

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:26

Ja en de universiteit was bij mij ook niet eerlijk. Zij gaven aan de veel mensen binnen een jaar als psycholoog aan het werk waren. Dat is gewoon niet waar of alleen maar onbetaald. Al mijn vrienden zijn wat anders gaan doen. 1 vriendin heeft geluk gehad en was naar Engeland toe geemigreerd en heeft daar een baan als psycholoog. Ook zij doet het deels op vrijwilligerswerk.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:30

En de verschillende instanties maar lachen omdat ze zoveel goedkope krachten in huis hebben. Eigenlijk moeten werkervarings plekken gewoon verboden worden. Je neemt iemand maar gewoon aan tegen een normaal salaris. Te idioot voor woorden eigenlijk dat mensen uit wanhoop jaren aan een stuk voor nop zitten te werken.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:33

Ja het is echt belachelijk, maar helaas wel eigenlijk de enige manier. Ik dacht met hard werken is er vast wel iemand die denkt; he dit is iemand waar we wat aan hebben! Helaas werkt dat in de psychologie niet. Het enige wat werkt is gratis werken met nog vele anderen en beter zijn dan de rest.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:34

lovelys schreef:
Ja en de universiteit was bij mij ook niet eerlijk. Zij gaven aan de veel mensen binnen een jaar als psycholoog aan het werk waren. Dat is gewoon niet waar of alleen maar onbetaald. Al mijn vrienden zijn wat anders gaan doen. 1 vriendin heeft geluk gehad en was naar Engeland toe geemigreerd en heeft daar een baan als psycholoog. Ook zij doet het deels op vrijwilligerswerk.

Ach ja, opleidingen...
In mijn derde jaar was er zo'n leuke leraar die ging beweren dat wij in het eerste jaar na de opleiding makkelijk een ton per jaar konden verdienen. _O-
Zat ik dan, met nog geen 1000 euro per maand :')