Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annwfyn schreef:Omdat ik nu echt steeds meer met m'n handen in het haar zit dacht ik, goh.. misschien zijn er wel meer lotgenoten hier op Bokt.
En jawel, ik vond dit topic.
Ook ik ben op zoek naar een baan, dit wil echter niet vlotten.
Wat achtergrond info:
Ik heb gestudeerd aan de universiteit (Psychologie) en heb op het HBO een propedeuse (pedagogiek).
Mijn studie aan de uni heb ik vorig jaar door omstandigheden stop moeten zetten (het idee is voor alsnog tijdelijk!!)
Toen ging ik door een hele molen van beëindigde relatie, geen woning enz enz.
Nu heb ik weer een woning gevonden en kan ik vanaf hier verder bouwen aan de toekomst, zou je denken.
Maar daarvoor zijn wel centjes nodig natuurlijk en laten die nu net bijna op zijn.
Al een poos ben ik op zoek naar werk, maar tot op heden nog niets kunnen vinden.
Omdat ik "te jong" ben voor een uitkering en "te oud" voor de meeste bijbaantjes en nog geen studie heb afgerond pas ik nergens echt bij.
Ik heb totaal geen voorkeur voor werk, als het maar (totaal) minimaal 20 uur per week is en ik dus betaald krijg.
Ik solliciteer op alles wat mogelijk een optie voor mij zou zijn en sta bij diverse uitzendbureaus ingeschreven.
Heeft er iemand nog waardevolle tips?
Woonplaats Vlaardingen, geen eigen vervoer (wel rijbewijs)
Annwfyn schreef:Psychologie is niet echt ideaal nee, maar moet wel zeggen dat ik me aan het richten was op de bio/neuro psychologie.
Hier is dan nog wel een banenkans.
Maar voor nu dus nog helemaal geen papiertje.
Ik ben al bij de gemeente geweest en het enige wat die zegt is kort door de bocht "je moet naar school en je krijgt geen geld"
(natuurlijk zit er meer achter, maar hier komt het op neer)
Jammer is dat ik gewoon niet naar school kan door geldgebrek.
Achter uitzendbureaus aanbellen kan ik inderdaad nog proberen!
lovelys schreef:Ik ben inderdaad ook basispyscholoog. Afgestudeerd en daarna mocht ik een half jaar werkervaring opdoen. Helaas daar niets geworden en een jaar lang gesolliciteerd op alles wat los en vast zat en te maken had met psychologie.
Na een jaar besloten om mij te orienteren om ICT omscholingsmogelijkheid. gelukkig kreeg ik een aanbod om aan de slag te gaan als psycholoog. Helaas eerste tijd niet betaald, maar hopelijk krijg ik wel een boel nieuwe ervaringen erbij en kan ik zo weer aan de slag als psycholoog.
Eerlijk gezegd zou ik het niemand aanraden om psychologie te studeren, als je een baan zoekt hahah.
lovelys schreef:Ja en de universiteit was bij mij ook niet eerlijk. Zij gaven aan de veel mensen binnen een jaar als psycholoog aan het werk waren. Dat is gewoon niet waar of alleen maar onbetaald. Al mijn vrienden zijn wat anders gaan doen. 1 vriendin heeft geluk gehad en was naar Engeland toe geemigreerd en heeft daar een baan als psycholoog. Ook zij doet het deels op vrijwilligerswerk.