Ik merk dat ik lui begin te worden. Een afkeer van sollicitatiebrieven schrijven begin te krijgen, stel het altijd maar uit. Wie geeft mij even een spreekwoordelijke schop onder de kont.
Corelli
Geplaatst: 29-04-14 16:33
Levend standbeeld
Ik heb er sinds gister weer een client bij voor mijn eigen bedrijf, jeej Ben tevens aangenomen als onderzoeksassistent bij een onderzoek van de UVA, dus mijn werkweek begint weer een beetje vorm te krijgen (heb daarnaast nog een werkervaringsplek en een bijbaan in de zorg)
Nancy: ik kan me voorstellen dat je het een lastige situatie vindt. Over geld praten met nieuwe cliënten is sowieso al best lastig (is mijn ervaring) en al helemaal als de moeder met haar hoofd bij haar kind is, wat heel begrijpelijk is. Ik zou als moeder straks terugkomt eerst vragen naar hoe het nu is met het kind, moeder even laten ventileren en daarna aansnijden dat je graag een nieuwe afspraak wil maken voor het inwerken omdat dit nu natuurlijk niet gelukt is. Vanuit hier kun je een bruggetje slaan naar de uren die je van vandaag graag vergoed wil hebben, maar dit zou ik alleen doen als je aanvoelt dat ze er met haar hoofd bij is. Als de bij wijze van super van streek is door het ziek zijn van haar kind, zou ik er later op een rustiger tijdstip op terug komen. Succes!
Hier ook werk!! Wel inval werk, maar ze schijnen veel werkplekken te hebben dus als het goed is elke week wel minstens een dag werk (zoek voor 3 dagen ongeveer)
Tevens krijg ik ook deze week te horen of ik andere vaste bijbaan krijg voor 1 dag in de week
Fiebie
Geplaatst: 29-04-14 21:25
Gini schreef:
Ik merk dat ik lui begin te worden. Een afkeer van sollicitatiebrieven schrijven begin te krijgen, stel het altijd maar uit. Wie geeft mij even een spreekwoordelijke schop onder de kont.
Ik zou wat doen hoor.... anders is dit je toekomst
Voor iemand die wil is er altijd werk. Gewoon solliciteren op alles wat los en vast zit!!
vuurneon
Geplaatst: 29-04-14 21:38
Ik heb trouwens per ongeluk een meisje laten schrikken; was een snuffelstage van dat meisje (14 jaar) en ze kwam van dezelfde school als ik kwam; dus ik zei al voor de grap (maar blijkbaar iets te serieus)... Dit is je toekomst, als je van die school komt, eindig je net als mij hier! Ze keek mij heel verschrikt aan
Hoop dat het meisje nu niet denkt dat ze geen toekomst meer heeft (collega heeft het nog proberen te redden, maar ze bleef een beetje bang kijken )
Ach hahaha het is ook niet gezegd dat het jou toekomst is toch?? Tis zo ontzettend beroerd. Oh ik wou wel weer schoonmaken, dan ben je lekker bezig. Nu zit ik me de helft van de tijd te vervelen
Nou wat let je? Míjn 'schoonmaakster', wat een naar woord trouwens.....interierverzorgster, hulp in de huishoudinge, heeft trouwens ook gewoon netjes een bedrijfje. PGB en ondersteunende zorg, en dit schuift ze er ook onder. Ik betaal haar dus netjes wit. Ik vind dat een nette oplossing!
Waarom een naar woord? Ze maken toch schoon? Tsja schoonmaakbedrijven hier in Groningen willen mij niet hebben... Had k al geprobeerd daar t niet zo raar verdiend en je lekker bezig bent!
Vind dat ook een nette oplossing, doet ze je huis ook? of alleen kantoor?
Dat is helemaal ideaal Kriel ik maak momenteel schoon op twee plekken, maar dat valt meer onder de noemer mantelzorg wil ht ook echt nit meer als baan doen, iets te belastend , lichamelijk gezien, ben dus nog steeds aan ht stoeien met omscholen( als in "wat zal ik in vredesnaam gaan doen")
nikkielvis
Geplaatst: 30-04-14 09:30
Misschien iemand die dit iets vind. Bij ons in Leiden bij OctoPlus zoeken we nog mensen.
mijn E is schijnbaar een beetje van de leg zie ik in mijn vorige bericht , maar goed, nu doet hij het wel weer gewoon misschien maar gewoon minder haastig tiepen, dat zal ook schelen
is hier ook een extra reden om niet full time te gaan werken Kriel, we hebben een honden hobby, smurf 1 is nu twee en een half en eind van het jaar zit smurf 2 in de planning... en wij hebben ook niet een hond die we even door de buuf kunnen laten uitlaten dus sja, dan moet er toch iemand wat meer thuis zijn.
hier trouwens nog steeds bar weinig vacatures , maar goed, dat is ook iets wat ik gewend ben ik ben momenteel bezig met informatie aanvragen over een opleiding vertaler/tolk in deeltijd. dat is toch iets wat me blijft trekken. geloof wel dat ik dan eerst een opfriscursus ga doen wat betreft NL grammatica, ik merk dat als je er niet echt mee bezig bent, dat toch wel flink wegzakt.
Marcella
Geplaatst: 30-04-14 11:56
Sonja_vR schreef:
geloof wel dat ik dan eerst een opfriscursus ga doen wat betreft NL grammatica, ik merk dat als je er niet echt mee bezig bent, dat toch wel flink wegzakt.
Veel gaan lezen dat helpt (in ieder geval bij mij ).
ik lees heel veel in het Engels maar idd ik moet eigenlijk gewoon wat meer Nederlandse boeken lezen en ach, een opfriscursus zal ik sowieso niet slechter van worden denk ik,
vuurneon
Geplaatst: 30-04-14 14:55
Kriel schreef:
Alles En de dagen dat ik van huis ben past ze ook op mijn pup
Ik ben gewoon facilitair medewerker, schoonmaak doe ik zelden echt alleen in geval van nood ondersteun ik de dames van de poets (zoals deze week toevallig, omdat de baas was vergeten dat 1 de hele week vrij is )