Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:00

Vreemd holly? Op mijn telefoon doet de site het nl. gewoon. Wat voor glas staat onder zoek? Begrijp niet helemaal wat je bedoelt.. :o Wat is te lief? Zie ik nergens staan..

Facebook pagina heb ik. Like/deel actie ben ik inderdaad ook mee bezig :) Twitter heb ik ook maar heb het idee dat dat in deze sector niet heel veel doet of zo. Verder heb ik ook Instagram.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:42

Wat Holly bedoelt met "Wat is te lief?" is dat het voor haar niet duidelijk is wat je website doet. Wat je verkoopt.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:21

Ah oké.. Als de site het normaal doet is dat volgens mij wel duidelijk. Ik begrijp niet hoe het kan dat holly m'n website niet goed kan zien, aangezien hij het bij mij en vrienden/familie ook gewoon op mobiel doet :?

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:57

Sorry dat ik jullie hier even binnenval maar ik heb even hulp nodig van een ondernemer.
Moet je bij personeelskosten op de liquiditeitsbegroting de kosten om jezelf als ondernemer uit te betalen meerekenen of niet?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:10

Denk dat dat afhankelijk is van je bedrijfsvorm wellicht? Eenmanszaak namelijk niet lijkt me :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:16

Eilish schreef:
Iemand een tip voor een goedkope jurist voor het opstellen van de algemene voorwaarden?

Ik zit te denken aan knab voor een zakelijke rekening.
En pay.nl voor de betaalmethoden. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Sorry voor het binnenvallen.
Ik ben al aan een halfjaar aan het voorbereiden voor een webshop in vingerloze handschoenen. De handschoenen laat ik zelf maken :)
En wil deze maand van start gaan. Heb eind januari een afspraak bij de kvk :D

Ik ben zelf van ING naar Knab overgestapt vorig jaar en daar ben ik nog steeds heel blij mee *D

Om mensen online te laten betalen, heb ik voor Mollie Payments gekozen.
Fijn daar aan vind ik dat er geen vaste kosten per maand zijn. Dus als er geen bestelling is, kost het me ook niets.
Ben er erg tevreden mee, en sinds ik Mollie heb (o.a. voor iDeal betalingen) betalen zo'n 75% van m'n klanten er ook daadwerkelijk mee. Voorheen moesten ze het met de hand overmaken. Dat kan nu nog steeds, maar de meeste mensen gaan toch liever voor iDeal.
Voor mij ook fijn, want daardoor krijg ik direct melding van de betaling en kan de bestelling vaak een hele dag eerder met de post mee.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 23:38

Mollie was destijds veel duurder dan Sisow, weet niet of dat nog steeds zo is. Bij Sisow betaal ik 10 cent per transactie geloof ik, dus ook geen abonnement.

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 07:16

Ik ben al even op zoek naar de juiste informatie v.w.b. mijn idee waar ik wat mee wil doen. Maar ben helemaal voorbij gelopen aan het feit dat er over ieder onderwerp wel iets op bokt te vinden is -:) , dus liep zojuist tegen dit topic aan.
Ik heb al even zitten lezen in de historie van het topic en er kwam handige informatie voorbij, vooral voor (evt.) in de toekomst.
Ik ga nog eens verder lezen hier en hou het topic in de gaten :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:41

Wij zijn jaren geleden ook overgestapt van Mollie naar Sisow, omdat Sisow een stuk goedkoper was. Weet niet of dat nog zo is...
Knab zou ik nog steeds naar over willen stappen, maar het is echt balen dat je geen contant geld kan storten. Als dat in de toekomst mogelijk is, stap ik meteen over.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:31

Ik heb ook sisow, ik vind het superfijn en ze betalen snel uit!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:34

Wij gaan naar Pay.nl. Hoor ik goede verhalen over en is ook scherp geprijsd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:13

Ik heb het pas nog gevraagd maar geld af kunnen storten zou momenteel niet iets zijn waar ze zich druk om maken zeg maar.... Maar als mensen er massaal naar informeren en aangeven dat dat de reden is dat ze niet overstappen, misschien dan wel...?

Hoewel ik ook even niet echt voor me zie hoe ze dat dan in de praktijk zouden moeten regelen :=

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:20

Bedankt nog voor de reacties!
Ik moet nog even goed kijken naar Mollie, Sisow en Pay.nl

Ik las trouwens bij Knab dat je wel contant geld kan gebruiken om je rekeningen te betalen bij het GWK kantoor.

Laatst had ik een kennismakingsgesprek bij een boekhouder. Voelde goed, alleen gaf ik aan dat ik gelezen had dat een jaarrekening niet verplicht is voor een eenmanszaak en dat ontkende ze.
Nu heb ik het weer opgezocht, maar ik lees toch echt van meerdere bronnen dat het niet meer verplicht is. Weten jullie daar iets van? En zouden jullie dan alsnog kiezen voor deze boekhouder?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:00

Je zult wel jaarcijfers moeten hebben om in je inkomstenbelasting opgave in te vullen. Maar het klopt dat er geen verplichting is om jaarcijfers (balans) te deponeren bij de KvK zoals dat wel bij een B.V. het geval is.
Als de boekhouder goed is en jij zegt "maak wel jaarcijfers voor mij" (Jij bent immers de klant, dus jij bepaalt) waarom niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:41

Mollie én Sisow kosten voor iDeal momenteel allebei precies € 0,45 per transactie.
Voor de overige betaalmethodes is Sisow op dit moment voor veel dingen weer juist net iets duurder dan Mollie.

Ik heb voor Mollie gekozen, omdat ik bij hun gemakkelijk een betaal link kan aanmaken.
Die kan ik dan ook gewoon los naar de klant sturen of in een factuur zetten.
Want ik heb geen webshop om winkelwagentjes en afreken systemen in te implementeren.

Bij Sisow kon ik geen info op de site vinden over de mogelijkheid van een losse betaal link.
Daarom is het in mijn geval Mollie geworden.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:13

pmarena schreef:
Ik heb het pas nog gevraagd maar geld af kunnen storten zou momenteel niet iets zijn waar ze zich druk om maken zeg maar.... Maar als mensen er massaal naar informeren en aangeven dat dat de reden is dat ze niet overstappen, misschien dan wel...?

Hoewel ik ook even niet echt voor me zie hoe ze dat dan in de praktijk zouden moeten regelen :=

Je kan het nu bij bepaalde geldwisselkantoren storten. Voor ons betekend dat dat het dichste kantoor in Rotterdam is.
Ik ga niet 1 keer in de 2 dagen naar Rotterdam rijden om geld af te storten.

Er zit hier op Hellevoet ook een wisselkantoor. Echter werkt deze niet met Knab samen.
Als ze er nou voor zorgen dat er op meer punten geld gestort kan worden....

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:14

LisaFaded schreef:

Dat kan je zelf instellen he ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:47

Ja is dat zo dat er nog best wisselkantoren her en der zitten? Ik heb er echt to-táál géén idee van.

Misschien kan je ze eens een mailtje sturen als je even een momentje hebt?
Ze staan op zich wel erg open voor verbeteringen / service :j

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:00

Ik heb al een keer met ze gebeld. Conclusie was dat ik naar Rotterdam moest rijden om contant geld te storten.
Maar als ik nou elke week even een mail stuur.... Ze worden vanzelf gek van me :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:08

Kan je niet een leuk rapportje voor ze maken waar dat kantoor van jullie in H-voet allemaal zit, dat het interessant is voor ze om hun service daarmee uit te breiden :P

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:59

En heeft er iemand ervaring met Acumulus?
Ik denk dat ik dat kies als boekhoudprogramma.
Heeft positieve beoordelingen en is volgens mij een van de goedkoopste.
En ik kan het koppelen aan mijn webshop.
Moet alleen nog even overleggen met mijn boekhouder.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:07

Accumulus wil ik ook wel meer over weten, kan ik aan mijn klantregistratie koppelen

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:34

HorseTopShop schreef:
LisaFaded schreef:

Dat kan je zelf instellen he ;)

Ja dat klopt :D

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:44

Ik werk nu 3 kwart jaar met acumulus, ben etg tevreden. Ben niet een ster in boekhouden maar kan het met acumulus helemaal zelf, als ik voor een regeling in aanmerking kom dan laat het programma dat ook weten.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:23

Een vriendin van mij werkt ook met Acumulus en is er ook erg tevreden over. Ik werk zelf met Moneybird en heb een boekhouder voor de omzetbelasting aangifte Q4 en mijn inkomstenbelasting.