Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 22:56

Ik weet dat Young Capital binnenkort een yraineeship start voor testers. Al heb ik geen idee of dat het niveau is waarnaar je zoekt.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 01:47

Ik heb idd bij Young capirltal gesolliciteerd. Ben door de eerste 3 gesprekken. Maandag hoorik of mijn kennisopdracht goed genoeg is en daarna nog een ronde

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 02:40

Spannend! Ik zal voor je duimen! Ik was daar ook in gesprek, maar het is uiteindelijk een ander bedrijf geworden. Die namen me na een online assessment (voor het eerste gesprek) en 1 gesprek gewoon aan, met vele betere voorwaarden ook nog eens. Minder gedoe :+ , maar YC biedt ook een prima traject!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:42

Hier wel inderdaag wat gedoe. Eerst telefonisch daarna 2x op sollicitatie. Nu een opdracht en daarna nog capaciteitentest en presentatie. Voordeel is ze leren je wel goed kennen en kunnen goed inschatten wat wel en niet bij je past. Zo gaan ze bij mij echt op zoek naar een bedrijf hier in de buurt. Terwijl een ander bureau direct begon over mogelijke verhuizing richting het midden van het land.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:41

Ja. Dat beloven ze inderdaad wel redelijk. Bij het bedrijf waar ik nu ga heeft beloofd me niet naar de randstad te sturen. Utrecht zal het verste zijn. Hooguit misschien de eerste maanden om de eerste ervaringscredits op te bouwen, maar daarna al snel niet meer.

Voordeel is hier dat ik direct vast contract krijg en ze zijn detacheerders, waardoor je elke paar maanden ergens anders zit. Ik denk dat ik daardoor sneller zal leren en groeien. YC is toch vooral gericht op het plaatsen bij 1 opdrachtgever en dat je daar blijft. Maar dat moet je wel liggen en ook willen.

Ik zal voor je duimen!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:57

Ja en ik houd meer van stabiliteit. Ik hoop dat ik mij dan meer kan verdiepen in iets wat ik leuk vindt. Stel dat dit het niet is, ben ik maar 1 jaar verplicht te blijven. Daarna ben ik weer vrij om te gaan en staan waar ik wil.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:04

Oh! Dat is bij testers dan anders. Waar ik over in gesprek was zat je 2 jaar vast, dat vond ik niet zo'n prettig idee. Maar 1 jaar is goed te doen, klinkt goed. Iets gehoord vandaag?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:20

Morgen hoor ik meer. Het is idd 2 jaar in totaal. 1jaar bij young capital en daarna bij werkgever.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:05

Sorry dat ik hier zo maar even binnen kom vallen, maar ook ik moet eraan gaan geloven om een sollicitatiebrief te gaan schrijven. Heeft er iemand tips? Eigen brieven die ik mag lezen als voorbeeld? En tips om je CV op te pimpen? Hoe ziet jullie CV er uit?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:39

Nou ben zonder slag of stoot eigenlijk door de selectieprocedure heen gekomen. Net alle papieren gekregen en ga die maar eens doorlezen, maar zoaks het er naar uit ziet wordt ik de komende twee jaar tot software tester opgeleid en aan het werk gezet.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:39

Klinkt goed lovelys, lijkt het je ook nog een beetje leuk?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:49

Lalidan Ja lijkt mij leuk. Veel contact met mensen (collega's) en veel verdieping + met mijn hoofd werken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:51

Leuk lovelys! Gefeliciteerd!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:26

Dank je wel allemaal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:18

Wat positief nieuws zo uit de nieuwe ict hoek!! Super fijn!

Ik heb een leuke vacature gezien voor een bijbaan. Maar ze vragen wel wat extra naast CV + motivatiebrief. Beetje een uitdaging :')

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:47

Lastig Idinn, ik ben helaas niet zo creatief.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:14

Voor een bijbaan nog wat extra's naast cv en motivatie brief?? Wat is dat dan voor geweldige droombaan??

Gisteren eindelijk mijn gesprek gehad bij het bedrijf waar ik een tijd terug al een mail naar gestuurd had. Aardige man, duidelijk een passie voor het vak en ik ben helemaal enthousiast. Dít is wat ik wil doen!! Nu alleen nog even zien hoe ik er kom en waar ik tot het eind van die studie mijn inkomen mee verdien.
Nogmaals dank je wel indinn voor je hulp met de mail, dat was toch net even dat steuntje in de rug wat ik nodig had!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:03

Lalidan al wat beter zicht gekregen?

Hier ook een dilemma, geen werk te vinden in de psychologie en dus halverwege december besloten richting ICT te gaan.

Als laatste gesolliciteerd voor een soort stage als psycholoog, maar vaak krijg je toch een afwijzing. Bizal genoeg ben ik uitgenodigd op gesprek en ben ik vandaag aangenomen. NU dus keuze of geld verdienen in de ICT of mijn hart volgen en een onzeker pad op. Ik heb 1 nacht om te slapen, maar zit nu al te stuiteren.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:46

ik heb er vandaag ook 9 brieven uitgedaan!
MAAR VIND MOTIVATIE OOK ZO MOEILIJK!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:39

wow Alja 9!?

Ik ga voor mijn droom en dus eerst proberen om te werken als psycholoog. Hopelijk wordt dit wat.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:54

Jup ik heb er 9 verstuurd
veel naar winkels waar ik vast te oud voor ben maar niet geschoten is altijd mis denk ik dan :+

ik heb mezelf voor genomen dat ik er elke dag even een uurtje voor wil gaan zitten, ben benieuwd als dat lukt.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:27

Ik mag me hier ook melden !

Gestopt met mijn studie dus nu hard opzoek naar een baan. Ben van de week aangenomen voor een baan op schiphol, maar dit begint pas in april en weet ik nog niet zeker of ik dit écht wil doen. Plus dan zit ik tot april alsnog werkloos. Ben dus hard aan het solliciteren op eigenlijk alles wat voorbij komt en me aanspreekt, maar man wat is het moeilijk en vooral vervelend als je geen of weinig reacties krijgt.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 07:58

Ik heb gisteren mijn cv geüpdate en in een online database gezet, stap 1 in het opnieuw zoeken naar een betaalde baan.

Ik werk wel in mijn vakgebied, maar tegen een stage vergoeding (psychologie). Ik mag in principe tot 1 november blijven.. maar ik ga nu toch rustig aan beginnen met opnieuw solliciteren en dit keer voor betaalde banen. Omdat ik ondertussen wel werkervaring op doe heb ik gelukkig wel de luxe om alleen te solliciteren op vacatures waar ik echt enthousiast van word.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:21

Heyhey,

Sorry dat ik zomaar binnenval maar ik ben ook op zoek naar werk.
Enkel heb ik geen idee wat ik wil doen, en vooral; waar ik wil werken.

Ik heb mijn MBO om veschillende redenen niet afgemaakt dus die staat momenteel on-hold zullen we maar zeggen. Alleen mijn Nederlands en Rekenen examen heb ik nog niet, door school. De rest heb ik wel allemaal gehaald.

Nu ben ik dus op zoek naar een bijbaantje, alleen dat is best moeilijk om te vinden voor mij. Ik heb dan ook geen idee of het wel mogelijk is om een bijbaan te vinden :+
Alleen hulp hierbij is heel erg welkom!

- Ik ben veel weg, sowieso Januari & Juni ben ik in het buitenland.
- Ik woon in een heel klein dorp, waar echt amper baantjes worden aangeboden naar mijn idee.
- Daarnaast wil ik absoluut, koste wat het kost niet in een winkel werken omdat ik geen familieleden tegen wil komen. (mocht je meer willen weten >> PB!)

Ik heb sinds mijn 13e / 14e al bij mijn vader's baas gewerkt in de zomers alleen dat kan nu niet meer want mijn vader is zijn eigen iets gestart. Daarnaast heb ik 2x een half jaar ongeveer in de keuken gewerkt van een bejaardetehuis, alleen die keuken is helaas gesloten dus daar kan ik nu ook niet meer werken. Daarna heb ik langer als een jaar bij een bowlingbaan gewerkt, alleen deze mensen waren echt opdringerig en ik kreeg er geen contract, waardoor ik veel minder betaald kreeg als de rest en ik ook op feestdagen moest werken zonder enige vergoeding. Toen moest ik dus een maand naar het Buitenland en heb daarna nooit meer wat van ze gehoord.

Ik ben nu 5 dagen thuis en moet daarna weer naar Parijs maar mijn ouders lopen nu hele dagen achter mij aan dat ik te lui voor woorden ben. Ze snappen ook totaal niet wat ik wil en waarin ik "goed" wil worden zeg maar. Ik snap best dat ze willen dat ik geld verdien, maar wij wonen in een gebied waar echt amper wat te vinden is, zeker als je niet in winkels wilt werken waarmee ik echt zulke slechte ervaringen heb dat ik er gewoon niet meer aan wil beginnen.

Alle hulp is van harte welkom :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 02:43

Mijn advies? Verlies je "kan ik niet" en "wil ik niet" mentaliteit. Dat is eigenlijk het enige wat ik lees in je post. Een hoop negativiteit en wat je allemaal vooral niet wilt. Ga eens denken vanuit wat je wel wilt en waar je wel goed in bent.