[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 17:40

Meeste fouten maak ik trouwens in de lampjes die op het dashboard branden. Heb daar op de cursus ook niet echt uitleg van gekregen..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:30

SavannahNx schreef:
Wat er dus was, op de site waar ik het oefenexamen maakte, dan is het bijvoorbeeld gas los het goede antwoord, maak ik hetzelfde ecamen nog een keer zegt ie dat bvb remmen of niks het goede antwoord is dus hij wisselt steeds.. dan kun je het idd nooit goed maken :’)

Is er dan niet een heel klein verschil in de foto? Dat doen ze ook een beetje expres zodat je geen plaatje gaat leren maar elke keer weer echt de situatie bekijkt

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:31

Polly schreef:
SavannahNx schreef:
Wat er dus was, op de site waar ik het oefenexamen maakte, dan is het bijvoorbeeld gas los het goede antwoord, maak ik hetzelfde ecamen nog een keer zegt ie dat bvb remmen of niks het goede antwoord is dus hij wisselt steeds.. dan kun je het idd nooit goed maken :’)

Is er dan niet een heel klein verschil in de foto? Dat doen ze ook een beetje expres zodat je geen plaatje gaat leren maar elke keer weer echt de situatie bekijkt

Nee echt dezelfde. er is namelijk op die site maar 1 oefenexamen dus is precies hetzelfde. Maar sommige plaatjes hadden we op de curus behandeld en zei die man van tsja ik snap niet elemaal waarom ze bvb remmen kiezen want je kunt hier ook gewoon gas loslaten dus dat waren een beetje lastige plaatjes.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:39

Zo m'n laatste les en dan morgen afrijden.... Er ligt gewoon een steen in m'n maag... :=

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:44

Spannend! Maar je kunt dit!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:26

LadyMadonna schreef:
Zo m'n laatste les en dan morgen afrijden.... Er ligt gewoon een steen in m'n maag... :=

Ik zal je matsen, ik ben morgen niet in de buurt }>

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:28

Dank je _/-\o_

Ik heb me zelden zo nerveus gevoeld..

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:37

Ik moet donderdag op voor mijn theorie en slaag bijna elke keer voor de oefenexames (zeg 9/10x), maar ik vind het moeilijk om in te schatten of ik er voor donderdag nou dan ook echt klaar voor ben :=

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 23:35

Vandaag de hele dag (na mn werk en na paard gedaan te hebben) geleerd voor mn theorie. Morgen aan de beurt. In mijn hoofd snap ik alles en vergeet ik niks maar de oefentoetsen.... niet geslaagd. Bij allemaal niet. Gisteren toevallig voor 1 geslaagd maar die had ik dan ook wel al 6 keer gedaan met dezelfde vragen. Ik vrees er voor dat ik hem niet in 1x ga halen.. :(

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 07:00

SavannahNx schreef:
Vandaag de hele dag (na mn werk en na paard gedaan te hebben) geleerd voor mn theorie. Morgen aan de beurt. In mijn hoofd snap ik alles en vergeet ik niks maar de oefentoetsen.... niet geslaagd. Bij allemaal niet. Gisteren toevallig voor 1 geslaagd maar die had ik dan ook wel al 6 keer gedaan met dezelfde vragen. Ik vrees er voor dat ik hem niet in 1x ga halen.. :(

De tip die ik je kan geven is, denk logisch na.. het tijds balkje is nu weg, die heb je alleen bij gevaren herkenning. Het komt goed :j

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:08

PrinceAmos schreef:
SavannahNx schreef:

De tip die ik je kan geven is, denk logisch na.. het tijds balkje is nu weg, die heb je alleen bij gevaren herkenning. Het komt goed :j

dankjewel! Ben 45 min te vroeg en ben er al :=

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:51

SavannahNx schreef:
dankjewel! Ben 45 min te vroeg en ben er al :=

En? *\o/*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:56

Helaas.... minder twijfelen....

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:57

Ah balen Stef!!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:34

Gezakt helaas.. 2 fout teveel.. er waren er nog 4 van de curcus en er is er maar 1 geslaagd..

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:38

Balen zeg! Geen goede dag voor de mensen uit dit topic.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:51

SavannahNx schreef:
Gezakt helaas.. 2 fout teveel.. er waren er nog 4 van de curcus en er is er maar 1 geslaagd..

Zegt dat iets over de deelnemers of de kwaliteit van de cursus?

Wel balen, volgende keer meer succes.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:15

T ging eigenlijk best banketstaaf...
Vanaf het cbr provinciale weg richting Gorinchem. Daar is een kruispunt waar ze vaak met leerling verkeersregelaars staan, vandaag dus ook |o
Dus ik sta voor het (niet werkende) stoplicht om rechtsaf te slaan. Ik weet dat rechts gelijk een zebrapad zit, ook dat stoplicht knipperde oranje.
De verkeersregelaar seint mij dat ik moet gaan rijden, en mee dat ik in de bocht ben seint hij ook de voetganger die aan de overkant stond te wachten. Die gaat lopen, en toen raakte ik helemaal in de war waardoor ik de auto door liet rollen met net de neus op de zebra... stom natuurlijk, al had de verkeersregelaar op z'n kop gaan staan, dan nog blijft het een zebra, en ook nog rechtdoor op dezelfde weg.
Afijn, ik rij lichtelijk over de zeik verder en krijg de opdracht: doe in deze straat maar de stopopdracht. Met het kijken en zoeken naar een plaatsje werd de doorstroming een probleem, en vervolgens laat ik m ook nog een keer afslaan en twijfelde ik te lang bij een rotonde....

We zijn ook al weken centrum Gorinchem aan het rijden omdat ze daar tijdens examen vaak heen gaan.... heb allemaal straten gereden waar ik nooit geweest ben ;)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:24

ikke schreef:
SavannahNx schreef:

Zegt dat iets over de deelnemers of de kwaliteit van de cursus?

Wel balen, volgende keer meer succes.

Jaa indd.. dat zeiden een paar mensen om mij heen ookal. Er waren er 19 die de cursus hebben gedaan, gisteren moesten er 4, en de rest nog verspreid over de dagen dus ben benieuwd hoe hun het gaan doen, maar voor 112,- vind ik het erg zonde dat ik gezakt ben..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:41

8 dec mag ik weer...

Savannah, had je wel het idee dat je het goed beheerste na de cursus? Waar had je de fouten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:59

Wat balen LadyMadonna! En ook voor de rest met theorie... Was het een aparte cursus van buiten je rijschool Savannah? Of hoe zit dat?

Mijn theorie heb ik ook niet in 1x gehaald, maar gelukkig begin augustus de tweede keer toch m'n theorie gehaald. :D

Nu 27 nov (21 uur gereden) m'n ttt en 29 dec m'n praktijk. Toch wel erg zenuwachtig ook al. :=

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:05

LadyMadonna schreef:
8 dec mag ik weer...

Savannah, had je wel het idee dat je het goed beheerste na de cursus? Waar had je de fouten?

Ja ik had echt het idee van wel! Had maar 1 van de 10 lessen gemist en die heb ik zelf goed gelezen. Ik heb 2 keer voor gisteren mn hele boek doorgelezen en ik snapte alles. Ik dacht ook elke vraag goed te hebben met mn theorie omdat ik er zeker van was dat het die zou zijn. De meesten zaten in Risico’s andere weggebruikers en Risico’s met weersomstandigheden.

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:03

Ik heb mij vandaag aangemeld bij de rijschool, en ik heb er alleen maar heel veel zin in! Ik heb een aantal keer geoefend met mijn vader, en het rijden zelf heb ik al aardig onder de knie. De andere weggebruikers lijken me de grootste uitdaging :Y) Net ook meteen even een oefenexamen theorie gedaan, en daar had ik 2 punten te weinig (dat dan wel zonder leren, aangezien ik m'n boeken etc nog niet heb ;) ) Alle tips voor de rijlessen en leren van de theorie zijn welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:10

Niet zonder rijinstructeur/trice gaan rijden? :+

Verder gewoon heel veel oefentoetsen maken en evt. filmpjes kijken over het rijden zelf. :j Staan er genoeg op internet.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 05:39

Ik vind dat altijd zo grappig dat mensen met ouders gaan oefenen. Snap die beweegreden nooit. Je kunt het volgens mij alleen maar fout aanleren.

Balen van de cursus zeg! Veel oefenexamens gaan maken, misschien kan je daar je winst in behalen.