Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rianne_ schreef:11AFotograaf, waarom kunnen quotes e.d. volgens jou niet in het Engels? Het is niet zo dat de kinderen het moeten begrijpen natuurlijk. Maar sta zeker open voor een onderbouwing, goed om mee te nemen. Heb er nl zelf geen moment aan gedacht
Eilish schreef:Iemand een tip voor een goedkope jurist voor het opstellen van de algemene voorwaarden?
pmarena schreef:Als je maar weinig winst maakt dan kan je natuurlijk lekker zonder KvK / BTW gedoe werken
Dan kan je het als hobby zien immers.
Ah zonde Rianne.... hier dus wel een baby maar ik koop zelden wat nieuws, sla altijd steil achterover van de prijzen.... ik heb zowat alles van Marktplaats gehaald (en de laatste tijd van KrijgDeKleertjes.nl) en dan ben je gewend dat je hooguit 2 euro voor een super leuk rompertje betaalt dus dan is 20-30 euro toch wel een kleine hartverzakking in verhouding
Maar volgens mij zijn er nog best veel mensen die flink geld uitgeven voor die ukken
Alleen je moet ze zien te bereiken natuurlijk...
pmarena schreef:Volgens mij gewoon onder een bepaald winstbedrag (voorheen iets van 1600 euro) vindt de Belastingdienst het niet de moeite om het als zakelijk te zien. Moet je even op de website zoeken wat de drempel is om BTW af te moeten dragen enzo
joyce2 schreef:Toch ligt het er een beetje aan! Ik had veel leveranciers die mij niets wilden verkopen als ik geen KVK en BTW nummer had. Dus zonder BTW nummer had ik mijn shop niet op kunnen zetten en ondanks dat ik de eerste 2 jaar alleen maar verlies heb gedraaid (omdat ik in het begin veel investeerde) moest ik toch elke keer belastingaangifte doen.