Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:san4nie schreef:Mag ik me ook komen melden?
Ben vorige week dinsdag eind van de middag naar huis gegaan, nadat was besloten dat ik beter maar direct met m'n werk kon gaan stoppen. Eigenlijk wat Janine1990 ook schrijft. Was er verschrikkelijk ongelukkig, maar dit was ook niet de bedoeling. Want nu ben ik dus werkloos!
Had een aantal sollicitaties verstuurd naar vacatures die me echt heel leuk leken, maar al iets van 5 afwijzingen gehad nu.
Ik werkte op een klantenservice, hele dagen bellen. Ben hard opzoek naar iets anders, maar helaas staan er veel van dit soort vacatures open, en dat is dus echt niet mijn ding..
Balen zeg! Ben je al ingeschreven bij uitzendbureau's? En wat is je opleiding etc.? Zie dat je ook in mijn omgeving woont. Misschien kan je straks mijn baan doen![]()
Ik heb donderdagmiddag gebeld, ik weet dat er een aanvraag is voor een nieuwe functie, maar hier is nog geen akkoord voor. Ze zullen aan me denken wanneer er een akkoord is. Dus ik duim heel hard...
san4nie schreef:Wonen we bij elkaar in de buurt?Ik kan niet vinden waar jij woont.
Oef, ik voel me schuldig. Heb hier nooit op gereageerd. Ik heb hbo toegepaste psychologie gestudeerd, en ervaring als klantenservice medewerker. Ben vandaag gebeld voor een tijdelijke functie in een magazijn. Pakketjes klaarmaken, tot eind januari ongeveer. Sta ondertussen nog ingeschreven bij uitzendbureaus, want wil daarna natuurlijk ook weer aan de slag.
Ik heb niet alles doorgelezen. Had jij ondertussen al wat meer gehoord?
Little_Gift schreef:Ik geloof niet zo in afhangen van die interimkantoren.
Hier is de ervaring altijd geweest dat ik eerst zélf actief moest zoeken en ze dan die zoekertjes onder de neus moest drukken en uitdrukkelijk vermelden dat ze me moesten voorstellen, want als ik op hen moest wachten, zat ik nu nog thuis... en dat bij allerlei verschillende kantoren hetzelfde liedje.
Little_Gift schreef:Oh ja bellen is geen probleem, dat gaat ze goed af, ze moeten immers hun targets halen.
Maar je ook effectief IN het werk krijgen of IN die vacature krijgen, dat is een ander paar mouwen.
Little_Gift schreef:Ai jammer!
Hebben ze jou gebeld om op de hoogte te brengen? Want dat doen ze meestal ook niet, was mijn grote frustratie...
Lalidan schreef:Misschien hebben jullie hier tips voor me, ik zit te twijfelen waardoor er uiteindelijk niks gebeurt, beetje jammer.
Ik wil graag een paar bedrijven gaan benaderen die in een totaal andere richting zitten dan ik, omdat wat ik lees over de opleiding mij erg aanspreekt. Ik zit dus serieus te overwegen die kant op te gaan, maar kan wel veel vinden over de opleiding, maar weinig over het werk. Ik zou dus graag eens met mensen in dat vakgebied praten en misschien zelfs wel een dag (of meer) meelopen.
Zo even binnenlopen is helaas geen optie, beide bedrijven gaan zelf bij klanten langs. Er is dus niet iets van een kantoor met balie ofzo. Het is ook maar de vraag of er altijd iemand aanwezig is.
Blijven bellen of mailen over. Ik ben niet zo'n belheld en telefoongesprekken die ik voor mezelf moet voeren verlopen dan ook vaak wat onhandig. Niet echt de beste eerste indruk, vooral niet omdat bellen voor werk nooit een probleem is. Dus ik kom op een mailtje uit. Maar, wat zet je er wel en niet in?
Stuur ik meteen een beschrijving van mezelf me? Mijn CV? Reden van omscholing en reden waarom ik deze kant op zit te denken? Of juist alleen maar dat ik aan het rondkijken ben naar omscholing en waarom ik voor hun bedrijf kies om te benaderen? Hoeveel info geef ik? Welke aanhef zet ik er boven (er werken meerdere mensen, dus ik weet niet wie de mail onder ogen krijgt)? Welke afsluiting? De officiële brieven van vroeger waren wat dat betreft veel makkelijker, met mail vind ik het vaak toch gokwerk.....
Hebben jullie tips? Of misschien voorbeelden? Advies?
idinn schreef:Hoe was de beurs dames?