Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 07:36

Even een vraagje hier.

Als ik wil opzeggen.
Doe ik dat dan per 31 december of per 1 januari.
Dat dus 31 januari mijn laatste werkdag is.
Ik zit daar altijd mee te worstelen

Ik heb een maand opzegtermijn.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 08:36

31 december en dan stop je 1 feb. Als het goed is!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:01

Je moet dan uiterlijk 31 december opzeggen en dan zeg je dat januari je laatste werkmaand is. Als je pas 1 januari opzegt moet je januari en februari nog werken. Als je nu al zeker weet dat je gaat stoppen is het wel netjes om al voor 31 december op te zeggen. Ook dan moet je tot eind januari werken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:27

Ja dat doe ik ook.
Zet erin per 31 dec maand opzegtermijn in acht houdende is januari mijn laatste maand.

Dank je wel .

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:41

Janine1990 schreef:
san4nie schreef:
Mag ik me ook komen melden?
Ben vorige week dinsdag eind van de middag naar huis gegaan, nadat was besloten dat ik beter maar direct met m'n werk kon gaan stoppen. Eigenlijk wat Janine1990 ook schrijft. Was er verschrikkelijk ongelukkig, maar dit was ook niet de bedoeling. Want nu ben ik dus werkloos!
Had een aantal sollicitaties verstuurd naar vacatures die me echt heel leuk leken, maar al iets van 5 afwijzingen gehad nu.
Ik werkte op een klantenservice, hele dagen bellen. Ben hard opzoek naar iets anders, maar helaas staan er veel van dit soort vacatures open, en dat is dus echt niet mijn ding.. ;(

Balen zeg! Ben je al ingeschreven bij uitzendbureau's? En wat is je opleiding etc.? Zie dat je ook in mijn omgeving woont. Misschien kan je straks mijn baan doen :P

Ik heb donderdagmiddag gebeld, ik weet dat er een aanvraag is voor een nieuwe functie, maar hier is nog geen akkoord voor. Ze zullen aan me denken wanneer er een akkoord is. Dus ik duim heel hard...

Wonen we bij elkaar in de buurt? :+ Ik kan niet vinden waar jij woont.

Oef, ik voel me schuldig. Heb hier nooit op gereageerd. Ik heb hbo toegepaste psychologie gestudeerd, en ervaring als klantenservice medewerker. Ben vandaag gebeld voor een tijdelijke functie in een magazijn. Pakketjes klaarmaken, tot eind januari ongeveer. Sta ondertussen nog ingeschreven bij uitzendbureaus, want wil daarna natuurlijk ook weer aan de slag.

Ik heb niet alles doorgelezen. Had jij ondertussen al wat meer gehoord?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:50

Ik ben zonet gebeld door Randstad, die mijn CV op vacaturesite.nl hadden gezien. Ze bellen morgen weer. Willen jullie voor me duimen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 15:31

san4nie schreef:
Wonen we bij elkaar in de buurt? :+ Ik kan niet vinden waar jij woont.

Oef, ik voel me schuldig. Heb hier nooit op gereageerd. Ik heb hbo toegepaste psychologie gestudeerd, en ervaring als klantenservice medewerker. Ben vandaag gebeld voor een tijdelijke functie in een magazijn. Pakketjes klaarmaken, tot eind januari ongeveer. Sta ondertussen nog ingeschreven bij uitzendbureaus, want wil daarna natuurlijk ook weer aan de slag.

Ik heb niet alles doorgelezen. Had jij ondertussen al wat meer gehoord?

In ieder geval in dezelfde provincie ;)

Ik blijf nog een paar weken hier zitten. Met het oog op de perspectiefverklaring die ik via Randstad wil aanvragen voor een hypotheek, is dat wijsheid. Daarnaast wil ik in januari een week vrij vanwege een evenement waar ik aan mee mag doen. Dat krijg je niet zomaar.
Heb er over getwijfeld om de verlenging te weigeren, maar dat was dom geweest. Met dank aan een aantal Bokkers die mij hebben geholpen de voors en tegens tegenover elkaar te zetten.

Na half januari ga ik dus flink aan het solliciteren, met hulp van Randstad, zij gaan kijken of ze dan iets voor me hebben in Groningen e.o. Ik zie dat positief in.
En ach, het zijn nog maar een paar weekjes. :)

Mijn oude werkgever heeft helaas nog geen functie, is nog niet goedgekeurd.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 07:35

Ik geloof niet zo in afhangen van die interimkantoren.
Hier is de ervaring altijd geweest dat ik eerst zélf actief moest zoeken en ze dan die zoekertjes onder de neus moest drukken en uitdrukkelijk vermelden dat ze me moesten voorstellen, want als ik op hen moest wachten, zat ik nu nog thuis... en dat bij allerlei verschillende kantoren hetzelfde liedje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:42

Little_Gift schreef:
Ik geloof niet zo in afhangen van die interimkantoren.
Hier is de ervaring altijd geweest dat ik eerst zélf actief moest zoeken en ze dan die zoekertjes onder de neus moest drukken en uitdrukkelijk vermelden dat ze me moesten voorstellen, want als ik op hen moest wachten, zat ik nu nog thuis... en dat bij allerlei verschillende kantoren hetzelfde liedje.

Oooh maar ik laat het ook niet van ze afhangen ;)

Moet wel zeggen, toen ik in september mijn status bij Randstad op beschikbaar had gezet, ik binnen drie dagen een telefoontje kreeg voor een vacature. Heb de indruk dat wanneer je er eens hebt gewerkt, ze je makkelijker willen.

En ze zeggen ook dat ik de vacatures in de gaten moet houden, en dat ik moet mailen/bellen als ik wat zie.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 09:59

Oh ja bellen is geen probleem, dat gaat ze goed af, ze moeten immers hun targets halen.
Maar je ook effectief IN het werk krijgen of IN die vacature krijgen, dat is een ander paar mouwen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 10:19

Little_Gift schreef:
Oh ja bellen is geen probleem, dat gaat ze goed af, ze moeten immers hun targets halen.
Maar je ook effectief IN het werk krijgen of IN die vacature krijgen, dat is een ander paar mouwen.

Dat blijkt.... Vrijdag teruggebeld, ze hebben contact gehad met de opdrachtgever, maar die wil mij niet hebben. Helaas.

Indinn, nog heel erg bedankt voor je hulp via pb met mijn mailtje, ik mag vrijdag langskomen en dan verteld hij me wat meer over het werk. Dus dat is weer een stap in de goede richting.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 10:43

Ai jammer!
Hebben ze jou gebeld om op de hoogte te brengen? Want dat doen ze meestal ook niet, was mijn grote frustratie...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:01

Ze hebben mij in eerste instantie zelf gebeld dat ze mijn CV hadden gevonden, en inderdaad de volgende dag ook netjes terug gebeld dat het niks werd. En even mijn inschrijving goed gezet, want ondanks dat ik wel ingeschreven stond kwam ik niet naar boven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:29

Little_Gift schreef:
Ai jammer!
Hebben ze jou gebeld om op de hoogte te brengen? Want dat doen ze meestal ook niet, was mijn grote frustratie...

Maar jij zit in België? Hoe is de procedure daar?

Ik weet dat het hier in Nederland lastig is om er tussen te komen. Maar voor mij is dat eigenlijk nooit een probleem geweest. Ik heb in de zomer van 2015 gesolliciteerd via Randstad, daar een afwijzing van gekregen (per mail natuurlijk). Vervolgens wordt ik half februari 2016 gebeld voor een vacature via Randstad. In de tussentijd nooit wat mee gedaan.

Zodra ze je bellen voor een vacature, kom je kennismaken bij het uitzendbureau zelf. Ze spreken de vacature met je door en je moet een motivatie schrijven. Vervolgens wordt die motivatie aan de opdrachtgever gegeven. Die kiest een aantal mensen uit waarmee ze in gesprek gaan. Dit krijg je dan weer door via het uitzendbureau. Ik was meteen een van de gelukkigen en mocht op gesprek. Helaas werd ik niet uitgekozen. Uitzendbureau belde mij met een gedetailleerde uitleg over waarom niet, en dat het bedrijf mij graag in portefeuille wilde houden voor een volgende functie. Twee weken later werd ik weer gebeld of ik een andere functie in dat bedrijf wilde gaan doen. Weer een motivatie geschreven, een dag later telefoon dat ik het was geworden. Weer naar het uitzendbureau en de boel rondgebreid voor wat betreft de papieren.

Nee, ik klaag totaal niet over mijn uitzendbureau.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:58

Lalidan schreef:
Misschien hebben jullie hier tips voor me, ik zit te twijfelen waardoor er uiteindelijk niks gebeurt, beetje jammer.
Ik wil graag een paar bedrijven gaan benaderen die in een totaal andere richting zitten dan ik, omdat wat ik lees over de opleiding mij erg aanspreekt. Ik zit dus serieus te overwegen die kant op te gaan, maar kan wel veel vinden over de opleiding, maar weinig over het werk. Ik zou dus graag eens met mensen in dat vakgebied praten en misschien zelfs wel een dag (of meer) meelopen.
Zo even binnenlopen is helaas geen optie, beide bedrijven gaan zelf bij klanten langs. Er is dus niet iets van een kantoor met balie ofzo. Het is ook maar de vraag of er altijd iemand aanwezig is.

Blijven bellen of mailen over. Ik ben niet zo'n belheld en telefoongesprekken die ik voor mezelf moet voeren verlopen dan ook vaak wat onhandig. Niet echt de beste eerste indruk, vooral niet omdat bellen voor werk nooit een probleem is. Dus ik kom op een mailtje uit. Maar, wat zet je er wel en niet in?

Stuur ik meteen een beschrijving van mezelf me? Mijn CV? Reden van omscholing en reden waarom ik deze kant op zit te denken? Of juist alleen maar dat ik aan het rondkijken ben naar omscholing en waarom ik voor hun bedrijf kies om te benaderen? Hoeveel info geef ik? Welke aanhef zet ik er boven (er werken meerdere mensen, dus ik weet niet wie de mail onder ogen krijgt)? Welke afsluiting? De officiële brieven van vroeger waren wat dat betreft veel makkelijker, met mail vind ik het vaak toch gokwerk.....

Hebben jullie tips? Of misschien voorbeelden? Advies?

Ik quote mezelf even, een berichtje van een tijdje terug. Met wat hulp van de tips in dit topic en idinn via pb heb ik vorige week toch de mail eruit gestuurd. Bedrijf heeft enthousiast gereageerd en aanstaande vrijdag ga ik daar kennismaken en mijn vragen afvuren. Hopelijk kom ik dan wat meer te weten en het is meteen een mooie kans om een beetje te 'netwerken'. Of in elk geval voor mezelf om te oefenen.
Dus heel erg bedankt voor de hulp!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 15:08

jaaaaa *\o/* *\%/* *\o/* *\%/* *\o/* *\%/*
lang geleden dat ik hier gepost heb, maar ik had een jaar geleden werk gevonden via een uitzendbureau.
Nu kreeg ik net het goede nieuws dat het bedrijf mij een vast contract aanbiedt :):) :wow: .
Iemand nog tips of advies waar ik op moet letten bij de oevergang van uitzendbureau naar opdrachtgever?
Hoe zit het met mijn opgebouwde reserveringen, vakantieuren etc. ?

Ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 00:47

Lalidan, wat goed om te horen! Hoe was het gesprek? Ben je beetje wijzer geworden?

Carika, gefeliciteerd!! Qua overgang kan ik je helaas niet helpen.

Fijne feestdagen allemaal! Ik hang nog steeds rond in het distributiecentrum ... het heeft zo zijn voor- en nadelen. Maar er komt iig net genoeg geld binnen elke maand.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 10:51

Hier een CV en vragen gemaild naar een uitzendbureau die ook traineeship heeft voor net afgestudeerden. Was positief gesprek en mag dinsdag nogmaals komen praten over de vacature en waarom ik geschikte kandidaat zou zijn.

Ik vind het heel spannend, want heb erg weinig ervaring in die branche (ICT), maar verdient goed en ik ben eigenlijk gegarandeerd voor een baan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:07

in 1 week tijd twee gesprekken gehad, hoop dat er wat uitrolt :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:47

Lalidan, ik heb gewoon een mailtje gestuurd. Ik zou dat in jouw geval ook doen en vragen of het mogelijk is om mee te kijken of te lopen om een beter beeld te krijgen van het werk.

Carika gefelicitieerd!

Idinn iets is beter dan niets, maar kan mij voorstellen dat je wel weer wat anders wil.

Spannend Alja!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 13:39

zijn alleen op dit moment zo weinig vacatures :(

waar is iedereen precies naar op zoek?
is daar een lijstje van?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 15:27

Vacatures zat in de beveiliging ben mij alleen aan het afvragen of het wel nut heeft om te werken steeds meer. :=

* Ex-werkgever 14 september uit dienst gegaan nog steeds geen eindafrekening gehad. En leuk cadeau nog voor het nieuwe jaar gestuurd.
* Bedrijf waar ik 5x voor gewerkt heb word nu gedagvaardigd wegens niet betalen salaris na diverse aanmaningen. Zo blij dat ik na 5de keer werken gezegd heb regel eerst alles maar.

Ervaringen betreft werkgevers word zo niet echt positiever op. :=

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:51

Hoi ik meld mij ook maar :( sinds mei ben ik thuis en sinds augustus echt officiël ontslag.... 11 jaar gewerkt voor een thuiszorgorganisatie als receptionist. Vorig jaar mei kreeg ik een kleintje en zou ik na mn verlof halve dagen gaan werken ipv 32 uur. Dit was allemaal prima. Na mn verlof begon ik met goeie moed. Het ging ook goed. Het was goed te combineren zo. Kindje en werk. Ik heb zelf een handicap waardoor het voor mij allemaal iets zwaarder is om een kind te verzorgen. Na een paar maanden begon het.... Ik kwam te laat wat niet zo was. Ik praatte te hard met een dove mevrouw aan de telefoon een werd meteen een vergadering ingelast met directrice dat dit echt niet kon! Daarna noteerde ik dingen niet goed, enzovoort enzovoort... Het voelde een beetje als wegpesten. Maar ik ging maar Door. Totdat ik weer op gesprek moest komen. Ik moest hele dagen gaan werken. Ze wilden geen mensen meer in dienst die halve dagen werkten. Ik heb gezegd dat ik dit niet aan zou kunnen. Dus hield de samenwerking op... Gelukkig nog ww kunnen krijgen tm juli volgend jaar en dan houd het echt op. Ik solliciteer me suf maar met een handicap werkt het niet echt... alleen maar afwijzingen of geen reacties. Een vacature vinden voor wat ik wil valt al niets mee.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:15

idinn schreef:
Hoe was de beurs dames?

Een wat late reactie, maar hier ging die erg goed! Veel interesse gehad naar aanleiding van de beurs, en uiteindelijk bij 1 bedrijf aangenomen voor een traineeship met na proeftijd direct een vast contract! Ik ga software developer worden :D

Mijn studie is officieel een béta studie, maar niet echt een technische studie, en verder geen relevante ervaring eigenlijk. Dus ook met totaal andere achtergrond is overstappen richting ICT best mogelijk.

1 februari beginnen. Dus mijn zoektocht op de banenmarkt was uiteindelijk maar heel kort. Hopelijk bevalt het goed, en blijf ik daar weer een paar jaar voorzien.

Iedereen hier nog succes met hun zoektocht!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:50

Leuk shiloh! Ik ben op dit moment ook bezig met ict, maar dan de software testing kant op.