Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 23:48

En.....afgewezen, ergens voelde ik dat al aankomen en had ik zelf ook mijn twijfels. Grappig is wel dat ze echt nog tot drie keer toe benadrukte dat het echt een leuk gesprek was en dat ze echt vertrouwen hadden in mijn kwaliteiten maar die andere kandidaat was een stuk ervarener op het punt waar ik dat niet was en daar gingen ze voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 02:25

Wat zei je: maar daar heb ik niks aan :+ Toch balen ookal voelde je het aankomen..

Bouncebabe, hoe doe je dat nu dan? Stuur je enkel sollicitatiebrief met link naar LinkedIn? Omdat je in Word nog geen CV hebt?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:36

Mag ik me hier melden...
Omdat mijn studie (en vooral school) zwaar tegenvalt en ik voorlopig niet kan instromen op de gewenste opleiding ben ik ook weer op zoek naar een baan.

Nu gesolliciteerd op een AH fulltime functie en een parttime baan op een stal.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:14

@ Idinn: ik heb nog niet hoeven solliciteren op een baan, omdat ik nog niet gericht aan het kijken ben op dit moment. Ik heb al wel vast ter voorbereiding mijn LinkedIn pagina bijgeschaafd en uiteindelijk zal ook mijn C.V. in Word er ook aan moeten geloven. Dus nee, ik stuur niet zomaar lukraak een link rond (al zou me dat wel een bult werken schelen). :') In mijn Word C.V. zou ik echter wel de link plaatsen naar dit LinkedIn profiel, is het alleen al voor referenties en mijn netwerk.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:04

Hoi allemaal, ik kom ook even binnenvallen.
Op dit moment zit ik in een enorm onzekere situatie. Ik heb mij aangemeld voor een BBL opleiding.
Ik mag daar in januari mee starten, mits ik de intakte toets volgende week dinsdag goed doorkom.
Tot die tijd, ben ik werkloos... Zucht.
Ik heb voor mijn gevoel álle vacatures op het internet wel zo'n beetje gezien.
Voor de opleiding heb ik al 4 dagen nodig waarin ik niet kan werken.
Kort om, het gaat om een periode van 5 weken waarin ik al 4 dagen niet kan. :n
Dat is niet heel aantrekkelijk voor een werkgever.
Ik baal zo, productiewerk is allemaal 40 uur en dat kan helaas niet.

Ik kom uit een supermarkt, daarna een tijdelijke baan gehad in een kledingzaak die failiet was en dus uitverkoop, en nu zit ik ineens al bijna 3 weken thuis. ZO frustrerend. Mijn geld raakt op, het heeft geen zin om nu nog een uitkering aan te vragen want voor ik dat binnen heb, ben je 4 weken verder....

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 19:14

Zijn er geen (studenten)uitzendbureau's in de omgeving die werk hebben? Vaak hebben die ook van die tijdelijke klusjes, opvullen van ziekte of zo. Vaak last minute en zo, maar werk is werk. Zo heb ik in mijn studententijd/middelbare school tijd vaker gewoon 2 of 3 dagen bij random bedrijven gewerkt. Vaak gaat het dan om super simpel werk als in een kantine werken of zo. Maar goed, geld is geld.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 19:19

Maar Giolli; een BBL opleiding kan toch alleen als je al werkt? Of is dit iets anders?
Inschrijven idd in uitzendbureau's, alles beter dan niks even nu..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 19:30

MelanieB schreef:
Maar Giolli; een BBL opleiding kan toch alleen als je al werkt? Of is dit iets anders?

Volgens mij gaat het haar om de periode tot ze haar BBL + baan kan starten.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 19:36

Shiloh schreef:
MelanieB schreef:

Volgens mij gaat het haar om de periode tot ze haar BBL + baan kan starten.

Ja dat begrijp ik, maar dat bedoel ik; vaak moet je al een vast contract (dus baan) hebben alvorens je met BBL opleiding begint. Niet zo dat je een BBL opleiding begint en daar een baan zo bij krijgt... Maar het zou kunnen natuurlijk. Dat zou ik ook wel heel graag willen namelijk dan. :))

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 19:50

Ik neem aan dat die BBL baan tegelijk begint met der studie, en ze nu dus nog geen geld verdient. Zo interpreteerde ik hem in ieder geval.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 20:07

Klopt. Ik begin 12 januari aan de opleiding en dus ook mijn nieuwe baan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 20:12

BounceBabe schreef:
Hallo dames,

Zit er iemand tussen van jullie die ook een heel breed opgebouwd C.V. heeft? En dan wel in verschillende richtingen en branches? Het is bij mij zo gelopen, en niet met een specifieke reden.

Nu wil ik mij meer richten op een functiegroep en dat is administratief werk.

Tijdens sollicitaties in het verleden werd mijn verschillende achtergrond vaker gezien als iets negatiefs dan iets positiefs, dat vind ik jammer. Ik zie het zelf als iets positiefs en dan kan ik dit ook positief uitdragen tijdens de toekomstige sollicitatiegesprekken, maar ik weet niet precies hoe ik dit moet doen.

Ik heb een LinkedIn waar je een samenvatting kunt plaatsen.

Iemand tips? :j

Mijn CV is ook breed.
Zowel technische opleidingen en in gewerkt als administratieve opleidingen met een financiële insteek. Ziektekosten en Pensioenadministratie.
Mijn brede cv werd als erg allround bezien en werkte alleen positief.
Alleen mijn leeftijd ;( , zucht...........

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 20:35

Giolli schreef:
Klopt. Ik begin 12 januari aan de opleiding en dus ook mijn nieuwe baan.

Kun je daar niet wat eerder beginnen dan misschien?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 20:40

Nee, Haha. Zo werkt dat helaas niet...
zonder opleiding of begeleiding voor opleiding mag je daar niets doen. Afwashulp al geprobeerd, maar helaas ook niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 20:44

Misschien langs uitzendbureaus lopen, die hebben natuurlijk wel vaker tijdelijke baantjes.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:01

Giolli schreef:
Nee, Haha. Zo werkt dat helaas niet...
zonder opleiding of begeleiding voor opleiding mag je daar niets doen. Afwashulp al geprobeerd, maar helaas ook niet.

Kijk eens op de site van YoungCapital

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:44

Heb gereageerd op een vacature bij De Boog in Rotterdam. Debiteuren administratie.
Ben benieuwd.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:14

Morganlefay, ik heb opeens ook een debiteuren (telefonie en administratie) vacature. Moest snel reageren zeiden ze bij het UZB. Weet alleen niet zo goed wat ik in mijn motivatiebrief moet schrijven.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:20

hallo dames mag ik me hier ook melden?

Ik ben acht jaar werkzaam geweest voor 1 baas, 1 juli met het hele team op straat komen te gaan en 20 juni al ergens anders aan het werk gegaan.
Nu loopt mijn contract af op 20 januari en wordt het niet verlengd omdat ik niet functioneer :+

Ik heb 4 weken geleden een functioneringsgesprek gehad en daar werden twee punten genoemd die ik moest verbeteren, beide punten heb ik aangepakt maar gisteren toch te horen gekregen dat mij contract niet verlengd wordt want...........
ik had me al in die 5 mnd daarvoor moeten bewijzen en eigenlijk hadden ze tijdens het functioneringsgesprek al besloten ( het management) dat mijn contract niet verlengd zou worden.
Daar is het enigste waar ik best pissig om ben want heb er de afgelopen weken heel veel tijd ingestoken om mezelf te verbeteren.
Daarbij vind ik een functioneringsgesprek dan ook echt een wassen neus want ze hadden ze ook eerder voor een gesprek op kantoor kunnen roepen als ik het zo slecht deed...

maar goed, ik wil graag met een frisse blik aan het solliciteren beginnen :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:50

Alja wat vervelend om er zo uit te worden gegooid. Hopelijk volgende werkgever een stuk beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:13

lovelys schreef:
Morganlefay, ik heb opeens ook een debiteuren (telefonie en administratie) vacature. Moest snel reageren zeiden ze bij het UZB. Weet alleen niet zo goed wat ik in mijn motivatiebrief moet schrijven.

Als je bedenkt dat je redelijk rekenkundig aangelegd bent en goed moet kunnen luisteren omdat niet alle debiteuren er een potje van maken.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:03

Rekenkundig ben ik aardig aangelegd en kan ook goed luisteren.

Brief is geschreven, maar wil er nog een paar ogen naar laten kijken. Helaas zijn veel mensen natuurlijk druk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:37

Hoe gaat het hier met iedereen?

Ik heb voor het eerst twee leuke weken gehad op mijn werk. Weet nu wie de sfeerbepaler is, die was namelijk ziek... Helaas vandaag weer aan het werk.
Heb besloten toch nog even door te zetten tot half januari in verband met dagen die ik dan echt vrij wil zijn. De maandagen zijn het moeilijkst dan. Tenzij mijn vorige werkgever en functie heeft, dan maak ik een uitzondering. Verder is het na half januari volop solliciteren. Dan heb ik privé ook weer wat meer tijd.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:52

Heeft iemand hier goede ervaringen met ergens visitekaartjes laten maken? in het verleden heb ik vistaprint gebruikt, maar daar ben ik niet zo enthousiast over. De kaartjes die voor mijn bedrijf ontworpen en gedrukt werden wel, maar dat budget heb ik dit keer gewoon niet. Dus ik moet ergens zelf makkelijk iets kunnen ontwerpen/voor-ontworpen kaartje kunnen gebruiken, wat niet al te veel geld kost, geen oplage van minimaal 5000 stuks ofzo en dan ook nog met een beetje fatsoenlijke levertijd.

Iemand tips, want ik zie door de bomen het bos niet meer.....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:25

Locale drukker al geprobeerd? Weet natuurlijk niet wat jij duur vindt...