Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:39

lovelys schreef:
Ik ben psycholoog, maar daar kan ik niets in vinden. Ik heb totaal andere achtergrond dus.

Calco neemt veel psychologen aan voor hun trainjngstraject weet ik!

Hier ook een psycholoog, heb eerder al meegekletst in het topic. Ik ben momenteel bezig met mijn 2e werkervaringsplaats. Daarnaast werk ik in de horeca. Ideaal is anders, maar helaas is betaald werk vinden zonder ervaring een illusie..
ik heb nu besloten een paar maanden te concentreren op heel veel leren, dan rustig aan eens opnieuw solliciteren. De dag dat ik een betaalde baan vind in mijn werkveld vier ik wel een feestje geloof ik :p

Osianaa

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:52

Hier ging het gesprek goed voor mijn gevoel. Eind deze week/begin volgende week hoor ik iets van ze. Spannend!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:12

Ik heb maandag een gesprek, maar er zitten wel kleding voorschriften aan verbonden :o
Nog best lastig om de juiste kleding te vinden die precies uitstraalt wie ik ben en meteen ook uitstraalt dat ik deze functie aan kan :o

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:22

Dank je wel Dobby, zodra ik even tijd heb dan ga ik daar voor zetten en hun een sollicitatie sturen.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:42

Voor jou geen optie om via een wep, of meerdere, het werkveld in te rollen?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:49

Ik heb een half jaar wep gedaan en solliciteer daar nog steeds op. Het lastige is dat er 200 anderen ook solliciteren.

Ik heb een maand meegelopen als begeleider op een groep en heb als vrijwilliger in het weekend logeerweekenden gedaan.
Logeerweekenden vond ik geweldig, maar erg vermoeiend om 60 uur per week te werken (door de week moest ik natuurlijk ook gewoon werken om de ksot te verdienen).

Als begeleider zou ik ook prima kunnen werken, maar dan wel met een begeleider er naast. Helemaal alleen werken is niets voor mij. Zeker als het een pittige groep is, ben ik van mening dat een "beginnende" begeleider zonder backup niet zo verstandig is.

Ik ben nu een jaar aan het solliciteren na mijn wep en nog steeds niets gevonden. Ik werk nu als callcenter agent en dat is voor een jaar prima, maar ik zou wel heel graag mijzelf verder willen ontwikkelen.

Naast mijn werk doe ik af en toe cursussen zodat ik mij niet ga vervelen, maar alles kost geld en callcenter agent verdiend zo weinig en ik heb het idee dat mijn leven op pauze staat. Dus vandaar dat ik mij dan maar wil omscholen als ICT'er.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:51

Booooo, geloof mij: bezig zijn, lopen en order picken. Is een stuk minder leuk als het lijkt. Je hebt sowieso een target waar je aan moet voldoen. Dus op gemakje werken en tussendoor even praatje maken met een collega is er vaak niet bij. Ik werk niet bij bol.com, maar het zal overal wel gelijkaardig zijn. Hier heb je een gigantisch verloop in personeel. Het is helemaal niet vreemd als je er binnen 2 weken alweer mee stopt. Uiteraard zijn er mensen die er wel al langer werken. Maar dat is absoluut niet de regel...

Morgen sollicitatiegesprek. Hoop zo hard dat ze mij kiezen. Duimen jullie dat het gesprek heel goed gaat? Ik moet echt ander werk hebben..

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:59

Duimen draaien!

Lovelys, begrijpelijk! Het vele werken om rond te komen en hoe vermoeiend dat is herken ik erg! Zonde dat je als begeleider niks kan vinden ook als je daar al ervaring in hebt opgedaan. Hoe wel ik er vaak van baal hoe weinig baankansen er zijn in de psychologie en van hoe veel ik moet werken om m'n hoofd boven water te houden, besef ik wel dat ik al enorm geluk heb dat ik 2 x heel makkelijk een wep ingerold ben. Beide wel viavia trouwens, dat helpt enorm om op gesprek te mogen komen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 23:42

Ik duim voor je idinn!

kak kak kak.

Haal ik vanavond eindelijk mijn visite kaartjes op bij het postNL punt (zouden daar om 3 uur al moeten zijn, waren er pas om 7 uur), zijn ze verkeerd. KAK!

Als je ze open klapt, zit de tekst op zijn kop. Meteen met het bedrijf gebeld. Ze gaan nu nieuwe maken en sturen, maar die zijn er dan dus pas vrijdag eind van de middag. -:(- Maar heb ze dus vrijdag op de beurs al nodig.

Ik zou natuurlijk het praten met bedrijven kunnen uitstellen tot de zaterdag, maar zaterdag is eht waarschijnlijk 6 keer zo druk als de vrijdag.

Ik BAAL kan ik je zeggen. En als die stomme postNl er nou gewoon om 3 uur geweest was, had het waarschijnlijk wel nog voor morgen gelukt. -:(-

Ik denk dat ik morgen vroeg maar gelijk even langs de copyshop en zo rijd. Kijken of zij niet wat voor me kunnen beteken dat ik toch voor de vrijdag ook nog iets netjes heb. Maar grrrr, wat is dit KAK

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:14

Voor de mensen die zoeken in de omgeving Amsterdam.
Gezocht: cassiere en nog een aantal.
Voor meer info PB.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:20

Visite kaartje is opgelost. Bij een lokale drukker had ik binnen 3 uur mooie kaartjes. Wel een beetje een duur geintje geworden. Mijn lesje wel geleerd. Volgende keer gewoon meteen naar een goede lokale drukker gaan. Scheelt een hoop kopzorgen en het was achteraf nog goedkoper geweest ook.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:48

Fijn dat het toch nog gelukt is, al is het wel super jammer van de kosten en van die andere.

Ik heb me net even uitgebreid verdiept in de bedrijven voor morgen. Heb 4x een match & meet gesprek, allemaal voor IT banen. Ga bij een aantal It bedrijven kijken, maar mijn interesse licht in de combinatie zorg & ict, en daarvan staan er maar een paar. Ik ben heel benieuwd. Ook wel spannend, om die recruiters aan te moeten spreken bij al die standjes. Iemand nog tips? :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:24

Doe je beter dan ik. Ik kon me niet echt goed in de verf zetten met dat match en meet, omdat dat alleen maar ging om ervaring en wat je daadwerkelijk al kunt. En daar moet ik het niet van hebben.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:56

Nou ja, of het wat voorstelt weet ik niet hoor ;)
Ik heb nu een uitnodiging voor match en meet dus, maar je krijgt geen tijd of iets voor een gesprek, je moet alsnog gewoon langs die stand gaan. Dus ik denk dat je dat anders net zo goed zou kunnen doen...
Ik weet niet zo goed wat ik me moet voorstellen van de drukte? Zou het zo druk zijn dat je misschien niet eens met iedereen met wie je wil kan praten?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:58

Oh! Ik dacht dat je echt een tijdstip kreeg en zo. Nou ja, ik was sowieso van plan om langs bepaalde bedrijven te gaan.

Wat betreft de drukte heb ik ook geen idee. Ik denk sowieso dat het morgen minder druk is dan de zaterdag.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:04

Ja, dat dacht ik ook, maar dat viel dus tegen :+

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:16

Nou meiden! Dit was een erg kort bestaan in het topic, maar ik ben aangenomen! Ben echt heel erg blij! Vandaag weer iets gebeurt op mijn werk dat het vermoeden alleen maar meer bevestigt werd dat ik daar weg moet voor het te laat is. Echt blij dat ik aangenomen ben!

Iedereen heel erg veel succes met solliciteren en de gesprekken!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 23:18

Gefeliciteerd! En succes nog even met de laatste loodjes op je oude werk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 01:45

Hoe was de beurs dames?

Osiana, gefeliciteerd! Wat ga je doen? Succes nog even met de laatste loodjes op je huidige werk!

Mijn sollicitatie is niks geworden. Ze hadden de consument slechter voorbereid verwacht. Maar viel ze erg tegen wat voor vragen gesteld werden. Dus ze zochten mensen met meer technische kennis. Ze wilde mij wel graag bewaren voor als er wat anders passends is in de toekomst of hulp nodig is met iets. Prima, maar heb ik op moment helaas weinig aan.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:01

Hallo dames,

Zit er iemand tussen van jullie die ook een heel breed opgebouwd C.V. heeft? En dan wel in verschillende richtingen en branches? Het is bij mij zo gelopen, en niet met een specifieke reden.

Nu wil ik mij meer richten op een functiegroep en dat is administratief werk.

Tijdens sollicitaties in het verleden werd mijn verschillende achtergrond vaker gezien als iets negatiefs dan iets positiefs, dat vind ik jammer. Ik zie het zelf als iets positiefs en dan kan ik dit ook positief uitdragen tijdens de toekomstige sollicitatiegesprekken, maar ik weet niet precies hoe ik dit moet doen.

Ik heb een LinkedIn waar je een samenvatting kunt plaatsen.

Iemand tips? :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:49

Probeer het sowieso ook al positief te benoemen in je sollicitatiebrieven die je schrijft! Welke dingen uit voorgaande banen zijn relevant voor de baan waarop je reageert. Denk aan aspecten als werken in teamverband, flexibiliteit, stressbestendigheid, klantvriendelijkheid etc. En je wilt richting administratief werk? In hoeverre ben je daar al mee in aanraking geweest tijdens voorgaande banen? Probeer dat ook in je CV te benadrukken. Al stelde het eigenlijk weinig voor, op die manier lijkt het al beter aan te sluiten.

En, persoonlijk, probeer je CV op 1 A4 te houden. Dit is heel overzichtelijk en levert mij veel complimenten op. Heb er uiteindelijk niks aan als ze me afwijzen vanwege leeftijd etc. maar toch aan mijn CV en motivatiebrief ligt het iig niet :+

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:59

Ik heb ook zo'n cv, officemanager, debiteurenbeheer, HR, financieel, directiesecretaresse en zo nog wat functies maar ik heb mijn cv fors ingekort en alleen de meest recente (5) banen vermeld, de rest eronder gezet onder de kop diverse functies en het tijdsbestek en kort omschreven hoe of wat maar zonder vermelding bedrijf, hoelang ik er gezeten heb etc. omdat ik mijn cv op max 2 A4 wilde houden.
Eentje zou mij echt niet lukken ben ik bang.

Overigens heb ik nog niets gehoord nav mijn eerste gesprek afgelopen dinsdagavond. Ze zouden donderdagavond nog 3 gesprekken hebben en dan deze woensdag naar de tweede ronde gaan. Ik vind ze wel rijkelijk laat als ze nu nog vragen of ik woensdag weer op gesprek kom. Ik heb namelijk aangegeven dat het mogelijk is maar dat ik eigenlijk lesgeef dus wel iets moet regelen.......

Daarnaast loopt mijn hoofd een beetje over ivm mijn scheiding en weet ik niet of dit het goede moment is om die baan eventueel aan te gaan. Lastig dit, ik blijf maar twijfelen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:13

BounceBabe schreef:
Hallo dames,

Zit er iemand tussen van jullie die ook een heel breed opgebouwd C.V. heeft? En dan wel in verschillende richtingen en branches? Het is bij mij zo gelopen, en niet met een specifieke reden.

Nu wil ik mij meer richten op een functiegroep en dat is administratief werk.

Tijdens sollicitaties in het verleden werd mijn verschillende achtergrond vaker gezien als iets negatiefs dan iets positiefs, dat vind ik jammer. Ik zie het zelf als iets positiefs en dan kan ik dit ook positief uitdragen tijdens de toekomstige sollicitatiegesprekken, maar ik weet niet precies hoe ik dit moet doen.

Ik heb een LinkedIn waar je een samenvatting kunt plaatsen.

Iemand tips? :j

Niet per se dat brede CV, maar als starter niet echt een CV dat past bij mijn opleiding. Daarom probeer ik wel altijd toe te lichten waarom ik geschikt ben, aan de hand van specifieke functies uit het verleden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:14

daffodil schreef:
Ik heb ook zo'n cv, officemanager, debiteurenbeheer, HR, financieel, directiesecretaresse en zo nog wat functies maar ik heb mijn cv fors ingekort en alleen de meest recente (5) banen vermeld, de rest eronder gezet onder de kop diverse functies en het tijdsbestek en kort omschreven hoe of wat maar zonder vermelding bedrijf, hoelang ik er gezeten heb etc. omdat ik mijn cv op max 2 A4 wilde houden.
Eentje zou mij echt niet lukken ben ik bang.

Overigens heb ik nog niets gehoord nav mijn eerste gesprek afgelopen dinsdagavond. Ze zouden donderdagavond nog 3 gesprekken hebben en dan deze woensdag naar de tweede ronde gaan. Ik vind ze wel rijkelijk laat als ze nu nog vragen of ik woensdag weer op gesprek kom. Ik heb namelijk aangegeven dat het mogelijk is maar dat ik eigenlijk lesgeef dus wel iets moet regelen.......

Daarnaast loopt mijn hoofd een beetje over ivm mijn scheiding en weet ik niet of dit het goede moment is om die baan eventueel aan te gaan. Lastig dit, ik blijf maar twijfelen!

Dat gesprek betekent nog steeds niet dat je de baan hebt ;) Ook al willen ze jou, je kan altijd nog nee zeggen! Dus ik zou zeggen, als ze je vragen, gewoon gaan...

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:28

Mijn LinkedIn profiel is geen A4, en echt een huidig C.V. in Word zal ik weer moeten aanmaken.
Ik denk op LinkedIn in ieder geval al flink in te kunnen korten.

Bedankt voor de tips! Ga ermee aan de slag! :j