Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:40

Ir1ne schreef:
kimberly1995 schreef:
Nou moet je niet gaan denken dat ik je onderuit wil halen of betweterig wil doen, maar ik vind gewoon dat je niet zo respectvol tegen me praat en daar stoor ik me een beetje aan. Je bent niet beter, zeer zeker ook niet slechter. We zijn beide mensen die een baan zoeken en een minimum nodig hebben voor een bestaan of we nou alleen de basisschool hebben gedaan of 3 universitaire opleidingen..

Excuse you? Niet zo respectvol? ik denk dat jij idd heel betweterig doet. Ik weet ook niet alles, nee idd, maar ik ben jong en ik realiseer me dat ook heel goed.. Ik heb het woord beter niet in de mond gehad, maar ik denk dat jij je terdege niet realiseert hoe de markt op dit moment in elkaar steekt. Als je alleen maar lieve woordjes en een aai over je bol wil ben je bij mij niet goed.. Ik heb best goeie zin en ben ook bereid om iedereen te helpen, vraag meerdere hier maar die ik al meerdere malen een vacature heb gestuurd, maar jij wil niet geholpen worden. Je reageert op elke tip of elk commentaar behoorlijk agressief of met "jamaar".. Eens naar jezelf kijken lijkt me goed. Heb ik ook moeten doen!

Daarnaast hebben Sonja en Kinke me ook al aangevuld geloof ik... Nogmaals, als jij denkt dat je er zo komt, wens ik je veel succes en dan hoop ik van harte dat het jou op die manier wel lukt. Als je dat lukt, zou ik ook graag weten hoe, dan kan ik dat namelijk ook toepassen!

Knap dat jij weet of ik geholpen wil worden of niet! Voor de rest ga ik er niet op in, want blijkbaar mag een mening hebben tegenwoordig niet, sorry daarvoor.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:40

ik zat ff terug te denken…25 jaar geleden...mijn eerste baan na mijn examen, niet via het UZB, ik was toen 19, daar verdiende ik 1300 gulden bruto :) En als ik het me goed herinner kreeg ik bij mijn eerste uitzendbaan iets van 6 gulden nog wat bruto (ook 19 jaar). Ik vertik het nu ook om voor zo'n schijntje aan de slag te gaan hoor, laat me niet uitbuiten (of het moet al DE droombaan zijn). Maar mijn man heeft ook een vast salaris, dus dan ik het iets gemakkelijker om dat te roepen.

Kinke

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:41

jeetje Kimberly, wat reageer jij steeds agressief.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:45

Kinke schreef:
jeetje Kimberly, wat reageer jij steeds agressief.

Dit dus.

Kinke schreef:
ik zat ff terug te denken…25 jaar geleden...mijn eerste baan na mijn examen, niet via het UZB, ik was toen 19, daar verdiende ik 1300 gulden bruto :) En als ik het me goed herinner kreeg ik bij mijn eerste uitzendbaan iets van 6 gulden nog wat bruto (ook 19 jaar). Ik vertik het nu ook om voor zo'n schijntje aan de slag te gaan hoor, laat me niet uitbuiten (of het moet al DE droombaan zijn). Maar mijn man heeft ook een vast salaris, dus dan ik het iets gemakkelijker om dat te roepen.

25 jaar geleden was ik anderhalf. :+ :+ :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:48

ja…wrijf het er maar in hoor :+ :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:49

:')

Kinke schreef:
ja…wrijf het er maar in hoor :+ :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:52

Arme Kriel :(:) Guldentijd :D

(Ik was 6 maanden :D )

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:54

ok…that's it!!!

~~}> ~~}> ~~}>

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:56

Ach Kinke, je bent zo oud als je je voelt :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:02

pak van m'n hart….ik voel me gelukkig veel jonger (en wordt meestal ook jonger geschat) *\o/* :z

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:02

Sinds die nieuwe wet er is moet ik me steeds legitimeren als ik drank wil kopen :+

Beat that *\%/*

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:06

Kinke schreef:
ok…that's it!!!

~~}> ~~}> ~~}>

-O- Ja maar.... }:0

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:11

Hah! 25 jaar geleden was ik nog niet geboren, hoe vind je die! Er is altijd een overtreffende trap :')

Maar Kimberley, wat verwacht je dan? Je stelt hier een vraag, en er wordt hier antwoord op gegeven. Het antwoord is niet naar je zin, maar het is wel hoe het tegenwoordig werkt.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:22

Broekies! :D

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:22

25 jaar geleden was ik ook nog niet geboren :o
ik zit te twijfelen: ik ga nu mijn examenperiode in, dus kan daarna pas echt gaan werken. Zal ik solliciteren nu niet meer doen, en pas na mijn examens weer, zodat ik de volle aandacht voor school heb, of nu wel vast solliciteren zodat ik (hopelijk) daarna meteen aan de slag kan?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:31

Kriel schreef:

:') :')

xZiva_ schreef:
25 jaar geleden was ik ook nog niet geboren :o
ik zit te twijfelen: ik ga nu mijn examenperiode in, dus kan daarna pas echt gaan werken. Zal ik solliciteren nu niet meer doen, en pas na mijn examens weer, zodat ik de volle aandacht voor school heb, of nu wel vast solliciteren zodat ik (hopelijk) daarna meteen aan de slag kan?

Gewoon solliciteren. Je kunt een beschikbaarheidsdatum aangegeven per wanneer je beschikbaar bent.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:37

wie weet hoe ik erachter kan komen in wat voor CAO een bedrijf valt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:40

Kriel schreef:

Ouwe bok }>

25 jaar geleden ging ik al naar school hoor :D
(Basisschool, dat wel :') )

Ik heb een top dag gehad! Meegeholpen met een training de hele dag (alle hand en span diensten eromheen zeg maar) en ging zo goed dat ik de volgende training weer mag helpen! *\o/* duurt nog wel 2 maand, maar toch... Er kan nog meer uitkomen :)
Ik vind het echt super om te doen en heb als enige eis; ik wil meer verdienen per uur dan op mijn huidige werk en dat was geen probleem :)
Qua werk niet echt uitdagend... Maar voor de netwerken wel erg zinvol! (Komen belangrijke mensen naar de trainingen namelijk) en ik vind het ook echt tof om te doen :)
Mensen happy, ik happy!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:44

Ir1ne schreef:
wie weet hoe ik erachter kan komen in wat voor CAO een bedrijf valt?

Als ze al een cao hebben, om het nog lastiger te maken :=

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:50

Net weer een afwijzing gehad..
ze zochten iemand, hoefde geen ervaring te hebben oid. En nu word ik afgewezen omdat ze mensen hebben die meer ervaring hebben :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:01

kimberly1995 schreef:
Knap dat jij weet of ik geholpen wil worden of niet! Voor de rest ga ik er niet op in, want blijkbaar mag een mening hebben tegenwoordig niet, sorry daarvoor.

tuurlijk mag je een mening hebben, graag zelfs, maar om nu maar gelijk zo gruwelijk in de aanval te schieten bij wijze van verdediging heeft geen zin, lees gewoon eens terug wat er door verschillende mensen word aan gegeven en je eigen reacties,
wij geven alleen maar aan dat je misschien niet zo heel blij gaat worden met de lonen die over het algemeen geboden gaan worden voor het werkt wat jij aan geeft te willen gaan doen
en dat je kansen door een bepaald loon te willen ontvangen je wel eens heel danig in de weg kunnen gaan zitten bij het vinden van een baan omdat de centen nu eenmaal voorgaan bij bedrijven, voor jou idd 100 anderen die wel tevreden zijn met minimum loon en net zo goed een goede instelling hebben.
niet meer, niet minder
dat dat antwoord je absoluut niet zint , kan me er bij voorstellen dat je er niet blij van word, maar nogmaals, het is wel waar je je op voor zou moeten bereiden en van uit zou moeten gaan...
hetgeen jij aan geeft is "a needle in a haystack" en de kans dat je het vind met een loon wat ruim boven het minimum is helaas gewoon nihil.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:10

Sonja_vR schreef:
kimberly1995 schreef:

tuurlijk mag je een mening hebben, graag zelfs, maar om nu maar gelijk zo gruwelijk in de aanval te schieten bij wijze van verdediging heeft geen zin, lees gewoon eens terug wat er door verschillende mensen word aan gegeven en je eigen reacties,
wij geven alleen maar aan dat je misschien niet zo heel blij gaat worden met de lonen die over het algemeen geboden gaan worden voor het werkt wat jij aan geeft te willen gaan doen
en dat je kansen door een bepaald loon te willen ontvangen je wel eens heel danig in de weg kunnen gaan zitten bij het vinden van een baan omdat de centen nu eenmaal voorgaan bij bedrijven, voor jou idd 100 anderen die wel tevreden zijn met minimum loon en net zo goed een goede instelling hebben.
niet meer, niet minder
dat dat antwoord je absoluut niet zint , kan me er bij voorstellen dat je er niet blij van word, maar nogmaals, het is wel waar je je op voor zou moeten bereiden en van uit zou moeten gaan...
hetgeen jij aan geeft is "a needle in a haystack" en de kans dat je het vind met een loon wat ruim boven het minimum is helaas gewoon nihil.

Wie heeft het over ruim boven het minimum..?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:15

Mag ik vragen waarom je elke keer zon reactie geeft? Er wordt met een behoorlijk uitleg iets gewoon uitgelegd... en jij reageert met een verwijtende vraag.. ik vind dat erg jammer. Iedereen reageert hier met de beste bedoelingen...

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:21

Ir1ne schreef:
Mag ik vragen waarom je elke keer zon reactie geeft? Er wordt met een behoorlijk uitleg iets gewoon uitgelegd... en jij reageert met een verwijtende vraag.. ik vind dat erg jammer. Iedereen reageert hier met de beste bedoelingen...

Sorry hoor, maar jij vat het iedere keer zo op. Daar kan ik niks aan doen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:22

Meid ik geloof niet dat t alleen aan mij ligt dat het zo opgevat wordt... nav meerdere reacties die daarop gegeven worden en waar ik part noch deel aan heb...

Maar goed, aangezien jij toch vindt dat t allemaal mijn schuld is...

:wave:

Succes met zoeken naar werk en het vinden van een behoorlijk loon. Ik hoop van harte dat het je lukt.

:wave:

Ik wil het hier graag leuk houden.