Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:52

daffodil schreef:
Oef jammer Ojajoh, maar dat hoor ik wel meer van pakjes bezorgers.

Ik ben in spanning, gereageerd op een onwijs leuke vacature waarvan ik (uiteraard :D ) vind dat ik er naadloos inpas! Als dat toch zou lukken.......en dat terwijl ik eigenlijk besloten had maar niet meer te solliciteren :+

Zo zie je maar er kan altijd iets op je pad komen wat naadloos aansluit! Hopelijk kan je ze voldoende overtuigen!

Nath010

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:49

Hoi heeft iemand verstand van 0 uren contracten en kan mij helpen?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:22

Ligt eraan wat precies? :)

Nath010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:11

Oke :o Ik heb een 3 maanden 0 uren contract gekregen, waarin zij mij elke week 40 uur zouden oproepen (soort proeftijd voor hun). Is ook gebeurd. Over 2 weken loopt deze af. Daarna werd een half jaar contract vaste uren beloofd, daarna een jaar en daarna vast. Nu houden ze zich daar niet aan en stellen weer een 3 maanden contract voor. Mag / kan dit wederom op 0 uren basis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:04

Lalidan, je had meerdere interessante bedrijven dus? Kan je niet gewoon de minst boeiende bellen met je verhaal? Zien hoe die reageren? Misschien gaat het wel super goed. Anders qua mail: jezelf voorstellen, uitleggen wat je wilt en hoe je denkt dat zij je daarbij kunnen helpen.

Daffodil, spannend!

Sorry nath, ik kan je helaas niet helpen. Hopelijk iemand anders wel!

Ik heb weer 2 sollicitaties lopen. Eerste telefonische sollicitatie met het uzb ging super. Hij was erg enthousiast en tevreden. Dus nu is alles doorgegeven aan 2 collega's. Eentje is voor vast aantal uren per week (weekend dag) en de ander is flexibel, zelf in te delen (promo werk).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:11

Helaas afgewezen, maar nu zit ik mij af te vragen heb bij werkervaring ook een bedrijf staan waar ik nu een loonvordering open heb staan. Weigeren dus te betalen. In principe mogen ze geen negatief praten over je, maar weet nu al als er info ingewonnen is dat dit niet positief zal zijn. Zit nu te twijfelen om naam bedrijf weg te halen, maar ga hierover vragen krijgen. Maar het is wel extra ervaring wat ik opgedaan heb.

Zit nu te twijfelen of ik contact op zou nemen met bedrijf waar ik uitgeleend ben geweest om te vragen of ik hun als referentie mag gebruiken. Maar zit even dat ik niet weet welke verhalen hij in de tussentijd over mij heeft lopen verspreiden om zijn eigen fouten goed te praten.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:59

Bedankt voor het meedenken, ik heb twee opzetjes klaar die er morgen uit gaan.

Marcella, kan je dat niet gewoon aangeven als ze naar referenties vragen? in principe is het niet normaal dat er gewoon een vorige werkgever gebeld word, maar vraagt een nieuwe werkgever je altijd of je een referentie hebt en zo ja, wie. Ik heb mijn laatste werkgever er ook gewoon op staan (mijn enige werkervaring, dus die kan ik er echt niet af halen), maar bij mijn vertrek heb ik ook een advocaat nodig gehad om te krijgen waar ik recht op had. Toen Randstad mij laatst om een referentie vroeg, heb ik gewoon aangegeven dat dat de reden is dat ik ze niet als referentie wil opgeven. Dat was geen probleem. Dan kan je ze er gewoon op laten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:07

Nou ga denk ik ook even procedure afwachten. Niet alle bedrijven vragen dat netjes weet ik helaas uit ervaring. Heb een bedrijf waar ik bijna 2 jaar gewerkt heb die ik gebruik als vaste referentie, maar die komen nu ook niet hun afspraak na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 02:15

Lalidan, als je het fijn vindt als iemand meekijkt naar je opzetjes mag je altijd een pb sturen!

Lastig referenties. Ze mogen idd niks negatiefs zeggen. Maar ja, soms... zeker in zo'n situatie. Even de procedure afwachten en eventueel als de gelegenheid zich aandient even melden kort wat de situatie is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:45

Zo even mezelf geadverteerd op facebook bij beveiligers op zoek naar werk. Gisteren avond erop gezet en nu al 2 reacties niet slecht vind ik zelf.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:53

Nou... ik kan inmiddels zeggen...nooit opgeven! Ben na 4 jaar veel wisselen kwa werk en veel tegenslag op gesprek gegaan voor een functie in de klantenservice. In die functie zagen ze me niet maar die van intern accountmanager wel. Volgende week nog op gesprek bij de andere locatie (ga op 2 plaatsen werken) en dan het eerste 1,5 jaar aan de slag via het uitzend bureau. Hopelijk daarna een vast contract!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:43

idinn schreef:
Lalidan, als je het fijn vindt als iemand meekijkt naar je opzetjes mag je altijd een pb sturen!

Heel erg graag! Het word alleen helaas niet meer vandaag, ik heb mijn opzetjes weggegooid :o. Was er toch niet blij mee, dus moet opnieuw beginnen. Vandaag echter een baaldag, verschillende dingen die niet zo fijn zijn en een pootje die eigenlijk omhoog hoort te liggen, dus even een dagje wat minder achter de computer.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:13

Ik moet nu ook stiekem wel lachen. Een uitzendbureau wou mij niet hebben en nu een maand later zet ik de mensen aan het werk die bij ons komen werken via dat uitzendbureau :')
Mag nu vooral Poolse mensen begeleiden en inwerken. Die totaal geen Nederlands spreken, alleen een klein beetje Duits en Engels. Dat houd het afwisselend :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:13

kevinsky schreef:
Ik moet nu ook stiekem wel lachen. Een uitzendbureau wou mij niet hebben en nu een maand later zet ik de mensen aan het werk die bij ons komen werken via dat uitzendbureau :')
Mag nu vooral Polense mensen begeleiden en inwerken. Die totaal geen Nederlands spreken, alleen een klein beetje Duits en Engels. Dat houd het afwisselend :+

Polense mensen? Poolse mensen?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:28

Ik had het al aangepast _O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:06

kevinsky schreef:
Ik had het al aangepast _O-

Hahaha sorry het was grappig :')

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:10

Ik ben ook erg creatief met de Nederlandse taal :+

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:53

Mag ik mij melden?

Hier ook vol op aan het solliciteren naar een nieuwe baan. Nu nog wel aan het werk, maar zodra er vervanging is gaat mijn ontslag eruit. Solliciteer nu eigenlijk overal op waar niet duidelijk om een diploma gevraagt wordt.

Heb zelf een diploma in de dierverzorging maar omdat er in mijn huidige contract staat dat ik als ik binnen een straal van 10 kilometer binnen de dierenbranche ga werken dagelijks een boete krijg. Nu ben ik afhankelijk van de fiets, dus dat gaan we dan maar niet riskeren haha!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:20

Osianaa schreef:
Mag ik mij melden?

Hier ook vol op aan het solliciteren naar een nieuwe baan. Nu nog wel aan het werk, maar zodra er vervanging is gaat mijn ontslag eruit. Solliciteer nu eigenlijk overal op waar niet duidelijk om een diploma gevraagt wordt.

Heb zelf een diploma in de dierverzorging maar omdat er in mijn huidige contract staat dat ik als ik binnen een straal van 10 kilometer binnen de dierenbranche ga werken dagelijks een boete krijg. Nu ben ik afhankelijk van de fiets, dus dat gaan we dan maar niet riskeren haha!

Aaah, een concurrentiebeding? Zou even juridisch advies inwinnen hierover, het gebeurt maar zelden dat een rechter daadwerkelijk oordeelt dat er een boete aan mag worden gehangen. Dus echt even uitzoeken! Je moet al bij een heel speciaal bedrijf hebben gewerkt, wil dat ook uitgevoerd mogen worden!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:25

Zou inderdaad even uit laten zoeken, want kan zijn dat concurrentiebeding nietig verklaart kan worden.

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:29

Zou het zo zijn? Kan straks wel even opzoeken wat er precies in staat. Nu moet ik ook wel eerlijk zeggen dat er op het moment ook geen vacatures zijn binnen de dierverzorging hoor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:19

Help, hoe zouden jullie die aanpakken? Ik zit totaal niet op mijn plaats bij mijn huidige werk. En dat is heel erg zachtjes uitgedrukt :(

Nu ben ik natuurlijk om me heen aan het kijken. Maar leidinggevende heeft aangegeven mij langer te willen houden. Dat is ook een van de weinigen die wel aardig voor me is. Uitzendbureau hier weet er misschien iets van omdat ik heb gevraagd naar mijn opzegtermijn. Anderzijds kunnen ze wat hebben gehoord van collega's op andere locatie die mij eerder hebben gedetacheerd.

Probleem is nu dat mijn intercedent langs komt voor een evaluatie. Ik weet niet wat dit gesprek gaat inhouden... maar wat denken jullie? En hoe zouden jullie dit aanpakken?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:57

De baan die ik net na mijn studie aangeboden kreeg, is helaas afgelopen. Het was eigenlijk voor 3 maanden (tot 1 november). Er zijn veel vacatures voor mijn beroep (want de vraag naar ons vak stijgt) maar vaak zijn ze parttime, ver weg en ik vind werken voor een instelling of baas niet het leukste onderdeel.

Ik wil graag iets waar ik zoveel in kan werken als ik wil, waar ik ook veel verdien.
Dus ben ik mijn eigen bedrijf begonnen.
Ik heb op 2 dingen na alles op poten staan, en ik kan pas per 1 januari starten.

Als niemand je een kans geeft, moet je soms je eigen kans creëren.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:59

Goedemiddag,
Ik mag mij hier helaas ook gaan melden. Per 1 december houd mijn werk op. Ik hoop zo snel mogelijk aan een nieuwe baan te komen.
Maar dat hoopt iedereen natuurlijk :o

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:56

Osiannaa, goed naar kijken hoor en beëindig je zelf je contract of loopt het af? Daar zit ook nog verschil in mbt concurrentiebeding!
Balen MDH (die streepjes zijn lastig :D ) hoop dat je snel iets vindt!
Wat voor vak doe je RoyceMack en ik ben ook wel nieuwsgierig naar wat je nu gaat starten?
Janine1990, in het verleden heb ik dit ook gehad en ben toch blijven hangen omdat ik overgehaald werd maar alles wat beloofd werd, kwamen ze niet na dus het bleef dezelfde saaie baan en ik ben uiteindelijk toch vertrokken. Volg je gevoel!
Kevinsky, dat is humor zeg, daar zou ik ook om moeten gniffelen!

Ohhhh ik ben gebeld! Mag morgenavond op gesprek voor die ene baan, terwijl ik niet meer zou solliciteren maar dit is te mooi om niet te proberen! Vind het reuzespannend en stiekem hoop ik op een leuk gesprek!