[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:03

Morgen de eerste avond theoretisch klassikaal les! :D op naar dat rijbewijs whoop!

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:04

Mijn rij instructeur gaat volgende week mijn examen aanvragen . Ik ben nu al zenuwachtig :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:05

Hoe gaat het met de lessen van iedereen??

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:28

Heel wisselend. Vergeet té vaak de schouder...
Nog 1 les bij m'n eigen instr en dan 2x bij een ander ivm vakantie, en dan inplannen tot examen 17 okt. (Van de zomer al aangevraagd ivm de lange wachttijden)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:38

4e les gisteren gereden, ging niet heel slecht, Sabrina wilde kijken of ze het schakelen uit kon leggen, maar dat is misschien iets voor volgende les dan. ben nog steeds bezig met kijken in de bocht, als het gezegd word dan doe ik het goed, als het stil blijft gaat het gelijk minder.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 17:09

Ik heb dinsdag weer les. Ik lestte eerst 2 x per week maar nu nog maar 1 x vanwege het naderende examen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 17:24

Ik heb deze week niet gereden, was zo ontzettend druk op mn werk, ik was gewoon gesloopt. Gelukkig begreep mijn instructeur het en vond hij het niet erg dat ik zo laat had afgezegd

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:01

Druppie7711 schreef:
kusvoorjou schreef:

Derde les gehad en nu al examen aangevraagd?

Dat vind ik ook vreemd :+ helemaal met de (pas) afrijden erbij

Wat is hier vreemd aan? Ik les elke dag een uur.. 5 uur in de week. Dus wat er vreemd aan is snap ik niet ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:32

Is ook niet vreemd hoor maar er zijn ook rijscholen die pas examen willen aanvragen als je al op niveau bent. Persoonlijk heb ik graag iets om naar toe te werken. Maar dat is voor het grootste deel afhankelijk van de rijschool maar als de leerling heel onregelmatig lest of weinig tijd heeft dan is het lastig plannen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:43

Dat vind ik zelf ook heel fijn. Een doel (en een stok achter de deur ;) )

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:54

Ik ben nog niet ingepland omdat mijn rijschool idd eerst op niveau wil hebben. En ik loop best wat vertraging op door die hersenschudding. die was eind juli en ga nu aankomende zaterdag weer een "normale" les proberen als in weer de wat moeilijkere punten opzoeken. heb gewoon nog erg veel hoofdpijn etc.

Denk dat ik in het begin van het nieuwe jaar pas examen kan gaan doen

Mijn rijschool is wel erg meedenkend wat betreft mijn hersenschudding dus heb tijdens de afgelopen lessen wel het gevoel gehad er wat aan gehad te hebben en niet weggegooide lessen. we hebben het alleen wat rustiger gehouden.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:16

Ik moet morgen afrijden voor mijn BE rijbewijs. Super spannend vind ik het. Met mn b rijbewijs heb je veel meer lessen, ik heb nu nog wel het gevoel er niet klaar voor te zijn terwijl het me best lukt! Ik hoop zo dat ik m kan halen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:19

Succes!
Ik moet morgen bij een andere instr rijden, heel goed! Maar zie er stiekem een beetje tegenop :=

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:28

ik probeer nu een beetje op donderdag te blijven rijden, zolang mn schoolrooster dat toestaat, en dan komende donderdag eens proberen aan schakelen toe te komen, ik kan nog steeds niet de bochten doorkijken zonder dat het gezegd word en ik maak van die mooie vraagtekenbochten of begin gewoon te laat met sturen :') ik ben echt een rijdende ramp, plaats op de weg en recht blijven rijden op rechte stukken gaat wel gewoon beter dan 2 lessen terug bijvoorbeeld in vergelijking met mn les van afgelopen donderdag.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:42

DeEenhoorn schreef:
ik probeer nu een beetje op donderdag te blijven rijden, zolang mn schoolrooster dat toestaat, en dan komende donderdag eens proberen aan schakelen toe te komen, ik kan nog steeds niet de bochten doorkijken zonder dat het gezegd word en ik maak van die mooie vraagtekenbochten of begin gewoon te laat met sturen :') ik ben echt een rijdende ramp, plaats op de weg en recht blijven rijden op rechte stukken gaat wel gewoon beter dan 2 lessen terug bijvoorbeeld in vergelijking met mn les van afgelopen donderdag.

Joh, je wil niet weten wat voor rare dingen ik lesauto's soms zie doen. Het gros van de leerlingen is de eerste lessen een rijdende ramp. Daarom zit er ook een instructeur naast :)* :D
Komt heus goed, ook jij kunt dat kunstje leren :j

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:41

Ik moest net afrijden voor het eerst. Sinds het weekend goed ziek dus keek er niet naar uit. Van de spanning haalde ik links en rechts wat door elkaar. :+ Verder een fantastische rit, veel complimenten en lovende woorden dat ik heel netjes rijd en goed kijk. En toch gezakt. Snap er geen bal van. :+ Als ik nou echt grote fouten had gemaakt, of hij op z'n minst kon benoemen wat de reden was dat ik nog niet veilig zelfstandig de weg op kan.. Wees dan niet zo positief om vervolgens te vertellen dat ik gezakt ben.
Niet om een ander de schuld te geven. Als ik niet voldoende rijd dan hoef ik zeker niet te slagen, dan snap ik dat helemaal. Maar nu kan ik er gewoon niks mee.
Nare bijsmaak eraan dus.. nu zsm nieuw examen plannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:58

Wat werd er dan als rede opgegeven dat je het niet gehaald hebt? Dat krijg je sowieso ook nog in het uitslagformulier van het CBR te lezen als het goed is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:15

Ik was gister ineens zo in de war dat ik het verschil tussen een eenrichtingsweg en een doodlopende weg niet meer wist....
Die borden lijken niet eens op elkaar |o

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:19

Emmaa_ schreef:
Wat werd er dan als rede opgegeven dat je het niet gehaald hebt? Dat krijg je sowieso ook nog in het uitslagformulier van het CBR te lezen als het goed is.

Die heb ik net binnen gekregen zag ik. Daarop staat dus wel het kijkgedrag bijvoorbeeld, terwijl ik daarover complimenten kreeg dat ik zo goed kijk (op het juiste moment etc). :?
Van de week nog maar even met m'n instructeur bespreken.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:29

Balen, ik ben benieuwd wat je instructeur zegt.

Hier werkweek weer gehad, geslaagde leerling en lekker gewerkt nu een dagje vrij en morgen bij mijn andere werk aan de arbeid.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 15:40

Zo, super fijne les gehad vandaag! Niet veel bijzonders maar gewoon lekker gereden. Ook twee keer de snelweg gepakt om in en uitvoegen te oefenen en ook dat ging prima. Het word nog eens wat met me hahahahahahaha

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:41

Hier lekker rustig, ben aan het werk zonder stem :))
Lang leve de navigatie

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:57

Vandaag mijn 8e les gehad.. al een paar lessen snelweg in en uitvoegen meegepakt. Maar nu zijn we echt aan het oefenen op de speciale verrichtingen. Het keren in een bocht gaat, file parkeren gaat niet :'). Ik heb nog bijna 2 maand te tijd (14 nov) en dan mag ik al afrijden.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:37

Morgen afrijden voor m'n E. Stiknerveus. -O-

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:16

Suc6 alvast!!