Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ier

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:18

Ik help je hopen!
Succes met je zoektocht. De aanhouder wint. :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:18

Ik vraag niet enorme bedragen, maar het minimumloon is 1450 ofzo.. BRUTO. Daar kan ik niet mee rondkomen..

kimberly1995 schreef:
Ier schreef:
Dikke prima als dat een keuze is waar jij achter staat. :j :) Voor een ieder is dat persoonlijk en kan dat dus anders zijn. Zolang jij uitkomt en werk kunt vinden: super fijn!

Dat hoop ik wel ja. Ik ga binnenkort beginnen met zoeken en wil beginnen na de zomervakantie. Werk nu al bijna 2 jaar in een kledingwinkel, dus heb al wel wat ervaring.

Ik denk dat je als 19jarige niet echt veel te eisen hebt... dan is het helemaal voor jou 20 anderen... maar goed, ik wens je succes

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:20

Daar ga ik ook helemaal niet vanuit hoor, Ir1ne! :) Wat ik eerder al aangaf: het is gewoon ontzettend situatieafhankelijk. Het is natuurlijk logisch dat als je er niet van kunt rondkomen, dat je hoger vraagt/wilt. :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:29

Ir1ne schreef:
Ik vraag niet enorme bedragen, maar het minimumloon is 1450 ofzo.. BRUTO. Daar kan ik niet mee rondkomen..

kimberly1995 schreef:

Dat hoop ik wel ja. Ik ga binnenkort beginnen met zoeken en wil beginnen na de zomervakantie. Werk nu al bijna 2 jaar in een kledingwinkel, dus heb al wel wat ervaring.

Ik denk dat je als 19jarige niet echt veel te eisen hebt... dan is het helemaal voor jou 20 anderen... maar goed, ik wens je succes

Ik heb net als jou ook gewoon vaste lasten hoor. Ik denk dat het juist eerder afhankelijk is van hoe je jezelf opstelt of mensen bereid zijn daar meer voor te betalen. Als ik netjes vraag of het mogelijk is dat ik rond de zoveel ga verdienen, omdat ik dan gewoon rond kan komen, wat is daar dan mis mee? Als ik voor de rest aan het profiel voldoe, mijn werk goed doe en er ben als het nodig is en misschien zelfs nog wel een stapje verder ga? Het is tegenwoordig overal voor jou, 20 of misschien wel 100 anderen, moet dat de reden zijn om jezelf klem te zetten m.b.t. inkomen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:32

Was het maar zo simpel, dat het ligt aan hoe je je opstelt. Ik heb altijd hard gewerkt, pak dingen vlot op, voel me erg verantwoordelijk voor wat ik doe, maar werkgevers hebben zoveel keus momenteel, voor jou niet 10 anderen maar 100 anderen. En daar is er altijd wel iemand bij die klem zit en dus geen keuze heeft om tegen een oneerlijk laag loon te werken.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:33

Tsja.. maar ik heb een MBO 4 en een HBO opleiding afgerond en ik ben 26... en zelfs ik krijg al te horen je bent wel erg jong.. blabla..

Maar meid, als jij het zo goed weet: ik wens je er veel succes mee en hoop dat t jou wel lukt. :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:39

Merileth schreef:
Oh mijn god mri, dat verhaal, ik zie mezelf ook al zoiets doen vrees ik :')

Enne dames, ik heb meer goed nieuws, vanavond al een mailtje gekregen van de betreffende ouder, vrijdagmiddag gaan we kennismaken! Ik vind het ongelooflijk spannend allemaal eigenlijk, de eerste echte opdracht (als het klikt) *\o/* .

Morgen maar eens alles goed gaan voorbereiden.

Gefeliciteerd! Het lijkt een beetje op wat ik doe, denk ik :) (zie onderschrift)
Ik heb zelf veel aan dit topic gehad, jij misschien ook :) [STW] Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:39

Ir1ne schreef:
Tsja.. maar ik heb een MBO 4 en een HBO opleiding afgerond en ik ben 26... en zelfs ik krijg al te horen je bent wel erg jong.. blabla..

Maar meid, als jij het zo goed weet: ik wens je er veel succes mee en hoop dat t jou wel lukt. :)

Nou moet je niet gaan denken dat ik je onderuit wil halen of betweterig wil doen, maar ik vind gewoon dat je niet zo respectvol tegen me praat en daar stoor ik me een beetje aan. Je bent niet beter, zeer zeker ook niet slechter. We zijn beide mensen die een baan zoeken en een minimum nodig hebben voor een bestaan of we nou alleen de basisschool hebben gedaan of 3 universitaire opleidingen..

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:40

Kinke schreef:
Was het maar zo simpel, dat het ligt aan hoe je je opstelt. Ik heb altijd hard gewerkt, pak dingen vlot op, voel me erg verantwoordelijk voor wat ik doe, maar werkgevers hebben zoveel keus momenteel, voor jou niet 10 anderen maar 100 anderen. En daar is er altijd wel iemand bij die klem zit en dus geen keuze heeft om tegen een oneerlijk laag loon te werken.

Het was niet persoonlijk.. maar ik geloof wel dat hoe je je opstelt van invloed kan zijn op het vinden van een baan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:42

Dat zei je niet, je zei dat hoe je je opstelt van invloed is op hoeveel je gaat verdienen, dat men bereid is meer te betalen voor je. Het is simpel….tegenwoordig hebben werkgevers zoveel keus, waarom meer uitgeven aan een werknemer als er ook een werknemer is die het werk net zo goed doet maar veel goedkoper is? Het zegt nl. niets over de kwaliteiten van iemand, een goedkoop iemand kan ook hartstikke goed zijn werk doen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:42

je instelling kan wel invloed hebben op het vinden van een baan, maar het simpele feit is gewoon dat er op iedere vacature 100den mensen reageren,
wie nemen ze aan denk je?
degene die eisen heeft wat betreft loon, of degene die voor het minumum komt ploeteren?
dan kun je nog zo ene goede instelling hebben, centen gaan gewoon voor en dat is ook het punt wat Irene maakt,
je hebt momenteel gewoon niet zo boeiend veel te willen/eisen tenzij je een baan zoekt in een branche waar een zwaar tekort is aan kundig personeel waar je de perfecte opleiding voor hebt gevolgd en wat ervaring in hebt , maar het gros van de banen , daar nemen ze het liefst mensen met een zo jong mogelijke leeftijd, met zo veel mogelijk ervaring en als kers op de taart het liefst voor minimum loon, of erger, een vergoeding onder het mom van werkervaringsplek die nog niet de helft van het minimum loon beslaat.
en weet je wat, die vacatures krijgen ze op die manier nog gevuld ook,

edit : en tuurlijk zijn er nog steeds nette vacatures etc te vinden , werk bij bedrijven die realistisch zoeken en de werknemers ook correct belonen etc etc , maar zolang je gaat zoeken in winkel, schoonmaak en vergelijkbaar werk, kun je "looneisen" echt vergeten

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:44

Het is ook niet gek dat die werkervaringsplekken 'goedgevuld' zijn. Ga er maar is aanstaan om als starter een baan te vinden, je wordt continue afgewezen op je werkervaring. Een werkervaringsplek is dan een fijne manier om toch werkervaring op te doen en te investeren in jezelf. Het loon is inderdaad beperkt te noemen, maar je moet tegenwoordig toch iets..

Verder ben ik het helemaal met je eens. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:47

Ier, ik snap het ook helemaal, ik ben nu dan in een geheel andere positie, ik moet iets gaan doen qua scholing maar dan kan ik ook op zoek naar een werkervaringsplek
(mijn huidige opleidingen en werkervaring zijn useless)
dus ik zou het ook aan pakken, absoluut :j
ik heb echt niet de illusie dat ik met een cursusje opeens "pick of te litter" ben en zo aan een baan ben.
maar het blijft jammer, want er word gewoon echt misbruik van gemaakt door sommige bedrijven.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:54

1450 bruto??? Is dat legaal??

Voor welke leeftijd?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:04

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:26

Over uitkeringen gesproken... Vanmorgen ben ik bij het UWV langs geweest voor mijn bijstandsaanvraag. Helaas heb ik weinig keuze. Ik kan niet eeuwig op de zak van mijn ouders blijven teren, heb mijn reserves al zo goed als opgebruikt en solliciteer me suf zonder ook maar enig resultaat. Als universitair geschoolde valt het niet mee om een simpel bijbaantje te vinden en voor het serieuzere werk heb ik een tekort aan werkervaring. Dus ja...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:21

kimberly1995 schreef:
Nou moet je niet gaan denken dat ik je onderuit wil halen of betweterig wil doen, maar ik vind gewoon dat je niet zo respectvol tegen me praat en daar stoor ik me een beetje aan. Je bent niet beter, zeer zeker ook niet slechter. We zijn beide mensen die een baan zoeken en een minimum nodig hebben voor een bestaan of we nou alleen de basisschool hebben gedaan of 3 universitaire opleidingen..

Excuse you? Niet zo respectvol? ik denk dat jij idd heel betweterig doet. Ik weet ook niet alles, nee idd, maar ik ben jong en ik realiseer me dat ook heel goed.. Ik heb het woord beter niet in de mond gehad, maar ik denk dat jij je terdege niet realiseert hoe de markt op dit moment in elkaar steekt. Als je alleen maar lieve woordjes en een aai over je bol wil ben je bij mij niet goed.. Ik heb best goeie zin en ben ook bereid om iedereen te helpen, vraag meerdere hier maar die ik al meerdere malen een vacature heb gestuurd, maar jij wil niet geholpen worden. Je reageert op elke tip of elk commentaar behoorlijk agressief of met "jamaar".. Eens naar jezelf kijken lijkt me goed. Heb ik ook moeten doen!

Daarnaast hebben Sonja en Kinke me ook al aangevuld geloof ik... Nogmaals, als jij denkt dat je er zo komt, wens ik je veel succes en dan hoop ik van harte dat het jou op die manier wel lukt. Als je dat lukt, zou ik ook graag weten hoe, dan kan ik dat namelijk ook toepassen!

Fiebie schreef:
1450 bruto??? Is dat legaal??

Voor welke leeftijd?

:') :') :')

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:30

1450 bruto parttime? :P

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:31

in your dreams Kriel ;)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:32

Kriel schreef:

Was dat maar zo hahaha :P

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:34

Kinke schreef:
in your dreams Kriel ;)

Niet in die van mij gelukkig
Maar daar mocht ik niets meer over zeggen :P :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:34

Kriel schreef:

_O-

Maar het is zo dat de lonen momenteel verrot zijn. Met mijn bijbaantje destijds (waar ik 6 jaar over heb gedaan om dat op te bouwen tot mijn 22ste ;) ) verdiende ik 9,50 per uur. Daar had ik dikke mazzel mee. Wel het resultaat dat ik belastingdienstvacatures wel zowat lachend opzij zette toen ik wel opzoek was naar werk. Want hey, dan verdiende ik nog minder dan bij mijn bijbaantje :+

Gelukkig zit ik vér boven die 1450 bruto :=

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:37

Kriel schreef:
Kinke schreef:
in your dreams Kriel ;)

Niet in die van mij gelukkig
Maar daar mocht ik niets meer over zeggen :P :=

Van wie niet :+

Jij krijgt dat per dag. zeker. zo'n beetje. *\%/* :')
( please do not take this seriously :+ )

Het enige wat ik zei was, ik kan daar niet van rondkomen. Ik werk voor hetgene waar jij zei niet voor je bed uit te komen, netto of bruto :+ graag hoor, das niet ruim maar het lukt wel :) en dat vindk een nette instelling..

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:39

Net niet :+
En verder is die discussie wel klaar ;)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:40

Uiteraard. Zo bedoelde ik het niet :)