sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

carlijn83

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:42

Wendy schreef:
.....
Mijn zus werkt als intercedente bij een uitzendbureau.
....

Hoe wordt je dat dan eigenlijk?
Lijkt me best leuk om te doen Lachen

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:46

Haha
Kom je bij het uitzendbureau:
"Dag mevrouw, ik wil graag uw baan Haha!"

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:47

Haha Clown

Ik was laatst bij randstad maar toen was ik t eigenlijk vergeten te vragen Knipoog

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:35

Volgens mij kan je dat worden als je HBO Personeel en Arbeid doet...

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:51

Leuk topic dit Knipoog Ik ben al voorzien van een baan Lachen Maar wilde reageren op het werk van intercedent.

Ik heb meegemaakt dat ik bij het uitzendbureau en ze vroegen mij of ik misschien interesse had in die functie. Ik heb HBO Facility Management gedaan. Met deze opleidingen zijn veel mensen terecht gekomen als intercedent. Je moet eens kijken op de websites van de uitzendbureau's, staan namelijk ook vacatures bij de bedrijven zelf.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 00:02

Ronja schreef:
Haha

Heb ik ook es gehad Boos!
Ja meneer ik heb daar wel 5 jaar voor gestudeerd e Boos!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 07:58

poes schreef:
Ronja schreef:
Haha

Maar jij zit toch niet echt bij een uitzendkantoor?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 08:44

LaraCroft schreef:

Dat klopt. Maar er zitten ook veel mensen met een andere achtergrond.
mijn zus heeft HBO accountmanagement gedaan, wat op zich wel een voordeel is omdat ze behoorlijk commercieel is ingesteld. En dat is wel nodig bij intercedenten. Een uitzendbureau is immers ook gewoon een bedrijf wat winst moet maken.
Bij het uitzendbureau waar mijn zus werkt moet je in het eerste half jaar ook nog allerlei interne scholingen volgen zoals arbeidsrecht etc.
Mijn zus heeft gewoon gereageerd op een vacature op monsterboard toen ze nog in Ierland zat.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:01

Zelfs met vrijetijdsmanagement kun je intercedent worden, dus volgens mij is je opleiding niet zo heel erg belangrijk, zolang je idd zoals Wendy al zegt commercieel bent ingesteld en communicatief vaardig bent. Er zijn regelmatig vacatures te vinden op monsterboard enzo

Mijn gesprek is helaas weer op niets uitgekomen.. Nu nog afwachten wat het andere gesprek gaat opbrengen..

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:24

Intercedent kun je volgens mij inderdaad echt met alles worden, als je maar een beetje aansluit bij het bedrijf. Ik stond een tijdje ingeschreven bij een uitzendbureau en kreeg toen ook een keer een uitnodiging voor een informatie/selectie-avond.

Het komt nog weleens voor dat intercedenten er vantussen piepen zodra ze een leukere baan voorbij zien komen, waarschijnlijke. Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:28

voor mensen die nog zoekende zijn
hoorde weer een commercial over werken bij de overheid
een nieuwe site http://www.inoverheid.nl

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:36

LaraCroft schreef:

Ik ben er ooit een tegen gekomen die NHTV (nationale hogeschool voor toerisme en verkeer) had gedaan en van die muts die ik in Veghel tegen ben gekomen betwijfel ik of ze zelfs een MBO opleiding had afgerond. En dat waren niet de enigen zonder (relevante) opleiding die ik daar tegen ben gekomen.

Arjette schreef:
Zelfs met vrijetijdsmanagement kun je intercedent worden

Die bedoel ik dus met NHTV.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:45

Tsja, maar met vrijetijdsmanagemen kun je verder ook niet zoveel Huilen van het lachen

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:23

Wendy schreef:
Tsja, maar met vrijetijdsmanagemen kun je verder ook niet zoveel Huilen van het lachen

En bedankt.. Boos! Met vrijetijdsmanagement kun je heel veel kanten op hoor, het is een hele brede opleiding (iets te breed eigenlijk, aangezien ik nog steeds werkzoekende ben... Scheve mond )

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:27

Arjette schreef:
Wendy schreef:

En bedankt.. Boos! Met vrijetijdsmanagement kun je heel veel kanten op hoor, het is een hele brede opleiding (iets te breed eigenlijk, aangezien ik nog steeds werkzoekende ben... Scheve mond )

Ja, je kunt veel kanten op, maar is er uberhaupt wel werk in die kanten en is er dan wel vraag naar mensen die jouw opleiding hebben gedaan?
Net als bijvoorbeeld veel mensen die communicatie hebben gedaan. Leuke studie, lekker breed, maar weinig werk in te vinden. En veel mensen die dat werk doen hebben een hele andere opleiding gedaan...
Mijn eigen studie heeft ook zo'n probleem... het is lekker breed, maar je weet van geen enkel deelgebied écht veel...

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:32

in principe is er redelijk wat werk te vinden hoor voor mensen die vrijetijdsmanagement hebben gedaan, maar veel functies zijn voor mensen met minimaal 3 jaar werkervaring en daar loop ik dus ook constant tegenaan..
Je hebt wel gelijk dat veel mensen met een andere opleiding hetzelfde werk kunnen doen, maar ik zie toch vaak in de vacatures of merk bij gesprekken dat het wel gewaardeerd wordt als je vtm gestudeerd hebt

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:15

En zo kun je het té breed aspect ook toepassen op Gezondheidswetenschappen Scheve mond

Intercedent lijkt me nog best leuk voor nu tijdelijk eigenlijk, maar Gezondheidswetenschapper sluit daar nou echt niet bij aan vrees ik Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:30

Belsje schreef:
poes schreef:

Maar jij zit toch niet echt bij een uitzendkantoor?

Neen ik ben HR consultant bij een selectie- en advieskantoor waar we toch meer gaan focussen op advies.. Lachen

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:10

Ik kom me ook even melden bij dit topic. Ik ben ook werkzoekende sinds vorige week woensdag. Deze week drie gesprekken achter de rug, twee aanbiedingen gekregen en 1 afspraak voor een tweede gesprek volgende week maandag. Morgen nog één gesprek en dan vind ik het wel genoeg. Hoe meer afspraken je maakt, hoe moeilijker de keuze wordt blijkt nu. Clown

Als je de mogelijkheid hebt om te kiezen, wat vinden jullie dan de belangrijkste doorslaggevende factoren om te kiezen voor een bepaalde baan?

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:14

Stacey schreef:
Als je de mogelijkheid hebt om te kiezen, wat vinden jullie dan de belangrijkste doorslaggevende factoren om te kiezen voor een bepaalde baan?

Als ik de banen even leuk en interessant vind, dan zou ik afgaan op reistijd en salaris. Of misschien salaris en reistijd Haha! (andere volgorde dus)

Je kunt ook kijken naar doorgroeimogelijkheden, en de mogelijkheden om de baan "eigen" te maken (oftewel de vrijheid die je hebt en eigen inbreng)

Wel een luxepositie hoor! Veel succes Lachen

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:24

Jemig wat een luxepositie Stacey! Wow! *jaloers* Heb ik toch echt de verkeerde opleiding gekozen Clown Heel veel succes met uitpuzzelen in ieder geval!

Bij mij is het ronduit triest, niks te vinden en wat je vindt komen honderden brieven op (en word ik dus op gebrek aan ervaring afgewezen) No Cheer Maar ik heb nu wel een "bijbaantje" als student-assistent op de uni, dus we zijn in ieder geval bezig onze ervaring tussentijds te vergroten Lachen

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:42

Ronja, reistijd is tot nu toe redelijk te verwaarlozen. Op zijn langst doe ik er 15 minuten over met de auto geloof ik.
Dan zal ik het toch maar op het salaris af laten hangen denk ik. Haha! Gelukkig heb ik hoog ingezet

Die werkervaring he... En het liefst zo jong mogelijk. Sommigen stellen inderdaad vrij onmogelijke eisen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:52

Jup, ze hebben ze het liefst 21 jaar oud met 3 relevante universitaire buls in je pocket en minimaal 5 jaar werkervaring op niveau Clown Had ik nou maar beter mijn best gedaan op de kleuterschool ROFL

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 08:39

Dat is ook niet overal zo Vientje. Ik heb hier ook een aantal vacatures uitstaan (secretarieel/administratief) maar ik zoek jonge mensen die zichzelf willen ontwikkelen. Heb hier *lüllig gezegd* meiden zitten die zo achter de kassa vandaan komen. En weet je? die doen het nog het best, puur omdat ze een kans gekregen hebben.

Maar goed, de arbeidsmarkt is voor werkgevers op het moment niet makkelijk, mensen zijn zo weg als ze goed zijn....

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:37

Dat hoor je veel, dat de arbeidsmarkt momenteel voor werkgevers zo rot is en voor werknemers zo goed. Ik denk dat dat toch nogal wisselt per branche.

Neem het onderwijs: vacatures genoeg, maar toch geen erg goede markt voor werknemers omdat er qua salaris e.d. toch nog steeds erg weinig te onderhandelen valt. Je kunt je werkplek uitkiezen, maar de secundaire arbeidsvoorwaarden daar valt weinig mee te doen.

Neem de uitgeefbranche: daar is momenteel ook wel wat ruimte in (maar niet overweldigend veel, geloof ik), maar ook daar blijven de salarissen bij veel bedrijven ver onder de maat.

Er zijn ook hopen richtingen waarin gewoon nog steeds nauwelijks werk te vinden is, terwijl er in andere richtingen juist weer geen personeel te vinden is. Het lijkt veel langs elkaar heen te lopen.