Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

love_JB schreef:Hallo, even een paar vraagjes.
Ik wil ook heel graag voor operatie assistent. Helaas wil dat tot nu toe nog niet echt lukken. Heb bijna mijn dierenartsassistente diploma niveau 4 op zak.
Maak je dan meer kans als ik evt. een verkorte opleiding SPW niveau 4 doe van 18 maanden of evt. een HBO opleiding en dan na 2 jaar ophou?
Hebben jullie misschien tips waardoor ik wel op de opleiding kom?

love_JB schreef:@ Shaar: op welke gronden ik niet wordt toegelaten weet ik niet, in de brief staat dat de keus niet op mij gevallen is. Heb bij 2 ziekenhuizen gesolliciteerd waar ze vacature hadden. De andere zaten al vol voor Septmeber of vroegen geen leerling. (In Friesland)
Ik heb net zoals jou ook totaal geen medische achtergrond en vakken. Alleen Scheikunde. Als ik jou verhaal hoor, heb ik toch nog hoop.
@ Hidalgo: Ik zou dan evt. die andere opleidingen doen zodat ik nog meer geschikt ben als OK assistent. En inderdaad als ik niet wordt toegelaten wil ik graag iets in de zorg doen.
Alleen op de opendag zeiden ze dat ik met mijn diploma er waarschijnlijk niet op zou komen omdat het niet echt aansluit met de zorg. En geen wiskunde en natuurkunde heb gehad.
Bedankt voor jullie reacties!

love_JB schreef:Geeft niks!
Hoe heb jij dat eigenlijk gedaan met solliciteren? Want op de websites van de ziekenhuizen staan maar af en toe vacatures. Ik heb nu de stoute schoenen aangetrokken en gewoon open sollicitaties opgestuurd.
Was het bij jou eerste sollicitatie al meteen raak dat je daar mocht komen?
.
maar goed je kunt altijd proberen