Wie gaat er nog meer Dierwetenschappen doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: Wie gaat er nog meer Dierwetenschappen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:23

Ik doe de minor "BSc Minor ‘Biology of Infectious Diseases of Humans and Animals’" en daarvoor moet ik volgende periode het vak NEM-20806 Basics of Infectious Diseases volgen

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:38

Ik volg ABG-31306 Genetic Improvement of Livestock en Human Pathology (HNE 35306). Er was gewoon niks anders leuks om te doen Haha!. Vorig jaar (mijn 3e jaar dus) heb ik Vertebrate Structure and Function (EZO-31306) al gedaan dus ja nu ben ik maar uitgeweken naar genetica en mensenziekteleer Knipoog

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:33

Vertebrate heb ik ook al gedaan vorig jaar.
Dat NEM vak zit ik ook aan te denken, het volgens mij het beste van de opties die ik nu zie.
Bedankt in ieder geval.

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:00

Ook even een stipje, ik wil volgend jaar ook dierwetenschappen gaan studeren.
Voor de eerste jaars: Hoe bevalt de studie tot nu toe?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:20

Ik schop het topic een keertje omhoog, want ik ben ook wel geïnteresseerd in hoe de eerstejaars tot nu toe de opleiding vinden. Ik ga volgend jaar hoogstwaarschijnlijk ook (wil al zo'n 5 jaar, maar moet eerst het vwo afronden natuurlijk) en ik ben afgelopen zaterdag ook naar de voorlichtingdag geweest en dat heeft me nog fanatieker gemaakt. Ik wil er echt heen.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:37

*schop

Nog mensen die bij de meeloopdag zijn geweest? Haha!
(Of studenten hier die hebben meegeholpen? Tong uitsteken)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:37

ik heb verder niet meegeholpen, maar was wel op de kroegspel avond Knipoog ... heb je het avond programma ook mee gedaan?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:31

Ja, ik ben er geweest.
Ik vond het echt superleuk, ben vandaag wel thuisgebleven. Mijn moeder had me gewoon niet gewekt.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:40

Ik heb het avondprogramma helaas niet mee kunnen doen, moest werken tot 7 uur en het is zo'n 2,5 uur reizen naar Wageningen. Nagelbijten / Gniffelen
11 juni is geloof ik de volgende meeloopdag, wil dan denk ik weer gaan, maar dan vooral voor het avondprogramma, omdat het me zo gezellig lijkt. Haha! Vond het alsnog érrug leuk. Ja

Ik ben vandaag overigens ook niet naar school geweest, was wel wakker gemaakt maar voelde me niet echt goed, nu gaat het weer wat beter. Nagelbijten / Gniffelen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:01

Ik ben nu ziek. Gisteren had ik ook nog gala op school en daar is het misgegaan. Vandaag wel naar paardrijden gegaan maar rustig aan gedaan. Was ook niet lang gebleven.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:58

ik weet dat het een beetje een oud topic is maar wilde het toch ook even hier proberen.
ik ga misschien volgend jaar ook in wageningen studeren, maar dan biologie en me paard gaat dus mee. ik vroeg me af of jullie nog stallingen weten in wageningen?
ik heb al een advertentie hier op bokt gezet en op marktplaats maar daar krijg ik geen reactie op, vandaar dat ik hier maar even probeer.

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:14

Ik zit met hetzelfde probleem, alleen ik ga dierwetenschappen studeren ;)
Via bokt heb ik wel wat tips gehad maar het is allemaal niet helemaal wat ik zoek. Waar ben jij naar op zoek qua stalling?

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:54

het liefst eigenlijk een westernstal omdat ik de overstap naar western heb gemaakt en je uiteindelijk voor de spins etc een andere bodem nodig hebt.
er is er iig 1 in ede.
en anders iig een stal waar hij in de zomer 24/7 buiten komt en in de winter ook veel naar buiten kan. iig een bak met een goede bodem, maakt niet uit of het een binnen of buitenbak is.
mooie ruime stallen. en er moet gevoerd worden en in de winter binnen en buiten gezet worden. vind het niet erg om zelf voer te kopen en dat dan klaar te zetten. zelf uitmesten vind ik ook niet erg. en het hoeft voor de rest niet luxe te zijn. als paard maar lekker veel buiten komt en de bak goed is. en gewoon een kastje voor je spullen etc.

en heb idd via pb al wat stallen door gekregen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:04

Ik moet misschien een stalling zoeken, dit i.v.m. een paard dat ik misschien kan overnemen. Dus ik ben al wel een beetje aan het kijken maar nog niet uitgebreid. Bij mij zijn de eisen puur dat het paard naar buiten gaat 's zomers en 's winters. Paard is nu nog manegepaard en wordt eens in de week een uur gereden. Voor de rest loop ik ermee.

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:30

En, hier nog mensen die 11 juni naar de meeloopdag gaan? :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 12:29

Ik niet, ik ben in november al geweest. Toen incl. vooravond.

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:08

En, hoe beviel het? :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 14:59

Super, echt ontzettend leuk. Ik was wel helemaal doodop, heen met het openbaar vervoer maar de eerste bus kwam niet opdagen. Ik stond aan de verkeerde kant van de metrolaan (maar gelukkig nog net gehaald), de poortjes gingen niet open, op het station de verkeerde kant op gelopen waardoor ik de trein miste, en de volgende vertrok op het moment dat ik het doorhad dus ook gemist. Die daarna was kapot, maar na het aanpassen ging hij toch, door de vertraging zaten we echter achter een stoptrein. Dus ook de volgende aansluiting ging niet. Na nog een kwartier na de bus zoeken was ik er uiteindelijk. Van de geplande 2½ uur reizen was het ruim 4 geworden.

Maar iedereen was aardig, even kort in hun flat geweest, om om te kleden enzo. Daarna naar de kroeg waar we het kroegenspel hebben gespeeld en waar het ontzettend gezellig was. Nog een ontzettend leuke pull aan overgehouden. (die met cola gevuld is geweest i.v.m. dat ik geen alcohol drink). Daarna daar nog even op de bank geslapen voordat we rond half twee naar de flat teruggingen. Daar geslapen en de volgende ochtend op de uni ontbeten. Hierna gingen we naar de colleges, genetica en nog één, maar welke? Geen idee meer.
Toen lunchen, en daarna even kijken in welke groep je 's middags zit en op naar de practica.

Zelf had ik runderen keuren, dit was wel grappig, maar niet helemaal mijn ding.
En ik had genetica, de les zelf was niet zo aan mij besteed. Aangezien ik al een flinke basis aan genetica heb, maar het was wel ontzettend leuk dat de leraar in het KWPN zit. Dus daar had ik een leuk praatje mee.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:57

Even een hele grote schop, maar ik zit met een vraag :) Kun je na 1 jaar HBO (als je je p hebt gehaald)aan het van Hall deze opleiding al doen? Of moet je nog verschillende vakken op vwo niveau halen?

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:10

@Lavien, idd klein beetje maar ;). Maar ik weet niet voor 100% zeker of dat kan, heb wel gehoord dat dat mogelijk was, maar kan je niks beloven. Kijk even op www.bdw.wur.nl of bel de studieadviseur even voor de zekerheid.

knollina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:00

Hoi allemaal!
Zijn er mensen die volgend jaar (misschien) ook willen beginnen aan deze opleiding? :)
Zou het wel leuk vinden om vast toekomstige studiegenootjes te spreken.