Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:56

Volgende week vakantie en dan nog 1 week les en dan tentamens. 2 tentamens vallen in de lesweek en dan blijft er de grote bloktoets en bedrijfseconomie over in de tentamen week. Helaas geen vakantie voor mij komende week, extra veel te werken en leren dus hooguit nog drukker dan dat ik het nu met schoolweken heb haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:55

Ik heb ook vakantie, maar deze week fulltime aan het werk, even lekker wat bijverdienen.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:51

Allemaal lekker bezig!
Ik heb mijn eerste drie studiepunten binnen met een 6,8 :D

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:33

paljaslaura schreef:
Allemaal lekker bezig!

Gefeliciteerd!

Ik heb volgende week pas herfstvakantie maar echt vakantie zal het niet worden. Heb meteen deadlines erna.

Week na de vakantie moet ik mijn praktijkopdrachten inleveren van alle vakken + 1 presentatie en de week daarna 3 tentamens.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:36

paljaslaura schreef:
Allemaal lekker bezig!

Gefeliciteerd!

Ik heb nu vakantie,maar probeer al zoveel mogelijk te leren voor tentamens. Daarnaast 2 dagen werken en vrijdag tm zondag weekendje weg :)
Dus heel veel leren zit er niet in, maar ben gelukkig al goed op weg!

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:57

Ik heb ook vakantie , maandag mezelf door Mn laatste dag stage gevochten , en lig nu al 2 dagen languit met de griep .
Bijna tentamens , ik ken alle theorie , moet nu veel gaan oefenen maarja , met griep vinden mensen dat niet echt fijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:02

Vakantie! En alle studiepunten van dit blok gehaald. :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:14

Jeetje is je blok nu al afgelopen? Lekker zeg!

Woensdag is er bij ons open dag en ik ga daar helpen, daar krijg ik voor betaalt en ik mag daar een proef uitvoeren. Nu had ik daar vrije keuze in dus ga ik de proef van afgelopen week, die niet zo heel lekker ging, weer opnieuw doen. Ideaal! Betaalt krijgen voor goede resultaten, haha!

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:57

Ik wil ook tentamencijfers :(

En ik heb zoveel zin in maandag, lekker weer naar school *\o/* <3
school is zo leuk.

eveliienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 15:16

Ik heb pas over 2 weken mijn eerste toets, en dat is er maar eentje :') Ik heb echt het gevoel dat wij niks doen/leren op school, en ben stiekem al een beetje aan het kijken of ik volgend jaar misschien van school kan veranderen, al hoop ik dat dat niet nodig gaat zijn want ik vind het echt heerlijk wonen in Rotterdam.

Iedereen die nu vakantie heeft fijne vakantie nog dat laatste weekendje, en voor iedereen die volgende week vakantie heeft: Ik ben jaloers :(

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:16

Morgen weer naar school!! *\o/* *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 15:58

Toperoit schreef:

Haha jij bent wel echt enthousiast! :D

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 16:47

Zomer schreef:
Toperoit schreef:

Haha jij bent wel echt enthousiast! :D

Ja, maar school is superleuk! *\o/*
En ik mag weer schetsmaquette maken en dat is leuk knutselen dus niet erg :D

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:37

Hahah dat is wel super enthousiast!

Morgen had ik eigenlijk 4 uur project maar docent is ziek dus nog lekker een dagje langer vakantie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:31

Haha, fijn dat je het zo naar je zin hebt!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:38

Nou, ik vind m'n opleiding heel leuk hoor, maar was toch ook echt wel blij dat ik een weekje niet heen hoefde :D
Straks maar weer, laatste weekje om vragen te stellen over tentamens e.d.
De tijd gaat zo snel!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:03

Ik val hier even binnen, sorry!!

Wie studeert hoe rechten en wilt mij vertellen hoe het bevalt? Is het erg droog, leer je nu echt een heel wetboek uit je hoofd of is dit achterhaalt? Wat is moeilijk aan de opleiding? Ect!
Mag ook via PB dankjulliewel alvast :D

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:12

Ik doe geen volledige rechtenstudie, maar wel Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD), dit is een sociale rechtenstudie. :)

Wetboeken uit je hoofd leren is erg achterhaald. Wel dien je met een wettenbundel om te kunnen gaan en wetsartikelen te kunnen ontleden. Je moet dus begrijpen wat er in een wetsartikel staat (en dus vanzelfsprekend de Nederlandse taal goed machtig zijn). Als je rechten te 'droog' vindt, dan is SJD een goede aanrader overigens. :j Uiteindelijk krijg je, net als bij HBO recht, een bachelor of laws.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 06:12

Ik studeer idd ook sjd, meer communicatieve vakken en (ik geloof ook) andere rechten vakken.
Een wettenbundel hoef je niet uit je hoofd te leren, maar je weet op een gegeven moment wel gewoon veel gebruikte wetsartikelen meteen te vinden.
Het begrijpen van wetsartikelen is idd wel belangrijk, al vind ik dat bij sommige artikelen nog lastig.

Als je echt het recht leuk vind en het sociale minder is rechten een betere optie. Als je liever ook sociaal bezig bent dan is sjd een goede optie.

Uiteindelijk kun je een hoop dezelfde banen vinden, als je naar vacatures zoekt staat er vaak bij hbo of rechten of sjd.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 07:19

Dankjulliewel! Ik studeer nu SPH maar merk dat het niet helemaal mijn ding is.. misschien is SJD dan juist een goede overgang maar misschien ook weer juist niet, ik wist in ieder geval niet dat het bestond dus ik ga even erop zoeken. Dankjulliewel!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 08:44

SuzanH schreef:
Dankjulliewel! Ik studeer nu SPH maar merk dat het niet helemaal mijn ding is.. misschien is SJD dan juist een goede overgang maar misschien ook weer juist niet, ik wist in ieder geval niet dat het bestond dus ik ga even erop zoeken. Dankjulliewel!

Kun je misschien uitleggen wat van sph niet je ding is? Ik zou gewoon open dagen bezoeken, rechten en sjd. Dan kun je het eens vergelijken. Ik vind de communicatieve vakken niet top, maar denk dat ik alsnog liever sjd doe dan rechten, heb t idee dat dat veel taaier is, maargoed, dat weet ik natuurlijk ook niet zeker.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:29

Iselda schreef:
SuzanH schreef:

Kun je misschien uitleggen wat van sph niet je ding is? Ik zou gewoon open dagen bezoeken, rechten en sjd. Dan kun je het eens vergelijken. Ik vind de communicatieve vakken niet top, maar denk dat ik alsnog liever sjd doe dan rechten, heb t idee dat dat veel taaier is, maargoed, dat weet ik natuurlijk ook niet zeker.

Ik sluit mij volledig bij Iselda aan. De sociale vakken vind ik ook minder leuk dan de juridische vakken, echter, heb ik mij laten vertellen dat er voor SJD'ers meer baankansen zijn als voor HBO recht studenten (juist door die sociale vakken). Tenzij je de ambitie hebt om na het HBO door te gaan naar de Universiteit, dan is wellicht HBO recht een goede keuze.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:18

Hier gaat het gelukkig sinds deze week weer wat beter. Vorige week een toets terug gekregen wat echt heel slecht was. Vandaag 2 x een 10en een9 in ontvangst mogen nemen dus ik heb weer motivatie!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:52

Wat fijn Nathalie, gefeliciteerd met die mooie cijfers!!

Ik heb morgenavond mijn eerste tentamen.. gelijk voor een vak wat mij totáál niet ligt (sociologie) dus ik ben benieuwd hoe ik het er van af ga brengen.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:58

Dankjewel! Heb je het goed voorbereid? Komt vast goed!