VWO 4 - 2015/2016

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:50

Deetjeeuh schreef:
Ijslander, maar 5 tussenuren achter elkaar? Want als je bijv hebt: tot 3e les en dan het 8ste weer dan hoef je bij ons het 8ste niet te gaan :D

Nope, 1e les, 3 tussenuren, 5/6 les, 2 tussenuren, 9e les :(

Femke_Nikita

Re: VWO 4 - 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:03

Wauw dat is echt balen. Bij ons mag je wegblijven als je max 2 lesuren hebt.
Heel blij, 8,2 voor WiB :)

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:08

Super Femke!

Ik heb ook nog 2 cijfers terug, 7.2 voor wisAB VT en een 8.5 voor bio so :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:37

Supergoed Femke en Kimara!

Mijn eerste toetsdagje zit erop, Frans ging wel goed, maar van Wiskunde weet ik niet zo goed hoe het ging, sommige dingen gingen goed, anderen gingen minder.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:03

Nicee Femke, Kim en Kimara! Maar hebben jullie nu al toetsweek? :wow:
Wij hebben pas toetsweek na de herfstvakantie, dus pas 21 oktober ofzo.
Wow, balen Ijslander! (Sorry, weet je naam niet :o ) Bij ons mag je pas met min 3 tussenuren gaan overleggen of je weg mag, maar dan moet je sowieso een vervangende opdracht enzo.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:11

Wij hebben ook na de herfstvakantie toetsweek. Vind ik wel fijn, is minder gestress enz.

Dat is wel flink balen Yvon ( toch?)!

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:20

Yael, nee ik heb nog geen toetsweek. Die is na de herfstvakantie, vanaf 2 november.

Nu hebben we soms een so tussendoor, en opeens ook 2 VT's. Dat is omdat we pas sinds dit schooljaar 4 periodes hebben met aan het einde een toetsweek. Eerst hadden we altijd 3 periodes en dan het hele jaar door proefwerken en aan het einde van het schooljaar 1 toetsweek. De proefwerken zijn nu dus groter dan we gewend zijn, dus geven ze soms een so/VT tussendoor, zodat die stof al een keer is getoetst.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:37

Yael, ja, wij hebben zes toetsweken in een jaar.
Vind je dat fijn of niet Kimara?

Ik heb morgen alleen AK, ik moet om 09.55 beginnen en ben om 10.40 weer klaar. Lekker!

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:40

Poek schreef:
Wij hebben ook na de herfstvakantie toetsweek. Vind ik wel fijn, is minder gestress enz.

Dat is wel flink balen Yvon ( toch?)!

Ja, zeker... Vaak ga ik gewoon naar huis in die tussenuren, ik woon toch 5 minuutjes van school vandaan. :)

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:09

Wij moeten áltijd komen ook al heb je zoveel tussenuren.
Heb vrijdag nl 1,3,4 en 8e, maar ik moet toch echt komen -O-

Nog bedankt voor alle berichtjes :*

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:28

Lekker Kim!
Ik vind het nu wel fijner dat we geen VT's tussendoor hebben, maar we hebben nog geen toetsweek gehad dit jaar dus ik weet niet helemaal hoe dat zal gaan en wat ik dus fijner vind. Ik vind het wel fijn dat we tussendoor so's hebben zodat je een beetje weet of je het tot nu toe echt snapt/weet en dat je dat in ieder geval al een keer geleerd hebt.

Bij ons maakt het ook niet uit hoeveel tussenuren je hebt, je moet altijd komen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:33

Bij ons is dat ook.

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:16

Wow lang niet meer meegepraat! Niet om een speciale reden, gewoon vergeten :+

Elise, sterkte, wat een verschrikkelijke manier om een paard te verliezen. Zo plots... :(:)

Wij moeten ook al-tijd komen. Ook al heb je 6 studieuren (bwv).. Niet fijn.

Ik kijk ook veel te vaak naar de bokt markt, haha. Sommige paarden zijn echt eye-candy <3 hoewel ik echt wel weet dat dat paard er niet gaat komen voor mijn 18e, helaas.

Met mijn verzorgbeest Una gaat het echt super goed! Ik verzorg haar nog niet lang (sinds einde zomervakantie) en ze was veel te zwaar, echt een wonder dat het dier nog niet hoefbevangen was. Maar het afvallen gaat goed! Ik probeer nu elke dag wat met haar te doen; longeren, fietsen, wandelen, en zo veel mogelijk buitenritjes. Het doel is om ooit endurance startklaar te zijn, hoewel ik geen trailer of uitrusting heb daarvoor. Is gewoon een mooi doel :')
Hoewel ze dus elke keer aan het werk moet als ik kom, komt ze steeds vaker naar me toe in de wei. Ze is echt een lief dier! <3

Ben nog op zoek naar les omgeving Tilburg, stel dat een van jullie iets weet....? Ben op zoek naar iemand voor afwisselend rijles/grondwerkles die niet volgens de Parelli methode werkt en bij voorkeur ervaring met gangenpaarden heeft.

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:50

Lian, fijn dat het zo goed gaat met Una! Inderdaad een mooi doel om naar toe te werken! Ik hoop dat het jullie gaat lukken :)
Ik ken helaas niemand in de omgeving Tilburg.

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:54

Dankje! Ik trek er 1 jaar voor uit, dan moet ze sws op gewicht zijn. Hopelijk heeft ze tegen die tijd ook weer een beetje contitie :j

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:16

Donderdag naar Rome!! *\o/* *\o/*

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:18

Lian, klinkt leuk! Ik hoop ook voor je dat het jullie gaat lukken! :j Ik ken helaas ook niemand uit die omgeving.
Leuk Yanick!

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:25

Mijn gebruikersnaam ff veranderd, nu hebben jullie geen moeite meer met het onthouden van mijn naam :') Ik was dus IJslander14.

Ik had echt giga veel huiswerk voor vandaag... Gelukkig de rest van de week best rustig :)

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:27

Hahaha, wel handig nu ja :D Balen! Gelukkig dat het wel weer beter wordt :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:36

Fijn Lian!
Veel plezier Yanick!
Bedankt Yvon! Vervelend dat je zo veel huiswerk had, gelukkig wordt het nu beter.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:44

Sterkte Yvon!
Heel veel plezier in Rome Yanick!!!

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:47

Heel veel plezier Yanick! Succes met je huiswerk Yvon :)

domosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:04

Wij hebben vanavond beroepenmarkt gehad, studenten van verschillende universiteiten kwamen over verschillende studies uitleg geven. Ben echt heel enthousiast over recht & management op de radboud uni. In 5 jaar bachelor rechten en bachelor bedrijfskunde (2 studies die me allebei echt interessant lijken) Is wel pittig maar als je het niet lukt kan je afstromen naar alleen rechten (wat ook m'n 1e voorkeur is)
Ja het is nog vroeg maar ben echt al aan het denken :D
Woensdag weer terug voor andere studies dan gaan we naar politicologie en bestuurskunde :)

Veel plezier Yanick!! Lijkt me echt een mooie stad ik ga er volgend schooljaar heen met school *\o/*

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 01:11

Heel veel plezier Yanick!
Ik ga dit jaar op werkweek. We konden kiezen uit Parijs, Londen, Berlijn, Rome en Istanbul. Die laatste 2 heb je ook verplicht een uitwisseling. Ik houd daar niet zo van, maar anders was ik ook voor Rome gegaan. Nu ga ik naar Parijs :D (in de week voor de meivakantie)

Inderdaad handig Yvon :') ;)
Gelukkig is de rest van de week wel rustig.

Leuk Lianne! Het is inderdaad nog wel vroeg, maar ik weet ook al heel lang dat ik de bachelor opleiding diergeneeskunde wil doen en daarna de master opleiding paard :D

Ik ben niet zo heel goed in plannen. Ik probeer m'n huiswerk meestal wel 3 dagen van te voren te maken of te beginnen met leren. Maar meestal zit ik nog tot 12 uur 's nachts aan mijn huiswerk, bezig met het huiswerk voor de volgende dag.. Ik heb een gesprek met mijn mentor gehad, hij zei dat ik maar maximaal 2 uur per dag aan mijn huiswerk mag zitten. Over een paar weken (ik weet niet hoeveel) hebben we weer een gesprek. Maar als ik dat echt zou doen, dan heb ik heel veel huiswerk nog niet af, dan loop ik achter en als docenten dan nieuwe stof uitleggen zou ik niet weten waar ze het over hebben. Het is me sinds dat gesprek (dat was vorige week maandag) dan ook nog niet gelukt om mijn huiswerk binnen 2 uur allemaal af te hebben.
Woensdag heb ik een duopresentatie voor Nederlands in de vorm van een betoog. In mijn agenda stond 3 weken geleden: "Beginnen aan duopresentatie" en 1 week geleden "Duopresentatie af hebben", dan zou ik nog een week de tijd hebben om goed te leren. Maar ik was steeds tot 's nachts bezig met hw voor de volgende dag, als ik dat af had ging ik slapen, ook al was dat nog maar voor kort. Ik had dus geen tijd om aan die presentatie te werken. Nu had ik hem vandaag pas af en is morgen de enige dag dat ik er voor kan leren en dan heb ik ook nog al m'n andere huiswerk erbij.
Zo gaat het dus wel vaker met allemaal dingen en ik word er gek van, waarom lukt dit andere mensen wel en mij niet? :?

Sorry voor m'n lange verhaal maar ik moest het even kwijt. Heeft iemand misschien nog tips? :+ of misschien heeft iemand anders hier ook wel (een beetje) last van?

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 07:06

domosan schreef:
Wij hebben vanavond beroepenmarkt gehad, studenten van verschillende universiteiten kwamen over verschillende studies uitleg geven. Ben echt heel enthousiast over recht & management op de radboud uni. In 5 jaar bachelor rechten en bachelor bedrijfskunde (2 studies die me allebei echt interessant lijken) Is wel pittig maar als je het niet lukt kan je afstromen naar alleen rechten (wat ook m'n 1e voorkeur is)
Ja het is nog vroeg maar ben echt al aan het denken :D
Woensdag weer terug voor andere studies dan gaan we naar politicologie en bestuurskunde :)

Veel plezier Yanick!! Lijkt me echt een mooie stad ik ga er volgend schooljaar heen met school *\o/*

Ik ben ook geweest. Bij biotechnologie enzo geweest. Sprak allemaal niet zo aan. Beetje van het is super interessant maar ik zie het mezelf niet doen. Was jij ook elke keer de weg kwijt in dat mega gebouw? Ben ook nog bij travel active (jaar buitenland) geweest, dat klonk wel gaaf!