afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:30

suikermeisje schreef:
Dankjullie allemaal! Was goede afleiding tussendoor.

En heb het gehaald! :D

Gefeliciteerd! :D

suikermeisje

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:01

Dankjulliewel.

Wij krijgen alleen voldaan of niet voldaan. Maar project telt als afstuderen en dat was een 7,4.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:57

Goed gedaan suikermeisje! Gefeliciteerd!!

Vervelend dat sommige zi lang op hun pva moeten wachten.. heb het idee dat bij ons allemaal stuk makkelijker is. Mijn werkplan/pva zag er proffessioneel uit en vriendinnetje haar werkplan is ook goedgekeurd en die zei nav mijn werkplan. Ik denk dat ik het wat specifieker moet beschrijven en de planning wat gedetailleerder.. dus vraag me af hoe streng ze zijn. Wel vervelend voor jullie. Maar zou inderdaad verder gaan en hopen dat het niet allemaal voor niks is!

Ik zit op week 5 van de 11 al (maandag week 12 is concept inleveren) en ze raden ons aan zo uitgebreid mogelijk in te leveren. Vraag me wel af hoe ik in 11 weken tijd een scriptie kan schrijven, maar goed

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:04

Vanmiddag een bijeenkomst gehad op school met het afstudeergroepje. Op sommige stukken wel verhelderend, maar het heeft me ook wel weer een beetje bang gemaakt haha. Zit gelukkig met de manier van onderzoeken nog wel goed, ik ben alleen bang dat ik toch het een en ander in mijn theoretisch kader zal moeten gaan aanpassen.

Een van onze conclusies was dat je het TK het beste tijdens het onderzoek kan schrijven. Dan komen belangrijke dingen voor in het TK echt naar voren. Ik heb het bijvoorbeeld heel erg gericht op hospitality ontwikkelen en daaruit is wel naar voren gekomen dat het in de cultuur zit. Omgaan met cultuurveranderingen heb ik wel een beetje meegenomen in het TK, maar ik denk dat dit onderdeel toch wel van essentieel belang is om het nog een stuk uit te breiden.

Daarnaast ben ik ook bang dat ik het onderzoek teveel van een operationele kant bekijk. Zal het dus veel strategischer moeten gaan bekijken en dat vind ik nog wel lastig. Ben ook bang dat ik uiteindelijk een te operationeel product op ga leveren. Dat terwijl ik wel een onderwerp heb dat strategisch prima te onderzoeken is. Komt denk een beetje dat ik niet zo goed meer voor ogen heb wat ik nou wil opleveren aan het einde.

Morgen tm vrijdag meewerken met de servicedesk. Leren werken met de programmas en doorkrijgen hoe de huidige processen zijn. Dat is sowieso nodig/nuttig, dus kan ik mooi tijdens die drie dagen even helder voor mezelf krijgen hoe en wat.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:09

@Laura, soms moet je een stap terug doen om vervolgens weer een boel stappen voorwaarts te maken!

Ik heb eindelijk feedback van de assessor op het Plan van Aanpak. Het zijn twee kleine dingetjes dus ga er vanuit dat, als ik het verbeter, het PvA eindelijk goedgekeurd is. :D

Moest gisteren de congresbezoekers interviewen en heb zwaar gefaald. Er was een inloop van 3 kwartier en in die tijd moest ik proberen de mensen te onderscheppen die ik opgeschreven had. Helaas klapte ik helemaal dicht en durfde ik niet de menigte in te lopen := Toen er eindelijk een man kwam die ik kende en met hem naar de kantine liep, was onze directeur al een kwartier te vroeg begonnen met het welkomstwoord en zat iedereen stil in de zaal.. Geen enkele persoon geinterviewd dus.. Weet even niet hoe ik dit op moet lossen, getuigd natuurlijk niet van een professionele houding dit :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:20

Gefeliciteerd Suikermeisje!
@Laura1, wat Laura2 zegt, stapje terug doen kan soms heel goed zijn. En ook even je hoofd afleiden helpt bij mij vaak wel.
@Laura2, ik denk dat ze dat wel kunnen begrijpen hoor. Heb je een begeleider met wie je dit kunt bespreken? Nu gewoon zoeken naar de beste oplossing en er het beste nog van maken!

Ik had gister een hele goede dag met m'n theoretisch kader. Eens zien of dat vandaag weer gaat lukken! Maandag posterpresentaties gehad en daar kwam ook nog wat nuttige feedback op, samen met de resultaten van afgelopen vrijdag kan ik weer een heel eind vooruit voor mijn gevoel. En dat ook nadat ik een stapje terug had gedaan ;)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:23

ik heb me een tijdje geleden gemeld, maar verder nog niets gepost. Lees van verschillende al dat het de goede kant op gaat! Fijn zeg :Y) Gefeliciteerd suikermeisje.

Ik heb gisteren mijn eerste gesprek gehad bij mijn afstudeerplaats, mijn onderzoeksplan is ovb van tweede docent goedgekeurd. *\o/* Nu dus lekker beginnen met het uitwerken van mijn scriptie.
Heb nog iets meer dan 2 maanden de tijd daarvoor, dus ben benieuwd hoe het gaat verlopen.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:50

Gefeliciteerd Suikermeisje!!

Ik ben druk bezig met mn afstudeerstage. Erg leuk, maar wel pittig :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:56

Gefeliciteerd !

Mijn PVA is goedgekeurd, dus ik mag ook officieel gaan beginnen! 12 weken zijn ingegaan, lekker knallen :))

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:30

Lisza, waar gaat je onderzoek over? Klinkt alsof het lekker loopt, fijn!
Maris, kan ik me voorstellen ja! Da's bij jouw studie lichamelijk ook best zwaar lijkt me. Succes!
Celien, top! Lekker knallen, 'geniet' ervan dan :P

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:45

Wat klinken jullie allemaal positief! :P

Ik heb nu contactgegevens van klanten van een collega gekregen en probeer ze te bellen om mijn vragen te kunnen stellen. Van de vier telefoonnummers heb ik nu 2x de voicemail en 1 iemand had nu geen tijd, nog 1 mogelijkheid over :')

Leuk, een doelgroepanalyse doen als je nieuw bent op de markt en dus nauwelijks contacten hebt!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:32

Ik doe onderzoek naar de Wet werk en zekerheid, welke wijzigingen voor mijn opdrachtgever belangrijk zijn en hoe hij in enkele situaties dient te handelen naar die wet zogezegd.

@celiien, fijn zeg!

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:46

Mag ik me ook melden in dit topic? :)
Wist niet eens dat die er was :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 00:42

Tuurlijk :) doe een introotje over jezelf en je opdracht zou ik zeggen ;)

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:46

Mijn naam is Mark, 23 jaar en doe Human Technology in Groningen. :)
Ben op het moment bezig met mijn afstuderen en hierbij heb ik de opdracht om een product over het gebied van brandveiligheid binnen huishoudens beter aan te laten sluiten op de behoeften van de uiteindelijke gebruikers :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:17

Welkom Mark! Klinkt interessant :)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:23

Welkom Mark. Ik hoop vandaag of morgen mijn plan opnieuw op te sturen voor de tweede kans...

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:27

Ik ga mijn plan nu verbeteren en dan weet ik zeker dat het goed is.

Ik had voor mijn onderzoek 3 collega's geinterviewd en 6 klanten telefonisch geinterviewd en had verwacht dat dit veel te weinig was. Maar heb docent gesproken en dat vond ze juist heel goed! :')
Oké top. Zij blij, ik blij :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:46

Klinkt inderdaad interessant Mark! Welkom! :) In welk stadium van je afstudeeropdracht ben je nu?

@Laura Ah mooi! Was vast balen geweest als je nog het dubbele zou moeten doen in haar ogen! ;)

Hier dan toch eindelijk weer feedback gehad van de docent :) Gelukkig maar een paar kleine aanpassingen, hij ligt nu alweer bij de bedrijfsbegeleider. Uiteindelijk kom ik toch ooit eens bij een definitief plan :')
Ik heb er inmiddels 8 interviews op zitten, ben nu de laatste 20 minuten van het laatste gesprek uit aan het werken. Volgende week waarschijnlijk nog 3 interviews en dan nog wachten op 3 gemeentes of die nog het gesprek met mij aan willen gaan

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:53

DideH schreef:
@Laura Ah mooi! Was vast balen geweest als je nog het dubbele zou moeten doen in haar ogen! ;)

Ik had het wel willen doen, alleen we hebben gewoon geen contactgegevens meer van mensen. We zijn nieuw in de markt dus tja :D En gewoon random een mailtje sturen daar reageren die mensen in het bedrijfsleven toch niet op.

Jij bent ook goed bezig met interviewen!

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:20

Jullie zijn al wat begonnen met het onderzoek zo te lezen? :)
Ik wacht op feedback, maar ben stiekem al begonnen met enquêtes afnemen. :)
Morgen een start met interviewen. :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:16

Handig is dat Laura :') En dat van je docent herken ik wel, dan denk ik een dramatisch stuk ingeleverd te hebben, zijn ze behoorlijk positief. Verwarrend, maar wel fijn! :D
Klinkt interessant, Lisza! Succes :)
Welkom Mark, leuke opdracht zo te horen! Je doet zowel enquetes als interviews dus? Pittig!
Wauw Dide, goed bezig zeg! Ga duimen voor een definitief PvA ;-)

Hier nog maar een dagje theoretisch kader. Gaat best lekker weer. Gelukkig zijn er meer scriptieschrijvers die de hele dag op de uni zitten, dus aan pauzemaatjes geen gebrek. Vriendinnetje kwam net nog met chocola aanzetten :D

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:18

Ik dacht altijd dat resultaten pas betrouwbaar waren als je in de tientallen of honderden ondervraagden ging. Maar oké, ik vind het prima :D

Werk je iedere dag op de uni imd? Als ik geen stage had maar een scriptie, dan zou ik wss de hele dag thuis zitten :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:02

Bij ons zeggen ze bij interviews dat je iets alleen als bevinding mag opnemen als dit door minimaal 2 respondenten wordt genoemd, dat het dan betrouwbaar is :) Gelukkig geen tientallen interviews voordat je iets mag vinden _O-

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:04

Ooh dan :D Dan is 6 meer dan genoeg, haha!