Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 13:06

Veel succes Ayla!

Ik heb vandaag mijn tweede examen gehad, psychologie van individuele verschillen, ook al een moeilijk vak wat weer van het rooster geschrapt kan worden. Het examen ging eigenlijk wel oké. Het was niet bijzonder moeilijk, van de 40 vragen waren er toch 22 die ik zéker wist, nu maar hopen dat ik niet te veel fouten heb gemaakt met het gokken. Heb de regel van 4 toegepast, dus hopelijk komt 't goed :=

Vandaag ga ik even niks doen, mijn volgende proefwerk is vrijdag, dat is filosofie en valt heel goed mee qua moeilijkheid en leerstof, dus kan wel even chillen. Daarbij is mijn paardje vandaag verjaart dus ga ik hem de hele dag in de watten leggen <3

Morgen ga ik nog twee hoofdstukken van human biology erin proberen te krijgen, en donderdag ga ik filosofie op mijn gemakje herhalen :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:39

Fijn dat je tweede examen goed ging Snollygoster. Gefeliciteerd met je paardje. :D Succes vrijdag met filosofie en alle voorbereidingen die je nog moet treffen.

Mijn planning is compleet verandert aangezien ik net te horen heb gekregen dat ik mijn boek en verslagenmap bij de scheikunde toets mag houden, dat betekend dat het samenvatten nu even geen haast heeft. Aangezien mijn Duits SO ook niet doorgaat morgen blijft er weinig over..

- Doornemen glaswerk scheikunde (+ markeren belangrijke gegevens).
- Via het leerplein het oefen-werkplan maken en nakijken.
- Scheikunde hoofdstuk 10 doorlezen.
- Het PSO dat klasgenoten vanochtend hebben gehad even doornemen.
- 10 Duits vragen voor het leesdossier beantwoorden.

Het valt dus reuze mee. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:16

Zo wat fijn zeg CarpeDiem! :D

En wat is iedereen goed bezig, met goede cijfers, top!

Zelf heb ik nu projectdagen dus veel minder huiswerk en iets meer tijd. Al heb ik die tijd toch wel echt overschat dus ik moet nu maar weer hard aan het werk. Na het eten. :+

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:33

Lor be like... "Je hebt maanden de tijd om een fotograaf te zoeken waarop je je werk wil baseren" (een documentaire fotografie). Dag van afgeven vandaag een mede leerling "wie heb je genomen" uuuuuh (had er nog niet over nagedacht :+ ). Tot opeens in de les schiet mij te binnen "he ik heb een serie genomen vroeger van die ... he ik ga dat gebruiken" boef probleem opgelost _O- . Hoe bedoel je een uitsteller zijn := .

Nu heb wel alles ingediend vanavond voor dat vak online dus het is volledig afgerond :D . Ook al een deel van de andere 3 foto vakken dan moet ik enkel nog een aantal opdrachten tegen nu maandag en een ander deel tegen de 21ste :) .

En van mijn theorie vakken moet ik vrijdag 2 presentatie's doen en ben er dan ook van af behalve 2 examens :) .

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:39

Net even uitgerekend, en ik sta gewoon een 7,2 gemiddeld nu :D Dat is al 0,3 punt hoger dan de laatste keer.
Nu nog de laatste toetsweek doorkomen :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:41

Straks om 13:30 tentamen wiskunde en programmeren -O-

Ik hoop op een wonder :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:39

Succes Britt! Je kan het! :D

Ik zit nu nog op school... allemaal presentaties gehad en onze klas ha echt leuke! Helaas wordt de rest denk ik een beetje nutteloos. En het is warm dus ik wil naar huis. :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:14

Succes GA!! +:)+

Heb je zelf al gepresenteerd, Deetjeeuh? Waarover moet iedereen presenteren? :)

Lyn, daar kom je wel doorheen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:37

Ondertussen heb ik al gepresenteerd ja! We hebben nu project week dat cross your borders heet. Allemaal krijgen we een land toegewezen waarin je je dan moet verdiepen en waar je presentaties over moet houden. Wij hadden Nepal. :P

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:44

Hier komt de motivatie langzaam weer terug... ben al aan het leren geslagen voor de komende tentamens, en kreeg gister 3 mooie punten terug, last van mn schouders...
Geeft moed voor de laatste loodjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:30

Super Spottedponie! :D

Ik ben vandaag wat langer in de stad gebleven, en moet nu ook eerder oppassen dus eerder eten. Oeps. :+

Nja, tijdens het oppassen maar een HELEBOEL doen. :P

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:00

Ik heb ook een tijdje niks meer van me laten horen, zo ontzettend druk gehad :=
Ik moet nu de motivatie zien te vinden om deze en komende week nog door te komen, dan heb ik het ergste aan toetsen gehad.
Morgen alleen een economie toets en ik heb totaal geen zin om te leren haha

spottedponie goed bezig en gefeliciteerd met je punten!
ghostattack, succes met je tentamen :)
Deetjeeuh, ik geloof dat de 3e klassen op mijn school ook bezig zijn met dat project, wat is het eigenlijk precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:52

Het is best wel leuk! Je gaat drie dagen aan een bepaald land werken. Je zoekt er informatie over op en geeft daarbij een presentatie. Eerst de leuke dingen, daarna de problemen en daarvan de oorzaken en de gevolgen. Even zo in het kort. :P

Pffff... Zit al bijna een uur niets te doen dus moet echt beginnen. Doe al twee dagen niets meer. :+

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:33

Economie toets viel gelukkig heel erg mee *\o/*
nu voor morgen snel natuurkunde en scheikunde maken, dan gelukkig klaar voor deze week :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 11:52

Fijn dat economie goed ging Anne!
Al terug begonnen Deetjeeuh? :)

Ik heb vandaag examen filosofie gehad. Ging naar mijn gevoel best wel goed, maar het waren (maar 5) open vragen, dus dan kan je moeilijk inschatten als het resultaat goed of slecht gaat zijn aangezien alles van de prof afhangt en er zoooveel te redeneren was.

Nu heb ik weer een week de tijd om ontwikkelingspyschologie en human biology te studeren. Vandaag ga ik hoofdstuk 14 van human biology doen en morgen de twee laatste hoofdstukken van ontwikkelingspsychologie. Daarna de resterende hoofdstukken van human biology doen en dan heb ik donderdag en vrijdag examen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:56

Hier mijn groepswerk afgewerkt heb het eigenlijk volledig alleen gemaakt. Had de tekst doorgestuurd maar groepsgenoot laat niks van zich horen zei moest de powerpoint doen maar voor het zekerste zelf maar nog 1 gemaakt... en ook de afdrukken voor op te hangen daar want dat zal ze ook wel niet gedaan hebben vermoed ik :roll: .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:47

Hoe het snollygoster? :)

Vervelend Lori! Zal ik toch zeker wel aangeven bij je docent! :j

Ik ben inderdaad weer begonnen! Ga zo lekker buiten in het zonnetje verder. :D Vanavond nog een planning maken maar veel zal er van alles niet komen vrees ik. We gaan ook nog bbq'en en moet ook nog helpen. :+

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 19:49

snollygoster, wat voor een opleiding doe je? De vakken klinken erg interessant :) en succes met het leren!

Lori, altijd vervelend als iemand niks doet, ik zou het ook even met je docent overleggen

Deetjeeuh, goed dat je weer begonnen bent! Veel plezier met bbq'en

Ik heb op de een of andere manier veel motivatie gevonden, haha. Ik heb mn scheikunde voor maandag af en een mini-verslag voor engels ook al :) Nu hopen dat ik dit voor de rest van het weeked vast kan houden om de komende toetsen te leren haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 19:57

Super fijn Anne! Dat moet goedkomen. :D

Ja ik ga zo ook weer verder. Eerst planning maken en dan biologie samenvatten. Dan heb ik voor de proefwerkweek alvast alles gedaan voor biologie (nja, alles wat samen te vatten valt dan :P)

Maar goed... Ik heb weer te veel dingen ingepland en ik heb ook toetsen. Argh! En nu ben ik gevraagd morgen op te passen van 18:00 tot max 01:00. Voordeel: Ik kan daar vast wel goed werken.
Nadeel: waarschijnlijk ben ik laat thuis. Ze hebben een of ander toernooi dus kan ook zijn dat ze al om 22:00 thuis zijn. Maar als ik dan laat ik bed lig dan heb ik zondag minder tijd want dan wil ik uitslapen, maar dan komt er ook visite. :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 20:07

Lori, ik zou daar zeker wel iets van zeggen tegen je docent. ;)

Goed bezig Anne! :)

Deeetjeeuh, ik zou gewoon gaan oppassen en lekker aan de slag gaan daar. :) Dan zet je je wekker zondag op 9:00 en kun je alsnog wat aan school doen én een beetje uitslapen. :P

Ik moet vandaag eigenlijk nog een stuk verder komen met het Engels filmpje waar ik tegenaan zit te hikken. Nu eerst even ontspannen en brainstormen hoe ik het wil afmaken en dan maar weer verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 20:35

Carpediem, dat is inderdaad wel een goede! Dan heb ik hoop ik toch minimaal 7 uur slaap. En als ik dan 's avonds nou wat meer doe... :+

Brainstormen voordat je gaat beginnen is altijd een goed idee! :D Ik heb een hele fijne natuurkundedocent en die zegt altijd: eerst beginnen met bedenken wat je gaat doen (in dat geval bij een som). Als je dat uitlegt krijg je altijd een deel v/d punten. Cijfertjes invoeren kan iedereen wel. :P

Heb ook weleens gedaan dat ik opschreef wat je allemaal moest doen omdat ik te weinig tijd had voor uitrekenen, kreeg ik ook punten voor. :+

Moraal van het verhaal, lekker ontspannen en beetje brainstormen. _O-

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 21:55

x_anne23 schreef:
snollygoster, wat voor een opleiding doe je? De vakken klinken erg interessant :) en succes met het leren!

Ik zit in mijn 1ste bach psychologie :). De vakken zijn ook interessant, maar ze zouden nog interessanter zijn moest het niet zoveel zijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:06

Oeh klinkt zeker als een leuke opleiding SG! :D

Hier is de motivatie er op zich wel.... Maar het zit hem meer in: waar vind ik de tijd om alles te doen naast de dingen die ik wil/moet doen? :+ Argh _O-

Vandaag 200 woorden latijn leren, morgen ruim hetzelfde aantal voor Duits + die van Latijn herhalen. Want maandag woordentoets en woensdag Duits proefwerk. Maar ik ben dus dinsdag de hele dag weg. :+

Vandaag dus Latijn leren, vanavond oppassen en dan nog wat ander (samenvat)werk doen. :D Morgen de hele dag aan de bak voor Duits. Voor andere dingen heb ik ook geen tijd want er komt dan een vriendin langs en dan gaan we naar de paarden. :')

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:50

snollygoster, dat heb ik met mijn vakken ook :')
deetjeeuh, succes met de woordjes, en ontspanning is ook belangrijk, dus dan maar een keertje wat minder aan school doen en wel naar de paarden :)

gelukkig had ik vandaag evenveel motivatie als gisteren, maakwerk tot en met woensdag is af, en toetsstof hoef ik alleen nog maar te herhalen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:52

Fijn dat je zoveel motivatie had! :D

Ja ben vandaag ook naar de paarden geweest. Moet nog 40 woordjes leren, dat ga ik vanavond nog even doen. :j Samen met wat maakwerk. :P