Paraveterinairen van bokt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:30

Het zijn uiteindelijk 27 pagina's geworden, de hierboven getoonde opdrachten zijn ongeveer 22 pagina's daarvan.
Ben best tevreden al is het wel nachtwerk geworden.
Vrijdag inleveren en dan mag ik als het goed is mn PvB doen in juni

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 22:15

Mooi, goed bezig! Ik heb nu een week vrij om te leren, dan 1 t/m 3 mei mijn kennisexamens en OSCE's en dan mag ik op mijn eindstage. Nog wel een dag terug komen voor mijn PvB.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:26

Ik heb in de 2e week van juni mn PvB

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:14

Zojuist sollicitatie gehad op een praktijk waar ik een heel goed gevoel bij heb!
En nu wachten, spannend!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 08:21

Waar Fleurttjeuh? Mag ook per pb als je dat liever hier niet neer zet.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 16:22

Hoe handelen jullie het af wanneer men belt dat ze 'even' een AB kuur nodig hebben, want hij heeft hetzelfde probleem als vorige keer. Ik had van de week iemand aan de lijn, die had geen zin om te komen, omdat Ze met 2 minuten altijd weer buiten stond. Onzin natuurlijk, maar ergens begrijp ik het wel. En er stond in de kaart inderdaad dat ze vaker een AB kuur mee kreeg, nadat ze op consult was geweest. Na een hele discussie van een half uur heb ik eindelijk duidelijk kunnen maken waarom het niet zomaar gegeven mag worden en haar tegemoet willen komen een vervolgconsult te rekenen. (Komt overigens maar 1 keer in het jaar daarvoor).

Maar, ik heb geen tijd of behoefte om iedere keer een half uur met dit soort mensen aan de lijn te hangen, want 9/10 keer is er toch ook iets anders aan de hand dan zij doen beweren. (Als slechtste voorbeeld een plaskater die last van een ontstoken gebit zou hebben bijv.). Hoe doen jullie dat?

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:40

Probeer gewoon eens een lange stilte te laten vallen tijdens zo'n gesprek. Het mag niet, klaar. Vooral geen tijd en energie in een lang gesprek steken waar je bijna geen rendement uit haalt. Al helemaal geen korting geven als ze maar 1x per jaar komen met een dergelijke klacht, je hebt ze eerst al lang aan de telefoon met een hoop gezeur en dan nog haast geen geld vangen ook.

Probeer niet je eigen markt om zeep te helpen, nee is nee, ook na heel lang zeuren of zeiken.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:42

Duidelijk uitleggen waarom t niet kan, evt na wat protest nog een keer herhalen en dan afkappen. Ik heb wel wat beters te doen dan van die eigenwijze eigenaren aan te horen. Afhankelijk van hoe de toon van t gesprek is, geef ik nog aan t te willen overleggen met de dierenarts maar geef wel gelijk aan dat ik verwacht dat die met hetzelfde antwoord komt. Bij de grijze gebied gevallen overleg ik t ook echt wel met de dierenarts, maar t komt niet vaak voor dat die wat anders besluit.

Je kan ook na je uitleg en hun protest daarop vragen wat ze nu van je verwachten. Jij kan de wet niet veranderen en vaak willen ze toch alleen maar dat iemand hun verhaal aanhoort.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:48

Ik zeg altijd: IK mag u dat niet zomaar meegeven. Meestal begrijpen ze dan wel dat ik er ook niets aan kan veranderen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 17:37

Ik heb inderdaad ook duidelijk uitgelegd waarom het niet mag en wat voor ons de consequenties zijn. In andere gevallen vraag ik nog wel eens welke AB ze nodig hebben en wat de dosering is, gelukkig ben ik dan heel snel klaar met dat soort mensen.

In het geval van vandeweek heb ik ook duidelijk gemaakt dat ik wel een discussie met die persoon aan wil gaan, maar dat dat niks veranderd aan de situatie. Heb het verhaal wel 6x aangehoord en uiteindelijk waren wij de schuldigen als het dier dood zou gaan. Kijk dan ben ik snel klaar. Ik kan er niks aan doen dat het dier ziek is.

Heb idd ook aangegeven dit te overleggen met de DA, maar ook zij zegt dat het gewoon niet kan.

Soms wel frustrerend. Moet maar een stukje harder worden en van hun probleem niet mijn/ ons probleem maken.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:48

Maar vaak helpt t wel als een dierenarts ook zegt dat t niet kan, men heeft soms dan toch het idee dat er in ieder geval geluisterd is naar hun verhaal en als een dierenarts het zegt dan zal t wel zo zijn ipv die 'stomme' assistente.
Als mensen met dat soort dingen gaan dreigen ben ik er ook heel snel klaar mee hoor, dan maar niet. Als t echt zo zou zijn hadden ze eerder aan de bel moeten trekken. Je hoeft echt niet alles te pikken van je klanten hoor!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:43

Ik zeg bij zulke mensen altijd dat we geen medicatie mee mogen geven zonder diagnose van een DA. Heel soms heb ik ook zo'n klant aan de telefoon, maar vaak snappen ze het wel. Maar je krijgt idd vaak gezeur over dat het geld kost, tja raar hè dat een dier geld kost.... :Y)
En 1x in het jaar? Waar hebben we het over. Als ze nou elke maand op de stoep zou staan was het heel wat anders.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 07:34

Pech gehad voor die mensen, ik zou ze niet tegemoet komen want ze gunnen jou een consult al niet.
Zeker met AB ben je snel klaar, u vraagt me om de wet overtreden en dat ga ik niet doen. U komt maar even op consult voor een diagnose. ;)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:50

Ik heb vorige week woensdag een sollicitatie gehad en ik mag volgende week woensdag een dagje meelopen :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:01

Super fleur! Bij welke praktijk?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:08

In Renkum :)

Mijn indruk was een kleine maar fijne praktijk, lekker compact en een gezellig team :)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:09

Fleur, wat leuk! Hopelijk wordt het wat.
Wat betreft de AB daar hadden we een telefonisch spreekuur voor. Konden ze zelf met de DA bellen en overleggen hoe en wat. Hoefde wij de discussie niet over aan te gaan. Zelfde voor oorzalfjes, oogzalfjes etc. En meestal moesten ze toch wel komen, maar tegen de DA gaan ze dan toch minder snel in.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:05

Leuk Fleurtjeuh! Bij mij in de buurt. :j

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 15:51

Wauw.. Gewoon wauw...had iemand dus gebeld dat de hond een perzikenpit had opgegeten. Prima, kom maar dan kunnen we hem laten kotsen. 'Ja, iemand die er verstand van had, had gezegd, doe maar wat waterstofperoxide achter in de keel, dan gaan ze ook wel kotsen'. Gewoon... Wauw. Aangeraden om dat toch echt niet te doen. Bellen ze 10 minuten later weer op 'ja, ik had het toch al gegeven en ze heeft hem er al uitgekotst'...

Ik wist even niks meer uit te brengen.. Heb ze succes gewenst en 'gefeliciteerd' dat het er uit was. Of ben ik dan de enige (samen met de DA) die even met de bek vol tanden staat..?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:56

:oo

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:14

8)7

sommige mensen he....

Ook hoe bedenk je dat... :+

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:17

Bij fretten schijnt dat wel goed te werken hoor! T is niet dezelfde peroxide die je in je haar smeert neem ik aan. Maar fretten gaan niet braken van apomorfine of medetomidine en wel van waterstofperoxide weet ik uit ervaring. Bij een hond zou ik t dan weer niet aanraden haha

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:49

Pfff, lekker ding die eigenaar. Had dan gewoon schepje zout gedaan, maar waterstofperoxide?

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:13

Wtf! Eigenaren zijn soms zo vaag. Zo heb ik ook wel eens gehoord dat ze van plan waren er zout achteraan te gooien dan kotsen ze het ook wel uit. Ehhh doe maar niet :n

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 19:19

WillemYntJee schreef:
Bij fretten schijnt dat wel goed te werken hoor! T is niet dezelfde peroxide die je in je haar smeert neem ik aan. Maar fretten gaan niet braken van apomorfine of medetomidine en wel van waterstofperoxide weet ik uit ervaring. Bij een hond zou ik t dan weer niet aanraden haha

Nou dat mag ik idd niet hopen nee. Maargoed je weet t maar nooit.

'Iemand die er verstand van heeft'. Hoor het ze nog zeggen..

Ik zei nog tegen mn collega. Straks komen ze bij ons omdat de hond raar doet en dan ligt het aan ons dat we de hond niet konden redden. Maar heb geen telefoon weer gehad. Gelukkig dan maar..