Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:12

Hangt er inderdaad vanaf hoe je woont. Ik begin hopelijk straks met een minimum lerarensalaris en kom inderdaad wel in de knoei met huizen huren. Ik ben alleen dus heb ook geen inkomens die erbij opgeteld kunnen worden.

Ik heb 2 reacties op mijn open sollicitaties: ze vonden het een erg fijne, enthousiaste brief en houden me graag in hun portefeuille.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:13

ja klopt, ik kom van behoorlijk wat meer met bedrijfsauto, en als je dan ineens alles zelf moet financieren, en een stuk minder betaald krijgt, is dat wel ff wennen.
Daarnaast vind ik de ervaring en eisen die er gesteld worden totaal niet in lijn met het brutto salaris, ik denk dan altijd maar: zelf doen ze het er ook niet voor.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 15:45

Gelijk heb je! Ze draaien je nu gewoon een poot uit omdat er altijd wel iemand te vinden is die voor een lager salaris aan de bak gaat.
Ik vind het echt een waardeloze arbeidsmarkt op dit moment.

En arrogant.........ach, als het kan en je de eisen kan stellen waarom niet? }>

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:02

Dimple schreef:
Gelijk heb je! Ze draaien je nu gewoon een poot uit omdat er altijd wel iemand te vinden is die voor een lager salaris aan de bak gaat.

Dat inderdaad, ook veel mensen die een lager geschoolde baan aannemen.. waardoor er helemaal geen doorstroming geen plaats meer vind. Ik ben continue aan het opboksen voor HBO'ers die voor mijn loon ook wel willen werken. En tsjah, ik geef de werkgever geen ongelijk. Alleen ik vraag me af, als wanneer de arbeidsmarkt aantrekt en die HBO'ers banen kunnen krijgen op niveau + salaris dan is de kans toch heel klein dat die HBO'er blijft? :=

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:05

je hebt altijd mensen die bang zijn om te vertrekken en ook blijven zitten waar ze zitten tegen kleiner loon. Dat heb ik al zo vaak gezien, want dan moeten ze ergens weer opnieuw beginnen, misschien niet direct voor een vast contract en dat is risico.

Tja ik kan nu nog even wat eisen stellen, heb nog werklozengeld tot oktober dit jaar, dus ik neem nu niet het eerste, beste aan. Nu was deze functie ook in Zwolle dus sowieso geen optie. (ik zoek limburg, duitsland), maar zag hem er toevallig tussen staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:15

2300 bruto hou je iets van 1700 netto van over :j afhankelijk van hoeveel ervaring / welk vakgebied is dat best netjes.

Heb een erg leuk gesprek gehad, hopelijk zit er meer in de lijn hier :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:28

Dimple schreef:

:j :j :j
Voor mij is 1950 echt een superloon. Misschien had ik iets hoger kunnen krijgen als ik nog in de sector waarvoor ik jaren gestudeerd heb werk had maar hé that's life. En met zo'n loon zou ik geen wereldse dingen kunnen doen, maar wel rondkomen.
Zou ik echter 40 zijn en drie kinderen, dan is dat loon om te janken. Zeker als je al die jaren ervoor zoveel meer verdient hebt, en ook je leven daarop hebt ingericht. Denk bv aan een lening voor een huis...

Maarja, hoeveel ruimte heb je om te onderhandelen als er voor jou 50 anderen zijn die het werk even goed kunnen en nièt klagen over te laag loon?
Mijn vorige loon was 1736 bruto. Dat was ook zuur. Omdat ik zo lang gestudeerd had, juist omdat mensen zeiden "als je niet tegen zo'n loon wil eindigen moet je gaan verder studeren". Daarbij werkte ik elke zondag, regelmatig zelfs op zaterdag terwijl dat oorspronkelijk zo niet overeen gekomen was, en weekdagen nooit gedaan voor zes en meestal zelfs zeven uur. Ik vond het zwaar onderbetaald voor wat ik moest doen. Maar durven klagen? Nee, het was nog altijd beter dan niets. Toen ik ervoor tekende althans, achteraf dacht ik in de woorden van mijn voorganger "nog liever bedelen onder een brug in Brussel dan nog ooit voor dat mens te moeten werken" :D :D .

Nu heb ik wel een net loon. Ik zit ook op een plaats die niet zomaar vervangbaar is, dat scheelt heel veel. Dan doen werkgever al een meer moeite om je zeker tevreden te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:38

Het is idd net wat je vaste lasten zijn en wat je gewend bent of iets veel is of niet. En idd tegenwoordig zetten ze denk wel echt laag in. Altijd wel iemand die wanhopig op zoek is naar werk. Of iemand voor wie het wel ruim voldoende is door weinig vaste lasten en het dus maar prima vind. Voor mij zou zo'n salaris echt luxe zijn. Ik zou waarschijnlijk niet eens inzien dat het belachelijk weinig is voor wat je moet doen :o

Ik ben zo'n HBO-er die gerust op MBO niveau vacatures schrijft. Mits de functie mij echt 100% aanspreekt en mijn opleidingen er mee te maken hebben. Want als dat het enige punt is waarom ik niet voldoe aan de eisen, laat ik het niet liggen daardoor. Ik kan er ook niet zoveel aandoen dat juist dat mijn interesse heeft. Ik wilde alleen na de havo echt niet naar het MBO toe. Ondanks dat ik die opleidingen 10x zo interessant vond. Gevalletje "mensen verwachten nu dat ik HBO doe" + "ik verveel mij nu al op de havo, dan is dat vast ook geen uitdaging".

Ik ga nog eens een rondje googlen of ik bij bepaalde bedrijven nog vacatures kan vinden. Jammer dat indeed die niet kan vinden :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:49

Ik ben ook zo'n HBO-er, Indinn. HBO functie in mijn vakgebied kan ik amper tot niet te vinden(met mijn werkervaring en aanvullende eisen :') ), dus ik solliciteer ook op de HAVO/MBO functies. Moet toch ergens beginnen. De ideale functie heeft doorgroeimogelijkheden voor mij, maar dat is ook erg lastig merk ik.

Ik heb er één, maar dat is bijna 50km, dus dat zal wel een afwijzing worden.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:44

Ik heb maandag een sollicitatie gesprek. ze waren heel enthousiast over mijn brief en cv :D :D

Lees morgen even bij. Moet nu weg haha

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:50

Jans schreef:
2300 bruto hou je iets van 1700 netto van over :j afhankelijk van hoeveel ervaring / welk vakgebied is dat best netjes.

Heb een erg leuk gesprek gehad, hopelijk zit er meer in de lijn hier :)

Wat fijn ! Ik duim voor je :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:56

Mij valt vooral op dat ze voor de meest eenvoudige administratieve functies tegenwoordig hbo vragen 8)7

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:58

Dat valt mij idd ook op. Dat snap ik nog steeds niet....

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 19:50

Ik solliciteer ook net zo hard op MBO functies hoor, echt wel! Maakt mij niet uit.
Het rare is zoals het voorbeeld wat ik gaf: hbo/wo en veel ervaring voor 1950 euro bruto.

maar ik zie ze ook voorbij komen met MBO+ en 2600 per 4 weken.........
Dat is hele andere koek!

Ik heb verder niks van mijn solli's gehoord........morgen maar weer even achteraan gaan........

WinSel, super zeg!! Duimen!!

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:36

Jans, wat goed +:)+ duimen!

Super WinSel, spannend!

En vrijwilligerswerk staat inderdaad uitgebreid op mijn CV vermeld :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 08:38

Iemand nog een baan in de beveiliging in Hilversum? :=

Denk dat daar de komende tijd wel wat banen bij gaan komen met deze ontwikkelingen in Nederland. Heftig!

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:31

Ik ben ook nog steeds zoekende voor ander werk. Wel heb ik inmiddels vier uur erbij gekregen in het onderwijs, maar het is nog steeds niet mijn ding. '' Heb het gevoel dat ik stil sta''
Het blijft lastig om je te onderscheiden, ik heb regelmatig gehoord dat ik te weinig ervaring heb. Iemand moet toch een keer in je geloven en je die kans bieden?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 10:35

Netam, ik snap je gevoel 100%!!

Ik sta ook op het punt dat ik niet meer zo goed weet hoe ik uit moet blinken tussen de 100-derden anderen.
CV geupdate, foto erbij, nevenactiviteiten vermeld etc.

Heb je daar kritisch naar gekeken?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:59

Dimple schreef:
Iemand nog een baan in de beveiliging in Hilversum? :=

Denk dat daar de komende tijd wel wat banen bij gaan komen met deze ontwikkelingen in Nederland. Heftig!

:+ *\o/* Respect voor de beveiliger, maar hier word je ook wel voor opgeleid en daarom zijn de praktijk examens behoorlijk pittig. _/-\o_

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:17

Weer 3 sollicitaties uitgedaan. Heb nu nog 5 lopen in totaal. Hopen op een beetje geluk dit keer. Ik vraag maar om 1 baan...! Zoveel is dat niet gevraagd toch? :=

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:32

Kyno schreef:
Weer 3 sollicitaties uitgedaan. Heb nu nog 5 lopen in totaal. Hopen op een beetje geluk dit keer. Ik vraag maar om 1 baan...! Zoveel is dat niet gevraagd toch? :=

Ik duim met je mee!
Ik heb er ook een aantal lopen, één met goed gevolg is voldoende :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 12:06

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:12

Ik zou gisteren of vandaag iets horen nav gesprek vorige week, ben benieuwd. Heb nog wel wat lopen, maar dat is altijd maar afwachten of je überhaupt wel iets hoort.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:30

Ik ben schuldhulpverlener!

Mooie vacature, maar helaas voor mij qua afstand niet te doen. (Woon in Gildehaus, net over de grens bij Enschede)

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:31

Spannend MWM!

Ais: :(:) ooit komt het goed! :D