Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:06

Allemaal bezig met de laatste loodjes hier zie ik! :)

Dan kan je het inderdaad wat uitgebreider maken linoleum!
Fijn dat iedereen bij jou wil mee werken. Geloof meteen dat dat leuke gesprekken zijn. :) Wat ik heb gedaan met mijn interviews is langzaam afspelen en dan mee typen. En mediaplayer op de voorgrond zetten, zodat je sneller op de pauzeknop kan drukken als je het even niet meer bij kan houden.

Spannend lauwie! Fijn dat je vakantie hebt, dat scheelt een hoop qua tijd. :)

Wat vervelend van je enquêtes amandananana.. Heb je al meer gehoord?
Hoe is het met je energie en concentratie nu? Vervelend dat je zo'n last had van de narcose..

Irritant Barbabientje, als anderen waar jij afhankelijk van bent niet opschieten..

Fantabulouss, ik moet ook nog een portfolio inleveren. Nog geen stress, want dan moet 2 weken nadat het onderzoeksverslag is ingeleverd. Ga ik dan wel naar kijken dus. :)

Kunnen jullie allemaal een conceptversie inleveren? Bij ons kan dat niet. Je kan het best opsturen naar de docent, maar dan moet je specifieke vragen hebben. Dan wordt ook echt alleen daar naar gekeken. -O-
Ik heb al mij interviews gehad. :) Had de hoop opgegeven bij 3, maar toen ik iemand aan het interviewen was, zei zij dat ze nog wel iemand wist. Die had ze even gebeld en die wilde ook meewerken! Dat was iemand in de functie die ik eigenlijk zocht, maar nergens kon vinden. Super fijn dus! _/-\o_ Ik heb alle resultaten uitgewerkt. Nu de conclusie/discussie/aanbevelingen ed nog. Die punten heb ik voor het grootste gedeelte wel al verzameld, alleen nog uitwerken. Schiet lekker op dus! Mag ook wel, dinsdag over 2 weken moet het ingeleverd worden!

lauwie

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:24

ik heb hetzelfde probleem sakiaa_ ik mag ook alleen met specifieke vragen mn werk opsturen. Heb na het begin van het afstuderen niks meer gehoord van mn begeleider. Ben zelf aan de slag gegaan en heb gelukkig begeleiding op mn werk en mn vriend helpt me ook. Hoop dat het straks wel goed beoordeeld wordt. Mn plan van aanpak is wel goedgekeurd en ik ben daar eigenlijk niet van afgeweken dus wat dag betreft kan het niet fout zijn. Afwachten dus.

Als het rapport niet in 1 keer goedgekeurd wordt zou ik officieel een half jaar vertraging oplopen vind ik heel raar dat elke school hiervoor andere regels heeft.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:41

Wij hebben wel bijeenkomsten gehad met begeleider en medestudenten. Maar of ik het nou echt goed doe weet ik nog niet. :=
Als ik het deze keer niet haal, mag ik het 10 augustus inleveren. Ik heb dan dus ook niet meteen een half jaar vertraging. Raar, dat jij dat wel hebt. Ik vind het ook vreemd dat de regels (op heel veel vlakken) zo verschillen per school..

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 08:56

Ja dat vind ik ook heel vreemd het zijn toch allemaal hbo opleidingen dan moeten alle regels toch gelijk zijn...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:32

Behalve dat de regels overal anders zijn valt het mij ook op dat het proces er overal anders uitziet... Allemaal verschillende deadlines en termijnen voor verslagen enzo. Hier op stage zit een meisje dat net is afgestudeerd en zij had acht van de twintig weken voor haar projectvoorstel, terwijl ik er vier weken voor had.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:30

Ik heb 4 bijeenkomsten. 2 over Onderzoeksplan (1e over opzet, 2e over onderzoeksmethoden), 2 over afstudeerrapport (1e over rapport schrijven, 2e over presenteren). Daarnaast wordt het ons juist aangeraden om een aantal keer een concept of losse hoofdstukken op te sturen voor feedback.

Ik heb zelf niet heel veel contact met mijn studiebegeleider omdat ik me prima red alleen en met internet. Maar er zijn volgens mij ook wel studenten die veel vaker contact hebben met hun studiebegeleider.

Saskiaa, welk programma heb jij gebruik om het langzaam af te spelen? Ik kan niet vinden hoe ik dat moet doen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:32

Linoleum, zo heb ik het inderdaad ook. Mijn begeleider heeft in totaal 16 uur de tijd om mij te begeleiden en in het begin dacht ik, wat weinig :oo Maar nu ben ik bijna klaar en ik heb haar pas een paar keer nodig gehad := Ook hier wordt inderdaad aangeraden om tussentijds één en ander op te sturen.

Wij zouden aan het begin wel workshops krijgen maar die gingen niet door omdat we met te weinig mensen waren -O-

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:41

Ik heb ook een keer begeleiding gehad dat iedereen mocht komen (stuk of 40 afstudeerders) en we met z'n 2en zaten. Beste begeleiding die ik tot nu toe heb gehad, heb in 2 uur tijd zoveel kunnen vragen en doen.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:33

Dat is echt super fijn Linoleum!
Ik heb gewoon Windows media player gebruikt. Als je het geluidsfragment aanzet en je doet rechtermuisknop staat er als het goed is iets van afspeel opties oid en daar staat dan afspeelsnelheid bij. Ben nu niet thuis dus kan niet precies opzoeken hoe het heet. Als het nog niet is gelukt moet je het maar even zeggen. :)

Wij hebben 7 bijeenkomsten met je groepje (6 studenten in mijn geval) en onderzoeksbegeleider. Daarnaast is er nog 3 uur individueel, daar zit leestijd bij in.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:08

Jaaa super het is gelukt :D Dankjewel! Wordt het toch een stuk makkelijker van dan hele tijd afspelen en weer op pauze zetten. Nu kan ik het netjes uittypen en hele tijd door laten spelen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:49

Oh dat ga ik ook even opzoeken _O- Zit ook elke keer pauze, play, pauze, play :')

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:34

Ik weet dat andere docenten op school ook anders denken over het begeleiden dus zelfs binnen school wordt er anders begeleid. Ik heb nu nog een week dus ik probeer er gewoon maar het beste van te maken. Feedback krijg ik toch niet binnen een week terug;)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:39

Goed bezig allemaal weer!

Ik word echt knettergek van een van mijn projectgenoten, die heeft echt een handje vast nodig... :+ Hoef het nog net niet te spellen.. |( |(

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:51

Ohhh verschrikkelijk is dat, en het ergste is dan nog dat iedereen wel hetzelfde cijfer krijgt ^)

Ik heb morgen weer overleg met de docent. Ik ben erg benieuwd, straks is alles verkeerd en moet het opnieuw :=

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:55

Naja, ik word er vooral knettergek van, zit je net lekker in je verhaal is het he he he ik doe nu dit en dit en dit denk je dat dat goed is? Ze vraagt echt overal controle bij :')

Wij moeten gelukkig presenteren en het cijfer van je presentatie kan anders zijn dan de anderen, dus je kunt alsnog verschillende cijfers hebben uiteindelijk!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:57

Oh dat scheelt in ieder geval! Kan me wel voorstellen dat het irritant is ja :j

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:57

Achja, ga maar met mn oortjes inzitten :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:01

Sterkte :P

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:16

Geloof dat ze nu snapt dat ik d'r een beetje zat ben, net nogal uit mn slof geschoten O:)
Gezegd dat ik het wel lees als t klaar is en we niet overal controle over hoeven op uit te voeren...

edit:
Ergste? Dingen die ze wel moet laten controleren, stuurt ze gewoon uit zichzelf door _-:( _-:( _-:(

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:33

Ze doet in ieder geval haar best om je erbij te betrekken _O-

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 07:02

Amanda, wat vervelend dat die operatie er ook nog tussendoor kwam, zo vlak voor de deadline. Succes nog even deze twee weken.

Linoleum, geen flauw idee hoe het uittypen van interviews sneller kan. Ik vind het echt een pokkewerk. Blij dat dat over is... :)

Wow, lauwie, wat is jouw deadline al snel! Heb je nog andere deadlines, of ben je na je scriptie deadline gewoon vrij?

Saskia, fijn dat het is gelukt nog iemand te vinden voor het interview. Zo te zien ben je ook al bijna klaar. Heerlijk!

Oh barbabientje, wat verschrikkelijk irritant! :')

Gisteren heb ik een gesprek gehad met mijn scriptiebegeleider en ik heb te horen gekregen dat alles goed gaat. We hebben samen naar het eindproduct gekeken en daar heeft zij mij nog tips voor gegeven. Ik kan dus aan de slag met de laatste dingen. Over twee weken moet mijn scriptie zo goed als af zijn, want dan moet ik het presenteren op het symposium en 4 juni is alweer de inleverdatum.

Het afstuderen komt nu wel heel dichtbij voor ons! :D *\o/*

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:50

Gister had ik mijn tussentijds assessment. Ik had al eerder gevraagd om verlenging in verband met volle agenda's bij de projectteam leden en daar werd door school eerder niet moeilijk over gedaan, maar dat zou in het assessment dan officieel bevestigd moeten worden.

Gister dus het assessment en nu werd er opeens wel moeilijk over gedaan. Ze zagen ook dat ik zo lang zo ver nog niet was, maar de kans bestaat dat ik toch door moet. De uitspraak van de examencommissie nu maar afwachten.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:48

Linoleum ik kan me voorstellen dat het wat lucht geeft om niet met de juli diplomering mee te doen.

Saskia, wij mogen geen conceptversie opsturen, inderdaad ook alleen specifieke vragen. Fijn dat je al je interviews al hebt gehad! Ik moet er nog wel een paar, ben daar wel over in de stress.

Lauwie, wat raar dat het bij jullie in een keer goed moet zijn. Wij mogen het alleen herkansen als het kleine dingetjes zijn, als je er echt niks van hebt gebakken heb je vertraging.

Vreemd dat de regels en processen overal anders zijn!

Ik heb via de mail wel eens contact met mijn begeleider, alleen is hij slecht bereikbaar voor vragen dus dat is wel vervelend. Wij hebben wel echt een mega goede afstudeerkring dus we lossen ook heel veel met elkaar op.

Kirsha wel fijn dat jullie tussentijds dingen mogen opsturen, wij mogen dat echt niet.

Bij ons wordt binnen de school ook anders begeleid in verschillende groepen. Mijn docent vindt het belangrijk dat je onderzoeksplan en scriptie echt van jou is, dus dat je door onderzoek op je onderzoeksvragen bent gekomen en dit allemaal logisch in elkaar overvloeit. Omdat wij het zelf moesten uitzoeken had niemand in ons groepje meteen een go. Andere groepjes gingen gewoon met z'n allen zitten en maakten in 1 les met elkaar de hoofd- en deelvragen van iedereen. Die hadden in 1 keer een go maar hadden alles al met de docent gedaan. Best een domper vind ik dat dan..

Barbabientje, wat balen dat de samenwerking niet loopt.. ben op dit soort momenten wel blij dat ik het alleen doe.

Adamootje fijn dat alles goed gaat!

Marsu, wat een rot nieuws ineens.. hopen dat je door mag!

Ik ben ook weer back on track, typ me echt rot. Door de operatie heb ik wat interviews niet kunnen doen dus die ga k deze week inhalen. De opzet voor mn scriptie staat en ik hoop dat ik de deadline van 25 mei ga halen, het loopt namelijk nog steeds niet met de enquêtes.. -O-

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 13:37

In het kader van studie ontwijkend gedrag het topic met lotgenoten gevonden. Ben op dit moment bezig met een scriptie voor mijn opleiding communicatie, hbo. 9 juni inleveren!

Vanaf nu hebben we wekelijks een half uurtje begeleiding dus dat zorgt wel voor een stok achter de deur.
Wat lastig dat sommige zo weinig begeleiding krijgen.

Succes allemaal met de laatste loodjes!! :D
Waar doen jullie allemaal onderzoek naar?

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:37

Hier nog iemand die zich schuldig maakt aan studieontwijkend gedrag! Wat studeren jullie allen?
Ik studeer sociaal pedagogisch hulpverlening en zoals hierboven genoemd, ook géén standaard half uurtje per week aan begeleiding. 4 uur voor mijn algehele scriptie en het proces daarvoor, meen ik.