Hoe zit het met studenten reisproduct? Kan ik die gewoon ophalen? Want ik heb er namelijk nog geen bericht over gekregen. Heb begin juli studiefinanciering aangevraagd, moet op 1 september al beginnen...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gucci_ schreef:Onder 18 krijg je nog geen studiefinanciering, vandaar.
Gucci_ schreef:Onder 18 krijg je nog geen studiefinanciering, vandaar.

Emmaa_ schreef:Dat heeft te maken met het doorlopen van de kinderbijslag. Die krijg je in kwartalen, en in oktober krijgen je ouders voor de eerste keer geen kinderbijslag voor je. Daarvoor hebben zij dus in principe van de staat geld gekregen om 3 maanden voor jou te zorgen. Je hebt daarom in september nog nergens recht op, je ouders horen dat voor je te betalen als jij niet je kinderbijslag zelf krijgt.
Gucci_ schreef:Oke, dat wist ik niet eens. In 2010 zou ik een studie beginnen, maar kon toen geen studiefinanciering en ov krijgen. Was de opleiding paardenhouderij. Wel een tegemoetkoming voor de kosten toen.
Ik wist het ook pas later, dacht dat het gewoon een stom regeltje was. Maar het heeft dus wel degelijk een rede, en ook wel eentje om even over met je ouders om tafel te gaan. Het is dus in principe de bedoeling dat zij je reiskosten vergoeden, maar die reiskosten zijn een hoop meer dan wat zij voor kinderbijslag krijgen...
zijn.
Citaat:Nieuwe student?
Heb je het studentenreisproduct op tijd aangevraagd? Dan kun je het vanaf de 15e van de maand voordat je recht op studiefinanciering ingaat bij een automaat ophalen. In ‘Mijn DUO’ achterhaal je wanneer dat is. Je kunt er vervolgens mee reizen vanaf het moment dat je studiefinanciering ingaat.

Rebeccaa schreef:Ja dat zag ik ook, maar ik interpreteerde dat als; je kan het op de 15e al ophalen, maar het gaat pas in op het moment dat je studiefinanciering in gaat; en dat is pas 1 september..