[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:13

Nienkex schreef:
Haha nou het scheelt heel veel dat er afwisseling in zat en dat ik ook even lekker de auto uit ben geweest tussendoor. Concentratie wordt wel iets minder, maar daarom hadden we de bijzondere verrichtingen een beetje tot het laatst bewaard. Ik had me er ook op ingesteld dat ik lang zou gaan rijden, dus was ik maandag op tijd naar bed gegaan zodat ik fit was.

Als ik zenuwachtig ben ga ik altijd muziek luisteren, dan heb ik wat afleiding. Kan je anders niet met radio aan rijden?

Dat heb ik wel, maar dat maakt niks uit op dat moment :')
Maar ik weet ook wel dat het nergens voor nodig is, dus ik vrees dat ik me er maar gewoon overheen moet zetten. En er in geloven! :)

Nienkex

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:15

Hmm, dan heb ik verder geen tips voor je.
Probeer in jezelf te geloven, je kan het echt wel!

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:23

SimoneeM schreef:
Heeft iemand trouwens nog goede tips tegen de zenuwen? Ik ga daardoor zo anders rijden :=
Probleem is vooral dat als ik dan een klein foutje maak, dat ik daar dan heel erg in blijf hangen, en het vervolgens nog veel meer misgaat, terwijl dat ene foutje niet zo erg was geweest.

Succes morgen Nienke! :)

Bach bloesems rescue druppels. Werken super! Ga ze maandag ook gebruiken.

Succes morgen!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:26

Flowq schreef:
SimoneeM schreef:
Heeft iemand trouwens nog goede tips tegen de zenuwen? Ik ga daardoor zo anders rijden :=
Probleem is vooral dat als ik dan een klein foutje maak, dat ik daar dan heel erg in blijf hangen, en het vervolgens nog veel meer misgaat, terwijl dat ene foutje niet zo erg was geweest.

Succes morgen Nienke! :)

Bach bloesems rescue druppels. Werken super! Ga ze maandag ook gebruiken.

Succes morgen!

Dankje, daar ga ik eens naar kijken! :)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:39

Ik heb die druppels ook gehad, maar wel een paar weken van te voren uitgeprobeerd..
Ze werkte bij mij te goed, ik begon met een dikke tong te praten en mn
rij instructeur heeft me op dat moment goed in de gaten gehouden..
Want m'n reactie tijd was ver weg!

En heb ze uiteindelijk niet meer gebruikt daarna ook niet bij het Examen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:40

Siggislief schreef:
Ik heb die druppels ook gehad, maar wel een paar weken van te voren uitgeprobeerd..
Ze werkte bij mij te goed, ik begon met een dikke tong te praten en mn rij instructeur heeft me op dat moment goed in de gaten gehouden..

O, dankje voor de tip! Dat is dan wel verstandig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:42

Passiflora tabletten heb ik gebruikt :j dat werkt ook en je krijgt er geen minder reactievermogen van.

Dat kreeg ik van die druppels wel.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:43

SimoneeM schreef:
Siggislief schreef:
Ze werkte bij mij te goed, ik begon met een dikke tong te praten en mn rij instructeur heeft me op dat moment goed in de gaten gehouden..

O, dankje voor de tip! Dat is dan wel verstandig :')

Ze hebben een week lang me suf/duf gehouden dus, kijk wel uit hoe je ze gebruikt.
Staat in dat je ze in het water kan doen en dat opdrinken of meteen op de tong.
En ik had meteen 4 druppels gebruikt op de tong! NIET doen als je examen hebt..
Of probeer het een paar weken van het voren dan weet je meteen hoe je der op reageert!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:45

Siggislief schreef:
Ze hebben een week lang me suf/duf gehouden dus, kijk wel uit hoe je ze gebruikt.
Staat in dat je ze in het water kan doen en dat opdrinken of meteen op de tong.
En ik had meteen 4 druppels gebruikt op de tong! NIET doen als je examen hebt..
Of probeer het een paar weken van het voren dan weet je meteen hoe je der op reageert!

Oke! Ga het uitproberen :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:56

Mijn eerste rijles.. Gut.. Ik zei niet eens hoi maar het eerste wat ik zei was 'ben je goed verzekerd?' :')

Ben benieuwd hoe het examen gegaan is IxL!
Laatst bijgewerkt door Bloempotje op 12-03-14 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:24

Maar je hebt wel lekker gereden?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:26

Bedoel je mij? :o
Ik las iets over eerste les enzo haha, vandaar. Maar ik heb sinds 17 feb het roze pasje behaald :D .

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:31

xChantal94 schreef:
Bedoel je mij? :o
Ik las iets over eerste les enzo haha, vandaar. Maar ik heb sinds 17 feb het roze pasje behaald :D .

Oh dan heb k het verkeerd gelezen. _O-

De eerste les heb k bijna een paaltje geraakt toen was het bijna dag dag paaltje
of uhhhm....Leswagen! :')

Maarja, heb de mijne nu ook al 2 weken behaald, en vorige week Donderdag kunnen ophalen. :)

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:50

Mijn eerste les..... ik weet nog goed dat ze de eerste 10 minuten zowat alleen maar gezegd heeft geef maar gas, geef maar meer gas, geef maar nog meer gas :o
Vroeg me af of ze ook nog wat anders ging zeggen :Y) O:)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:03

Ik voel me echt dom
Heb al 2 keer afgereden en daar was ik niet zenuwachtig voor. En nu ben ik overgestapt naar een andere om te kijken of ik het daar wel haal. Heb zo me eerste les en daar ben ik wel zenuwachtig voor.
Vind ik echt appart daar hangt helemaal niks van af en als nog zenuwachtig. ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:05

kosseh schreef:
Ik voel me echt dom
Heb al 2 keer afgereden en daar was ik niet zenuwachtig voor. En nu ben ik overgestapt naar een andere om te kijken of ik het daar wel haal. Heb zo me eerste les en daar ben ik wel zenuwachtig voor.
Vind ik echt appart daar hangt helemaal niks van af en als nog zenuwachtig. ..

Had je het idee dat het aan je rijschool lag dat je gezakt bent?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:24

Nee dat niet, heb gewoon allees geleerd enzo. Maar kreeg bij ttt en examens elke keer het zelfde commentaar dat het te rommelig was (en nog een paar dingen maar die zijn wel weg gewerkt). Hij wist niet hoe die dat bij me weg kreeg dus nu hopen dat een ander wel de tip heeft hoe dat lukt :).

Heb het met paardrijden ook af en toe even van een ander les zorgt er bij mij voor dat het beter wordt.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:49

Succes Kosseh, hopelijk helpt het om te switchen naar een andere rijschool!

Vanmiddag examen :):)
Ik vraag me af waar de stress blijft :?
Komt sowieso wel als ik daar bij het cbr zit, dat weet ik zeker

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:51

Succes Nienkex!

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:35

Ik ben nu ook flink aan het lessen etc. en vorige week theorie examen gehad. Daar werd ik helemaal verrast door gevaarherkenning vragen: remmen, gas loslaten of niets doen. Ik heb hier niet op geoefend en totaal niet voor geleerd, want had daar ook geen oefenmateriaal of iets voor. Ik heb een boek en 4 cd's gekregen van de lesschool bij wie ik les. Maar het zijn blijkbaar zwaar verouderde versies: met aanhanger mag je 80 op de weg, rijbewijs mag je halen vanaf 18 jaar, je moet 5 vragen goed hebben van de 50. Nu blijkt het allemaal helemaal anders te zijn.

Dus.. zwaar gezakt! Via het CBR op de site heb ik bekeken wat gevaarherkenning is en wat het allemaal inhoudt, daar kan ik voor proefexamens betalen en die lijken dan precies op die van het CBR zelf. Dus daar flink tijd in gestoken, en via internet alles opgezocht over die vragen. Morgen weer opnieuw theorie examen afleggen!!! Wish me luck!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:38

Jeetje dat vind ik best slecht van je rijschool dat is al een jaar of 5 zo dat gevaarherkenning erbij zit := succes morgen!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:44

Dat zit er idd al heel lang bij. Ik heb het ook geleerd met een oud boek. En was dus ook gezakt. Kreeg ook echt precies de vragen waar iets veranderd was :P

Net terug van rijles. Ging wel oke alleen moest bij deze veeeel veder naar voren zitten. Voelt echt heel raar. En greeep de eerste paar keren daaroor ook mis naar de pook.
Veder geen verschil gemerkt terwijl het wel een ander model auto is.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:39

Ik dacht dat je 25 Gevarenherkenning krijgt, en 40 vragen met allemaal verschillende vragen (openvragen)..
Maar van die 40 vragen moet je der 5 goed hebben..

Maar inderdaad erg slecht van je rijschool!

Als je een boekje met Proef examens hebt, staan daar ook de 25 vragen van Gevarenherkenning in..
(10 hoofdstukken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:41

kosseh schreef:
Dat zit er idd al heel lang bij. Ik heb het ook geleerd met een oud boek. En was dus ook gezakt. Kreeg ook echt precies de vragen waar iets veranderd was :P

Net terug van rijles. Ging wel oke alleen moest bij deze veeeel veder naar voren zitten. Voelt echt heel raar. En greeep de eerste paar keren daaroor ook mis naar de pook.
Veder geen verschil gemerkt terwijl het wel een ander model auto is.

Verder naar voren :P ? Hoe zat je nu dan? Ik moest altijd zo zitten dat als je rechtop in je stoel gaat zitten je polsen op het stuur kunnen.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:52

Gezakt -O-

Examinator zei dat hij wel kon merken dat ik goed gevoel had voor de auto.
Alleen ben ik in het begin mega dom geweest en heb ik een voetganger geen voorrang gegeven waar hij dat wel had moeten hebben, daar ging het eigenlijk al mis. En voor de rest was het allemaal net iets te gehaast, waardoor hij 1x in heeft gegrepen bij een kruispunt waar ik door wilde rijden terwijl ik het amper kon zien (vraag me niet hoe ik op het idee kom, maar dat doe ik wel vaker) en nadat ik in had gehaald op de autoweg wilde ik te snel weer naar rechts.