Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:15

Goed bezig allemaal meiden! We kunnen het!
Wij vorderen gestaag; nog 4 weken te gaan! We zijn nu tot de resultatenparagraaf ongeveer klaar, nu de conclusies, aanbevelingen en het implementatieplan nog
Laatste loodjes, zal blij zijn al het er op zit :D

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:20

Goedzo Corelli! Het einde is bij jullie in zicht!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:54

Soleado schreef:
Wow, een interview van 11 pagina's? Mijne zijn hooguit 2 of 3 pagina's hoor!

Wow, hoe kort (in minuten) duren jouw interviews dan? Dat wil ik ook wel :D

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:00

2/3 pagina's is een interview van minder dan 10 minuten denk ik?
Mijn interviews varieerden van net 10 tot 27 minuten en de transcripten zijn tussen de 4 en 8 pagina's :j

Mijn scriptie gaat voor feedback nog richting klasgenoten (vooral vanwege het inkorten), woensdag aanpassen en vrijdag versturen :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:02

urselin schreef:
2/3 pagina's is een interview van minder dan 10 minuten denk ik?
Mijn interviews varieerden van net 10 tot 27 minuten en de transcripten zijn tussen de 4 en 8 pagina's :j

Mijn scriptie gaat voor feedback nog richting klasgenoten (vooral vanwege het inkorten), woensdag aanpassen en vrijdag versturen :)

*groen*
van jaloezie :))

Ik wil ook zo'n zin op bokt kunnen zetten :D *gaat nog gauw verder* :))

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:35

Wauw, goed bezig Urselin!

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:01

Oh nee, ik zit ruim een uur in gesprek. Maar werk het ook niet letterlijk uit, meer een soort samenvatting. Ik heb er nu 10 gehad, nog 8 te gaan!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:02

Oh dat scheelt wel veel! Ik moet het letterlijk uitwerken.. Wel een flinke klus, dus ik ga gauw weer verder :wave:

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:03

Inleiding net naar mijn begeleider vanuit de organisatie gemaild. nu verder met organisatiebeschrijving. Is nog niks, maar heb tenminste wat op papier... Nu maar hopen dat ze het een beetje goed vindt....

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 00:24

Urselin en corelli, goed bezig beide!!!

Ik heb een week helemaal niks gedaan. Vanaf morgen weer hard aan de slag. Ik ga trouwens geen interviews maar observaties doen. Moet alles nog inplannen.
Gelukkig wel mn projectvoorstel met een 8 terug gekregen.

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 10:42

Mijn scriptie is helaas nog niet helemaal goed, dus het is me afgeraden om hem morgen te presenteren.
Woensdag krijg ik te horen hoe en wat, maar begeleidster gaf wel aan dat het niet heel veel is.
Het zat em vooral in de conclusie en aanbevelingen. Dat kan ook wel kloppen, want daar hebben we het amper over gehad.
Ze gaf ook aan dat het ook haar schuld was, omdat ze te weinig tijd voor me had.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:10

Oh goed dat ze haar schuld toegaf LePapillon!

Ik ben volop aan't typen, loopt wel lekker in whatpulse maar daaaaamn wat is dat saai!
Productiedossier moet ook ècht vorm krijgen nu.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:12

Kan iemand me helpen aan een goed voorbeeld van een voorwoord? We zitten er echt mee te klieren wat er nou wel en niet in moet (overlap met de inleiding en de titelpagina?) HELP!

edit: ik heb inmiddels deze gevonden als voorbeeld, hoe vinden jullie deze? http://www.surfsharekit.nl:8080/get/smpid:3074/DS1

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:26

Ik vind het een nette. Tenminste niet zon cliché verhaal over hoe zwaar de tijd is geweest, hoe snel het is gegaan bla bla bla....

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:08

Jammer LePapillon, hopelijk kan het snel een andere keer!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:11

Balen LePapillon. Wel fijn dat je snel uitleg krijgt hierover..

ik heb vandaag te horen gekregen dat die grote extra opdracht toch veranderd wordt. Er was een ' foutje' gemaakt. We hoeven geen notitie te schrijven, maar alleen maar een presentatie te houden. Dat scheelt toch wel weer..

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:42

Ik val ook weer even binnen. Ik ben nu ook het einde van mijn stageperiode en druk bezig met mijn scriptie. Eind deze week moet ik hem inleveren. Ben nu bezig met de bronnenlijst netjes verwerken maar wat een pokkewerk. Had het uitgesteld tot het eind, nou een aanrader, vooral niet doen haha.

Fijn Ievie dat het toch weer meevalt!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:17

Soleado schreef:
Oh nee, ik zit ruim een uur in gesprek. Maar werk het ook niet letterlijk uit, meer een soort samenvatting. Ik heb er nu 10 gehad, nog 8 te gaan!

Gaat dat niet ten koste van je betrouwbaarheid en validiteit :o ?

Wat fijn die verandering ievie, scheelt toch weer werk ;)

Jammer dat je scriptie niet helemaal goed is LePapillon :(:)
Moet zeggen dat de conclusie, discussie en evaluatie hier ook weinig behandeld zijn.
Vooral met medestudenten over gehad :=

Ik denk dat het wel een fijn voorbeeld is Corelli :j
Voorwoord heb ik als een korte aanleiding en bedankje aan mensen die meegewerkt hebben.

Het gaat me gewoon lukken vandaag :D
Ik moest bijna 1.900 woorden inkorten, waarvan ik er nu nog 'maar' 250 moet inkorten :):)

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:28

Wat balen LePapillon... Hopelijk kun je het snel wel presenteren.

Hoe werken jullie de interviews uit? Letterlijk of als een soort samenvatting? En doen jullie aan labelen? Ik ga wel alles opnemen, zodat ik de interviews op band heb. Ik heb anderhalf uur uitgetrokken per interview, maar ik heb er maar 2.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:29

Interviews dien je letterlijk uit te werken, bij mijn weten. En dan daarna de betekenisvolle fragmenten labelen en categoriseren

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:30

Ik heb ze letterlijk uitgewerkt, overbodige tekst geschrapt, zodat alleen relevante tekst voor mijn deelvragen zou over blijven.
Daarna tekst gefragmenteerd en labels/codes aan de fragmenten toegekend (open codering).
De labels gesorteerd op de thema's uit het theoretisch kader en in een schema gezet (axiaal coderen).
Toen de resultaten beschreven per deelvraag aan de hand van de thema's :)

Het letterlijk uitschrijven, fragmenteren en coderen draagt bij aan de betrouwbaarheid en validiteit van je onderzoek, zeker als je dingen laat controleren door anderen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:31

ik neem uiteraard alles op, omdat ze voor de camera zijn ;)

Ik typ ze volledig uit. het wordt niet gevraagd door school maar ik vind dat handiger, omdat je dan op papier hebt wat er gezegd wordt. Een tekst kan je makkelijker even doorbladeren als je naar een quote op zoek bent, vind ik.
Ik trek gauw uurtje uit per interview, maar da's natuurlijk ook incl opstellen van camera etc en wat nabespreking.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:11

Bij ons op school is er volgens mij geen richtlijn voor, maar dat zou ik even moeten nakijken. We moeten natuurlijk wel labelen en coderen. Ik hoor van studiegenoten die ze echt verbatim uitschrijven, maar dat ga ik niet doen. Ik ga ze denk ik letterlijk uitschrijven, maar de overbodige tekst weglaten, zoals urselin beschrijft.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:18

Ik heb de overbodige tekst wel pas geschrapt (door het door te strepen) nádat de interviews letterlijk uitgeschreven waren ;)
Bij mij op school is het ook geen eis om het op deze manier te doen, maar het wordt wel aangeraden, zodat je bruikbare data verzamelt en eigen interpretaties vermindert.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:37

urselin schreef:
Ik heb de overbodige tekst wel pas geschrapt (door het door te strepen) nádat de interviews letterlijk uitgeschreven waren ;)
Bij mij op school is het ook geen eis om het op deze manier te doen, maar het wordt wel aangeraden, zodat je bruikbare data verzamelt en eigen interpretaties vermindert.

Precies, zo heb ik het ook gedaan :j En inderdaad, je word GEK van de "uhm", "ja" en "en toen", maar je stapt gemakkelijk in een valkuil met het weghalen van tekst (want wanneer is iets niet relevant en wanneer komt er soms tóch ineens relevante info na een banketstaaf van 5 min) en het letterlijk uitschrijven helpt dat toch wel te voorkomen, is mijn ervaring