Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:18

Aarrgh, ik moet even flink klagen hoor! Ben ik de enige die mails verstuurd en daar niets op terug krijgt? Ik begin er echt een punthoofd van te krijgen!

Situatie 1: Op de beurs met een leverancier (waar ik al eerder besteld heb) gesproken, ik had daar al een tijd niet besteld omdat een groot deel van die producten niet liepen, maar ze hadden nu nieuwe items waarvan ik bijna zeker weet dat het wel aanslaat en die wou ik graag bestellen. Ze hadden opgeschreven waar ik prijslijsten van wou hebben en zouden mij die doormailen. Na een maand had ik nog niets gehoord, dus ik ben gaan mailen. Ik heb nu naar 2 verschillende mail adressen dezelfde mail gestuurd en heb vorige week het contactformulier op hun website ingevuld, maar ik krijg gewoon geen reactie. Nu kan ik wel bellen, maar die mensen zijn altijd heel kortaf en knorrig aan de telefoon, dus handel ik het liever via de mail af. Vorige keer kreeg ik namelijk zowat ruzie met dat mens aan de telefoon en dan moet je bij mij wel heel ver gaan... Maarja, denk dat ik binnenkort toch maar even ga bellen, want die producten zijn natuurlijk alleen via hun te krijgen.

Situatie 2: Ook iemand van de beurs, die zou mij mailen, maar ik hoorde niets terug. Dus ik had nog een keer gemaild en hij zei dat de vorige mail niet aan was gekomen *yeah right*. Hij zou mij uiterlijk die week erop wat laten horen. Inmiddels waren we maandag al weer 2,5 week verder en nog niets gehoord. Dus ik mailde of hij nog wel interesse had in een samenwerking, aangezien hij niets meer van zich liet horen. Pff, kreeg ik echt een mail op hoge poten terug, want het was druk en ik moest nog even geduld hebben. Ja dat is prima, maar mail dat dan gewoon lekker uit jezelf in de week waarin je beloofd had wat van je te laten horen.

Situatie 3: Gemaild dat ik interesse had om op een kerstmarkt te staan, maar dat ik graag wou weten of er nog plek was. Inmiddels is die markt al over 2 dagen (en had begin van de week al besloten dat ik er niet wou staan), maar heb uiteraard nog steeds geen reactie terug.

Situatie 4: Ik ben bezig met het organiseren van een event voor Serious Request, om geld mee in te zamelen. Daarvoor heb ik een locatie nodig en dat wil ik het liefst in Amersfoort doen, zodat we als Amersfoortse ondernemers samen kunnen werken. Ik heb 2 locaties gemaild, uitgelegd wat mijn idee is en gevraagd hoe ze daar tegenover staan. Een van de locaties ben ik (voor ik mailde) persoonlijk geweest en de eigenaar wou heel graag een keer samen wat leuks organiseren, dus als ik ideeën had stond hij daar 100% voor open. Best irritant dat ik nota bene van hem dan geen gehoor krijg. Dus toen heb ik nummer 2 gemaild, maar daar precies hetzelfde verhaal. Mail dan in elk geval even dat je geen interesse hebt oid!

Ik vind het zo slecht en onprofessioneel om niet terug te mailen! Ik snap daar werkelijk helemaal niets van...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:24

Heel herkenbaar hoor Joyce.. Ik beantwoord al mijn mails altijd binnen 24u maar blijkbaar zijn wij dan de uitzondering, want van heel veel bedrijven en ook particulieren krijg je helemaal niets terug, of pas na een maand..

Vanmorgen had ik het ook. Ik wil aankomend weekend een promotie-artikel plaatsen op een bekende hippische nieuwssite, dus ik had daar een mail voor gestuurd. Vanmorgen belt iemand van dat bedrijf me op, dat het nog wel kan dit weekend, maar dat ik dan vandaag moet betalen. Geen probleem, ik vraag om het rekeningnummer door te sturen zodat ik dat meteen kan doen. Inmiddels 4u verder en ook nog geen mail gehad, terwijl het volgens hen toch écht vandaag moest..

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:28

Is heel frustrerend Joyce! Maar ook weinig aan te doen.

Zorg dat je duidelijke deadlines in je berichten zet zodat je meteen een bericht er achter aan kan sturen als je voor die tijd nog geen bericht hebt gehad.

Jij kan die andere mensen kan je niet veranderen... dan maar aanpassen :P
Dus toch bellen of persoonlijk langs gaan als je echt iets wil bereiken, of van te voren vragen hoe je ze het beste kan bereiken en wanneer.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:47

Lalidan, aanvechten doe ik niet hoor. Dit artikel is een mode hype geweest afgelopen jaar en loopt volgens mij nu uit. Dus ik denk dat ik de omschrijving maar ga aan passen. Vond het wel raar. Volgens mijn collega's is het gewoon een naam. Maar het formulier van registratie verteld ons wat anders. Ga er niet te veel moeite voor doen. Vond het alleen heel erg raar. Maar het is inderdaad net zo iets als bij de Uggs.

Vervelend Joyce, ik loop daar ook wel eens tegen aan. Die mensen kennen de mail etiquette duidelijk niet. En het is echt onproffessioneel. Toen ik laatst mijn avondje bij mij thuis organiseerde, zou mijn buurvrouw mee doen. Helaas kon zij toch niet. Dus ik een andere, voor mij onbekende, webshop uit het dorp gemaild met wat mijn bedoeling was en of ze mee wilden doen. Ik kreeg wel een reactie terug, maar nog al uit de hoogte. Dat ze voor dat soort dingetjes absoluut geen tijd hadden. Tja, volgende keer schrijf ik hun dus niet meer aan.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:56

Ben blij dat ik niet de enige ben, maar eigenlijk is het schandalig...

Het vervelende is dat 9 van de 10 zeggen dat ze het beste te bereiken zijn via de mail en dat ik het zelf ook het liefst via de mail doe, omdat ik afspraken dan zwart op wit heb. En wellicht is het ook een beetje gemakzucht hoor! Ik vind het namelijk prettig om gelijk iets op de mail te kunnen zetten, op het moment waarop ik dat wil. Met bellen moet je altijd maar weer afwachten of je de juiste persoon aan de lijn krijgt en ben je meer aan tijden gebonden.

@Paan: Nou, groot gelijk hoor! Bij mij gaat het voor Serious Request om eetgelegenheden, waar ik altijd graag kwam, maar nu hoeft dat van mij niet meer zo nodig. Als ze nou hadden gezegd "geen zin in/geen tijd voor/past niet bij ons/etc" dan was ik daar gewoon nog met plezier gekomen, maar nu raken ze ook gewoon een klant kwijt. Zat andere leuke tentjes in Amersfoort ;)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:47

Hier ook herkenbaar Joyce. En dan idd zeggen dat het eerst niet aan is gekomen... := Dat heb ik zelf nog nooit gehad dat ik me kan herinneren, of het moest in de spamfilter staan maar dan was er dus een logische reden. ;) Ik heb sowieso het idee dat e-mail tegenwoordig optioneel lijkt te zijn voor veel mensen, dat ze het lezen en niet antwoorden, meer dan vroeger. Vooral als het langer is dan 2 zinnen, alsof mensen geen tijd hebben je uitgebreide geïnteresseerde e-mails te lezen ofzo... :\ Ik zorg er zelf altijd voor dat ik e-mails zo snel mogelijk beantwoord, en als ik geen tijd heb het dan te regelen laat ik ze weten wanneer ik ze dan nogmaals terugstuur.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:43

@ Joyce, ach de e-mail... Hier ook een puntje. E-mail verkeer is tegenwoordig zo gemakkelijk dat er ook nog maar weinig waarde aan wordt gehecht.

Hoe dan ook, mijn cursus 'mezelf leren photoshoppen' heeft vandaag zijn eerste resultaat op de website gekregen. Het logo heeft een kerstmuts op! (ja ik weet het, vanavond eerst nog sinterklaas, maar morgen moet ik werken en ik ben zo enthousiast dat ik niet meer kan wachten). Het was een heel gevecht met de kerstmuts, maar ik ben zelf wel aardig tevreden over het resultaat. Onder tussen ken ik aardig m'n weg tussen 'lagen' en achtergronden verwijderen en ik weet ook al hoe ik 'sneeuw' kan maken op foto's. Lang leve Youtube en Google.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:48

Je logo is leuk!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:20

Idd leuk met die muts!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:25

Zo, net even overal het bewuste woord van de site verwijderd en vervangen voor een andere benaming. Daarna een nette mail verstuurd waarin ik aangegeven heb dat we het woord verwijderd hebben. Tevens aangegeven dat wij het artikel onder deze naam bij de diverse groothandels kunnen kopen.

Grappig hoor die muts.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:59

Heel leuk die muts! Hou er altijd wel van, de site ook in een bijpassende sfeer. :)

Ik heb inmiddels ook vorderingen gemaakt: de overeenkomst voor mijn zakelijke rekening is getekend, ik duik nog in WA/rechtsbijstand en ik heb besloten dat ik Sisow als payment provider neem. Hopelijk gaat het nu snel.

Ondertussen heb ik de eerste bestellingen al bij de klanten afgeleverd! Nog even niet via de webshop gedaan.
Op de producten heb ik supergave reacties gekregen van die klanten, dus helemaal blij. :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:02

Leuk Shanna!

Eigenlijk jammer dat we allemaal zo ver uit elkaar zitten, anders konden we een keer een echte ondernemersmeeting doen ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:06

Als daar liefhebbers voor zijn kunnen we altijd een keer centraal afspreken? Dan moet iedereen reizen...
Klinkt mij wel goed in de oren. :D

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:10

We hebben het wel eens geprobeerd om wat te organiseren, maar dat kwam niet echt van de grond. Wel jammer hoor. Lijkt me echt leuk om mensen in real life te zien.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:12

Zou fijn zijn ja, en leerrijk ook, maar het wordt wel heel lastig vrees ik.. Heb even onze beider woonplaatsen in maps ingegeven, maar liefst 350km uit elkaar :D ik hoop dat wij dan de 2 uitersten zijn :P

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:25

Paan schreef:
Zo, net even overal het bewuste woord van de site verwijderd en vervangen voor een andere benaming. Daarna een nette mail verstuurd waarin ik aangegeven heb dat we het woord verwijderd hebben. Tevens aangegeven dat wij het artikel onder deze naam bij de diverse groothandels kunnen kopen.

Grappig hoor die muts.

Gaat het toevallig om die drukkers? Dan krijgen ze het nog druk :Y)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:28

Mallootje schreef:
Zou fijn zijn ja, en leerrijk ook, maar het wordt wel heel lastig vrees ik.. Heb even onze beider woonplaatsen in maps ingegeven, maar liefst 350km uit elkaar :D ik hoop dat wij dan de 2 uitersten zijn :P

Tja ik woon nou zelf ook niet echt centraal... _O-

Wellicht kunnen we een poging doen om het op te zetten? Nee hebben we en ja kunnen we krijgen? :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:30

Ik ben altijd in voor zoiets. Als ondernemer is het zo vaak een one-man-show, dat het echt leuk is om eens gelijkgestemde zielen te spreken die er niet automatisch vanuit gaan dat je slapend rijk wordt met je internetwinkel of business! En ik moet uit België komen dus dat is vast het verste weg!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:45

Remy schreef:
Paan schreef:

Grappig hoor die muts.

Gaat het toevallig om die drukkers? Dan krijgen ze het nog druk :Y)

Haha Remy, jij mag nooit meer raden.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:49

Paan, als ik jou nog een tip mag geven m.b.t. je onderschrift; maak je link even aanklikbaar! ;)

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:00

Ier schreef:
Paan, als ik jou nog een tip mag geven m.b.t. je onderschrift; maak je link even aanklikbaar! ;)

En als online marketeer voeg ik daar dan weer aan toe: en maak er een anchor tekst van

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:01

Je hebt helemaal gelijk. Nu even vlug gedaan met de URL optie van bokt. Vind dat http er voor dan weer zo lelijk. Zit nu op de tablet en daar kan ik geen linkjes aanpassen verder. Morgen maar even kijken. Hopen dat ik tijd heb. Ben erg druk op het werk, paard geblesseerd, dus die heeft extra aandacht nodig. Maar ik moet er gewoon even een minuutje voor uittrekken.

Wat is een anchor tekst?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:11

_Lauwtje_ schreef:
Ier schreef:

En als online marketeer voeg ik daar dan weer aan toe: en maak er een anchor tekst van

Snap niet zo goed waarom ze in d'r Bokt-onderschrift een anchor tekst van moet maken? := Of bedoel je gewoon dat ze doet:
Klik hier om naar Google te gaan
:?

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:14

Een "anker" tekst, daarmee geef je, je de link een naam (lees: zoekwoord) mee wat weer gunstig is op je vindbaarheid.
Als je jouw home hebt geoptimaliseerd voor bijvoorbeeld "sieraden webshop" is het beter om je onderschrift bijvoorbeeld zo te doen:
The Brick House: de mooiste sieraden vind je in onze sieraden webshop

Zo wordt de naam van je bedrijf beter gelezen, kunnen mensen direct de link aanklikken en zeg je tegen Google "kijk de pagina waar je terecht komt gaat over sieraden webshop"

@Ier Voor Bokkers is het een onderschrift, voor Google is het linkbuilding.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:22

_Lauwtje_ schreef:
Een "anker" tekst, daarmee geef je, je de link een naam (lees: zoekwoord) mee wat weer gunstig is op je vindbaarheid.
Als je jouw home hebt geoptimaliseerd voor bijvoorbeeld "sieraden webshop" is het beter om je onderschrift bijvoorbeeld zo te doen:
The Brick House: de mooiste sieraden vind je in onze sieraden webshop

Zo wordt de naam van je bedrijf beter gelezen, kunnen mensen direct de link aanklikken en zeg je tegen Google "kijk de pagina waar je terecht komt gaat over sieraden webshop"

@Ier Voor Bokkers is het een onderschrift, voor Google is het linkbuilding.

Slimme tip, zo had ik 't ook nog niet bekeken. :)