't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:14

Lotus83 schreef:
Maar goed, wat moet ik in godsnaam tot die tijd?

Gewoon solliciteren en hopen dat er een huisarts is die het aandurft met mij?

Gewoon proberen ik heb ook mijn diploma nog niet, maar kan nu wel aan de slag op een tijdelijke beveiligerspas. Het hang er bij mij nu vanaf hoe snel ze zijn met terug reageren van vorige stageplek, want die moet nu eerst opgezegd worden. Zodat er een nieuwe stageovereenkomst gemaakt kan worden. *\o/*

Wie niet waag die niet wint. :j

Anoniem

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:26

Ik heb wat gehoord maar helaas, ik ben het niet geworden. Was iemand met veel ervaring, ik was wel 2e kandidaat en ze willen mijn gegevens bewaren. Leuk, maar ik heb er nu niks aan.... gelukkig is mijn contract wel verlengd in mijn huidige baan.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:34

Wat jammer Ff! Leuk dat je 2e bent, maar daar doe je idd niet zo veel mee..

Nou, ik heb mijn 2e sollicitatie de deur uit gedaan. Bij de eerste had ik binnen 5 minuten een afwijzing, ze zochten alleen een fulltime medewerker. Bij deze heb ik binnen 5 minuten telefoon. Of ik morgen op gesprek wil komen :') Mijn CV was exact wat ze zoeken. Nou ja, even snel alles strijken voor morgen maar :):)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:34

Succes morgen Batje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:50

Wat leuk zeg, en zo snel al! Succes!

En tsja... ik zie het maar als positief want het is een hele andere richting dan waarin ik nu werk (was een onderwijs functie, ik werk nu in de PR). En ze gaat mijn gegevens doorgeven aan de recruiter voor een andere opleiding, die hebben ook een vacature uit staan... wie weet!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:50

-:) Blegh, hebzojuist de afwijzing in de bus gekregen. Zat er dik in, maar toch wel een beetje jammer. Nou ja, k kan niet zeggen dat ik t niet geprobeerd heb

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:56

ik heb van een hoop sollicitaties gewoon nog niks gehoord! Heb er net een gehad als ik daar binnen 2 weken niks van hoor kan ik er vanuit gaan dat ik het niet ben geworden en anders nemen ze contact op. Dat is wel netjes!
Bellen jullie overal achteraan waar je iets hebt lopen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:04

Ik mail vaak. Mijn ervaring is dat je anders niks te horen krijgt.
Bij mij loopt ook veel via w&s bureau's en daar wil ik mijn naam toch wel bekend houden voor het geval ze iets geschikts binnen krijgen.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:36

zo ik heb net een uitzendcontract getekend met mogelijke einddatum december. is weer eens een beetje raar verlopen. ik had het sollicitatiegesprek begin van de maand zou binnen 24 uur wat horen, tot gister niks gehoord, eerste week nog wel na vraag gedaan bij uizendbureau maar die wisten ook niet. geven toe dat het lang duurde voor de knoop door was. ik ga nog mooi wel op de vacatures reageren die ik van de week gezien heb. ik wil eigenlijk gewoon iets vast zodat ik is naar een huisje (en paard) kan gaan kijken. in de tussen tijd kan ik mooi ervaring op doen en bezig blijven.
nu maar hopen dat ze niet heel moeilijk doen over mijn inmiddels geplande tripjes(2) naar de olympische spelen.

wel positieve foruna, dat ze ondanks je switch positief zijn, bied hoop voor volgende sollicitaties.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:40

Hmmmmm.
Vandaag een uitzendbureau gebeld voor een vacature. Deze was al vergeven, maar ze hadden wel wat anders voor me.
Of ik morgen op gesprek wou komen.
Ja dat wil ik heel graag!!
Lastige is dat ik dat niet kan maken omdat ik dan wel binnen dezelfde organisatie zou blijven, en dan zou het opvallen als ik me ziek zou melden.

Ik heb iig m'n CV opgestuurd en zal morgen nog wat van het UZB horen.

En nu.................................

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:06

lastig.....ik wou dat ik ook die 36 uur in 4 dagen kon stoppen, maar daar waren ze niet zo happig op tijdnes het gesprek, beetje jammer. heb inmiddels nog een sollicitatie gesprek staan voor 3 augustus (tja vakantie er tussen, dan maar een beetje goochelen met naar londen komen)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:35

en hier ook weer 1 die werkloos wordt per 31 juli 2012
heb een super leuke baan sinds 1 mei maar ze vinden me toch niet in het team passen ppfff

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:40

@Mar_Nimbus: waarom vinden ze dat :?

Ik had nog reactie gevraagd nav de afwijzing. Was het antwoord: Ja we zoeken toch iemand met HBO opleiding.... duh.. lees mn cv dan, daar staat dat niet op.

Zit ernstig te twijfelen om 1 of ander HBO certificaat te gaan halen om mn cv op te leuken, maar ik weet niet wat en ik kan t niet betalen * zucht * -O-
iemand een idee?

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:04

valt me ook op dat er veel op hbo niveau gevraagd wordt en dat voor de gewone secretaresse functies enzo...! Is Schoevers niet genoeg..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:12

Mag ik me hier ook melden? Ben nu een maandje of twee aan het zoeken, ben afgelopen dinsdag afgestudeerd. Heb nu wel een tijdelijke baan op uitzendbasis, maar is niet helemaal in de richting die ik wil en zal rond oktober-november toch iets nieuws moeten hebben.

Ik zou het liefst in de richting van HRM willen werken, met voorkeur op verzuim. Helaas sluit m'n opleiding hier niet op aan (wel relevante werkervaring). Ben wel druk aan het solliciteren, maar tot nu toe alleen nog maar afwijzingen obv ervaring of betere match.

Heb ook wel een beetje het idee dat er nu vooral tijdelijke/vakantiebanen worden aangeboden. Allemaal tot oktober etc! Vergemakkelijkt het zoeken naar iets vasts ook niet echt :=

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:57

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:03

ik meld me ook!

Situatie:
Na afstuderen paardenopleiding in winkel gaan werken omdat ik de laatste stages echt heel leuk vond en ik een huisje kreeg, dus moest een baan hebben.. Maar wel contract van maar 20 uur.. en dat is te weinig. En geen vaste dagen, dus kan er geen baantje bijnemen.Rond de feestdagen is er veel werk en maak ik aardig wat uren, maar de rest niet..Ook merk ik dat ik veel meer kan, wil mezelf ontwikkelen..

Gekeken voor opleiding bbl onderwijsassistent, maar geen werkplek te vinden. Is allemaal onbetaalde stage.. Dus dat, of iets richting receptioniste/servicedesk.. maar dat is weer op avonden en in het weekend.En zonder diploma gaat t moeilijk denk ik, alhoewel ik wel heel graag wil leren! Randstad gemaild, eens zien wat die misschien hebben.. :=

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:06

Geen onderwijsassistent gaan doen.. Daar is echt geen droog brood in te verdienen omdat er gewoonweg geen werk in is! Je kunt dan beter administratief een opleiding zoeken!

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:31

of de zorg in gaan..daar is nu wel echt werk in te vinden! Administratief solliciteren nu echt te veel mensen op! Dat merk ik wel... 400 brieven op een vacature is nu niks..!

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:34

ok dankjewel! ik zat ook aan spw te denken.. of toch idd in de zorg, dat zijn beroepen die altijd nodig zijn natuurlijk. iemand ervaring in kraamzorg? kinderen vind ik helemaal geweldig!

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:36

Opleiding duurt maar 1 jaar in de kraamzorg zover ik weet. Maar wel pittig met de werktijden! En besef ook dat het poetsen van het huis enzo er ook bij hoort :)

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:39

oh dat vind ik niet erg.. zat ook naar icare te kijken maar tegenwoordig heb je daar ook een helpende niv 2 diploma voor nodig!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:46

En tandartsassistente? Zou dat wat zijn? Ik zag van de week weer een vacature voor tandartsassistente zonder opleiding. Tandartsen schijnen daar de voorkeur aan te geven zodat ze hun assistente naar eigen wens kunnen "vormen".

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:23

oh? nee niet naar gekeken bedankt voor de tip!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:40

_Ilona schreef:
valt me ook op dat er veel op hbo niveau gevraagd wordt en dat voor de gewone secretaresse functies enzo...! Is Schoevers niet genoeg..

Klopt inderdaad... 1 van de redenen waarom ik uiteindelijk niet meer verder ben gegaan op secretarieel vak. Veel is HBO, te belachelijk voor woorden.