Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowfish

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 17:24

Dat probeer ik nu inderdaad ook :j ik ga inderdaad nog een master doen, nml Religious Pluralism in Europe, met alle keuzeruimte opgevuld met vakken van Boekwetenschap en Handschriftenkunde :D

Maar eerst even bijkomen van de afgelopen weken.. :z

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:57

Yellow gefeliciteerd!!!
Wel balen van je eind gesprek :(:)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 11:05

Gefeliciteerd met je cijfer YF!

Die vent lekker laten banketstaaf, je hebt een mooi cijfer en je bent lekker klaar toch?

Ik heb echt een insane week achter de rug met minstens 12 uur per dag aan het studeren zijn. Een fulltime vak dat af moest en in de avonden je verslag en presentatie van je maste thesis afronden, dat breekt een mens op. Maar goed, maandag dus presenteren, wat wel goed gaat komen denk ik. En dan nog twee weken om het verslag af te ronden.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:48

Wat goed Yellowfish! Maar wat ontzettend jammer van het commentaar, ik kan me zo voorstellen dat je er enorm van baalt. Hopelijk kan je wat uit het gesprek met je andere begeleider halen, dit is wel een domper zo.. Maar goed, je bent klaar en je hebt een goed cijfer! :):)

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 10:04

Gefeliciteerd YF, wel jammer dat je nu ondanks die 8 toch een nare bijsmaak er aan hebt overgehouden.

@Shiloh, succes met de laatste loodjes!

Ik heb ook heel hard gewerkt de afgelopen tijd en had gister helemaal zo'n 'leeg' gevoel. Dus maar even een dagje rust genomen. Vandaag knal ik de conclusie er uit, die moet vandaag nog naar mijn begeleider.
Dan woensdag gesprek over het concept, het uur van de waarheid....want dan gaat hij een oordeel geven: of ik moet nog wat aanpassingen doen en dan is het goed, of hij vindt 't niks en dan heb ik een probleem. Dus wel spannend!

Mijn tweede lezer is trouwens uiteindelijk iemand geworden die eigenlijk een heel ander vakgebied heeft (is een Middeleeuws historicus en mijn scriptie gaat over landschappelijke ontwikkelingen na 1950), ik weet niet zo goed of dat nou een voordeel is of juist een nadeel :=

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:45

Hoi, wil me ook graag melden als dat mag :o

Ik ben bezig met mijn master thesis. Zit nog steeds een beetje in de startfase. Vind het erg moeilijk om dat beginnetje te krijgen. Had het zelfde probleem met me bachelor scriptie. Ik moet in september klaar zijn, gaat wel lukken hoop ik :P

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:46

Ik dacht dat ik laat op gang was gekomen maar dan heb jij helemaal een korte termijn.
Hopelijk vind je snel een begin!!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:51

Haha ja dat hoop ik ook! Ik heb gelukkig wel alle tijd, moet alleen 1 her doen eind juli.

Ik doe trouwens msc business administration en mijn thesis gaat over vastgoed. Mijn master duurt ook ipv van 1 of 2 jaar, anderhalf jaar.

Edit: gaan jullie verder studeren, baan aan het zoeken of al inmiddels gevonden?

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 01:58

Zo, ik heb net mijn concept-conclusie ook aan m'n scriptiebegeleider gestuurd, ben zo benieuwd wat hij er van zegt!

@Floortje, succes! Zal niet meevallen zo over de zomer, is je docent wel gewoon beschikbaar?
Ik heb een soort van aanbod van een baan, maar op een ander vakgebied dan mijn huidige studie. Weet nog niet of dat iets wordt, maar in deze moeilijke tijden zou ik het heel fijn vinden als ze mij daar aannemen!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:10

zoo floortje dat word nog een uitdaging!

Ik heb over een half uurtje mijn colloquium (verdediging) .... bah... :P

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:26

Ik zou zo naar Den Haag gaan voor een gesprek met een politici voor mijn scriptie. Ik had al het gevoel dat het niet door zou gaan, maar dat werd net bevestigd. Dus vandaag maar thuis knallen!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:50

Balen Splash! -O-

Succes Shiloh ! :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:56

Ik ga nu voor de laatste keer doorlezen, naar de drukker en dan Leiden om in te leveren :)

Heb er het hele weekend niet meer naar gekeken omdat ik in Arville zat voor een wedstrijd en hoop nu dus met een frisse blik er naar te kunnen kijken :)

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:43

@rhys gaatwel lukken hoop ik :) bedankt iig!

Succes shiloh!!

Ik ga er ook maar weer aanzitten -O-

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 17:03

Jeeej, ik ben toegelaten tot de Onderzoeksmaster! *\o/*
Was even de motivatie die ik nodig had, denk ik. Nog een weekje bikkelen en dan is die scriptie ook af met een -hopelijk- goed cijfer.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:19

Mijn scriptie is twee weken geleden ingeleverd, eindelijk! De laatste loodjes verliepen niet al te makkelijk. Op de maandag van de laatste week overleed mijn opa en op de avond na de begrafenis maakte mijn vriend (nu ex) weer ruzie met me. Op de avond van de deadline maakte mijn ex weer ruzie met me.

En toch ben ik maar een ding vergeten in mijn scriptie, namelijk het toevoegen van enkele afbeeldingen voor de vergelijking van mijn onderwerp. Nouja, ik kan er niet zo mee zitten, inhoudelijk is het goed en ik ben er heel tevreden mee. Vandaag kreeg ik van een professor een scriptie van vorig jaar toegemaild die toevallig over het zelfde onderwerp ging, en volgens haar was dat best een goeie scriptie. Dus een beetje zenuwachtig las ik hem door, bang dat ik een hoop vergeten zou zijn. Maar eigenlijk vond ik hem inhoudelijk maar vrij mager vergeleken die van mij. Ik ben veel dieper op het onderwerp en de theorie ingegaan.

dus nu maar duimen of mijn nakijker er ook zo over denkt! Ik heb minimaal een 8 nodig om mijn master te kunnen doen, dus hopen maar! Hoelang duurt het normaal voor zo'n ding nagekeken is?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:14

Ik duim voor je!!
En wat een tegenslagen zo aan het einde :(:)

Ik heb gisteren ho 1 (verbeterde versie) en 2 opgestuurd. En nu weer druk met ho 3. Ik heb me nog nooit zo ingezet voor mijn studie maar het wordt krap allemaal.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:33

DaniBanani schreef:
Jeeej, ik ben toegelaten tot de Onderzoeksmaster! *\o/*
Was even de motivatie die ik nodig had, denk ik. Nog een weekje bikkelen en dan is die scriptie ook af met een -hopelijk- goed cijfer.

Boffert! Gefeliciteerd! Welke master ga je doen? Onze intakegesprekken zijn pas op 29 augustus :S dus dat duurt nog wel even. De scriptie is al ingeleverd maar het kan tot het gesprek duren voordat het cijfer binnen is.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 10:33

Juniper, wat naar dat het zo moest lopen..ik hoop dat je er wel een goed cijfer aan hebt overgehouden!
Ik ga de RMA Literatuur doen, richting Engelse Literatuur. Verdere programma weet ik nog niet, daar ga ik volgende week even naar kijken met een docent (die ook mijn begeleider zal zijn voor de komende 2 jaar).

Splash, succes! Ik moet ook die laatste loodjes nog..

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:30

Nou, ik heb gister gesprek gehad met mijn begeleider over het totaal. Hij had nog niet alles gelezen, maar vond het empirische gedeelte sterk, daar hoef ik niets meer aan te doen. Ook is deze scriptie zeker een voldoende, dus dat ik deze maand nog afstudeer is een feit! Dat was het goede nieuws...

Wel vond hij dat er te weinig theorievorming in zit. Hij zei dat dat eigenlijk al misgaat bij mijn hoofdvraag, die te beschrijvend is. Nou heeft hij die hoofdvraag zelf goedgekeurd, dus dat vind ik wel een beetje ergerlijk dat hij daar nu mee komt.
En daarnaast gaf hij aan dat het de dikke week die ik nog heb tot de deadline eigenlijk onmogelijk is om deze kritiek te verwerken.
En nu zit ik dus best een beetje met m'n handen in het haar, want wat moet ik nu? Ik heb ook geen enkele hint gekregen in welk richting ik het dan moet zoeken. Ik ben er ook niet echt de persoon naar om nu maar een theoretisch l*lverhaal te gaan ophangen. Dus ik zit nu in de tuin met al mijn papieren heel diep na te denken...

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:35

Als het zo een voldoende is, zou ik proberen er wat leuks van te maken maar als hij zelf al zegt dat het niet anders kan..... En een voldoende is punten binnen dus afstuderen, er gaat echt nooit meer iemand naar je cijfer van je scriptie vragen (tenzij je een PhD wilt gaan doen).

Hier moet er ook nog véél gebeuren wil ik voor het eind van de zomer klaar zijn. Het moet mogelijk zijn maar is nog wel heel erg aanpoten en hopen dat mijn resultaten allemaal op tijd binnen zijn. Er is een marker gebruikt in het voer om de verteerbaarheid te meten, maar het is niet mogelijk om die hier op de uni te meten omdat de gasleiding (wat nodig is voor de analyse) kapot is. Dus moet het opgestuurd worden en het is even de vraag hoe lang het duurt voor dat dat terug is :\

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:39

@Sodera; ik had ooit wel plannen in die richting (vandaar ook ReMa) maar inmiddels twijfel ik er sterk aan of ik daar wel gelukkig van wordt.
In principe bén ik ook hartstikke blij dat het iig een voldoende is, maar stiekem ga ik toch altijd voor de acht en niet voor een zes...

Jij ook succes, wat balen dat je vertraging oploopt door dat soort technische mankementen waar je zelf niets aan kunt doen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:46

Rhys schreef:
Nou, ik heb gister gesprek gehad met mijn begeleider over het totaal. Hij had nog niet alles gelezen, maar vond het empirische gedeelte sterk, daar hoef ik niets meer aan te doen. Ook is deze scriptie zeker een voldoende, dus dat ik deze maand nog afstudeer is een feit! Dat was het goede nieuws...

Wel vond hij dat er te weinig theorievorming in zit. Hij zei dat dat eigenlijk al misgaat bij mijn hoofdvraag, die te beschrijvend is. Nou heeft hij die hoofdvraag zelf goedgekeurd, dus dat vind ik wel een beetje ergerlijk dat hij daar nu mee komt.
En daarnaast gaf hij aan dat het de dikke week die ik nog heb tot de deadline eigenlijk onmogelijk is om deze kritiek te verwerken.
En nu zit ik dus best een beetje met m'n handen in het haar, want wat moet ik nu? Ik heb ook geen enkele hint gekregen in welk richting ik het dan moet zoeken. Ik ben er ook niet echt de persoon naar om nu maar een theoretisch l*lverhaal te gaan ophangen. Dus ik zit nu in de tuin met al mijn papieren heel diep na te denken...

Rhys, gelukkig sowieso een voldoende! Wel raar dat hij de hoofdvraag nu niet meer goed vindt en je nu niet alles meer aan kunt passen.

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:14

zo, al een tijdje niet gelezen maar heb nu weer alle tijd van de wereld want hij is AF :D vorige week verdedigd (was heel zenuwachtig maar ze waren heel relaxt en vrolijk gelukkig) en heb nu mijn cijfer al binnen, een 8,5 dus nu helemaal blij genieten van de vrije tijd...wist niet eens meer wat dat was :P
Succes voor de mensen die nog bezig zijn, aan het einde is het al het harde werk en de stress allemaal waard

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:24

Gefeliciteerd sanne_146!!

Ik heb gisteren het geheel ingeleverd zonder de discussie. Ik heb beloofd dat ik hopelijk morgen of woensdag ook de discussie in kan leveren. Maar het valt verdomd tegen! Zit al de hele ochtend te ploeteren dat ik niet zo goed weet hoe ik verder moet.

Mijn begeleider gaat volgende week op vakantie, en als hij terug komt hebben we eindgesprek, dus ik moet echt zorgen dat het nu binnen ene paar dagen afkomt... beetje een haast klus dus :(