't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:12

Gefeliciteerd beide!
Document controller? wat moet ik mij daarbij voorstellen? :+

SteffiiY

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:13

Gefeliciteerde beide :D

Toch nog iets positiefs!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:51

Vorige week een afwijzing. Vandaag telefoon of ik nog beschikbaar was. Dat ben ik nog.
Dus ik hoor voor dinsdag of ik op gesprek mag komen.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:10

Wat leuk, twee met een nieuwe baan, en annastasia met nieuwe hoop!

Hoe pakken jullie het aan bij uzb's? Ik krijg regelmatig te horen als ik ze mijn CV laat zien dat ze niet eens iets zien in een intakegesprek....

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:12

ok. spuit11 meld zich.. ik weet nu pas dat uzb, uitzendburo is :')

Veerenashley, geven ze dan ook aan waarom? Twijfel je zelf ook aan je cv? misschien aanpassen?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:08

Je moet ook echt bij de goede uzb aankloppen. Sommige namen mij ook niet aan omdat ik bv te hoog was opgeleid of gewoon nooi werk in mijn branche kregen aangeboden.

Ik heb ook de voorkeur om buiten een uzb om te werken, heb 7 jaar voor een uzb gewerkt en daar zaten af en toe domme meiden :roll: mn salaris ging altijd verkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:14

Uzbs doen nagenoeg niks in mijn sector.. Of ik ben al te ervaren alleen al qua opleiding :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:16

Uzb? Pff toen ik met mijn cv aankwam bij randstad wilden ze hem niet aannemen! Heb me maar online ingeschreven....

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:16

Ik klop hier ook aan.. Heb echt een loopbaancrisis! Ben bijna klaar met de Pabo maar weet dat onderwijs niet mijn passie is. Noem 't stom, dom, raar, of vreemd, maar ik heb toch destijds besloten mijn opleiding af te ronden om in juni mijn papiertje te hebben.

Dus: hbo bachelor in education, 6 jaar verkoop- en leidinggevende ervaring in verkoop, diverse certificaten in die richting. daarnaast ook horeca- en saleservaring..

Ik voel me echt zo: ^)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:18

Herkenbaar hoor, ik heb ook van alles en nog wat gedaan en geen echt doel voor ogen. Behalve dan mijn webshop laten slagen, maar daar gaat wel wat tijd overheen, dus heb echt een baan ernaast nodig ;)

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:35

Astaloca schreef:
ok. spuit11 meld zich.. ik weet nu pas dat uzb, uitzendburo is :')

Veerenashley, geven ze dan ook aan waarom? Twijfel je zelf ook aan je cv? misschien aanpassen?

Er is niks dat past bij mijn CV (dat weet ik zelf inmiddels ook), en ben voor alles overgekwalificeerd. En aangezien ze zelfs voor ongeschoold productie/bediening etc. werk over de mogelijkheid beschikken om mensen met ervaring aan te nemen, willen ze steeds niks met mij (want ik heb daar geen ervaring in). Verder dan: "we hebben niks voor je, maar hou onze site in de gaten", komen ze niet, helaas.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:35

Winged schreef:
Uzb? Pff toen ik met mijn cv aankwam bij randstad wilden ze hem niet aannemen! Heb me maar online ingeschreven....

Hier idem, en dan pretendeert Randstad ook voor hoger opgeleiden te bemiddelen!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:42

Zijn er nog mensen met enige technische aanleg die een baan zoeken in friesland?
(wordt opgeleid maar moet bv wel weten wat een router is)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:53

Ik kijk trouwens wel altijd op www.uitzendbureau.nl , stad intypen en je krijgt veel vacatures van uzb's.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:56

UZB's hebben niets/zelden een PT functie dus ze willen mij ook niet inschrijven. "Hou onze site in de gaten, soms hebben we wel eens een PT functie....". Leuk hoor, maar áls je dan reageert op de ene PT functie dier er sporadisch voorbij komt, willen ze mij niet voorstellen ^). Reden: willen ze niet geven :?. Hoe suf kan het zijn????

Vanmorgen kreeg ik via werk een mail waarin een passende functie stond. Oei, ben benieuwd, gauw kijken. Blijkt het bij die notaris te zijn waar ik op gesprek ben geweest, die maar niet wilde reageren/die ik niet te pakken kreeg én al iemand had aangenomen _O-. Mijn man stelde voor om te schrijven op die vacature :'). Dacht het niet! Zal wel te maken hebben met de sluitingsdatum van 11 april en ze vergeten zijn om de vacature in te trekken bij de website van werk 8)7.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:38

Zo, net nog even 8 sollicitaties per mail gestuurd! 't Zal mij benieuwen.
Welterusten iedereen!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 02:15

Lees zo nu en dan eens mee en meld me hier nu ook maar eens even als het mag ;)
Kieskeurig en veeleisend, maar wel op zoek. Tot die tijd werk ik freelance en kan daar boterhammetjes van kopen, al is het verre van vetpot momenteel.

Hoor volgende week iets over een hele leuke baan (na 3 gesprekken), ben benieuwd!

Amaryllis schreef:
Ik klop hier ook aan.. Heb echt een loopbaancrisis! Ben bijna klaar met de Pabo maar weet dat onderwijs niet mijn passie is. Noem 't stom, dom, raar, of vreemd, maar ik heb toch destijds besloten mijn opleiding af te ronden om in juni mijn papiertje te hebben.

Dus: hbo bachelor in education, 6 jaar verkoop- en leidinggevende ervaring in verkoop, diverse certificaten in die richting. daarnaast ook horeca- en saleservaring..

Ik voel me echt zo: ^)
Ik reageer maar ff op je, kom net binnenvallen maar je bericht viel me op: PABO afmaken, da's zeker niet dom. Ondanks 7 jaar beroepservaring moet ik altijd mijn uiterste best doen om te zorgen dat mijn c.v. niet direct al aan de kant wordt gegooid, i.v.m. een gebrek aan HBO dat af is. Als ik eenmaal "binnen" ben red ik me wel, maar de weg is toch wel wat vrijer mét dat papiertje, vooral in deze tijd.

Weet je al wat je wél wil? Zo nee >> loopbaanadviseur al overwogen? Een beroepentest is de moeite waard, wordt imho veel te weinig aandacht aan besteed in NL.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:02

Hai nieuwe mensen :wave:

Zo, ik ben wakker. Op naar het eerste gedeelte van de rit vandaag: 2 gesprekken, 1 om 10, 1 om 3. Moet zeggen: Vind het vroeg zo om 7 uur _O-

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:17

Succes Winged!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:55

succes winged!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:14

Succes met je gesprekken!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:27

Haha, als je straks aan het werk bent moet je nog vroeger op. Maar ook ik vind het vroeg hoor..... ;-). Succes vandaag!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:31

Succes met alle gesprekken!

anoeska1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:46

anoeska1990 schreef:
Mag ik me hier ook melden. Ben sinds februari student af en sinds die tijd op zoek naar een leuke baan.

Had wel een leuk gesprek gehad in februari voor de functie bedieningsmedewerker. Ik heb daarvan een mail gekregen dat de keuze op mij was gevallen. Ze zouden voor maart contact met me opnemen, is niet gebeurt. Dus toen had ik een mail gestuurd met de vraag hoe het zat. Hun antwoord: Het is nog niet druk, we nemen voor april contact met je op. En je raadt 't al, nog geen contact.

Helaas heb ik in die tijd niet verder gesolliciteerd. Maar nu begint de hoop op die baan een beetje op te raken en heb ik er eigenlijk ook geen zin meer in. Ik ben vorige week maar weer begonnen met verder solliciteren. Zo even mijn frustraties er uit gegooid.

Iedereen veel succes met brieven schrijven en gesprekken.

Ik quote even mezelf. :Y)

Het bedrijf dat ik noemde heeft toch netjes contact met me opnomen en ik kan volgende week beginnen. Ik was toch een beetje ongeduldig geworden naar anderhalve maand :') .

Succes met de gesprekken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:47

Zo jij bent snel weer uit het topioc :')