't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blacknorton

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:12

nee, tenminste dat zeggen ze. het werk blijft bij hun gewoon liggen en daar moet een oplossing voor komen. maar ik had gevoel dat ze zelf ook niet helemaal weten hoe en wat.
heb net de link gelezen, had alleen nog maar snel op all about feed gelezen, maar bedrijf waar ik mee bezig ben zit wel in de hoek die nutreco wil behouden. dus dat is op zich mooi.
maar voor mezelf is het meer van binnen zien te komen in een van de grote bedrijven, veel te leren en uit te vinden welke kant ik nu echt op wil. vind/vond nutreco heel geschikt om dat er ook veel praktisch onderzoek bij zit, die kant raken ze nu alleen deels kwijt. en deels ook omdat pavo er onderzit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:15

Weer een afwijzing, ditmaal voor een vacature die onder mijn huidige opleidingsniveau zit. BBL verzorgende. Reden is dat ik niet over de juiste vaardigheden beschik. Waarom solliciteer ik anders voor BBL? Heb het nu wel gehad, denk dat ik me maar volledig op de laatste twee schooljaren ga richten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:47

@Jot: pittige dames, irritant is dat. Ik had dat bij een ingenieursbureau.. Kreeg tijdens t gesprek almt gevoel dat ik daar niet gelukkig zou worden.. Wel goed, al die gesprekken!

@ruitje: :wave: hey!

Hm, begin deze maand aardig wat sollicitaties weggestuurd, maar nergens nog wat van gehoord. Een goed of slecht teken?

Tevens bij een klant van m'n oude baas := dat wordt nog ingewikkeld als ik daar op gesprek moet 8-)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:49

Cer schreef:
Tevens bij een klant van m'n oude baas := dat wordt nog ingewikkeld als ik daar op gesprek moet 8-)

Ook altijd leuk....
1,5 jaar geleden had ik ook zoiets. Ik was met iemand van een werving en selectie bureau in contact gekomen, en zij had de perfecte baan voor me :+
ging ik daar op gesprek, bleek het het bedrijf te zijn waar mijn toenmalige werkgever mee bezig was om mee samen te werken...
Ik wist de naam van eht bedrijf, had het tegen werkgever gezegd, die zei alleen: doe ze de groeten! en dit zeggen, zus zeggen, en zu en zo vinden ze belangrijk.

Ging ik het gesprek in, eerste reactie was: Oh... je werkt nu bij **?? dan hebben wij geen baan voor je.
Oh de baas weet ervan? dan kunnen we even verder kijken.

Uiteindelijk hadden ze een geschiktere kandidaat

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:39

:') Mri Tja, wel balen dan

Net weer een solli verstuurd via nationale vacaturebank. Gewoon exact wat ik nu ook doe, alleen nog iets dichter bij huis :):) Nou maar afwachten of mijn cv en brief hun aanpreekt :P

Baal nu alweer dat het in februari afgelopen is, heb het hier zo naar mijn zin.
Ben ook begonnen met de studie PDB, dus genoeg moed voor de toekomst verzameld :Y)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:48

purny schreef:
Weer een afwijzing, ditmaal voor een vacature die onder mijn huidige opleidingsniveau zit. BBL verzorgende. Reden is dat ik niet over de juiste vaardigheden beschik. Waarom solliciteer ik anders voor BBL? Heb het nu wel gehad, denk dat ik me maar volledig op de laatste twee schooljaren ga richten.

Onder je opleidingsniveau maar toch niet de juiste vaardigheden?
Ook suf.. :?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:17

ruitje schreef:
Edit: het is dus niet dat ik 'misluk' in het onderwijs, geen orde problemen, geen problemen met leerlingen o.i.d., heb gewoon besloten dat het te achterlijk voor woorden is hoe het in elkaar zit :D

Alsmede in het basisonderwijs.. Je werkt je de lamlazurus.. ook hier geen ordeproblemen al 4 jaar 7/8 gedaan... maar ook tot 's avonds laat. Ik zat er om half 8 en ging vaak half 6 dus naar huis. Toetsen ook hier.. 27 rekentoetsen van 5 kantjes.. Reken maar uit.. dat heb je niet in en uurtje klaar en dan is dat van Rekenen, taal, spelling.. enz enz.. Alle handelingsplannen om de 6 weken (heel veel onderzoekswerke), rapporten invullen, rapport gesprekken, bijscholing, registratie, sportdagen, 11 november, sinterklaas, kerst, creatieve middagen, enz enz.. Op een gegeven moment stond mijn vriend plankjes te zagen voor de vogelhokjes van crea middag.. Leuk hoor die vakanties, had ik dan tijd om alle groepsplannen e.d. te schrijven... %)
Ik had echt wel hart voor de kinderen, maar voor alles er omheen.. Vaak ging in zondagochtend dan ook maar even heen (lekker koud in het gebouw ook) Vrijdags zat ik er standaard tot wel half 7..
Als de mensen nou eens nadenken en er bijvoorbeeld een administratieve kracht/conciërge op elke school neerzetten. Zou ik ook wel willen doen! Extra lezen met de kinderen en toetsen nakijken van collega's, registreren, handelinsplannen opzetten.. Vond het leuk werk, maar gewoon geen leven meer er naast als je alles wilde doen zoals het hoorde.

Ik heb weer 2 leuke vacatures gezien waar ik op ga solliciteren. Ben ook aan het rondkijken voor een avondopleiding voor een AS, Associate Degree. Misschien heb ik dan meer kans op de functies waarop ik nu solliciteer.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:20

Ook hier nog steeds niet. Allemaal afwijzingen door te weinig ervaring of ik woon niet in de buurt. Balen! :\

Elan, waar ga je op solliciteren? En wat voor opleiding wil je gaan doen? Als je iets in de secretariële richting wilt gaan doen blijft het alsnog lastig mét diploma om iets te vinden. -O- Waardeloos! Ze krijgen gemiddeld 150 brieven op de sollicitaties hier in het noorden bij administratieve/secretariële vacatures heb ik gehoord..

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:39

Ooh ergernis! Ik had vorige week bij uitzendbureau Zorgwerk een vacature gezien, gesolliciteerd, maar nog niks gehoord. Dus ik vandaag een mailtje eruit gedaan, bellen ze mij op. Dat ze er pas 2 weken zitten (Ik zag het kantoor in Eindhoven vanuit de bus en vond het al vreemd dat ik het nog nooit gezien had) en dat ze niks in mijn sector (gehandicaptenzorg hebben) terwijl ik toch gereageerd had op een functie in de gehandicaptenzorg, in de regio Eindhoven! Zou dit dan ook zo'n spookvacature zijn?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:21

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Net telefoon gehad dat ik ben aangenomen voor de SNS.
Morgen contract tekenen.

En morgenochtend ook nog op gesprek bij een ander bedrijf nadat ik eerst bij de tandarts ben geweest.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:22

gefeliciteerd

Hier enkel afwijzingen of hoor helemaal niets.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:23

Gefeliciteerd annastasia!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:32

proficiat!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:34

gefeliciteerd!!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:02

Super annastacia!

Rianne, ja ik zoek wat idd voor management assistent of administratiefs e.d. Er zijn idd vaak 100 anderen die er op gaan solliciteren, helaas.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:05

Ahh gefeliciteerd Annastasia!! Altijd als je iets hebt dat je dan dadelijk ineens kan kiezen... Maar gelukkig maar! Weet je ook al wanneer je gaat beginnen?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:24

Via de telefoon had ze het over volgende week.
Maar in de papieren die ik in huis heb liggen staat er 5 december.

Eerst maar eens de training en proeftijd doorkomen, daarna zeg ik m'n vast contract op.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:22

annastasia schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Net telefoon gehad dat ik ben aangenomen voor de SNS.
Morgen contract tekenen.

En morgenochtend ook nog op gesprek bij een ander bedrijf nadat ik eerst bij de tandarts ben geweest.

*\o/* *\o/*

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:39

Goed zeg Anastasia !! Wat voor functie bij SNS?

Net twee uitnodigingen gehad voor gesprekken, 1 in leiden en 1 bijna om de hoek (ja die klant van exbaas := )

Gaat iemand nog naar de carrierebeurs?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:02

Gefeliciteerd Anastasia!!!

Ik heb morgen 1 dag werk van Randstad, 8 uur in de catering op een feest ofzo, hebben ze me geen adres gegeven :+ staat jaarbeurs en ze zeiden dat het in rijnsburg was, nou is er toevallig geen jaarbeurs in rijnsburg :') moet ik morgen dus bellen in de hoop dat ze me een adres kunnen geven want handig is het niet

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:12

Haha, lekker handig idd :P

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:16

handig!!

ik twijfel nog om weer naar de carrierebeurs te gaan......

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:16

ik ga niet. Heb er voorgaande jaren niks aan gehad.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:19

Ik heb t idee dat dat veel meer vakspecifiek is... Dus echt afgestudeerde juristen, adviseurs enzo?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 09:55

Ik vraag mij af of je er ook echt mensen te spreken krijgt die je aan een baan kunnen helpen? Kunnen mensen die er zijn geweest misschien wat meer info geven, dan weet ik zeker of ik wel of niet ga ;)