Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:04

Bij mij doet de site het ook, ook Chrome. Firefox en Mozilla is hetzelfde ;) Maar heel veel mensen gebruiken nog IE, dus niet echt gunstig als de site het daar (gewoon helemaal) niet in doet.

@Rinske, heel tof, ziet er strak uit!!

@Susanne, leuk thnx. Mocht je een tip hebben voor een bepaald boek, ben ik wel benieuwd.

@Chonelly, we zijn wel iets verder dan de brainstormfase. We weten wat we willen en zijn nu bezig met onze huisstijl, website en ons netwerk. De reden dat we ons al zo snel hebben ingeschreven, is omdat we misschien uitzicht hebben op een grote opdracht en we wilde de offerte wel met KvK nr. en BTW nr. kunnen versturen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:42

Lovepaints schreef:
Dan zal het wel aan IE liggen. Ik heb begrepen dat de site geoptimaliseerd is voor Firefox en Mozilla enzo. Maar wel vervelend!

Ik gebruik Mozilla Firefox en krijg deze melding:

Server niet gevonden

Firefox kan de server op www.dogsstreetwear.nl niet vinden.
Controleer het adres op typefouten, zoals
ww.voorbeeld.com in plaats van
www.voorbeeld.com.
Controleer uw netwerkverbinding als u geen enkele pagina kunt laden.
Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:50

Wat apart zeg, bij mij doet ie het in alledrie de browsers (Chrome, Firefox en IE). Het zou ook wel heel vreemd zijn als sommige browsers de website gewoon helemaal niet kunnen benaderen. Meestal betekent optimaal, dat de website helemaal naar behoren werkt...en dat zou betekenen dat ie het wel doet in andere browsers, maar er mss anders uitziet of sommige functies niet optimaal werken.

Susanne_

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:35

Ik zie hem wel netjes in chrome, jammer dat de 'banner' bovenaan aardig pixelig is...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:53

Ik heb de site eens "gewoon" ingetikt en via google geprobeerd te bekijken, maar op beide manieren kan ik hem niet openen. De site is geheel ontoegankelijk vanaf mijn computer!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:56

Ik ben toch wel heel benieuwd hoe dit kan.
Lovepaints, mss eens aan de host vragen hoe het zit?

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:51

Bij mij doet de site van Lovepaints het gewoon hoor! (in IE, geen Google Chrome).

Nog mensen naar de startersdag van de kvk geweest?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 06:13

Yes, ik was in A'dam, jij? Naar welke seminars ben je geweest?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:13

Was het interessant? Unizo heeft voor Belgie ook zo'n startersdagen, misschien moeten wij daar ook een keertje heen!

Vanaf nu hebben we trouwens een "deal van de week" in de webshop, elke week wordt een andere cursus voor maar 1 euro aangeboden. We willen dit doen om meer mensen te overtuigen onze cursussen een keer te proberen, en voor 1 euro kan er nu eenmaal niet veel fout gaan.. Vinden jullie dit een goed idee of net niet?

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:45

Hey, ik kom dit topic voor het eerst tegen. Leuk topic! Ik ga deze actief volgen :)

Ik werkte al als consultant op ZZP-basis en nu heb ik ook een online tijdschrift over de paardensport gestart. Is deze week online gegaan. www.paardenlifestyle.com Wat vinden jullie er van?

Ik laat daarnaast nog een website ontwikkelen voor paardenbedrijven. Een soort funda/zoover-achtige website. Het wordt een website waar je heel uitgebreid op paardenbedrijven kunt zoeken en dat mensen reviews kunnen geven.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:48

Mooie site Connepon! Ziet er heel stylish uit, ik hou wel van dat handgeschreven lettertype!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:16

Idd een mooie site en een leuk idee! Welkom in het topic Connepon!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:29

Hoe loopt het momenteel bij jou, Joyce?

Rond kerst ga ik een keertje bij je shoppen voor m'n poezels ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:15

Bij mij is het nog steeds rustig! Vrijdag heb ik eindelijk mijn bestelde spullen binnen gekregen, dus gelijk de wachtende mensen blij kunnen maken. Erg prettig! Maar verder maar sporadisch een bestelling in de shop, denk dat ik er gemiddeld 1x per 14 dagen eentje heb. Hopelijk gaat mijn "koekjes actie" binnenkort wat zoden aan de dijk zetten en komen mensen rond de feestdagen idd lekker shoppen! Ach, ik moet gewoon geduld hebben en lekker door blijven gaan met promoten.

Enne, altijd leuk als je komt shoppen Mallootje :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:20

Wow ik dacht dat jij intussen al veel meer bestellingen kreeg! Vind toch dat je een nette site en een leuk concept hebt, dus ik verwachtte al een stormloop bij je!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:22

Nee, totaal niet... Ik krijg wel leuke reacties van mensen, die idd zeggen dat ze vinden dat ik super originele spullen heb, een gebruiksvriendelijke site heb, etc. maar de bestellingen komen helaas nog niet! Wat mensen dan tegenhoud..? Ik heb geen flauw idee!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:53

Ik lees steeds bij hoor. Maar heb even niet zo veel te melden.

Joyce, heb je nog markten oid gepland voor de komende tijd? Je zou het her en der nog kunnen proberen. Wie weet verkoop je wat en het levert je ook een stukje bekendheid op.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:07

Misschien kan je ook wat beuzen afschuimen Joyce? De bekendste in Belgie is http://www.beestjesenbaasjes.be/ , maar ik weet niet of je je ook op een belgisch publiek wil richten :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:27

Dat wil ik over een tijdje wel weer op gaan pakken, maar ik zit al een paar weken overspannen thuis en zo lang ik niet bij mijn werkgever kan werken, wil ik ook nog niet aan dat soort dingen deel gaan nemen. Het mag wel van de bedrijfsarts, maar ik voel me er zelf niet goed bij. Die ene Ladies Night in Barneveld vond ik heel erg leuk om te doen, dus dat wil ik zeker vaker gaan doen!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:45

@Knoffer, ik ben in Arnhem geweest. Ik heb gevolgd: netwerken doe je zo, een leuke (!) start met de belastingdienst en mens, merk en marketing. Ik vond het wel de moeite waard, ook een aantal standjes wel.

Helaas heb ik te horen gekregen dat mijn gemeente de komende 2 jaren niet meer meedoet aan het Ik Start Smart project, waarvoor ik op de wachtlijst stond. Echt jammer!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 00:00

@Joyce, wat jammer dat het zo rustig is. Hoeveel bezoekers heb je ongeveer dagelijks? Ik heb zelf nog een webwinkel voor kinderkleding met mn zus (ik ben er overigens recent uitgestapt, maar mn zus wil doorgaan maar dan meer met babykleding). Voor ons was marktplaats nog wel handig. Plaatsen van advertenties is voor kinderkleding gratis. Maak je daar ook gebruik van?

Ik vind je website er wel goed uitzien dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. Ben je goed te vinden op Google?

En Mallootje & Joyce bedankt voor de complimenten. Ik hoop dat het bij de rest van de Nederlandse paardenliefhebbers ook aanslaat! :)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 00:42

Connepon: Interessante site, zal morgen eens even uitgebreid kijken, hij staat in ieder geval in mijn bookmarks, wellicht zakelijk voor mij ook interessant in de toekomst...
Joyce, animal event in de beekse bergen is ook echt een ontzettend leuke beurs waar jou doelgroep helemaal loopt!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 08:23

Dank je wel Susanne. Ik ben heel erg benieuwd wat je gaat doen in januari :) Als het maar geen bedrijvenoverzicht/zoekpagina is want die wil ik al maken :p haha

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 09:52

joyce2 schreef:
Nee, totaal niet... Ik krijg wel leuke reacties van mensen, die idd zeggen dat ze vinden dat ik super originele spullen heb, een gebruiksvriendelijke site heb, etc. maar de bestellingen komen helaas nog niet! Wat mensen dan tegenhoud..? Ik heb geen flauw idee!

Misschien dat je een enquête kunt houden?? Ik heb er ook 1 gemaakt voor het bedrijf waar ik voor werk en de feedback is echt heel fijn!! Mijn enquête kun je hier vinden: http://www.hetgareel.nl/pagina/37/enquete.aspx Hang er een prijs aan en ik denk dat je wel meer te weten kunt komen van je bezoekers en evt. ook het antwoord op je vraag!

@Mallootje: Die deal van de week klinkt goed! Evt. zou je ook naar mijn idee 'test-versies' kunnen maken. Dus dat een klant een gratis pdf kan downloaden met daarin een stukje van de cursus die jullie aanbieden. Zo kan hij/zij kijken of dit ook echt voor hem/haar werkt. Dan snij je niet in je eigen vingers door iets 'gratis' weg te geven en je kunt je klanten toch makkelijk overhalen!

@Connepon: De website ziet er heel mooi uit!! Heb je toevallig nog een fotograaf nodig voor foto's bij je artikelen??? <<) En natuurlijk welkom in het topic!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:56

joyce2 schreef:

Volgens mij zijn er 2 dingen: opbouwen van naamsbekendheid duurt lang en je verkoopt luxe-producten.
Ik heb zelf 2 katten en ben dus een potentiële klant. Maar mijn katten hebben allebei een mandje en een heleboel speelgoed. Ik heb niks nodig en verwacht ook voorlopig niks nodig te hebben.

Mijn fotoreportages zijn ook een luxe product. Niet iedereen met een paard is een mogelijke klant, want er zijn heel veel mensen die geen geld (over) hebben voor zoiets.
Maar dat wil niet zeggen dat we geen mooie producten verkopen. De doelgroep is alleen beperkt.