Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

11AFotograaf

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 12:41

Dat is wel echt flink balen, Joyce!
Dat is ook precies de rede waarom dat ik alles al op de host gooi als ik aan het bouwen ben! Dan kom je dit soort dingen tenminste meteen tegen!
Ik begin je webbouwer wel echt heel slecht te vinden!!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 14:40

Joyce een belangrijk iets.
Zoek zelf een host uit, zet ALLES op jouw naam, van websiteruimte tot databse gegevens.
Zorg dat altijd alles in jouw handen is, want mocht er ooit iets mis gaan met een samenwerking ergens.....

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:10

Absoluut een goede tip van Holly!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:10

Even voor de duidelijkheid, de gene die mijn site host en de persoon die mijn site bouwt, zijn 2 verschillende mensen he!

De persoon die mijn site host, host ook al 3,5 jaar een andere site van mij, naar volle tevredenheid. Ik heb ook volledig de beschikking over mn eigen gegevens, heb alle wachtwoorden etc. ergens opgeslagen en als dit project straks afgerond is, worden alle wachtwoorden ook weer veranderd. Maar ik doe er verder nooit wat mee, omdat ik niet snap hoe het allemaal in elkaar steekt. Daarom laat ik mijn webbouwer nu ook contact leggen met die gast die de hosting regelt.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 07:56

Pfff ik ben er ook nog, maar ben momenteel met allerlei andere dingen aan het stoeien, zoals bedrijfsauto's enzo! Valt nog niet mee om iets te vinden wat aan de eisen voldoet :o

Site heb ik wel, maar is momenteel offline. Ik moet eerst alle teksten herschrijven en daarna waarschijnlijk een nieuwe layout, alhoewel ik nog niet zeker ben of ik de layout echt wil veranderen.

AAAAAAAAAAAAARGHH!!!!

De zaken lopen verder wel goed, storm zelfs... Nog 1 maandje en dan ga ik lekker een dag minder werken, ben ik echt aan toe! Kom tijd tekort. En op 13-12-11 stop ik helemaal en dan kan ik mij vol overgave storten op mijn paardenbedrijfje *\o/*

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:34

oooh wat super goed Suelza! Denk dat dat de droom is van veel van ons, stoppen met ons werk om helemaal voor onszelf te kunnen beginnen!

Wel balen dat het met je site en met de bedrijfsauto niet helemaal lekker loopt... Maar ach, ondernemen zou ook saai worden als we ons nergens meer druk om zouden hoeven maken ;)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:17

Ik kies er juist niet voor om volledig te stoppen met werken en me fulltime op de paarden te richten. Mij te onzeker. Bovendien vind ik de verdeling ook wel lekker...rustige kantoorben tov het werk met de paarden.
Ik werk nu 36 uur en zou met de tijd wel wat minder willen werken, maar me volledig op de paarden richten ligt niet in de planning.

Zaken lopen hier ook storm, heb een wachtlijst met klanten, maar kan er niks meer bij hebben op het moment. Ik wil ook nog weleens vrij :D

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:14

Goed Suelza!
Ik ga ook minder werken, heb het al vast laten leggen in mijn contract: per 1-9-11 ga ik van 21 uur naar 16 uur! Maar dat hou ik de komende twee jaar wel aan, minder werken is op dit moment nog te onzeker. Wat dat betreft kan ik XoNo wel begrijpen.
Trouwens fijn dat bij iedereen de zaken goed lopen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:16

Het is ook altijd lekker dat je dan iets hebt om op terug te vallen. Stel je wordt ziek, of je onderneming klapt in elkaar, dan zit je niet helemaal met lege handen.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:26

Ik ben nog steeds op zoek naar een goede bedrijfsnaam. Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met mensen die zoiets beroepsmatig doen? Of mensen die zelf erg creatief zijn? Ik heb er wel geld voor over, maar omdat ik nog geen inkomsten heb kan ik er op dit moment geen honderden euro's in investeren. Iemand een goede tip voor me? Ik ben al maanden aan het brainstormen, maar de namen waar ik tevreden over ben zijn al bezet en anders zijn ze steeds net niet naar m'n zin.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:32

Wat is de bedrijfsomschrijving?
Wat wil je wel zien in de naam en wat niet? Mag het bv je eigen naam bevatten, of je woonplaats, nederlands of liever engels, etc etc.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:51

Misschien kunnen we hier idd samen met jou brainstormen! Wie weet komt er wat uit en t is nog gratis ook ;)

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:30

Bedrijfsomschrijving even per pb, brainstormen mag hier wel, maar wil liever niet teveel openbaar op het i-net hebben staan, dat doe ik liever pas als ik alles definitief afgekaderd heb. ;)

Alvast heel erg bedankt voor het lieve aanbod! :)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:33

Ja, gooi het in de groep, wie weet wat er uit komt!

Welke richting moeten we denken?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:53

poeh het is een beste lap stof waar ik straks even voor moet gaan zitten. heb nu alleen even vluchtig door gelezen. ik vind het een moeilijkerd. hetgeen je zelf mooi vind spreekt mij iig niet aan omdat ik daar een sjakie en de chocoladefabriek idee bij krijg (terwijl jij daar allergies voor bent hihi) en dat wil je niet hebben.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:36

Lovepaints schreef:
Welke richting moeten we denken?

Even in het heel kort: het gaat om coaching en training enerzijds, en deskundigheidsbevordering (in de zorg) anderzijds. Ik richt me op
korte, oplossingsgerichte en actiegerichte trajecten. Het doel/de oplossing/het eindpunt of de gewenste (gedrags)verandering staat centraal en samen werken we aan de weg daar naar toe.

Namen die mij aanspreken maar die helaas al bezet zijn; "de wensfabriek" en "de waarmakerij". Ik wil liefst geen 'coaching' in de naamgeving hebben staan.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:07

Dit zijn wat van mijn ideeën, misschien inspireert dit jou of anderen :)

- Make it real

- Aspirations

- CareforCare

- Careforyou

- Waargemaakt

- Waarmaking

- Wensvervulling

Misschien schiet me later nog wat meer binnen :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:50

Careforcare klinkt goed. Ben benieuwd of die niet al bestaat?
Of je een vaste baan opgeeft om je volledig op je eigen bedrijf te storten, is ook wel afhankelijk van de omstandigheden. Heb je een goede baan of een tussenbaan. Heb je een partner met een vast inkomen en kan je van 1 inkomen ook rondkomen.
Ik vind de combinatie ook het prettigste. Moet er niet aan denken om de hele dag te rijden. Dat paarden al gezadeld klaar staan en je er 8 per dag moet doen. Dan vergaat bij mij de lol. Juist afwisseling maakt het leuk.

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:55

Careforcare vind ik ook wel fijn klinken.

Vandaag is de eerste factuur betaald. Toch wel leuk om z'n groot bedrag binnen te krijgen.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:18

Care for care bestaat al, ook in bedrijfsopleidingen en trainingen. Het dekt wel de lading voor het deskundigheidsgedeelte! Maar daar zal ik dus geen handelsnaam van kunnen maken.

Aspirations en waarmaking (of een variant, het blijft een beetje sluimeren) vind ik beide ook wel aansprekend. Jij schud het wel snel uit je mouw Taartjeh, knap! :)

Ik werk er ook naast (2 banen zelfs ;) ), en dat zal ik voorlopig ook wel blijven doen. Het is wel mijn doel om een keer volledig zelfstandig te kunnen zijn, dat zou ik fantastisch vinden!

Ilona gefeliciteerd met je eerste officiele betaling! Dat zal best speciaal zijn. :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:22

Bij de wensfabriek, dacht ik gelijk aan "The Wishing Well" De wensput/wensbron, maar "well" kun je natuurlijk ook zien van wellness. Alleen wou ze geloof ik het liefst een NL'se naam.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:26

XoNo schreef:
Ik kies er juist niet voor om volledig te stoppen met werken en me fulltime op de paarden te richten. Mij te onzeker. Bovendien vind ik de verdeling ook wel lekker...rustige kantoorben tov het werk met de paarden.
Ik werk nu 36 uur en zou met de tijd wel wat minder willen werken, maar me volledig op de paarden richten ligt niet in de planning.

Zaken lopen hier ook storm, heb een wachtlijst met klanten, maar kan er niks meer bij hebben op het moment. Ik wil ook nog weleens vrij :D

Mja, voor mij is het gewoon niet haalbaar om er nog bij te blijven werken. Daarnaast heb ik daarentegen wel weer vastigheid doordat ik o.a. een vast bedrijf heb waar ik voor werk en een aantal vaste klanten heb waar ik meerdere dagen in de week kom.

Daarnaast kan ik mij gelukkig heel breed neerzetten en zit ik eigenlijk nooit om werk verlegen. Ik heb heel lang erover zitten dubben, maar het geeft mij juist meer rust om mij op 1 ding te kunnen richten. Daarnaast hebben wij thuis ook nog een bedrijf en gaan wij van huis ook aan de gang, dus in het ergste geval heb ik een keer een maand vakantie en hoef ik alleen maar thuis de paarden te doen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:27

@ Kay, wil je mij ook een pb sturen? Dan denk ik ook even mee :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:29

DendroFleur schreef:
Ik vind de combinatie ook het prettigste. Moet er niet aan denken om de hele dag te rijden. Dat paarden al gezadeld klaar staan en je er 8 per dag moet doen. Dan vergaat bij mij de lol. Juist afwisseling maakt het leuk.

DAt zou ik ook niet leuk vinden, maar zowiezo accepteer ik geen 'gezadelde' paarden. Ik doe altijd alles zelf, wil altijd zelf een paard nalopen/voelen alvorens ik erop stap. Ik wil er altijd zeker van zijn dat ik niet voor onverwachte verrassingen kom te staan.

Mijn afwisseling zit in het feit dat ik naast trainen ook lessen en workshops verzorg. Dus ik zoek de afwisseling in mijn werk. Daarnaast geef ik niet enkel dressuurlessen, maar werk ik ook aan de hand, aan de lange teugel, dubbele longe, springen, in de vrijheid en geef ik ook demonstraties. Dus in die zin heb ik gelukkig voldoende veelzijdigheid voor mezelf kunnen inpassen. Anders was ik ook gillend gek geworden hoor...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:41

Dat klinkt inderdaad goed. Daar kom ik dus niet aan toe. Ben al blij als ik ze om de dag kan rijden. En dan ga ik ook niet zo snel andere dingen doen want dit zit je er zo weer een week niet op. Merk nu ik een paar heb die in verschillende stadia van opleiding zitten, dat dat wel heel leuk is. En je kan dan ook makkelijker 2 paarden op een avond doen. Zeker met het droge weer van de laatste maanden.