Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yucca schreef:...zoals bij zoveel ZZPers en kleine ondernemers. Tip: werk daaraan tijdens vette jaren, laat marketingkennis opbouwen niet rusten tot het al te laat is! Is een veelgemaakte fout...Ik ben weer een stukje verder met mijn ondernemersplan + ik heb de resultaten van mijn ondernemerstest.
Hieruit kwam dat mijn sterke punten liggen op gebied van prestatiegerichtheid en creativiteit en minder op plannen, sociale orientatie en marketing. Nu zoek ik naar een coach die me kan helpen tijdens het starterstraject.
Nouks schreef:Sterker nog, volgens mij probeert de belastingdienst 't ook bij jou als ondernemer als de factuur die jij in je administratie hebt zitten niet blijkt te kloppen.@XoNo: Nou ja, ik zit er niet zo op te wachten dat iemand zwart werkt voor mij.... Als ik zelf aan de BD verplichtingen dien te voldoen dan graag de mensen met wie ik samenwerk ook...
Nouks schreef:Tsja, dat geldt op jouw beurt ook weer voor de kleine ondernemer.@Femke,
Bedankt voor je antwoord! Echter, waar ik mijn twijfels bij heb, is niet het "mogen factureren" als particulier (zoals jij ook doet) maar met wat er vervolgens met mijn geld zou gebeuren. Jij fotografeert zo veel dat ik er vanuit ga dat jij belastingtechnisch je zaken goed in orde hebt. Niet dat ik dat zeker weet, maar dat is iets waar ik hoop vanuit te kunnen gaan.
Dat durf ik bij Evyfoto's minder stellig te zeggen. Voor haar zou het maar zo een leuk zakcentje kunnen zijn waar de BD verder niks vanaf weet en daarom zou ik bij haar meer moeite hebben om haar diensten af te nemen dan bij jou.
Is niet gezegd dat jij je zaken gegarandeerd 100% voor elkaar hebt, is niet gezegd dat Evyfoto's d'r inkomsten niet opgeeft, maar gevoelsmatig zou dat wel zo kunnen zijn.... Hobbyist vs gevestigde naam.
Nouks schreef:Sinds wanneer is een BV een logge bedrijfsvorm? Als jij Nouks BV zou worden hoeft er niet veel te veranderen..@11A heb je ook mijn reactie en linkje gelezen? Ben 't niet per se eens met Kevin... Soms werkt 't zo, maar soms ook absoluut niet. Hangt toch sterk af van de tegenpartij. En als je het mij vraagt doe ik liever zaken met een tegenpartij die graag samenwerkt met een persóón dan mijn bedrijf in een logge bedrijfsvorm te gieten om vervolgens naar de pijpen van de potentiële opdrachtgever te gaan dansen... Dan verliest 't naar mijn idee toch een stuk authenticiteit (in mijn geval dan). Want zo zit ik niet in elkaar.
HLPhoto schreef:Sinds wanneer is een BV een logge bedrijfsvorm? Als jij [***] BV zou worden hoeft er niet veel te veranderen..
Nouks schreef:HLPhoto schreef:Sinds wanneer is een BV een logge bedrijfsvorm? Als jij Nouks BV zou worden hoeft er niet veel te veranderen..
Het gaat me niet om BV of eenmanszaak, het gaat me erom hoe je je presenteert: als "kijk ik ben Anouk en ik fotografeer" of als "kijk mijn bedrijf heet Fotostudio Twente en wij communiceren in de wij-vorm".
XoNo schreef:Dat zeg ik dus: In feite zegt het niks. Het enige wat je van een BV weet is dat persoon in kwestie persoonlijk niet failliet is als z'n bedrijf stukloopt en dat ie aan wat meer eisen moet voldoen voor de belastingdienst. Ook heeft persoon in kwestie privé z'n zaakjes vrij goed voor elkaar gehad toen ie die BV oprichtte, anders was ie namelijk na B.V. i.o. stukgelopen.Bij een eenmanszaak weet je zeker dat er niet teveel mensen mee gemoeid zijn, bij een BV is die kans groter. Nee, ik vind een BV niet per definitie log, maar zijn doorgaans wel logger (wat een gek woord eigenlijk!) dan een eenmanszaak.
Kaisa schreef:Mij is altijd aangeleerd om in welke bedrijfsvorm dan ook in de wij-vorm te schrijven. Bij mij wordt er dan ook met bedrijfspromotie en materiaal in de wij-vorm geschreven en gehandeld. Daarnaast neem ik bij de fotografie vaak een assistent mee, met de paarden heb ik ook meerdere mensen die mij helpen en met het design nu ook. Daarnaast vind ik persoonlijk de wij-vorm netter staan dan de ik vorm....
Deze mensen sturen mij (in dien nodig) een nota (een particulier mag geen factuur leveren!) zodat ik de kosten gewoon netjes in mijn boekhouding kan verwerken.
Femke schreef:Klopt! Ken het verhaal niet precies, maar weet wel dat er achter het blauwe logo vroeger één persoon heeft gezeten. Volgens mij is kleinzoon overigens wél degene geweest die Albert Heijn tot een merk gemaakt heeft ipv een kruidenierszaakje.. zou AH tot een ultiem voorbeeld van het verschil maken, maar ook dat weet ik niet zeker.Dé Albert Heijn is in 1945 al overleden trouwens
Junior (kleinzoon van AH Senior) is inderdaad recentelijk overleden.
Junior kwam pas bij AH werken toen z'n opa al 4 jaar dood was.