Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:59

wwillemijn schreef:
Zit al sinds donderdag te zenuwen! Heb een leuk gesprek gehad voor de paardgerelateerde kantoorfunctie. Zit al allerlei ruitersportartikelen te vertalen naar Duits en Engels en dat dan weer te leren. Ik hoor begin van de week of ik op 2e gesprek mag komen. Maar het soort bedrijf en functie is mij gewoon op t lijf geschreven :o.
Wordt denk ik ook echt |( als ik afgewezen wordt! Gelukkig duimen er een boel mensen voor mij mee :) Zou ook heel erg fijn zijn na een rotjaar achter de rug te hebben. Beetje geluk is best welkom!

Bij welk bedrijf heb jij een sollicitatie lopen? Ik voor een vrijwel dezelfde functie, maar dan ongeveer 20min van huis af, waarschijnlijk bij een ander bedrijf dus. Woon zelf in West-Brabant! :)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:46

Cowgirl schreef:
wwillemijn schreef:
Zit al sinds donderdag te zenuwen! Heb een leuk gesprek gehad voor de paardgerelateerde kantoorfunctie. Zit al allerlei ruitersportartikelen te vertalen naar Duits en Engels en dat dan weer te leren. Ik hoor begin van de week of ik op 2e gesprek mag komen. Maar het soort bedrijf en functie is mij gewoon op t lijf geschreven :o.
Wordt denk ik ook echt |( als ik afgewezen wordt! Gelukkig duimen er een boel mensen voor mij mee :) Zou ook heel erg fijn zijn na een rotjaar achter de rug te hebben. Beetje geluk is best welkom!

Waar vind jij die functies? Of ben je er zo tegen aangelopen?
Ik wil ook een paardgerelateerde baan, wil er ook best voor verhuizen maar ik kan gewoon niks vinden.

Hopelijk word het wat voor je.

Deze stond in een krant en verder niet op internet, alleen jobtrack. Mijn vriend had zomaar eens de krant meegenomen (doet ie normaal nooit). En daar stond tot mijn grote vreugde een vacature in bij een bedrijf waar ik al jaren hoop op een vacature binnen mijn ervaring :D

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:48

Amanda_T schreef:
wwillemijn schreef:

Bij welk bedrijf heb jij een sollicitatie lopen? Ik voor een vrijwel dezelfde functie, maar dan ongeveer 20min van huis af, waarschijnlijk bij een ander bedrijf dus. Woon zelf in West-Brabant! :)

Zie PB :)

wwillemijn

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:49

Thanx, allen die meeduimen :D
Ik hoop dat we over een maandje ons hier niet meer hoeven te vertonen, en dus allemaal weer werk hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 09:39

Ik duim ook mee voor jullie!

Hier nog steeds niks, vind op het moment niet eens vacatures om op te reageren..... Dus als iemand nog iets hoort, ook paardengerelateerd in Brabant, ik houd me aanbevolen!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 10:51

Citaat:

Zie PB :)[/quote]
Heb 'm ontvangen!

Ik zit ook nog in de stress, vacature past echt zo goed bij me! Ook in de paardenbranche op kantoor, bedrijf wat in veel bekende merken doet, familiebedrijf, klinkt echt heel goed!. Hoor halverwege deze week of ik wel of niet bij het bedrijf zelf op gesprek mag komen, maar het meisje van het uitzendbureau vond dat het moest, dus die ging ze overtuigen! Het is wel tijdelijk, maar misschien word het daarna een duo baan...En merk toch dat veel bedrijven me niet uitnodigen omdat ik geen administratieve ervaring heb op werkgebied..En die kan ik nu natuurlijk wel opdoen! Dus ook positief voor strakjes!

Wat voor baan zoek je precies Haike in de paardenbranche? Kantoor of echt op stal? Zal het ook in de gaten houden voor je!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:58

En ik mag op tweede gesprek :D

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:02

Ik ook!! *\o/* hele leuke functie, leuke secundaire arbeidsvoorwaarden ook! :j

@wwillemijn gefeliciteerd!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:05

Gefeliciteerd wwillemijn en Loesje!!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:09

Ik ben nu een week aan het werk bij een bedrijf en het uurloon is nog steeds niet bekend.
Dat kunnen ze toch niet maken? :(

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:21

:o ik zou niet eens beginnen zonder dat dat geregeld is

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:23

Nou dat wou ik dus ook niet maar ik moest de volgende dag al beginnen dus ze zou het smiddags doorbellen.
Dat is nu een week geleden }:0
En boos dat ze worden omdat ik 2 keer gebeld heb of het al geregeld is :(

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:33

naja, wat belachelijk Orienta! Het staat toch in je contract, je uurloon?!

@Wwillemijn en Loesje: GEFELICITEERD

Ik heb nog steeds niets gehoord van mn openstaande sollicitaties...

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:41

@ joyce nee dat was open gelaten omdat het nog niet bekend was, ik heb dat toen ondertekend en zou diezelfde middag op de hoogte gesteld worden van het loon.
Maar dat was vorige week maandag.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt en weet niet zo goed wat ik nu moet doen :o

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:43

nog 1 keer bellen en zeggen dat je binnen 24 uur wilt weten wat je verdient en dat je anders als freelancer je eigen facturen wel zult nasturen. (en dan als de wiedeweerga een eigen bvtje oprichten, niet al te veel werk overigens)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:45

Ik ga mee met Ariebombarie, het is toch van de zotte dat je niet eens weet voor welk loon je werkt! Straks verdien je maar 6 euro bruto per uur ofzo en dan heb je akkoord gegaan met de overeenkomst! K had het echt nooit gedaan...

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:47

Ja ik had het achteraf ook niet moeten doen maar ja ik was blij dat ik eindelijk aan de slag kon, maar goed hier heb ik weer van geleerd, doe dit niet meer nee.
Ik vind het ook heel raar en het uitzendbureau begreep niet waarom ik hun nog belde voor dat loon, alsof het bij hun normaal is ofzo :?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:52

secundaire arbeidsvoorwaarden kunnen heel leek zijn :D

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:54

Wat vreemd Orienta. Je had inderdaad niet moeten tekenen zonder uurloon. Pas tekenen als je contract echt compleet is. Straks gaan ze je afschepen met bijv. 5 euro bruto per uur, terwijl je daar nooit meer accoord was gegaan...

Hoe doen jullie het qua loon? Ik kon tijdens mijn eerste intake gesprek aangeven wat voor salarisindicatie ik had. Ik heb dus aangegeven dat ik 9 euro bruto per uur een heel mooi bedrag zou vinden. Ben alleen benieuwd of het bedrijf hiermee accoord gaat, als ze me al aannemen trouwens, dat is ook wel een belangrijk iets :+. Maar de meesta vacatures waar ik op gesolliciteerd had, stond al wel iets van een salarisindicatie. Maar als dat nu niet zo is, hoe pak je het dan aan?

Gefeliciteerd iedereen met de goede berichten! Zal duimen voor jullie!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:02

@Amanda: Ik zeg meestal dat ze met een voorstel moeten komen en dan kijk ik daarna of ik daar mee akkoord ga.

Als je namelijk zelf een indicatie geeft en je hebt wat hoog ingezet, dan denken ze straks "oohw die is me te duur, die wijzen we af", terwijl je zelf misschien wel voor minder had willen werken. Of stel dat jij een bedrag zegt van 9 euro, terwijl ze zelf in hun hoofd hadden om jou 11 euro te geven, dan zijn ze heel goedkoop uit!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:04

@ amanda, vaak komt er nog een 2e gesprek, en anders wel een contract bespreking. Hierin wordt ook aangegeven welk loon ze je bieden.

Zolang je niet hebt getekend, kan je áltijd nog nee zeggen. Contract besprekingen zeggen namelijk nog niet dat je al in dienst bent! :)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:07

Loesje88 schreef:
@ amanda, vaak komt er nog een 2e gesprek, en anders wel een contract bespreking. Hierin wordt ook aangegeven welk loon ze je bieden.

Zolang je niet hebt getekend, kan je áltijd nog nee zeggen. Contract besprekingen zeggen namelijk nog niet dat je al in dienst bent! :)

Nee dat is zeker zo, maar in het geval van Orienta, word het het toch wel lastig als je al wel getekend hebt zonder salaris.

Wat ik aangegeven heb is een indicatie naar het uitzendbureau toe. Die gaan op hun beurt weer kijken wat de opdrachtgever bereid is om te betalen.
Die 9 euro komt dus niet bij het bedrijf terecht, anders had ik die ook zeker niet aangegeven, dit was echt op aanraden van het uitzendbureau. Ik vind werken voor minder ook niet erg, dat had ik al aangegeven, maar de dame van het uitzendbureau vond dat ik meer verdiende dan het minimumloon ivm kennis/ervaring en geschiktheid voor de baan.

Maar dan wachten we het maar eventjes af.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:10

Ik vind het overigens wel een laag loon, 9 euro bruto.... Ik verdien nu iets meer dan 13 euro bruto per uur en ben ook niet bereid om voor minder te werken, tenzij er geweldige secundaire arbeidsvoorwaarden tegenover staan.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:18

joyce2 schreef:
Ik vind het overigens wel een laag loon, 9 euro bruto.... Ik verdien nu iets meer dan 13 euro bruto per uur en ben ook niet bereid om voor minder te werken, tenzij er geweldige secundaire arbeidsvoorwaarden tegenover staan.

Het probleem is dat ik eigenlijk qua administratieve ervaring op kantoor op het allerlaagste niveau zit. Ik heb nog nooit een kantoorbaan gehad, doe binnen onze plaatselijke KPJ wel alle boekhouding etc, maar op werkgebied heb ik gewoon nog erg weinig ervaring. En als ik het boekje er op na sla, kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk (vanwege mijn leeftijd), maar recht heb op 85% van een volledig loon, dan zou ik uitkomen op een minimumloon van 7,5 euro bruto per uur. Dus dan is die 9 die ze aangaf, zo slecht nog niet. Mocht het bedrijf aangeven dat ze bijv. een uurloon van 10euro bruto bieden, dan word daarvoor gegaan....

En ik vind voor die 4 maanden (zo lang is degene die ik vervang met verlof) het nog niet zo heel erg om voor iets minder te werken. Maar ik krijg wel recente werkervaring als administratief medewerker op mijn C.V. te staan, waardoor ik misschien eerder uitgenodigd word bij bedrijven. Dat is een beetje mijn insteek.. Ik heb nu een uitkering en ik ga er hoe dan ook op vooruit.

Met mijn baan die ik hiervoor had, had ik ook 12 euro bruto per uur, maar dat gaat nu voorlopig niet lukken. Eerst werk, daarna mag ik van mezelf pas weer kieskeurig worden :+

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:35

Nounou ik zou jullie nog laten weten hoe mijn eerste werkdag was...
N.a.v. de vreemde gang van zaken...

Goed een echt eerste werkdag kon je het niet noemen, mijn nieuwe collega, ik en baas zijn wezen shoppen voor de inrichting van kantoor.
Hij heeft even laten zien wat hij zoal op een dag doet.
Wat bijna resulteerde in een crash op de snelweg... ( :oo echt ik had mijn kist in gedachten al besteld, wat een gevaar op de weg.)

We meteen de sleutels van kantoor gekregen en de alarmcode, 2 mensen die de fucntie ook zouden vervullen zijn afgehaakt...
En zijn reactie was, nou prima was precies mijn bedoeling de goede werknemers blijven hangen...

Nou ik ben wel iets meer gerustgesteld aangezieen hij zo alle sleutels geeft e.d.
Maar toch blijf ik een beetje huiverig..