Joyce, ik heb de hele avond het internet afgezocht naar een groothandel waar ze alles hebben wat ik nog nodig heb. Ik heb dus prijskaartjes nodig, maar ik wil eigenlijk ook vloeipapier hebben voor het beschermen van de sieraden én draagtassen. Nou wil ik die draagtassen het liefst in mooi bruin of turquiose, zoals de kleuren van m'n website. Maar dát was ietwat lastig. Ik had net wel www.retif.nl gevonden met dé perfecte tasjes én vloeipapier, maar niet de juiste prijskaartjes... Én ruim 20 euro verzendkosten...
Nu maar besloten te kijken bij het Office Centre voor prijskaartjes en volgende week langsrijden in Amsterdam bij bovengenoemde Retif.... Zucht...
Ik ben dol op vloeipapier! Laatst was het op en moesten we van dat vreselijke grijze papier gebruiken waar je ook bij de Xenos/blokker je breekbare spul mee in kan pakken. Vreselijk! Ik vond het echt een afgang! Moet je een duur setje van over de E 200,- in dat grijze papier stoppen...
Maar lekker omslachtig om voor al je spul van hot naar her te moeten rijden, dat zouden ze toch allemaal wel in 1 winkel kunnen stoppen? Misschien weer kansen voor hier in het topic, er waren toch mensen die nog niet wisten wat voor onderneming ze moesten starten? haha
Eerst maakte ik geen gebruik van vloeipapier op de markt, maar had ik van die papieren cadeauzakjes. Ook handig, maar daar passen over het algemeen geen kettingen in, en om het 'zo' mee te geven zonder vloeipapier en tasje vind ik echt not done.
Zit in Belgie zo te zien, daar heb ik even niks aan
HannahFrouk
Geplaatst: 30-07-10 09:35
Ik ben zoals gezegd even begonnen met het topic helemaal door te lezen, dat duurt ff, ben nu bij blz 12 . Erg leuk om te lezen wat iedereen doet en wat voor vragen iedereen heeft (toch wel veel overeenkomsten). En de tips zijn allemaal ook erg welkom.
Eigenlijk een beetje jammer dat ik al "ja" gezegd heb op de offerte van de website, had misschien eerst hier ook even kunnen kijken, maar toen kende ik dit topic nog niet. Ik ga voor de rest (eind 2010) als alles doorgaat wel even kijken of ik misschien nog iemand blij kan maken met een andere opdracht, wie weet. Daar is het topic idd wel heel handig voor!
Heb dus nog niet alles doorgelezen maar wel een vraagje: wie weet hoe het zit met merk- en conceptregistratie. Ik ga straks een winkel openen onder een bepaalde naam met een bepaald concept. Ik ben eens gaan nazoeken of ik dat hele concept kan "beschermen" , maar dat lijkt erg lastig te zijn. Is er iemand in dit topic die daar ervaring mee heeft? Wat de naam betreft, is het voldoende als je bij de KvK staat ingeschreven onder een bepaalde naam, mag iemand die naam dan sowieso al niet meer voor iets anders gebruiken? Ik weet wel dat de KvK dat checkt maar aan de andere kant zie je ook talloze "de snackcorner"-s in het systeem staan of zo.
Gisteren heb ik mij een setje bedrijfskleding laten aanmeten. Ik draag nu als therapeut al bedrijfskleding maar ik moest iets hebben wat je makkelijker aan en uit kunt trekken. Een wit werkjasje over je gewone kleding is handiger als witte broek + shirt, wat ik nu heb. Bovendien heb ik twee honden in huis lopen en ik heb al meerdere keren gehad dat ik even tussen 2 afspraken door een kopje koffie ging pakken, hond was net in de regen uitgelaten, strijkt langs me ... lekkere veeg op m´n helderwitte broek. Niet handig.
Toen ik het uitgezocht had begon het wel aan alle kanten te kriebelen en merk ik dat ik echt hoop dat het straks wat wordt als ik er fulltime voor ga! Het blijft nog even spannend.
Oh gut dat zijn een boel regeltjes en uitzoekerijen HF.
Allereerst, als jij je bedrijf inschrijft bij de Kvk, dan moet je allereerst uitzoeken of de naam die jij hebt gekozen, niet al door iemand anders in gebruik is. Schrijf je die naam in, dan mag een ander deze naam niet meer gaan gebruiken. Maar let op, 2 bedrijven uit een totaal verschillende branche mogen dezelfde naam gebruiken. Willems schilderwerken en Willems tandarts mag dus wel.
Dan ben je er nog niet, want denk hierbij ook aan de naam die je voor de website kiest. Je mag kiezen wat je wil, maar probeer daarbij van te voren wel uit te zoeken of je een andere ondernemer niet in de weg zit, want dat zou zomaar eens een probleem op kunnen leveren.
Dan kun je nog denken aan octrooi en merk. Is dat wat jij bedoelt? Dan zou ik me daar even over inlezen. Ook daar zitten regels aan vast. Bijvoorbeeld hier http://www.boip.int/nl/
Overigens is inschrijving niet verplicht voor het recht op naamgebruik. De KVK-inschrijving is dus niet leidend daarin.
HannahFrouk
Geplaatst: 30-07-10 11:26
Hehe, hele topic doorgespit!
Die link met 3D fotografie vind ik echt geweldig! Voor mezelf niet, het past niet bij mijn doelgroep, die juist geen franje en frutsels zoekt. Maar voor luxe design artikelen bijvoorbeeld (dressuurhoedjes??) vind ik het prachtig! Bijvoorbeeld op de intro-pagina!
Ik kom er ook net achter dat ik al afnemer ben van 1 boktlid in dit topic, dat is grappig .
Even over mijn vraag, holly ja ik bedoel idd octrooi. En ik heb al heel veel dingen nagelezen op internet maar het fijne ervan - en vooral of het wel echt zin heeft - wordt me maar niet duidelijk. Vandaar. Bedankt voor de link. Ik snap wel dat ik eerst mijn domeinnamen zou moeten checken je kunt nu eenmaal geen website hebben waarvan het domein niet op je KvK naam lijkt ... lijkt me.
Hahaha, maar je hoeft niet zozeer technisch te zijn om een mening over een bepaalde layout of tekstuele inhoud te hebben hoor
Hoooi
holly
Geplaatst: 30-07-10 11:57
HF je moet heeeeelemaal zelf weten welke domeinnaam je kiest. Hoeft niet hetzelfde te zijn als je bedrijfsnaam hoor. Wat jij wil. (zie voor voorbeeld bij Juul)
Het zijn 2 dingen. Kvk moet je controleren. Domeinnaam moet je controleren. Bij de domeinnaam gaat het om het zelfde verhaaltje als bij de kvk alleen dan voor het internet. Bv jij wil een .nl maar de naam is er al met .com dan moet je je goed bedenken of je die verwarring bij je klanten wil leggen, of dat de persoon achter de andere domeinnaam straks bij je aanklopt het niet zo eens te zijn dat jij dezelfde naam gebruikt.
HannahFrouk
Geplaatst: 30-07-10 12:16
Ja, dat snap ik Holly, bedankt. Maar ik vind het in mijn geval zelf gewoon niet handig als je domeinnaam en je KvK naam niet ongeveer hetzelfde zijn. Het moet in elk geval dicht bij elkaar in de buurt komen.
Xono: als ik jouw website bekijk en even bedenk wat voor persoon je bent, dan vind ik het allemaal een heel logische opzet maar ik "mis" wel wat. Over het design kunnen anderen zich beter uitspreken . Maar ik denk serieus dat op de intropagina wel meteen naar voren zou moeten komen waar bij jou je lessen om draaien. Ik bedoel waar je hart en ziel ligt, wat datgene is wat jij wilt overbrengen. Waarom wil je dat mensen voor jou kiezen als lesgeefpersoon.
Ook in de rest van de site kan ik dat moeilijk vinden. Kijk, als ik Westernles wil nemen, dan wil ik natuurlijk goed les, dat sowieso. Maar ik weet dan meestal ook wel wat voor trainer bij me zou passen. Wil ik iemand die goed met je onzekerheid om kan gaan, wil ik iemand die juist zacht en respectvol is voor paarden, of wil ik iemand die vooral gaat voor het resultaat en daarbij ook geen hardere methode schuwt. DAT wil ik meteen kunnen bepalen als ik je intropagina lees. En DAN lees ik verder. Nu misschien niet!
Dus had ik zelf via internet een lesgever gezocht en ik had op jouw intropagina gelezen dat jij vooral graag lesgeeft met veel respect voor het paard en veel geduld met en duidelijke aanwijzingen voor de ruiter, DAN had ik doorgeklikt.
Ik bedoel dus een beetje, ik vind op je site wel wat je doet, maar te weinig over wie jij bent. Ik vind dat wie-je-bent dan nog het meest spreken uit de foto die bij "lessen" staat.
NB ik ga dit op mijn nieuwe website zelf ook nog duidelijker doen. En ja, daar komt ook een foto bij . Ik ben daar niet gek op, met m´n snufferd op internet, maar ik denk dat als je bedrijf draait om een heel persoonlijke aanpak, mensen toch je gezicht willen zien. Ze willen inschatten wie je bent.
Paan
Geplaatst: 30-07-10 12:40
Ik meld mij nu ook maar even officieel. Was al wel meelezer, heb een bericht geplaatst over spookfacturen, maar heb nog niet alles gelezen. Dat ga ik dit weekend maar eens doen. Ik heb een webshop voor sieraden en horloges. Momenteel ben ik mij aan het beraden over m'n site. Ik ben benieuwd naar jullie commentaar: http://www.thebrickhouse.nl Ik heb de site via http://www.mijnwebwinkel.nl. Op zich ben ik er erg tevreden over, maar de kosten zijn in verhouding tot mijn omzet altijd wel erg hoog. Dus ben ik opzoek naar iets anders of iemand die een site met winkelwagen, voorraad beheer etc voor mij kan maken. Ik doe dit naast mijn 40-urige baan, paard en het huishouden. Hoop er in de toekomst meer mee te kunnen gaan doen, maar dat hangt weer van andere factoren af.
Leedebee, thnx for the reminder, gelukkig heb ik het zelfs 2 weken terug al gedaan (ook voor het eerst dat ik zo enorm op tijd ben ).
Frouk: dankjewel, daar kan ik zeker wat mee. Ik weet nog niet in hoeverre ik al vanalles ga aanpassen op mijn site. Ik heb mijn website destijds eigenlijk meer gemaakt als naslagwerk voor mensen. Mijn bedrijfje is enorm gegroeid door alleen mond tot mond reclame en als mensen dan nog eens wat na willen kijken of op de hoogte willen blijven, dan kunnen ze mijn site raadplegen. De site had dus niet direct de intentie om klanten mee te werven, alhoewel dat al wel een aantal keer is voorgekomen.
Ik snap dus zeker jou insteek hoe je naar mijn site kijkt en ik onthoud dit zeker mocht ik op een gegeven moment wel meer klanten aan willen nemen