NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:30

Nou nou, zo dramatisch is het niet hoor ;) . Als je het even doorleest zie je vanzelf dat het allemaal reuze mee valt.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:31

@ Milennium: Okay...ik heb er op zich al wat aan dat je vindt dat het lesgeven niet echt van elkaar verschilt...

Want dat was iets dat ik zou willen proberen af te leiden als je het wel op een rijtje had kunnen zetten, zeg maar. Zitten er nou bijzondere verschillen of opvallende overeenkomsten in...

millennium

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:34

Natuurlijk zitten er verschillen in het lesgeven, maar om die allemaal op een rijtje te zetten wordt een beetje te veel van het goede haha :P Kom gewoon eens een dagje langs en ga kijken bij de verschillende lessen. Vraag desnoods instructeurs naar hun mening, visie, ervaringen etc. en je komt al een heeeeel eind!

Iedere leerling heeft namelijk ook zo zijn eigen mening en mijn mening/ervaring kan natuurlijk weer totaal niet overeenkomen met dat van een ander. Dus om problemen/botsingen te voorkomen zet ik dat niet op internet.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:43

millennium schreef:
Natuurlijk zitten er verschillen in het lesgeven, maar om die allemaal op een rijtje te zetten wordt een beetje te veel van het goede haha :P Kom gewoon eens een dagje langs en ga kijken bij de verschillende lessen. Vraag desnoods instructeurs naar hun mening, visie, ervaringen etc. en je komt al een heeeeel eind!

Iedere leerling heeft namelijk ook zo zijn eigen mening en mijn mening/ervaring kan natuurlijk weer totaal niet overeenkomen met dat van een ander. Dus om problemen/botsingen te voorkomen zet ik dat niet op internet.

Gekeken en geluisterd heb ik daar al. Ik was nu eigenlijk alleen even spontaan benieuwd naar de mening van een leerling. Of dat ook overeen kwam met wat ik gezien en gehoord heb.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 23:43

ja, ben ik ook wel benieuwd naar, maar ik snap dat je dat hier niet neer wil zetten!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:47

Daarom zei ik ook dat het via Pb mocht. Maar het is al okay zo... Ik snap het wel.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:33

Ik ben leerling en heb Cor Loeffen als coach hij is super!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:54

bonzwa schreef:
Ik ben leerling en heb Cor Loeffen als coach hij is super!

wat vind jij het meest super aan deze coach?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:40

Dat hij achter je staat en weet naar welk level hij je toe wil en kan tillen.
Afgezien daarvan zn onmeetbare kennis!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:30

xx_Irisje schreef:
Dat hij achter je staat en weet naar welk level hij je toe wil en kan tillen.
Afgezien daarvan zn onmeetbare kennis!

Dank je. Dit (en vele andere reacties die ik via een andere weg kreeg) geeft mij inzicht in wat een student belangrijk vindt aan een docent/instructeur (niet alleen paard trouwens).
Jij bevestigt hiermee mijn bevindingen.

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:31

irisje, mooi verwoord!
Polly 2, ik snap niet helemaal wat je bedoelt

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 11:01

Haha, maar volgensmij moet je wel gewoon doen wat er gezegd wordt bij Loeffen, anders.. oeh.. :P

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:07

Dat zeker, maar ik heb zo onwijs veel geleerd van die man. en buiten zn rijlessen om kan hij best wat hebben.
Hij heeft het me best wel eens moeilijk gemaakt maar nooit om niets, ben er beter uitgekomen.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:40

Wat is super vind aan Cor is dat hij me zover drijft qua ´beter willen leren springen´ zover zou iki zelf nooit gaan. Als ik een hindernis opzich prima spring en het was een fractie naar rechts dan ziet hij dat en schreeuwt dat ik het over moet doen zelf had ik dat nooit gedaan en was ik er al tevreden mee geweest!

Hoop dat jullie dit snappen wist niet echt hoe ik het kon beschrijven.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:49

nl_t schreef:
irisje, mooi verwoord!

Mijn bevindingen waren reeds dat studenten een docent het meest waarderen als deze docent ze zo helpt te verbeteren dat ze op een hoger plan komen, doordat hij weet welk level haalbaar is. De reactie van Irisje bevestigt dit. Snap je het nu?

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:49

polly2 schreef:
nl_t schreef:
irisje, mooi verwoord!

Mijn bevindingen waren reeds dat studenten een docent het meest waarderen als deze docent ze zo helpt te verbeteren dat ze op een hoger plan komen, doordat hij weet welk level haalbaar is. De reactie van Irisje bevestigt dit. Snap je het nu?

Ja, nu snap ik het!

lovesemmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:10

ik ga als het allemaal goed is in september in deurne de opleiding horse &health volgen. 2 dagen in de week daar en drie dagen stage weet een van jullie of je zelf mag kiezen waar je stage loopt? want wil graag dicht bij huis. en hoe vaak je van stage moet veranderen? :Dnog meer bokkers die in september beginnen?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:53

lovesemmie schreef:
ik ga als het allemaal goed is in september in deurne de opleiding horse &health volgen. 2 dagen in de week daar en drie dagen stage weet een van jullie of je zelf mag kiezen waar je stage loopt? want wil graag dicht bij huis. en hoe vaak je van stage moet veranderen? :Dnog meer bokkers die in september beginnen?

Je was niet op de kennismakings dag of wel? :P
Heb je tenminste niet in onze klas zien zitten..

Stage lijst staat op de site van deurne.

lovesemmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:56

daNiielle_ schreef:
lovesemmie schreef:

Je was niet op de kennismakings dag of wel? :P
Heb je tenminste niet in onze klas zien zitten..

Stage lijst staat op de site van deurne.

nee klopt heb het pas van de week besloten en heb gelukkig iemand te pakken gekregen en die zei dat het geen probleem was dat ik te laat ben, en dat ze me 23 augustus bellen omdat er dan pas mensen op school zijn
dus dan zitten we waarschijnlijk bij elkaar in de klas? leuk! :D

lovesemmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:01

bij die lijst staat echt niks hier in de buurt, weet jij toevallig of je niet zelf een erkend bedrijf kan aangeven ofzo?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:31

Wat betreft de stages van de paardensport: wat op de lijst staat is door Deurne goed gekeurd. Je kan niet zelf een erkend bedrijf aangeven, tenzij ze daar nog even snel een goedkeuring voor willen geven maar dat wordt een lastige zaak.

Mag ik vragen wat je reden is om dicht bij huis te willen blijven?

lovesemmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:42

maar ik ga niet die paarden sport doen he , maar horse&health de reden dat ik bij huis wil blijven is dat ik nu nog 15 ben en ik hier thuis mijn pony heb , ik heel erg heimwee heb hihi :o

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:57

Ik bleef ook liever dicht bij huis, heb een paard die heel snel ziek wordt en ook vaak koliek krijgt, dus dan wil ik er wel snel heen kunnen.
Was helaas ook geen bedrijf hier in de buurt, heb er nu 1 gevonden achter het bedrijf van mijn ouders. 20 minuten met de auto.
Dus misschien is het een idee om te kijken waar bij jullie het openbaar vervoer heengaat? En dat je dan daar in de buurt wat zoekt? :)

We komen bij elkaar in de klas denk ik dan ja. :)

lovesemmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:31

waar kom jij vandaan dan als ik vragen mag? ik kom uit vlaardingen en heb op die site van aeguor gezocht en daar staan wel veel bedrijven die ook stage plekken hebben voor de opleiding die wij gaan doen bij mij in de buurt :D ja het zou wel kunnen hoor, op die lijst is het dichtsbijzijnde denk ik delfsgauw maar daar komt geen ov volgends mij . dus ik hoop dat ik gewoon hier in de buurt kan , want ik heb een pony van 4 en daar zijn we nu mee bezig en als ik ver weg moet heb ik zo weinig tijd voor hem!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:22

Als ik merk dat ik te weinig tijd over houdt aan mijn paarden, dan kunnen ze waarschijnlijk op het stage bedrijf staan.
Nou is het bij mij wel zo dat ik die mensen al wel kende.. Maar denk dat andere stage bedrijven daar ook niet erg moeilijk over doen, dus is ook altijd nog een optie.

Ik kom uit winterswijk. Ligt tegen de grens van duitsland..