Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:14

Jammer Mleen! Hopelijk donderdag weer meer geluk!

Ik gister ook weer geweest,leuke stal maar teveel dingen waardoor heb besloten dat ik het niet doe. Toen gisteren thuiskwam vond wel weer een uitnodiging gesprek in mn mail, even gebeld en maandagochtend kan ik daarheen voor kennismaking. In de middag dan bij ander bedrijf al 3de gesprek, dus nog wel wat opties open gelukkig.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:03

Hier is het nog steeds 0,0.

Ik had echt een hele leuke vacature gevonden, dus gelijk gereageerd. Wat krijg ik nog geen 12 uur later binnen:
De selectie dag is al vol, excuses voor het ongemak!!!!
Zou je ze niet, haal dan gvd die vacature van de website }> }> }> .

Bij de dekamarkt kom ik ook al niet binnen daar kwam de afwijzing vanmorgen in de mail box.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:10

Wat jammer Cowgirl, heb ik ook wel eens gehad, alleen toen hingen ze 5 minuten na versturen mail al in de telefoon......

Wat voor iets zoek je?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:20

haike schreef:
Wat jammer Cowgirl, heb ik ook wel eens gehad, alleen toen hingen ze 5 minuten na versturen mail al in de telefoon......

Wat voor iets zoek je?

Iets waar ik geld mee verdien en de tijd kan doden en weer een sociaal leven kan hebben.

serieus: Ik heb vorig jaar een cursus reisbegeleiding/hostess gedaan maar dat verdent zo slecht en is ook niet haalbaar ivm dieren en woning. Nu doe ik opleiding Administratief medewerker en als ik hier klaar mee ben wil ik nog een cursus duits gaan doen en zou dan graag op een bungalowpark/camping willen werken.(receptie) Het zou natuurlijk mooi zijn als ik mijn werk nu al kan combineren met de opleiding.
En ik ben bereid te verhuizen naar de wat meer toeristische provincies met voorkeur voor Drenthe.
Voor nu zou een baantje bij de supermarkt ook okay zijn, als ik maar een paar uurtjes iets te doen heb en het financieel iets ruimer kan hebben.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:41

Na 60 brieven, slechts 3 gesprekken, 1 assesment en daarbij te horen gekregen toch wat teveel leidinggevende capaciteiten te hebben ben ik dat solliciteren zoooo zat.

Het afgelopen jaar heb ik een ontzettend leuke en uitdagende functie gehad bij de rechtbank, mijn werk bestond uit het coordineren van het administratieve personeel met de taken. Planning, werkverdeling, werkoverleg, houden van functioneringsgesprekken, plannen van rechtzaken, publiceren op het internet van zaken, meewerken op de administratie bij drukte, overleg met het management, gewoonweg ontzettend leuk.

Na bijna een jaar, werd besloten dat het beter zou zijn als ik ipv part-time fulltime zou gaan werken zodat de muizen niet op tafel dansten als ik als kat van huis was.

Thuis natuurlijk een enorme omslag moeten maken doordat ik ook nog 8 paarden hier rons heb lopen en kinderen heb. Manlief zou voortaan vanuit huis werken zodat ik me wat meer op mijn werk kon storten.

Nog steeds werkte ik via het uitzendbureau en werd er een potje gezocht om mij in vaste dienst te nemen, waaronder die vette promotie.

Dan besluit de sectormanager een andere baan te nemen, komt er een nieuwe sectormanager die niet begrijpt waarom ik die verantwoording heb en begint het gedonder.

Meiden die zich om elke scheet die dwars zit ziek melden, gaan huilen als ze geen vrije dag kunnen opnemen, geroddel, en gevecht om deze functie. Met als resultaat dat ik inv promotie kon vertrekken.

Mijn probleem is dat ik geen HBO-diploma heb maar wel altijd HBO functies heb gehad. Solliciteer ik op MBO dan krijg ik te horen teveel ervaring en te weinig uitdaging voor je, solliciteer ik HBO dan hoor ik je hebt de diploma's niet.

Ik wil gewoon een leuke baan! Uiteraard hoort daar een leuk salaris bij maar dit geeft niet de doorslag!

Bij het CWI kreeg ik een werkcoach die echt waar 6 woorden nederlands sparak en er daarvan 5 verkeerd schreef, deze dame moet mij dus helpen aan een leuke baan. Ze vond het belangrijker om tijdens ons gesprek een lunchafspraak met haar vriendje te regelen, naar collega's te zwaaien en was duidelijk niet bezig met mij.

Ik baal, ik baal vreselijk...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:19

marryanne :oo Jee ik schrik echt van je verhaal :(:)
Ik vind dat laatste echt niet kunnen hoor :n Ik zou een klacht indienen bij het UWV

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:41

Ik ben bang dat als ik een klacht indien dat ze helemaal niets meer doen. Ik heb toch het gevoel dat je ze niet in het harnas moet jagen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:29

Nou, ik vind dit zoals je het omschrijft dus echt niet kunnen, kun jij net zo goed die baan krijgen, je Nederlands is iig beter dan dan diegene daar ;)

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:39

Ha, misschien kan ik het voorstellen. Ik geen cursus hoe schrijf ik een sollicitatiebrief maar zij een cursus Nederlands en ik haar baan

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:46

ik heb het eventjes hier allemaal snel gelezen, maar wat betreft werk vinden in deze tijd is toch naar mijn mening erg lastig.

Ik ben vanaf halverwege november werkloos, solliciteer als een gek, maar mijn dilpoma's (paardenhouderij) is in de " normale wereld" geen drol waard. Ik wordt voor alles afgewezen, met de woorden we hebben een andere kandidaat met meer ervaring gevonden.
maarja vind maar eens als 20 jarige een fulltime baan, als je net komt kijken in deze wereld.

en wat betreft het uwv. ik zou een werkcoach krijgen die mij zou helpen bij het vinden van een baan. ja heb 1 gesprek gehad, met de woorden harder zoeken en dat was het. vervolgens boden zij mij een werkleertraject via de gemeente aan, maar moest ik zelf gaan bellen, over wat het inhield. mijn werkcoach beloofde dat ik na afloop van mijn WW absoluut inkomen zou hebben, maar het tegendeel bewees zich gisteren toen ik daar kwam om mij aan te melden. ze gaan 3 maanden actief op zoek naar een stage plek en dus betekend dat, dat ik de komende 3 maanden geen inkomsten zou hebben, mochten ze geen plek vinden mag je na 3 maanden aan de lopende band in een fabriek gaan staan......
fijn hoor, die uwv.....

gisteren heb ik een gesprek gehad (sollicitatie) en ik hoop zo diep van binnen, dat ik nu eens aangenomen wordt...

iris_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:14

Hallo meiden,

Ik meld me ook even in dit topic, aangezien ik 2 weken geleden ben afgestudeerd en nu dus ook druk bezig ben met solliciteren.
Heb 1 gesprek gehad wat op niks uitliep en verder lopen er nu nog twee andere sollicitaties.
vind het echt moeilijk om een leuke baan te vinden vooral omdat ik zelf nog steeds niet weet welke kant ik precies op wil.
Het liefst wil ik een baan in de dierenbranche en dan als bv vertegenwoordiger voor dierenvoeders/dierenbenodigdheden, maar ook daar zijn weinig tot geen vacatures in te vinden ;(
Het is momenteel echt een rottijd, bedrijven kunnen hoge eisen stellen en hebben keus zat....

zit nu pas twee weken thuis,maar vindt het nu al vervelend. Ben een echte werker en altijd bezig dus voor mij is thuiszitten echt een hel!
Ik probeer nu zoveel mogelijk te solliciteren en verder veel sporten en paardrijden om mijn gedachtes te verzetten...
Gelukkig heb ik een lieve vriend die me steeds opbeurt en zegt dat ik positief moet blijven :D

Wat doen jullie zoal op een dag nu je werkloos/werkzoekende bent???

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:21

Hmm, ik heb nu een bedrijf op het oog die allerlei functies open heeft staan. Nu heb ik eigenlijk wel interesse in 4 vacatures. :D Het zijn alle vier vacatures voor administratief medewerker, alleen voor verschillende afdelingen binnen het bedrijf. Ik weet nu even niet wat ik moet doen, help? Een sollicitatiebrief schrijven waarin ik uitleg dat ik solliciteer op vier functies? :+ Of vier brieven schrijven? (Dat laatste lijkt me nog vreemder) Of op slechts 1 van de 4 functies solliciteren? Of zal ik dan toch maar bellen en vragen wat ze zelf het beste lijkt?

Ik heb trouwens gister mijn uitkering aangevraagd. |( Ik hoop écht dat ik de aanvraag kan intrekken (gaat 29 maart in). En volgende week een afspraak met UWV WERKbedrijf.

iris_84 schreef:
Wat doen jullie zoal op een dag nu je werkloos/werkzoekende bent???

Ik heb 'gelukkig' een huis waar nog enorm veel in geklust moet worden. Dus dat komt er nu eindelijk van. Verder doe ik niet erg veel. Computeren, schoonmaken, ga naar supermarkten waar ik anders nooit kom, de stad in... Wat ik wel balen vind, is dat ik het ritme echt mis. Want waarom zou je op tijd naar bed gaan, je kunt toch uitslapen. Het is heel stom, maar vrijdag had ik een sollicitatietraining die de hele dag duurde. En ik vond het heerlijk om weer vroeg op te staan, jezelf klaar te maken en de deur uit te gaan. :D Terwijl als ik gewoon moet werken soms zoiets heb: pfff, kon ik maar in bed blijven liggen, of hoefde ik maar niet de deur uit en kon ik lekker in mijn warme huisje blijven.
Laatst bijgewerkt door Girl In The Mirror op 23-02-10 20:51, in het totaal 3 keer bewerkt

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:21

nou niet zoveel om eerlijk te zijn.
woon samen, vriendlief is de hele dag werken, dus doe ik het huishouden maar, en beetje paarden rijden van andere....
en uiteraard heeeeeel veel solliciteren

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:24

Cowgirl schreef:
haike schreef:

Wat voor iets zoek je?

Iets waar ik geld mee verdien en de tijd kan doden en weer een sociaal leven kan hebben.

serieus: Ik heb vorig jaar een cursus reisbegeleiding/hostess gedaan maar dat verdent zo slecht en is ook niet haalbaar ivm dieren en woning. Nu doe ik opleiding Administratief medewerker en als ik hier klaar mee ben wil ik nog een cursus duits gaan doen en zou dan graag op een bungalowpark/camping willen werken.(receptie) Het zou natuurlijk mooi zijn als ik mijn werk nu al kan combineren met de opleiding.
En ik ben bereid te verhuizen naar de wat meer toeristische provincies met voorkeur voor Drenthe.
Voor nu zou een baantje bij de supermarkt ook okay zijn, als ik maar een paar uurtjes iets te doen heb en het financieel iets ruimer kan hebben.

Verhuizen naar Drenthe voor werk zou ik maar vergeten. In het toerisme hier is echt veel seizoenswerk, dus niks vast en het is heel weinig. Ze geven zelfs toe de jongste te kiezen. In de winter kom je moeilijk aan een andere job hier. Het is sowieso schaars en je ziet dat mensen lang dezelfde baan vasthouden. Of voor nieuwe vacatures de joneren zoals overal de kans maken.
Dan zou ik nog eerder op de veluwe kijken. Mijn moeder woont nu in Ermelo en is daar meer vacatures tegengekomen dan ik hier.

Ben wel wat vacatures tegengekomen voor op de eilanden. Zochten ook wel jongeren en inwonend voor het seizoen dan.

Ik heb lang niet gereageerd, amar heb al even een 0 uren contarct in een restaurant. dat heeft veel nadelen, dus zoek nog steeds verder. Ook doe ik wat uren via pgb bij mensen en heb nu een eigen bedrijfje gestart in paardenvoer. Later wil ik dit uitbreiden, amar zonder geld geen investering mogelijk. Genoeg ideeen verder, maar investeringen die ik nodig zou hebben, zijn hoger dan ik in het begin kan aflossen als ik het moet lenen.

Verder kom ik heel weinig tegen en overal reageren echt heel veel mensen op.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:51

MarryAnneR schreef:
Ik ben bang dat als ik een klacht indien dat ze helemaal niets meer doen. Ik heb toch het gevoel dat je ze niet in het harnas moet jagen

Dat je nog was blijven zitten. Ik was opgestaan en weggelopen en had iemand anders gevraagd.
Ik denk dat je klacht wel serieus genomen wordt hoor. Gewoon goed je mond opentrekken, jij wilt en moet een baan en dan krijg je zon muts voor je die het zich niets intresseert.

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:58

ivy_power89 schreef:
nou niet zoveel om eerlijk te zijn.
woon samen, vriendlief is de hele dag werken, dus doe ik het huishouden maar, en beetje paarden rijden van andere....
en uiteraard heeeeeel veel solliciteren

Zit in hetzelfde schuitje als jij. Alleen ik woon dan nog thuis (vriend woont hier zogoed als bij-in).
Verveel me dood overdag en kan echt niks vinden. Financieel heb ik gewoon geen cent te makken om het zo te zeggen.
Solliciteer me ook dood, maakt me niet uit wat voor een werk ik moet doen ALS ik maar wat kan doen...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:40

Ik heb 2x eerder wegens ziekte een lange tijd thuisgezeten en heb me toen echt overal druk om gemaakt en lopen stressen.Nu heb ik me voorgenomen dat niet meer te doen, al waren de eerste weken wel erg zwaar had echt het gevoel weer terug te vallen. Ik heb me nu maar een beetje overgegeven aan de situatie en probeer er het beste van te maken.ui
Omdat ik nu gewoon gezond ben kan ik mijn tijd gelukkig wel doden met sporten, huiswerk , de paarden en ik probeer mijn sociale leventje ook zoveel mogenlijk bij te houden door met mensen af te spreken.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:37

Ik ben ook alweer een tijd opzoek, probleem, dat ik alleen een opleiding dierverzorging heb.
Dus in andere branches, heb ik gewoon weinig kans op een redelijk betaalde baan ( als ze me dan al aannemen)

Maar gister kreeg ik opeens een telefoontje.. :D
Ik ga misschien werken in een dieren hotel...
is wel weer in dezelfde branche.. maargoed werk is werk!

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:18

Bah, het lijkt wel alsof alleen uitzendbureaus met mij in zee willen gaan. :\ Een beetje tegen beter weten in reageer ik op elke vacature die me maar enigszins aanspreekt. Dus ook als die functie via een uitzendbureau is. En overal wordt ik afgewezen, behalve bij uitzendbureaus. Probleem is dat die functies bijna altijd slecht betalen. Vandaag werd ik teruggebeld voor een functie waarop ik had gereageerd, en toen het salaris besproken werd, bleek dat het maximale salaris wat er uit te slepen zou zijn, 25% onder mijn huidige salaris ligt. -O- Nu ben ik best bereid om voor een iets lager salaris dan mijn huidige salaris te werken, maar zo ver kan ik echt niet zakken, dat is financieel gewoon echt niet haalbaar voor mij. Ik kom nu al net rond, en ik ben geen geldstrooier! En zo moet ik dus weer een functie afwijzen omdat het salaris veel te laag is.
Eigenlijk heb ik ook helemaal geen zin om weer via een uitzendbureau te werken. Ik heb net 3,5 jaar gewerkt voor een uitzendbureau, en ik wil gewoon een volwaardig personeelslid zijn, niet weer een van "die uitzendkrachten", en met matige rechten.
Maar zoals _Nann_ zegt, werk is werk, op dit moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:00

Jongens, ik ga jullie verlaten in dit topic, ik heb een baan!!!!!! :D

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:00

gefeliciteerd ;)
wat voor een baan heb je dan?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:21

Dat is goed nieuws Haike. Wat ga je doen?

Ik heb maandag een eerste gesprek bij het reintegratiebedrijf (hier volg ik nu ook al een opleiding administratief medewerker). Hopelijk komt er dan een beetje schort in de zaak.

Ik heb inmiddels mijn zoektocht iets verbreed en zoek nu ook naar banen op de Veluwe (apeldoorn etc etc.). Ik heb daar ook al leuke woningen gezien(tussen de 110 en 125 duizend euries). Nu alleen nog die baan met een knap salaris zodat ik dat huis ook kan kopen en mijn paarden natuurlijk kan behouden.
kan gewoon niet wachte om die stap te gaan nemen.

:D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:09

Voor 110 op de veluwe wonen is wel erg goedkoop he? Het waren huizen in de achterhoek die ik gezien had :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:26

Wat ik ga doen, instructie en stalwerkzaamheden op een manege, voor 28 uur in de week. Erg leuk bedrijf en veel zin in, dinsdag al beginnen!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:29

gefeliciteerd.

Ik ben ook aangenomen in princiepe.
persoon gaat op vakantie, na zijn vakantie komt ie met een voorstel, (en daar ga ik hoe dan ook mee akkoord, alles is beter als zonder uitkering leven....)