Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:22

Ik heb een shirt, coltrui, dunne trui, winterjas, lange onderbroek, spijkerbroek, 2 paar sokken, hoge timberland laarzen, sjaal, muts (wollen met fleece gevoerd, met van die flappen over mijn oren en hij is zo heerlijk warm), dunne maar warme handschoen met daar overheen vingerloze handschoenen en als reserve neem ik nog een vest mee. En dan kan ik eventueel nog mijn regenpak erover aandoen. Het probleem is dat ik ook altijd een stuk naar mijn wijk moet fietsen en dat ik het dan te warm krijg en als ik dan ga lopen krijg ik het dus verschrikkelijk koud.

Dowski

Re: Respect voor de postbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:50

met fietsen krijg ik koude tenen en tijdens het lopend bezorgen krijg ik koude vingers :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:46

Loopt een skibroek fijn? Ik vind dat persoonlijk net te dik om lekker te lopen.

Ik doe een legging aan, voetbalsokken aan, daaroverheen een spijkerbroek. Snowboots aan. Shirt met lange mouwen. Tnt shirt, tnt zomerjas en daar nog een andere tntjas overheen. Een sjaal en een muts op en dunne katoenen handschoenen. Die zijn fijn en toch best warm.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:56

Als het koud genoeg is vind ik het wel fijn lopen ja.
Probleem bij mij is als ik teveel laagjes aandoe, dat het allemaal te strak gaat zitten en het me daardoor belemmert in mijn beweging.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:18

hermlein1989 schreef:
daaf4ever schreef:
Hier meldt zich nog een TNT'er. Ik zit dan wel achter het stuur, in een grote bus of in een klein autootje. En jemig, met dit weer is dat ook ook niet leuk hoor... Eerst moet ik containers laden en lossen. Daarna leeg ik alle brievenbussen. Brrr, 't is echt glibberen nu.. Doe er echt veel langer over dan normaal.
quote]

@daaf : dan doen wij hetzelfde werk, alleen doe ik alleen maar brievenbussen legen (zondagavonddienst)
Nu rond deze tijd is het inderdaad erg koud, ik leen vaak de wielrenhandschoentjes van het broertje van mijn vriend, dan is het goed te doen :)

Hmm ja, en die leuke Ford TransitConnect die wij hebben(inclusief leuke zomerbandjes...) glibberen elke kant op, valt echt geen land mee te bezeilen met dat ding :(

Met de grote 'bus' (VW Crafter) voor de containers is het veel beter te doen. Op zich heb ik niet echt last van koude handen, alleen als ik de (stalen) containers moet verplaatsen, brrr...

Laat het maar gauw weer lente worden!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 05:41

Jezelf warm lopen met die gladheid gaat natuurlijk ook niet op nu. Heb een hemt aan, lange mouwen tshirt, tnt tshirt, vest, dan de twee jassen in elkaar geritst, muts dikke wanten (en vingerloze voor het lopen zelf), en als ik het echt koud ga hebben doe ik mijn regenbroek en jas erover heen aan. Ben benieuwd.

ben wel blij met mijn bergschoenen, die zijn ook lekker warm :)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 06:51

ikke heb nu aan; pantykousjes, dikke sokken, lange hardloopbroek, joggingbroekm en daarover zwarte tnt broek. Hempje, shirt lange mouwen en dikke sweater :) dan de twee jassen nog, de vongerlose handschoenen, en daarover leren werkhandschoenen :)

Ik denk dat ik het té warm ga krijgen :D maar wil echt geen koude benen :=

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 08:52

zijn we er allemaal klaar voor? :D

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 08:54

Nee, heb het nu al koud..
En hoef straks pas, maar zit nu moed te verzamelen om naar stal te gaan..
Succes iedereen..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 09:37

Het is koud en weer veel huis aan huis :\
Ga even wat eten, warm aanpakken en maar eens aan de bak.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 09:54

Succes met glibberen jongens! Jullie kunnen het! *\o/*

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 09:57

Ik heb een legging, paardrijsokken, broek, regenbroek, shirt met lange mouwen, ski-shirt, dikke trui, 2 TNT jassen, wanten, sjaal en een muts.

Wel balen dat er 2 hah zijn :=

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 10:11

daaf4ever schreef:
Hmm ja, en die leuke Ford TransitConnect die wij hebben(inclusief leuke zomerbandjes...) glibberen elke kant op, valt echt geen land mee te bezeilen met dat ding :(

Met de grote 'bus' (VW Crafter) voor de containers is het veel beter te doen. Op zich heb ik niet echt last van koude handen, alleen als ik de (stalen) containers moet verplaatsen, brrr...

Laat het maar gauw weer lente worden!

ik mag/moet morgen of in een ford transit of in een vw transporter rijden. De transit heeft achterwielaandrijving en de vw voorwiel. Alleen ben ik een beetje klein en bij de vw schaaf ik mijn knieen open. Ben dus benieuwd wat ik morgen te pakken krijg.

Wij hebben weer 1 persoon extra morgen. Dan kunnnen we gelukkig dus rustiger aan den.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:18

Zooo ik bennerweer :)

Ik had maar één wijk omdat ze bang waren voor extreem weer, dat diegene met twee wijken dan in de sneeuw terecht zouden komen :) dus ben al vrij. Pffft.
Ben ik blij om ook. Is echt voor het eerst dat ik er helemaal klaar mee was. :) Wat had ik het koud, vingers totaal bevroren.

En ik ben onderuit gegaan :\ door zo'n stoepje van iemand die niet de moeite heeft gedaan het even sneeuwvrij te maken. Bam op m'n rug, huis aan huis en post over me heen :\ had het al koud, benen wilde niet meer, stond op het punt te gaan huilen :o

Heb nou een pijnlijke bips :+

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:24

Ik ben nu halverwege... 3 uur over het eerste stuk gedaan, ipv de normale 2 uur.. Wat was het zwaar ploegen met m'n fietsje zeg.
Straks even een stuk met de auto doen en dan de nieuwbouw nog, hoop dat ik optijd klaar ben voor de sneeuw.

Koud heb ik het trouwens niet, eerder warm :+ Iets teveel aan denk ik :))

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:11

Ik ben ook weer thuis. Ik ben een onwijze koukleum, maar heb het wonder boven wonder echt helemaal niet koud gehad. Hier sneeuwt het al wel de hele ochtend, maar het zijn maar kleine vlokjes. Mijn eerste wijk was redelijk te doen, maar voor mijn 2e wijk had ik beter schaatsen aan kunnen doen, niet normaal zo glad als het daar was. Op het filliaal is het één en ander veranderd waardoor het vandaag een beetje chaos was. Ik houd iig mijn 2 eigen wijken om te lopen, hoe het met voorbereiden zit weet ik nog niet daar ging de teamcoach van de week even mee puzzelen.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:03

Pff.. Klaaaaaaaar _/-\o_
En nu plof ik op de bank!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:12

Was gelukkig al redelijk vroeg klaar, 13.30. Al heb ik wel 2x langer gedaan over dat flutwijkje. En iedereen die je tegenkomt; "Jeetje ook geen weer, geen doen, ijs, glad, koud bladieblaat". Mijn reactie werd steeds geiriteerder; Ja als mensen hun stoep nou eens zouden bij houden zou ZOOOOVEEL schelen. Echt, kon wel schelden luie donders. Bijna de neiging geen post te bezorgen omdat ik het ze niet gun :+ Echt achterlijke ijsbanen, en erge is nog dat die al een week liggen en niemand de moeite neemt het op te ruimen. Ja, 1 per straat zo ongeveer... Langleven die mensen!!! Paar keer bijna onderuit gegaan, en is het lekker in mijn rug geschoten....

Koud had ik het niet, al vonden mijn oortjes ondanks de muts de wind niet zo grappig. En mijn vingers op het laatste stukje, waar ik stukken tussen de huizen moest fietsen. Maar alles zit er weer in!!

Fijn weekend allemaal :)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:39

Ik had geluk, mijn collega ging mijn wijk doen, scheelt me weer 5 km tegen wind fietsen. Ik mocht daar voor in plaats wel op het dorp 2 grotere wijken doen. Maar kon op tijd met de 1e weg, dat was wel fijn, dat was in de nieuwbouw, dat was 1 ijsbaan, mocht je idd blij zijn als iemand in de straat zijn straatje schoon had. De 2e wijk was op het oude dorp, daar waren veel meer paadjes schoon :D (ook bij de burgemeester)

Ik heb vandaag overleef in een rijbroek, gewone sokken en paar skisokken, spijkerbroek, dikke coltrui en polo met lange mouwen en 2 tnt jassen, sjaal en 2 handschoenen, links 1 paar met vingers en vingerloze eroverheen, rechts vingerloze en met fietsen andere handschoen erover heen. En ja, alleen koude vingertopjes gehad en beetje koud gezicht, voor de rest niet.
En gelukkig maar klein beetje sneeuw gehad.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:33

te warm aankleden is niet goed

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:25

Alle respect voor de postbezorgers hoor.

Maar ook ik ga hier niet elke dag de stoep vrij houden. Als je beetje voorzichtig loopt gaat t best goed, ben nog niet gevallen :D

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:28

Babsiej schreef:

Maar ook ik ga hier niet elke dag de stoep vrij houden. Als je beetje voorzichtig loopt gaat t best goed, ben nog niet gevallen :D

*hangt je twee schoudertassen om aan elke kant, geeft je een bundel reclame, twee bundels post en verkleumde vingers mee*

Succes! :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 23:33

:D :D

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 00:12

Roane schreef:
Babsiej schreef:

*hangt je twee schoudertassen om aan elke kant, geeft je een bundel reclame, twee bundels post en verkleumde vingers mee*

Succes! :D

idd en dan kijken of je nog niet op je bek gaat.
ik heb vandaag van die ijzers voor onder je schoen gehad en moet zeggen werk wel maar nog glij ik alle kante op

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 00:22

Heb dit jaar de vaste bezorger maar eens flink verwend met een kerstpakket, was ie erg blij mee.