een jaar high school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:42

Boktmeeting in de VS :P

Edit: Zullen er overigens geen activiteiten samen zijn? Of zijn college- en high schoolstudenten gescheiden?

Unfaithful

Re: een jaar high school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:45

Haha ja sowieso!
Hmm ik heb geen idee eigenlijk of HS en College samen is.. ik weet wel dat wij een keertje naar Florida gaan met de YFU studenten, maar ik heb eigenlijk geen idee of dan ook de HS studenten uit de buurt mee gaan :oo Zal het eens aan Leen vragen haha die zit nu op het college waar ik heen ga.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:46

Ja er zijn verschillende trips! :) Ik denk dat ik sowieso die van Washington - New York ga meedoen, voor de rest weet ik het nog niet. Zit jij in een studentenhuis oid of een gastgezin?

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:03

In een gastgezin! Maar ga jij nou HS doen? Want ik mocht dat niet meer haha maar jij bent ouder dan ik ben :))
Washington - New York is dan met kerstmis toch? Ik ga a.s. dinsdag naar New York dus moet nog even kijken of ik dat ga doen haha :D Wilde eigenlijk ook nog familie opzoeken die in Colorado en Californië wonen namelijk!

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:51

Ja het mag nog net :P Misschien zijn de regels in Nederland anders dan in België? Ik wil New York echt wel graag zien! :D

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:41

Hoe ging dat bij jou eigenlijk Karin op jou eerste dag op school? Kende je al mensen en ging je daarbij aan tafel zitten? en hoe deed je dat in klassen, ging je gewoon maar ergens zitten? :)

Ik heb trouwens mijn (voorlopige) vluchttijd en route *\o/*
Ik vlieg 18 augustus om 12.15 uur via Washington naar New York Newark :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:39

Fleur_Laura schreef:
Hoe ging dat bij jou eigenlijk Karin op jou eerste dag op school? Kende je al mensen en ging je daarbij aan tafel zitten? en hoe deed je dat in klassen, ging je gewoon maar ergens zitten? :)

Ik heb trouwens mijn (voorlopige) vluchttijd en route *\o/*
Ik vlieg 18 augustus om 12.15 uur via Washington naar New York Newark :D

Vraag ik me ook af, waar ga je zitten in de pauze enzo haha

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:48

Goh geen idee eigenlijk hoe ik dat deed... in de klas ga je idd gewoon ergens zitten maar hoe ik dat de eerste keren met lunch deed weet ik eigenlijk niet. Ik gok met mensen die ik al een keertje gezien had?

Gisteren op mijn oude highschool geweest en dat was echt super leuk! Paar docenten van toen weer gezien, echt zo grappig! Vandaag bruiloft van een vriendin dus ik ga me zo maar eens klaar maken.
Karin, je moet zeker eens terug gaan :) zo leuk om iedereen weer te zien! WEl grappig want mijn gastzusje van toen 8 is nu 14 en tsja in 6 jaar tijd verander je dan toch wel flink!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:13

esther25 schreef:
Bedankt voor de informatie !

En Karin, ik ben nu je blog een beetje aan het lezen, er staan superleuke verhalen op :)

Dankjewel! :D

Ik kwam aan op een zaterdagavond en zondag ging ik naar de kerk, waar minstens 15 jongeren van mijn leeftijd waren die allemaal superlief en aardig waren met ontvangst. Registratie was geloof ik op maandag/dinsdag/woensdag,d us op die dagen met wat van hen omgehangen (hele jaar vrienden gebleven met de meesten!) en donderdag op school dus ook erg blij dat ik ale en paar gezichten kenden. Tijdens mijn klassen gewoon meteen even met je leraar praten en de mensen om je heen ehbben vaak al gauw door dat je een accent heb en die zijn dan erg aardig en vriendelijk.

Wees zeker dat je gauw auditie doet voor het een of het ander en dan zul je in je sportteam oid ook erg gauw vriendelijk ontvangen worden.

Wees ook vooral niet bang om met mensen te praten, jij moet echt uit je comfortzone stappen en niet wachten op andere mensen om met je te praten, jij bent verantwoordelijk voor met wie je wilt praten en wat je wilt doen en mensen zullen het alleen maar leuk vinden om met je te praten!!

Beetje warboel verhaaltje, vraag gerust om een wat meer specifieke uitleg indien nodig. :j

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:23

Eigenlijk wel bizar, je gaat willekeurig naast iemand in de klas zitten, bij de lunch naast mensen die je van gezicht herkend en zo bepaal je min of meer de mensen met wie je de rest van het jaar om gaat zonder het door te hebben (vaak blijf je wel een beetje bij die mensen hangen geloof ik), zo willekeurig als dat gaat :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 03:43

Jep that's how it works!! Maar net wat KArin zegt, ga iets doen!! GET INVOLVED! Als je niet goed bent in sport (ik heb het balgevoel van een uhm.... slak?) kun je altijd nog bij andere clubs gaan. Ik heb meegedaan in de schoolmusical en geholpen bij toneel. Ook een goede manier om mensen te leren kennen!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:53

hmm ik wil heel graag op voetbal in nieuw zeeland, maar of ze daar voetballen???
In ieder geval wil ik wel sporten daar en veel ondernemen :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:43

Geen idee... ook afhankelijk van je highschool. De mijne (in de VS) had geen voetbalteam, maar die in het naastgelegendorp wel, want dat was een wat grotere school. Zal voor je duimen ;)
Jij weet nog niet precies waar je heen gaat toch?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:45

Nee nog niet hoop het snel te weten!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:46

Zal voor je duimen! Dan kun je iig eens gaan kijken op wat voor school je terecht komt :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:48

Inderdaad en natuurlijk contact opnemen met het gast gezin!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:54

Dat weet ik nog goed! Het moment dat ik thuis kwam heb ik meteen gefacebooked en geinternet enzo :))
Hopen dat je snel geplaatst wordt!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:31

Zooo heee :oo kreeg net rekening van ziekenhuis van amerika vakantie binnen want had oorontsteking...

daar 150 contant..

rekening van vanmiddag: 300 dollar!!!!!!!!!!!!!
Voor het constateren en voorschrijven van medicatie!
Belachelijk toch? dan nog te bedenken, de medicijnen (pijnstillers) waren gigantisch duur

:')

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:38

djoni schreef:
Eigenlijk wel bizar, je gaat willekeurig naast iemand in de klas zitten, bij de lunch naast mensen die je van gezicht herkend en zo bepaal je min of meer de mensen met wie je de rest van het jaar om gaat zonder het door te hebben (vaak blijf je wel een beetje bij die mensen hangen geloof ik), zo willekeurig als dat gaat :)

Dag allemaal,

Ik ben zelf een jaar naar Amerika geweest. Dat is ondertussen al wel weer 9 jaar geleden. Ondertussen al wel weer meerdere keren die kant op geweest en komend najaar ga ik weer.

De eerste dagen op school vond ik toen wel spannend. Maar ik moet zeggen dat het wel heel makkelijk ging. Ik werd meteen door meerdere mensen gevraagd of ik bij ze kwam zitten tijdens de pauze. De eerste paar dagen krijg je wel heel veel indrukken op school. Tijdens de les ben ik gewoon ergens gaan zitten, binnen een dag ken je de mensen die naast je zitten en binnen een week de hele klas. Dat gaat echt ernorm snel. Gewoon lekker over je heen laten komen!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 05:06

Welkom Irene! Leuk dat je ook weg geweest bent. Met wat voor organisatie? Terug gaan is leuk he :D (ik ben nu terug)

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:04

MelanieB schreef:
Zooo heee :oo kreeg net rekening van ziekenhuis van amerika vakantie binnen want had oorontsteking...

daar 150 contant..

rekening van vanmiddag: 300 dollar!!!!!!!!!!!!!
Voor het constateren en voorschrijven van medicatie!
Belachelijk toch? dan nog te bedenken, de medicijnen (pijnstillers) waren gigantisch duur

:')

:= zorg is daar inderdaad duur!

Thanks Irene, Miccamaaike (is je echte naam Maaike?) en Karin voor het vertellen van jullie eerste schooldag(en) :)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:39

Pff.. Gister knallende ruzie met mijn vriend gehad.

Ik zit er over te denken om nu maar 5 maand naar de VS te gaan. Dan ben ik minder lang weg, dat is beter voor mezelf, voor mijn vriend en vriendinnen en dan hoef ik minder veel geld te sparen. Ik moet nog 1000 euro sparen in 7 weken :oo !
Ik heb het er verder nog met niemand over gehad, maar ik denk dat als ik dit voor elkaar kan krijgen, dat het dan een stuk makkelijker zou zijn om te gaan :) .

%#(*@ Bokt lag eruit.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:42

Ik denk niet dat je het van je vriend en vriendinnen moet af laten hangen hoe lang je zou gaan. als het echt om het geld ging wel.

Ik hoor vaak dat een heel schooljaar zo voorbij is, dat vind ik hier in Nederland ook. Het is heel snel over. Vijf maanden is echt een stuk korter.
Maar het is jouw keuze natuurlijk ;)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:50

IK WEET WAAR IK KOM! :D
ik kom in Levin, op het noordereiland van nieuw zeeland :D
Jippie ik ga het nu google earthen... zal ik mijn gast gezin mailen of wanneer hun ook wakker zijn even bellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:59

Lienek schreef:
IK WEET WAAR IK KOM! :D
ik kom in Levin, op het noordereiland van nieuw zeeland :D
Jippie ik ga het nu google earthen... zal ik mijn gast gezin mailen of wanneer hun ook wakker zijn even bellen?

Wat leeeeeeeuk !! :D :D

Als je het aandurft: zéker bellen. :j En anders eigenlijk ook, haha. :j