Janine, fijn dat ze het op werk nu weten. Hopelijk is er bij je oude werk (was het toch?) snel een akkoord!
Ik heb komende week een sollicitatiegesprek bij de grote gele M

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xFioon schreef:Afwijzingen zijn zo demotiverend
Volgens mij had ik hier al eens gepost? Of heb ik dit topic alleen aangestiptdan wil ik graag mee komen kletsen als dat mag?
Hier het streven om 3 brieven per dag te versturen, maar als de afwijzingen net zo hard weer binnen komen werkt ook niet mee in de motivatie...
De ene baan heb je te weinig ervaring voor, de andere baan weer overgekwalificeerd.
Tijdelijke baan heb ik ook nog niet kunnen vinden, want bij alle parttime (bijbaantjes) of voor mij simpele fulltime functies willen ze me ook niet omdat ik natuurlijk elke maand ander werk kan vinden en ze me dus niet willen inwerken als ik blijf solliciteren.
Heb 1 dag via een uitzendbureau in een fabriek gewerkt, maar al een paar keer gebeld en die hebben verder ook geen werk voor me.
Uitkering aanvragen is ook hopeloos geloof ik dus daar ben ik niet eens aan begonnenBen maar weer bij mn ouders ingetrokken, hopelijk snel een baan en dan weer op zoek naar een eigen plekje.
Marcella schreef:Baal had dus een wit blouse met lange mouw is die blijkbaar foetsie en morgen om 11.00 uur gesprek en dan zijn alle winkels hier nog dicht. Doe denk ik dan maar witte polo met korte mouw en daaroverheen zwart jasje.
kevinsky schreef:Iedereen is hier goed bezig hoor!!
Jammer van al die afwijzingen
Ik begin morgen met mijn derde werkweek.. En elke keer word mij verteld dat mijn contract per post komt. Maar ik heb het nog steeds niet gekregen. Ik ga er dinsdag maar weer achteraan. Jullie nog tips?
kevinsky schreef:Iedereen is hier goed bezig hoor!!
Jammer van al die afwijzingen
Ik begin morgen met mijn derde werkweek.. En elke keer word mij verteld dat mijn contract per post komt. Maar ik heb het nog steeds niet gekregen. Ik ga er dinsdag maar weer achteraan. Jullie nog tips?
Lalidan schreef:Misschien hebben jullie hier tips voor me, ik zit te twijfelen waardoor er uiteindelijk niks gebeurt, beetje jammer.
Ik wil graag een paar bedrijven gaan benaderen die in een totaal andere richting zitten dan ik, omdat wat ik lees over de opleiding mij erg aanspreekt. Ik zit dus serieus te overwegen die kant op te gaan, maar kan wel veel vinden over de opleiding, maar weinig over het werk. Ik zou dus graag eens met mensen in dat vakgebied praten en misschien zelfs wel een dag (of meer) meelopen.
Zo even binnenlopen is helaas geen optie, beide bedrijven gaan zelf bij klanten langs. Er is dus niet iets van een kantoor met balie ofzo. Het is ook maar de vraag of er altijd iemand aanwezig is.
Blijven bellen of mailen over. Ik ben niet zo'n belheld en telefoongesprekken die ik voor mezelf moet voeren verlopen dan ook vaak wat onhandig. Niet echt de beste eerste indruk, vooral niet omdat bellen voor werk nooit een probleem is. Dus ik kom op een mailtje uit. Maar, wat zet je er wel en niet in?
Stuur ik meteen een beschrijving van mezelf me? Mijn CV? Reden van omscholing en reden waarom ik deze kant op zit te denken? Of juist alleen maar dat ik aan het rondkijken ben naar omscholing en waarom ik voor hun bedrijf kies om te benaderen? Hoeveel info geef ik? Welke aanhef zet ik er boven (er werken meerdere mensen, dus ik weet niet wie de mail onder ogen krijgt)? Welke afsluiting? De officiële brieven van vroeger waren wat dat betreft veel makkelijker, met mail vind ik het vaak toch gokwerk.....
Hebben jullie tips? Of misschien voorbeelden? Advies?