Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:26

Sannie, wat balen zeg! Hopelijk vind je snel iets anders!

Janine, fijn dat ze het op werk nu weten. Hopelijk is er bij je oude werk (was het toch?) snel een akkoord!

Ik heb komende week een sollicitatiegesprek bij de grote gele M :+ Ik bedacht opeens gister dat die natuurlijk qua openingstijden ideaal is om te combineren met een studie. En vandaag mail met uitnodiging voor een gesprek.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:40

Weer begonnen met solliciteren. Kreeg ik net na enkele minuten al een afwijzing. Dat geeft hoop. :')

xFioon

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 23:14

Afwijzingen zijn zo demotiverend :(
Volgens mij had ik hier al eens gepost? Of heb ik dit topic alleen aangestipt :o dan wil ik graag mee komen kletsen als dat mag?

Hier het streven om 3 brieven per dag te versturen, maar als de afwijzingen net zo hard weer binnen komen werkt ook niet mee in de motivatie...
De ene baan heb je te weinig ervaring voor, de andere baan weer overgekwalificeerd.
Tijdelijke baan heb ik ook nog niet kunnen vinden, want bij alle parttime (bijbaantjes) of voor mij simpele fulltime functies willen ze me ook niet omdat ik natuurlijk elke maand ander werk kan vinden en ze me dus niet willen inwerken als ik blijf solliciteren.
Heb 1 dag via een uitzendbureau in een fabriek gewerkt, maar al een paar keer gebeld en die hebben verder ook geen werk voor me.
Uitkering aanvragen is ook hopeloos geloof ik dus daar ben ik niet eens aan begonnen :+ Ben maar weer bij mn ouders ingetrokken, hopelijk snel een baan en dan weer op zoek naar een eigen plekje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:49

xFioon schreef:
Afwijzingen zijn zo demotiverend :(
Volgens mij had ik hier al eens gepost? Of heb ik dit topic alleen aangestipt :o dan wil ik graag mee komen kletsen als dat mag?

Hier het streven om 3 brieven per dag te versturen, maar als de afwijzingen net zo hard weer binnen komen werkt ook niet mee in de motivatie...
De ene baan heb je te weinig ervaring voor, de andere baan weer overgekwalificeerd.
Tijdelijke baan heb ik ook nog niet kunnen vinden, want bij alle parttime (bijbaantjes) of voor mij simpele fulltime functies willen ze me ook niet omdat ik natuurlijk elke maand ander werk kan vinden en ze me dus niet willen inwerken als ik blijf solliciteren.
Heb 1 dag via een uitzendbureau in een fabriek gewerkt, maar al een paar keer gebeld en die hebben verder ook geen werk voor me.
Uitkering aanvragen is ook hopeloos geloof ik dus daar ben ik niet eens aan begonnen :+ Ben maar weer bij mn ouders ingetrokken, hopelijk snel een baan en dan weer op zoek naar een eigen plekje.

Die drie brieven... ik vind het nog al wat... Hoezo is een uitkering aanvragen hopeloos? En natuurlijk, hoe oud ben je en wat heb je gestudeerd?

Kijk, zo te lezen een hele andere situatie hoor... Maar enkele jaren geleden was m'n moeder werkloos. Achteraf was dat maar van korte duur. Maar ze moest natuurlijk naar het UWV na een poosje om daar over te praten. Ze gaf aan elke ochtend te zoeken en te solliciteren. Meneer bij het UWV maakte zich zorgen om m'n moeder... Ze maakte zichzelf hiermee helemaal gek...

Waarmee ik wil zeggen, het is een nobel streven... Maar maak jezelf niet helemaal gek!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:56

Solliciteer niet fanatiek meer, maar had nu gewoon mijn 4 verplichtte sollicitaties gedaan en volgende week 2 gesprekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:04

Leg de lat niet te hoog fioon! Tuurlijk is werk zoeken en reageren heel belangrijk. Maar te is ook niet goed.. daar ga je aan onderdoor..

Waarom is een uitkering geen optie? Heb je geen recht op WW? Bijstand zal nu je bij je ouders woont weer wel heel lastig/niet haalbaar zijn..

Ik had vanavond mn sollicitatiegesprek. Ging goed, was wel gezellig. Het hele werkloos zijn heeft mij wel opgeleverd dat ik echt 0,0 stress heb voor een sollicitatie. Ik ben wie ik ben, mn CV is zoals die is, ik reageer enkel op iets als ik denk het echt te kunnen. En willen ze me niet? Of ben ik te oud? Pech voor hun, dan weten ze niet wat ze missen!

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:00

Nou ik kom hier ook maar meepraten.. vorige maand gehoord dat mijn contract eind van het jaar niet word verlengd. Onwijs jammer want ik zit hier onwijs op mijn plek! maar helaas het gaat slecht in de olie en gas dus ik snap waarom ( is ook zeer zeker niet om slechte werkprestaties, als het niet nodig was geweest had ik mogen blijven )

Maar goed, nu maar weer opzoek. Gelukkig krijg ik hele goede recensies mee, en een compleet aangepast professioneel CV.

Inmiddels bijna 23, MBO 4 THBO Bedrijfsadministrateur ( versnelde opleiding van 4 in 2 jaar gedaan ) met 2 jaar ervaring. Waarvan 1 bij dus een groot offshore bedrijf.

Moet op zich wel iets te vinden zijn, alleen de juiste sollicitatie vinden is zo lastig natuurlijk haha.
En ik heb een gruwelijke hekel aan sollicitatiebrieven schrijven... en laat dat net het enige zijn wat nog ontbreekt.. -O-

Ik kom overigens uit de kop van Noord-Holland, dus mocht iemand heel toevallig iets zien!
Ik zal eens gaan meelezen horen hoe jullie het doen, en mocht ik toevallig iets zien of horen hier ook delen!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:39

Drie brieven per dag versturen??? :wow: Dat kunnen toch nooit allemaal serieuze opties zijn?? En wat de rest ook zeg, maak je jezelf daar niet helemaal gek mee?
Ook ik vraag me af wat het probleem met uitkering is, gaat het om bijstand of WW?

Fijn dat je er zo in kan staan indinn! Hopelijk komt er snel iets geschikts op je pad.

Hier even een flink baal- en frustratiemoment. Vrijdag is, samen met dinsdag, mijn vaste solliciteerochtend. Gisteren echter heel veel vacatures bekeken, maar niks gevonden om te reageren. Dus vanochtend er toch maar achteraan geplakt. Al met al geloof ik dat ik meer dan 1000 vacatures gezien heb (ik zoek stomweg op afstand en aantal uren), maar er zit gewoon echt helemaal niks bij wat in de aller-, aller-, állerverste verte ook maar enigszins haalbaar is..... -O- :\

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:34

Baal had dus een wit blouse met lange mouw is die blijkbaar foetsie en morgen om 11.00 uur gesprek en dan zijn alle winkels hier nog dicht. Doe denk ik dan maar witte polo met korte mouw en daaroverheen zwart jasje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:36

Marcella schreef:
Baal had dus een wit blouse met lange mouw is die blijkbaar foetsie en morgen om 11.00 uur gesprek en dan zijn alle winkels hier nog dicht. Doe denk ik dan maar witte polo met korte mouw en daaroverheen zwart jasje.

Je hebt nog even om te zoeken! :D Kan toch niet zomaar weg zijn ;)
Succes alvast morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:44

Bij mij ligt zoiets dan ergens verstopt onderin de wasmand of achter een stapel kleding in de kast. Of onderop de stapel strijk waar je nooit aan toekomt (in mn ma dr geval want ik strijk niks).

En anders met jasje erop kan dat ook prima hoor! Wat voor functie is het voor?

Lalidan, zo frustrerend als er dan helemaal niks bij zit wat ook maar beetje aansluit!

Ik begin beetje zenuwachtig te worden. Wil zo graag die bijbaan hebben! Heb het financieel ook gewoon nodig..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:07

Ik vermoed dat mijn moeder die ingepikt heeft en dan kan ik het vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:30

-O- zucht zelfs de grote gele M wil me niet hebben -O-

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:19

Oh, herkenbaar, kledingstukken die op het laatste moment verdwijnen... Maar polo met jasje kan vast ook wel (weet niet voor wat voor functie het is??).

Balen indinn, en helaas ook al herkenbaar...... Heb je nog wat anders lopen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:26

Beveiligers functie dus een beetje uniform uitstraling aangezien je eenmaal aan het werk ook in uniform loop.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:31

Dan zou een nette, witte polo volgens mij ook best moeten kunnen, zeker met een net jasje erover :j. Succes alvast!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 01:25

Op zich gaat dat wel hoor, 3 brieven per dag. Moet ook iets te doen hebben de hele dagen nu ik geen werk heb natuurlijk.
Gelukkig zijn er nu weer veel meer vacatures dan van de zomer, toen was er ook gewoon niks waar ik op kon reageren zowat. Scheelt dat ik net afgestudeerd ben en alle richtingen me nog leuk lijken, dus ik reageer op hele diverse functies.
Ik heb gezondheidswetenschappen gestudeerd, dus ik reageer vooral op functies in de zorg, zoals beleidsmedewerker, management trainee, zorg consultant, zorginkoper, kwaliteitsmedewerker, junior onderzoeker, enz. Maar ik reAgeer nu ook bij de grote multinationals op traineeships, gewone consultancy banen of management traineeships, enz.

Omdat ik dus pas net afgestudeerd ben heb ik dus nog niet lang genoeg achter elkaar gewerkt om op die manier uitkering te krijgen. Verder zit alles maar ingewikkeld in elkaar bij het uwv vind ik en is het niet zo duidelijk wanneer je nou wel of niet in aanmerking komt... ben in februari afgestudeerd en kon nog tot eind april bij mijn bijbaantje blijven. Daarna geen werk meer. Heb nog wel een eigen huis, maar woon grotendeels jij m'n ouders. Als je bij je ouders woont krijg je geen uitkering, maar op m'n eigen adres zou ik minimaal 4 dagen van de week moeten zijn.
Dus ik vind het allemaal maar ingewikkeld en wil desnoods aan de lopende band werken ofzo, gewoon bezig zijn en geld verdienen. Maar daar kan ik ze weer niet de zekerheid bieden die alle bedrijven willen, dat ik minimaal een jaar blijf bijv, of je bent te oud (24, maar is duurder dan 16) of overgekwalificeerd, enz.
Gelukkig dinsdag en donderdag sollicitatiegesprekken! Eindelijk iig uitnodigingen!

Succes Marcella!

Was je sollicitatiegesprek vorige week bij de M Idinn? Of hebben die je al afgewezen na je brief?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:14

Fioon, ga even naar je gemeentehuis toe. Sommige gemeenten doen hier namelijk wel iets mee! Altijd de moeite waard om te informeren! Je hebt er sowieso nu de tijd wel voor. En het is toch wel zo fijn om dan in ieder geval vervoer (ov of eigen) te hebben naar gesprekken. Want met zo'n opleiding ben je vast niet heel lang werkloos :)

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:45

Iedereen is hier goed bezig hoor!!
Jammer van al die afwijzingen :(:)

Ik begin morgen met mijn derde werkweek.. En elke keer word mij verteld dat mijn contract per post komt. Maar ik heb het nog steeds niet gekregen. Ik ga er dinsdag maar weer achteraan. Jullie nog tips?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:56

kevinsky schreef:

Ik begin morgen met mijn derde werkweek.. En elke keer word mij verteld dat mijn contract per post komt. Maar ik heb het nog steeds niet gekregen. Ik ga er dinsdag maar weer achteraan. Jullie nog tips?

Weigeren te werken tot je contract in orde is.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:53

kevinsky schreef:

Veel bedrijven zijn later het het contract. Tenminste dat heb ik al meermaals gehad ook bij grote bedrijven,

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:01

Misschien hebben jullie hier tips voor me, ik zit te twijfelen waardoor er uiteindelijk niks gebeurt, beetje jammer.
Ik wil graag een paar bedrijven gaan benaderen die in een totaal andere richting zitten dan ik, omdat wat ik lees over de opleiding mij erg aanspreekt. Ik zit dus serieus te overwegen die kant op te gaan, maar kan wel veel vinden over de opleiding, maar weinig over het werk. Ik zou dus graag eens met mensen in dat vakgebied praten en misschien zelfs wel een dag (of meer) meelopen.
Zo even binnenlopen is helaas geen optie, beide bedrijven gaan zelf bij klanten langs. Er is dus niet iets van een kantoor met balie ofzo. Het is ook maar de vraag of er altijd iemand aanwezig is.

Blijven bellen of mailen over. Ik ben niet zo'n belheld en telefoongesprekken die ik voor mezelf moet voeren verlopen dan ook vaak wat onhandig. Niet echt de beste eerste indruk, vooral niet omdat bellen voor werk nooit een probleem is. Dus ik kom op een mailtje uit. Maar, wat zet je er wel en niet in?

Stuur ik meteen een beschrijving van mezelf me? Mijn CV? Reden van omscholing en reden waarom ik deze kant op zit te denken? Of juist alleen maar dat ik aan het rondkijken ben naar omscholing en waarom ik voor hun bedrijf kies om te benaderen? Hoeveel info geef ik? Welke aanhef zet ik er boven (er werken meerdere mensen, dus ik weet niet wie de mail onder ogen krijgt)? Welke afsluiting? De officiële brieven van vroeger waren wat dat betreft veel makkelijker, met mail vind ik het vaak toch gokwerk.....

Hebben jullie tips? Of misschien voorbeelden? Advies?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:07

Lalidan schreef:
Misschien hebben jullie hier tips voor me, ik zit te twijfelen waardoor er uiteindelijk niks gebeurt, beetje jammer.
Ik wil graag een paar bedrijven gaan benaderen die in een totaal andere richting zitten dan ik, omdat wat ik lees over de opleiding mij erg aanspreekt. Ik zit dus serieus te overwegen die kant op te gaan, maar kan wel veel vinden over de opleiding, maar weinig over het werk. Ik zou dus graag eens met mensen in dat vakgebied praten en misschien zelfs wel een dag (of meer) meelopen.
Zo even binnenlopen is helaas geen optie, beide bedrijven gaan zelf bij klanten langs. Er is dus niet iets van een kantoor met balie ofzo. Het is ook maar de vraag of er altijd iemand aanwezig is.

Blijven bellen of mailen over. Ik ben niet zo'n belheld en telefoongesprekken die ik voor mezelf moet voeren verlopen dan ook vaak wat onhandig. Niet echt de beste eerste indruk, vooral niet omdat bellen voor werk nooit een probleem is. Dus ik kom op een mailtje uit. Maar, wat zet je er wel en niet in?

Stuur ik meteen een beschrijving van mezelf me? Mijn CV? Reden van omscholing en reden waarom ik deze kant op zit te denken? Of juist alleen maar dat ik aan het rondkijken ben naar omscholing en waarom ik voor hun bedrijf kies om te benaderen? Hoeveel info geef ik? Welke aanhef zet ik er boven (er werken meerdere mensen, dus ik weet niet wie de mail onder ogen krijgt)? Welke afsluiting? De officiële brieven van vroeger waren wat dat betreft veel makkelijker, met mail vind ik het vaak toch gokwerk.....

Hebben jullie tips? Of misschien voorbeelden? Advies?

Ik zou zelf gewoon een mail sturen met Geachte meneer/mevrouw. Dan in je inleiding leg je uit waarom je hen precies een mail stuurt: omscholing, dat je in hun geinteresseerd bent, dat je nog wat vragen hebt..
Ik zou ook zeker erbij zetten wie jij bent, je cv, wat ze van je mogen verwachten, etc. Zo kun je er misschien een opleiding vanuit hun uitslepen of heb je al een baanmogelijkheid als de opleiding af is. Wat heb je immers te verliezen? Je wil vooral informatie, alleen maar mooi als er meer uit komt en je een dag mee mag lopen (omdat ze een beetje weten met wat voor iemand ze te maken hebben).
Ik zou gewoon afsluiten met 'met vriendelijke groeten ....'

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:40

Nou we gaan de zoek molen maar weer in pffffff
Leuk werk, veel vrijheid. Wist dat t weinig loon zo zijn maar nu volle maand gewerkt en gekregen en nee :n
Daar kan ik niet van rond gaan komen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:23

Oef jammer Ojajoh, maar dat hoor ik wel meer van pakjes bezorgers.

Ik ben in spanning, gereageerd op een onwijs leuke vacature waarvan ik (uiteraard :D ) vind dat ik er naadloos inpas! Als dat toch zou lukken.......en dat terwijl ik eigenlijk besloten had maar niet meer te solliciteren :+