Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:29

Dat schelden heb je toch wel specifiek vermeld in je cv he _O- _O- _O-

Ir1ne

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:31

Moehahahahhaa!!!

Uiteraard :D

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:44

Gaat t goed hier? :')

Mri.... ik kwam niet meer bij om je oeps verhaal _O-

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:49

Fiebie schreef:
Gaat t goed hier? :')

Mri.... ik kwam niet meer bij om je oeps verhaal _O-

Ja t gaat prima. Je moet soms wat te lachen hebben he? Er ging ook iemand serieus op in. Ik gebruik het vaak als grapje als iemand naar mn talenkennis vraagt. Al kan ik echt schelden in die talen :P

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:09

Ik heb ooit ook 1 hele erge fout gemaakt :o
Een vakantie foto bij snijden en toevoegen bij een sollicitatie. Opzich geen probleem, maar het bord op de
Achtergrond was euhhmmm apart!

Wel op gesprek geweest, ze vroegen nog waar dr foto was gemaakt, heb heel enthousiast over onze reis naar Madagaskar verteld. Gelukkig een goed antwoord... Er stond namelijk Soa camp op het bord:')

Soa (spreek uit als soewaah) betekend goed/mooi :')
Elke keer als wij het ergens zagen moesten we lachen. We hebben onze chauffer na een aantal lachstuipen maar verteld wat soa bij ons betekende :')

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:12

Whahahahahaa dat meeeeen je niet! ! _O-

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:48

kimberly1995 schreef:
vuurneon schreef:
Ja, dat vind ik een normaal bedrag voor ongeschoold/laag geschoold werk :)

Ik blij dat jij daar niet over gaat dan. ;)

Welkom in dit topic :+

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:50

Ir1ne schreef:
Oh Kriel... unnen ze die toko niet verplaatsen naar het Noorden? wat een gave vacature!!!

Stel het ze voor :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:55

Hahahaha.. zal me wel niet lukken!

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:31

Oh mijn god mri, dat verhaal, ik zie mezelf ook al zoiets doen vrees ik :')

Enne dames, ik heb meer goed nieuws, vanavond al een mailtje gekregen van de betreffende ouder, vrijdagmiddag gaan we kennismaken! Ik vind het ongelooflijk spannend allemaal eigenlijk, de eerste echte opdracht (als het klikt) *\o/* .

Morgen maar eens alles goed gaan voorbereiden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:46

Soa camp! Ooooo geniaal :')

Ik ga zo voor 1 dagje ergens anders werken, voor 1 dagje verruil ik mijn saaie werk voor iets leukers :D en betaald nog beter ook haha

Merlieth; echt gaaf voor je *\o/*

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:33

Pffff, ik dacht dat ik eindelijk na 1,5jr solliciteren gewoon weer werk had, maar nee hoor. Heb een 0uren oproep bij uitzend organisatie, die belde 10-20u pw, maar sinds 3 maanden werk ik daar nog 10-20u per maand!! Zucht... Dan heb ik nog een andere baan, 8u op papier, werkelijk 20 door diverse inval werkzaamheden. Maar wegens bezuinigingen ben ik vd invalwerkzaamheden afgehaald en is iemand anders met meer uren op contact dit gaan doen. Zucht, per saldo heb ik nu nog 10-12u per per week over... Dus ik kan weer brieven gaan schrijven, juk. Was er zo klaar mee en zo blij hiermee. Heb een 8maanden mogen genieten :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:35

Lima84 schreef:
Pffff, ik dacht dat ik eindelijk na 1,5jr solliciteren gewoon weer werk had, maar nee hoor. Heb een 0uren oproep bij uitzend organisatie, die belde 10-20u pw, maar sinds 3 maanden werk ik daar nog 10-20u per maand!! Zucht... Dan heb ik nog een andere baan, 8u op papier, werkelijk 20 door diverse inval werkzaamheden. Maar wegens bezuinigingen ben ik vd invalwerkzaamheden afgehaald en is iemand anders met meer uren op contact dit gaan doen. Zucht, per saldo heb ik nu nog 10-12u per per week over... Dus ik kan weer brieven gaan schrijven, juk. Was er zo klaar mee en zo blij hiermee. Heb een 8maanden mogen genieten :)

Kunnen ze niet nog iets voor je doen? Meer uur?

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:23

Helaas, ben al in gesprek geweest. Beide werkgevers gebruiken het woord crisis en bezuinigingen erg graag. Daarbij gaat iedereen met meer uren op contract voor mij, wat vrij logisch is want die moeten toch betaald worden...

Ook ben ik het wisselende inkomen en gezeur erbij zat. Moet constant vechten voor m'n uurtjes, 70u pw beschikbaar zijn voor 30u werk... Ik zou echt een moord doen voor 20 tot 36u, gewoon op papier.dat ik weet waar ik aan toe ben maandelijks.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:26

yeeeejjj voor Merlieth *\o/*
Niet jeeej voor de rest van ons -O-
Lima, kan me voorstellen dat je hier gigantisch van baalt. Lees ook wel eens over dat soort contracten dat de werkgever verwacht dat je braaf gaat zitten wachten op een telefoontje van hun waardoor je geen kant op kan.
Ik zag vanmorgen ook weer iets fraais voorbij komen…vacature met een salarisindicatie van 10,32 bruto per uur….je kan nog beter post gaan bezorgen, het lijkt toch werkelijk nergens op! -:(-

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:32

Post bezorgen is ook maar 9.75 per uur ofzo... Ik vind dat ook schandalig weinig overigens...

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:41

Beter dan niets :+

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:46

Ben HBO afgestudeerd en krijg net geen €13 bruto per uur voor mijn ambulante werk... Dus dan vind ik diplomaloos post bezorgen niet slecht betaald :o

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:52

Kriel schreef:
Beter dan niets :+

Dat klopt, helemaal mee eens. Maar als iemand vraagt wat ik nu verdien zeg ik dat t niet representatief is voor wat ik wil verdienen (obv opleiding en ervaring, in redelijkheid )

Lima84 schreef:
Ben HBO afgestudeerd en krijg net geen €13 bruto per uur voor mijn ambulante werk... Dus dan vind ik diplomaloos post bezorgen niet slecht betaald :o

Ik vind dat opzich geen slecht startsalaris. ik zit op 12 euro per uur maar dan wel onderbetaald ( sta als administratief mw op papier, ben eigenlijk verkoop binnendienst en dat is 14 euro per uur ) ... maar ja via uzb.. kan alles :) haha..

Wat Kinke bedoelde denk ik, is dat het loon voor de baan die aangeboden wordt heel laag is. En dan kun je idd beter post bezorgen..

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:55

Ik denk dat je tegenwoordig ook weinig keus hebt als het gaat om werk en bijbehorend salaris. Voor jou 10 anderen. Uitkeringen zijn allemaal anders ingestoken, per 1 januari 2015 zal er waarschijnlijk nóg meer veranderen (denk b.v. aan de participatiewet/feit dat ze gaan kijken wat er per huishouden binnenkomt qua inkomen etc).

Ik heb daar pas ook nog een discussie over gevoerd met m'n fysio, m.b.t. werkervaringsplekken/minimumloon/salaris e.d. Hij geeft aan dat ie eerder iemand aan zou nemen die al wat langer z'n diploma heeft en tussendoor b.v. heeft gewerkt als klantenservicemedewerker, als iemand die net rechtstreeks van school komt omdat je op die manier laat zien dat je van goede wil bent, inzet toont en niet thuis gaat zitten/handje ophouden. Je moet het uiteindelijk dus ook maar treffen met de plek waar je solliciteert en hoe de klik is/andere kandidaten zijn. Het is sowieso geen fijne tijd om op zoek te gaan naar een baan (duh..).

Salaris is voor mij ook niet het belangrijkste punt en ik zou zo voor minimumloon gaan werken in een HBO functie om relevante werkervaring op te doen, maar ik ben me er van bewust dat dit heel persoonlijk is en dat niet iedereen dit wil. Ik heb besloten om naast m'n 40 urige baan ook nog vrijwilligerswerk te gaan doen in mijn (werk)richting om zo meer relevante werkervaring op te doen en te laten zien dat ik wíl. Maar goed, niets in het leven biedt een garantie, dus dit ook niet.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:05

Ier schreef:
Salaris is voor mij ook niet het belangrijkste punt en ik zou zo voor minimumloon gaan werken in een HBO functie om relevante werkervaring op te doen, maar ik ben me er van bewust dat dit heel persoonlijk is en dat niet iedereen dit wil. Ik heb besloten om naast m'n 40 urige baan ook nog vrijwilligerswerk te gaan doen in mijn (werk)richting om zo meer relevante werkervaring op te doen en te laten zien dat ik wíl. Maar goed, niets in het leven biedt een garantie, dus dit ook niet.

Dit ben ik met je eens; MAAR. ik moet wel dingen betalen.. en dus heb ik een bepaald salaris nodig om te kunnen leven. Ik heb altijd gewerkt vanaf mijn 15e, naast mijn HBO opleiding 20 uur per week in de avonden en weekenden en heb mijn huidige baan aangepakt zodat ik geen gat in mijn CV had. Werk maar 20 uur, onder mijn loon wat ik kreeg bij mijn vorige werkgever. Als ik een specifieke indicatie geef, kijk ik naar meerdere factoren; mijn vorige loon, loon wat wordt betaald in die functie, functie-eisen e.d. Aan de hand daarvan kies ik een loon uit. Een beetje zelfrespect mag wel, je hoeft in eerste instantie niet voor een dubbeltje en een stuiver aan het werk.. Dan zijn er ook nog andere factoren zoals afstand ( is het te fietsen?) en arbeidsvoorwaarden...

Ik heb toch nie voor niks gestudeerd he...

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:10

Daar kan ik me ook in vinden, Irene. :) Ik woon (gelukkig) samen dus wij betalen samen alle rekeningen e.d. dus dat maakt ook dat ik niet de 'hoofdprijs' hoef te verdienen, simpelweg omdat ik niet de enige kostwinnaar ben. :) Dat werken vanaf die leeftijd/naast studie herken ik ook, been there done that. :)

Ik zou dus wel voor het minimumloon / iets meer van het minimumloon aan het werk gaan, mits er wel een reiskostenvergoeding mogelijk is. Simpelweg omdat het hier echt ellende is om een passende (HBO)baan te vinden. :) Door het doen van vrijwilligerswerk/parttime baan in mijn richting + nog wat zelfstandige werkzaamheden, hoop ik in ieder geval voldoende werkervaring op te doen & i.c.m. mijn persoonlijke eigenschappen/presentatie een werkgever ervan te overtuigen dat het een goede keus is voor mij te gaan.

Maar goed, het blíjft lastig, zoals jullie allen weten. :=

& je opmerking over 'niet voor niets gestudeerd hebben', zo voelt het soms wel voor mij. _O- Maar goed, we zitten in een rottijd en zullen er doorheen moeten. :) Over 10 jaar hebben we allemaal onze ideale baan en vergeten we deze ellende gauw. _O-

Sowieso moet je er tegenwoordig als de kippen bij zijn. :') Als je niet binnen een dag reageert op een vacature, kun je het al vergeten. Nu al zo vaak gezien. := Bizar gewoon!
Laatst bijgewerkt door Ier op 24-04-14 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:13

Ik zit inderdaad ook gewoon met mijn studie en vaste lasten die betaald moeten worden. Ik zou met mijn huidige loon bij mijn huidige baan gewoon niet toekomen. En om op mijn 19e al geld te moeten lenen gaat me gewoon te ver, ik wil straks na mijn studie een eigen praktijk starten (is logisch vanuit studie en kan ook niet anders: natuurgeneeskunde) en dan helpt het niet dat ik al een (studie)schuld heb. Ik wil best investeren in mijn toekomst, maar dan moet ik wel fatsoenlijk betaald worden.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:14

Dikke prima als dat een keuze is waar jij achter staat. :j :) Voor een ieder is dat persoonlijk en kan dat dus anders zijn. Zolang jij uitkomt en werk kunt vinden: super fijn!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:16

Ier schreef:
Dikke prima als dat een keuze is waar jij achter staat. :j :) Voor een ieder is dat persoonlijk en kan dat dus anders zijn. Zolang jij uitkomt en werk kunt vinden: super fijn!

Dat hoop ik wel ja. Ik ga binnenkort beginnen met zoeken en wil beginnen na de zomervakantie. Werk nu al bijna 2 jaar in een kledingwinkel, dus heb al wel wat ervaring.