Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:24

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:59

Ik had vanmorgen een kwartier na het indienen van mijn online sollicitatie randstad al aan de lijn. Ergens in de komende dagen een assessment doen en dan dinsdag telefonische intake. Ben benieuwd, niet per se mijn droombaan, maar wel iets wat ik me wel zie doen.

Daarnaast nog een andere sollicitatie eruit gedaan naar het Martiniziekenhuis, erg leuke vacature maar ik vrees dat er erg veel reactie op gaan komen en dat ik er dan niet tussen kom wegens verkeerde werkervaring. Maar proberen kan altijd, in elk geval weer wat sollicitaties gedaan en dat is al heel wat!

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:26

Iedereen is hier maar druk bezig!

Ik heb deze week 'vakantie'. Mag op een villa en de huisdieren van een kennis passen samen met mijn vriend.
Dus even geen sollicitaties eruit gedaan, veel te druk ;)
Maar wel zonet gebeld door een super leuk bedrijf waar ik al maanden geleden een open sollicitatie heen heb gestuurd! Mag daar donderdag op gesprek komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 21:51

Super fijn Lalidan en Kevinsky! En proberen kan inderdaad altijd!

Jelleee, ik zoek een bijbaan in Ede/Wageningen evt Rhenen/Veenendaal/Arnhem (maar dan ben ik afhankelijk van bus/treintijden). Voor zaterdag en/of zondag en evt doordeweeks in de avond (als dat past met collegerooster). Alleen een student van 29 zit blijkbaar niemand op te wachten.

Heb nu voor de zaterdagen wel werk. Maar ben best vaak ziek na een dag werken, gewoon echt niet aan mij besteed dat werk. En het is 14km fietsen, wat ik straks met slechter weer niet zie zitten. En als het sneeuwt ga ik er nooit geraken. OV is niet mogelijk. Kortom: met dikke tegenzin ga ik erheen :')

Had vandaag post van uwv. Omdat ik nu meer dan 87,5% verdien van mn WW is deze per augustus stopgezet. Binnenkort denk maar eens contact opnemen met de gemeente. Ik trek het niet met deze bijbaan en zit ver onder bijstandsniveau. Maar ik studeer... heb die master nodig om mijn baankans te vergroten. Nu ben ik namelijk overal te oud of te hoog opgeleid of te lang er tussenuit. Ze willen me nergens hebben. Maar ja dat studeren is dus wel een 'probleem' ..

Ik wil dolgraag werken voor mn geld. Maar niet ten koste van mn gezondheid en studie -O-

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:52

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 09:42

Lastig indinn. Ik ken het probleem, ik zou ook graag een opleiding doen, maar vanwege de onmogelijke regels van UWV en Sociale Dienst is het geen optie. Studeer je fulltime? Want deeltijd mag soms met een bijstandsuitkering, hoewel je dan wel gekort kan worden.

Ik ben de telefonische intake ook doorgekomen, dus gisteren de rekentest. Ook probleemloos gehaald, dus door naar het laatste gesprek. En daar helaas afgewezen, omdat ze denken dat ik te klantgericht ben.... Ze zijn bang dat ik niet genoeg voldoening uit het werk ga halen en daardoor niet lang genoeg bij ze wil blijven.

Nu weer verder zoeken, maar kan geen vacatures vinden die in de verste verte passend zouden kunnen zijn -O-

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:55

*\%/*

Sollicitatie gesprek ging zo goed dat a.s. Zondag een dag mag meelopen. En als het van beide kanten bevalt heb ik een baan :oo

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:17

Wat goed! Gefeliciteerd!

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:39

Ook nog binnen een heel erg leuk bedrijf, lijkt bijna té mooi om waar te zijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:18

Lalidan, wat rot! Heb er zo'n hekel aan als ze voor je gaan invullen dat het te saai is ofzo. Je kiest er toch zelf voor met bepaalde reden? Balen hoor!

Ik volg nu inderdaad een "fulltime" masterstudie.. al ligt de drukte doordeweeks erg aan de betreffende periode. Ik wil er heel graag 20 uur naast werken, maar moet er wel wat zijn voor weekenden + avonden :+

Kevinsky, wat goed! Ik ga duimen!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:45

Nou Lalidan, daar baal ik ook zo van! Alles wordt voor je ingevuld terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn! Bah!
Wat goed Kevinsky, zou heel mooi zijn!

Ik vind het aanbod in parttime functies best groot Idinn, maar ja hoe kom je ertussen? Dat is eigenlijk de vraag. Mij lukt het niet echt.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:55

Hier zijn veel parttime dingen doordeweeks overdag. En de parttime dingen die flexibel zijn qua werken in avonduren en weekenden... vereisen een fulltime training van 4 weken. Uhm ja dat lukt dan niet :+

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:37

*\o/* *\o/*

Ik heb de baan!!!!! *D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:39

Gefeliciteerd! Wat ga je doen?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:46

Ik mag als baliemedewerker, dierverzorger, catering medewerker aan de slag :)
En eventueel later ook rondleidingen geven, administratieve werkzaamheden, winkel enzovoort. Genoeg mogelijkheden heden om me te gaan ontwikkelen :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:21

Super gaaf! Gefeliciteerd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:44

Vrijdag naar Alphen voor een gesprek bij een database beheerder.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:13

Ik ben nu twee dagen begonnen op m'n nieuwe werk.
En werd zonet uitgenodigde om morgen bij een ander, dier gerelateerd, bedrijf op sollicitatie gesprek te komen.
Ik ga gewoon heen en zie wel of en wat er uit kan komen.

Zo heb je nooit wat. En zo zit je in een rollercoaster :')

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:03

Bizar he! Nou ik word continu afgewezen, had nog wel mijn cv een beetje bijgewerkt maar het zal wel ergens goed voor zijn. Gisteren vroeg de dame waar ik voor werk of ik niet wat meer uren kon maken, ze had liever dat ik bij hen wat meer ging doen dan dat ik er nog een baan bijnam :D Nou daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:54

Kevinsky, klinkt erg leuk! En nog een uitnodiging gekregen voor ergens anders. Heengaan kan altijd!

Daffodill, ook heel fijn!

Ik zoek nog steeds lekker verder. Beoordeling op werk was matig. Alle punten waren goed of zelfs boven de norm. Alleen mn snelheid ligt eronder en uiteraard is dat wat telt en de rest niet. Maar kreeg nog wat weekjes extra.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:17

Aangezien mijn huidige baan niet echt bevalt en ik gisteren een tip kreeg van oude collega's over daar, ga ik straks even een telefoontje plegen. Ben op dit moment gewoon ongelukkig met mn werk en zo moet het ook niet veel langer duren, ik word er niet bepaald gezelliger op...

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:38

Hier ook weer een hoop gebeurd, als je het over een rollercoaster hebt... ;)

Welgeteld 5 brieven verstuurd (inschrijvingen bij uitzendbureaus niet meegerekend) en daarvan bij 3 (!) op gesprek uitgenodigd.
15 november kan ik, als alles rond is omtrent VOG aanvraag, beginnen in de gehandicaptenzorg onder een 0 uren contract. Op 2 groepen waarvan ik op beide groepen de meeste cliënten al ken.
Afgelopen dinsdag een gesprek gehad, afgewezen. Maar ik moet zeggen dat dat ook niet echt iets was wat bij me past.
Afgelopen woensdag ook weer op gesprek geweest en ik heb vandaag meegelopen. Morgen nog een dag en dan wordt er gekeken of ik geschikt ben en of ik het zie zitten, het is namelijk een vrij pittige functie. (1 op 1 begeleiding in de gehandicaptenzorg) voor 16 uur per week, dus zou prima te combineren zijn met mijn 0 uren contact. Plus een beetje meer zekerheid. :)

Ik laat het allemaal bezinken dit weekend, veel indrukken van vandaag en de gesprekken. En weer een ervaring rijker want vind sollicitatiegesprekken doodeng!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 02:02

Mag ik me ook komen melden?
Ben vorige week dinsdag eind van de middag naar huis gegaan, nadat was besloten dat ik beter maar direct met m'n werk kon gaan stoppen. Eigenlijk wat Janine1990 ook schrijft. Was er verschrikkelijk ongelukkig, maar dit was ook niet de bedoeling. Want nu ben ik dus werkloos!
Had een aantal sollicitaties verstuurd naar vacatures die me echt heel leuk leken, maar al iets van 5 afwijzingen gehad nu.
Ik werkte op een klantenservice, hele dagen bellen. Ben hard opzoek naar iets anders, maar helaas staan er veel van dit soort vacatures open, en dat is dus echt niet mijn ding.. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 13:29

Gesprek gisteren gehad en heb vriendelijk voor het aanbod bedankt. Het moet wel wat opleveren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:01

san4nie schreef:
Mag ik me ook komen melden?
Ben vorige week dinsdag eind van de middag naar huis gegaan, nadat was besloten dat ik beter maar direct met m'n werk kon gaan stoppen. Eigenlijk wat Janine1990 ook schrijft. Was er verschrikkelijk ongelukkig, maar dit was ook niet de bedoeling. Want nu ben ik dus werkloos!
Had een aantal sollicitaties verstuurd naar vacatures die me echt heel leuk leken, maar al iets van 5 afwijzingen gehad nu.
Ik werkte op een klantenservice, hele dagen bellen. Ben hard opzoek naar iets anders, maar helaas staan er veel van dit soort vacatures open, en dat is dus echt niet mijn ding.. ;(

Balen zeg! Ben je al ingeschreven bij uitzendbureau's? En wat is je opleiding etc.? Zie dat je ook in mijn omgeving woont. Misschien kan je straks mijn baan doen :P

Ik heb donderdagmiddag gebeld, ik weet dat er een aanvraag is voor een nieuwe functie, maar hier is nog geen akkoord voor. Ze zullen aan me denken wanneer er een akkoord is. Dus ik duim heel hard...

Verder gisteren wel weer erg duidelijk waar ik sta bij mijn collega. Na een denigrerend 'Wat is ze volwassen he?' Tsjah, ik ben denk ik de jongste in de organisatie (op kantoor) met mijn 26 en kennelijk is dat een wereldramp ofzo. Het leuke is dat ik op maandag alleen ben met die collega... :\ Meestal zeg ik dan gewoon niets hoor, weinig behoefte aan, want alles wat ik zeg wordt toch tegen me gebruikt. :+

Afijn, afgelopen maandag een gesprek gehad met mijn leidinggevende, die mijn functie wel graag wil verlengen. Ik had in de eerste instantie alleen praktische bezwaren. Ik rij dagelijks ruim 100km met mijn benzine auto. En dat is dan alleen naar mijn werk. Tegen daarvoor net 50km. Mijn paard is ook 35km heen en weer. Dus je kan wel een beetje inschatten hoe rap mijn km-stand blijft draaien met ruim 700km per week. En zonder enige zekerheid (wordt mijn uitzendcontract verlengt met 4 weken? Langer?) durf ik geen diesel aan te schaffen. Ik verdien hier een klein beetje meer dan bij mijn vorige werk, maar het geld gaat gewoon rechtstreeks de tank in (kleine km-vergoeding) en dan kom ik nog tekort... :\
In tijd maakt het geen verschil hoor, maar in afstand wel behoorlijk. Daarbij heb ik deze auto pas een half jaar, ik krijg er toch niet voor wat ik er voor heb gegeven, dus wil 'm zeker niet met weinig zekerheid verkopen.

Leidinggevende gaf aan totaal geen zekerheid aan me te kunnen geven en vroeg me wat ik van de organisatie zelf vond. Toen kon ik het niet meer langer voor me houden. Ze vond het jammer en vroeg me of ik ook aan het solliciteren was. Nouja, niet dus... Tot afgelopen donderdag, maar wat stelt dat nu voor? Gelukkig is mijn leidinggevende echt heel aardig, ze vraagt me enkel voor het eind van de maand met zekerheid te komen. Ik heb er al even over nagedacht, ik ga eind november zeggen dat het niet hoeft. Natuurlijk hoop ik dat ik dan wat anders heb. Maar ik ben nu wel bereid te gok te nemen. Zeker aangezien ik vorige week ook gewoon naar huis mocht omdat er even geen werk was.