Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

phietje

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:55

Hallo Iedereen,

Even een zakelijke vraag, ik ben druk bezig met het zoeken naar een goede bedrijfsaansprakelijkheid verzekering. Ik heb dit nodig voor Thermografie, Instructie en wellicht in de toekomst voor bewegingstherapie bij paarden. Ik heb mijn diploma's dus dat moet geen probleem zijn.
Ik merk dat veel verzekeraar niet zo happig zijn en veel al geen opzicht (het paard zelf) willen verzekeren . Hoe hebben jullie dit? Hebben jullie dit met jullie voorwaarden afgedekt? of bij welke verzekeraar zitten jullie?
Hebben jullie de voorwaarden ook laten checken bij een jurist? of hebben jullie deze ergens laten opmaken?

Ik ben erg benieuwd.

gr ella

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 08:03

Wat een lastig ding, Ella. Ik snap dat je daar niet zomaar uit komt...
Ik heb gewoon mijn aansprakelijkheidsverzekering geregeld bij Interpolis, samen met bijvoorbeeld de verzekering van mijn apparatuur. Maar dat is natuurlijk wel iets anders dan in jouw geval. Is een beroepsaansprakelijkheidsverzekering eventueel geen optie? Ik weet niet of die er voor jouw branche zijn, maar dat is misschien een oplossing.

Ik vraag me wel af in hoe verre jij het paard moet verzekeren... Een aansprakelijkheidsverzekering is voor wanneer mensen jou van iets aansprakelijk stellen, maar daarbij hoef jij volgens mij niet het paard te verzekeren... Het paard is immers van je klant en niet van jou, toch? Ik weet alleen echt niet of ik dit verkeerd zie...

Mijn voorwaarde zijn opgemaakt door een jurist, dus die heeft ze ook direct gecheckt ;-) Als je ze zelf maakt is het zeker wel goed om er een jurist naar te laten kijken! Zijn er misschien juristen die bekend zijn met jouw branche? Dan weet je zeker dat je voorwaarde zo goed mogelijk aansluiten bij je werk.

Ik hoop dat je er iets aan hebt! Veel succes ermee!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:13

Ik heb helaas niet meer zoveel gereageerd. Maar ga mijn bedrijfje staken. Ik wil graag op mezelf wonen en het is keuzes maken. :(

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:15

Maar het ging toch zo goed? Als je een inkomen uit je bedrijf haalt, waarom dan stoppen? Lijkt mij juist een mooi extra'tje!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:21

Ahhhh zonde zeg :(

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:49

Gisteren zijn eindelijk mijn statuten vervolledigd, vanaf 1 september heb ik mijn eigen GCV'tje. Dus ik zal hier maar beginnen meelezen om mezelf te behoeden voor stommiteiten :D

Zal al maar beginnen met die bankzaken na te kijken :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:55

Jammer LisaFaded! Maar inderdaad keuzes maken.

Welkom Belsje! Wat voor bedrijf ga je precies beginnen?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:07

Ik ga ICT consulting aanbieden, data-analyse, data modelling, process optimalisatie, .... beetje allerlei dingen die niet echt "it" zijn, ik ben compleet niet technisch en vooral goed in uitvlooien en concepten maken. Doe ik ondertussen al bijna acht jaar toch al en mijn huidige klant wilde niet dat ik vertrok, maar ik wilde wel bij mijn eigen werkgever weg en bij die klant ben ik op zichg wel graag. Mag hier nu twee jaar blijven met een min of meer fulltime contract! Om schijnzelfstandigheid te vermijden, moet ik wel ergens nog een paar andere kleine dingen erbij gaan doen :D

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:42

Dat laatste dacht ik ook net te zeggen belsje!
Jou opstart is dan toch sneller verlopen als die van mij ;-) ik ben er nog amtijd niet helemaal uit

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:36

Nogmaals de vraag:
Ik ben sinds kort ondernemer. Nu zie ik op eBay een aantal aantrekkelijke dingen staan die ik goed zou kunnen gebruiken in mijn salon, en wat flink goedkoper is dan in Nederland. Het gaat om verbruiksproducten, dus niet om door te verkopen, en de verkopers die ik heb gevonden komen uit China en Ierland. Het gaat om kleine bedragen, onder de 20 euro.
Vraag A: mag dit? Mag ik hier kopen?
Vraag B: hoe doe ik dit met de omzet belasting?
Vraag C: hoe doe ik dit met de inkomsten belasting? Kan ik dit opgeven als onkosten?

Ik ben geen groot bedrijf en ga mijn inkomsten gewoon bij mijn jaarlijkse aangiften doen bij "inkomsten uit overige werkzaamheden" (op advies van de kvk)
Wie kan mij, al dan niet in Jip en Janneke taal, uitleggen hoe dit nu zit?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:50

A) Het mag, je mag de hele wereld leegkopen als je dat wilt.
B) Betreft het een bedrijf? Deze uitleg is er voor Buitenlands BTW verkeer tussen bedrijven. http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _eu_landen
C) Het zijn kosten. Alle kosten die je maakt moet je noteren. Je zult toch jaarcijfers moeten maken, hoe klein je onderneming ook is. Dit kan simpel zijn, maar je zult moeten noteren wat er in komt en wat er uit gaat. Bij het invullen van je IB kom je dan vanzelf vragen tegen over inkomsten, kosten, etc.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:28

En, hoe staat het hier met de zaken...? :)

Voelen jullie de pré-feestdagen drukte ook al? Ik merk wel weer een toename in de bestellingen :j

Ik ben vandaag gezwicht en heb een bedrijfs-Facebook account aangemaakt omdat het toch wel handig is om zo even snel af en toe een nieuwsberichtje te plaatsen O:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:38

Ik heb in de kerstweek 19 klanten in 4 dagen ;) (normaal gemiddeld 10 pw ;) )

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:12

Dat schiet lekker op LadyMadonna!

Hier ook druk! liefst een hoop klusjes afronden voor het einde van het jaar. Maar dat einde lijkt in eens heel dicht bij te komen :P

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:16

Mijn drukte begint zo eind januari, dan wil iedereen zijn administratie afronden. Na 30 april wordt het weer rustiger.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:15

Hier ook lekker druk, maar heeft volgens mij niets met de feestdagen te maken. Zit ik gelukkig niet zo aan vast! Ben vooral druk bezig om klanten te vinden in de wielerbranche (ja ja, ik heb (eindelijk) een keuze voor een niche gemaakt) en dat lijkt echt zijn vruchten af te werpen!

Wel fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat!

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:46

Door het slechte weer ben ik met lesgeven iets minder druk, maar dat geeft tijd om eindelijk dingen achter de schermen af te maken. Website is nog niet helemaal klaar en ik wil alvast lesdagen en Clinics inplannen voor 2016.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 10:17

Pmarena, sluit je dan ook gezellig aan bij de FB groep!

Ja poeh hier ook een gekkenhuis.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:36

Wat valt daar te beleven dan op die FB groep...? :)

Zo Stef lekker druk dan! Heb je er een beetje zin in?

Ja, wielrennen 11A? Hoe komt dat zo dan...? Wel leuk denk ik!

Karen: ja ineens is het dan december en dan zit je in die feestdagen-mallemolen :P

Rien ja inderdaad, in januari lekker het voorgaande jaar afsluiten, wèg ermee :j

TinePine: het is ook wel waar-de-loos weer ook op sommige dagen... geef je veel bij mensen thuis les waar je met te natte bakken en weitjes zit enzo...?

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:37

Ik heb wel genoeg te doen nog tot Kerst... Pfff, lijstjes maken en hopen dat er elke dag wat afgestreept kan worden...

Ik ben nog op zoek naar een adresje waar ik goedkoop een voorraad stevige kartonnen A5, A4 en 30x45 enveloppen kan bestellen. Iemand hier die me een site kan aanraden? Het is voor het verzenden van foto's. Ik verzend de foto's nu vaak maar in de envelop waarin ik ze geleverd krijg, maar ik kom weleens tekort en zeker over de post heb ik stevige van karton nodig.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:48

Tot nu toe is de decembermaand elk jaar een van de mindere maanden voor de webshop. Maar ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat! Ik verwacht er in elk geval niet veel van, maar het doel is natuurlijk wel om beter te scoren dan vorig jaar.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 12:11

Hoe kan dat nou Joyce? Hier is het elk jaar een gekkenhuis voor sint en kerst.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:16

Hoe moet ik die "scores" eigenlijk zien op Facebook...?

Gisteren aangemaakt. Er zijn nu 72 likes. Dat snap ik nog, dan willen mensen je nieuwe berichtjes te zien krijgen :)

Berichtbereik is 632. Is dat dat ze dan echt doorklikken ofzo om het hele bericht te lezen of de foto's erbij te bekijken ofzo...?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 12:22

Roddels Pmarena :P

pff even denken hoor.
onder het bericht staat hoeveel mensen het bericht op hun tijdlijn hebben gezien. Daaruit kun je niet opmaken wie het echt gelezen heeft of op geklikt, toch?
72 likes is mooi, maar... als jij nu weer een nieuw bericht post laat facebook het maar aan een x aantal daarvan zien. Je wil dus hebben dat er gereageerd wordt, of geliked, want dan toont het ook bij hun vrienden.

Prive deelt met alle vrienden, zakelijk maar met een deel.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:54

Goed bezig pmarena!!! Ik heb de pagina al geliked :D

Hier is het ook drukker dan normaal. 1 Persoon staat non-stop de hele dag pakketten in te pakken. De rest regelen alles in de winkel.