Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:17

Dimple schreef:
WiancaR schreef:
Is er hier iemand die via Facebook of PB zou willen sparren over een aantal vragen die ik heb mbt sollicitaties?

Stuur maar!

Kayleigh, je zou op dit moment heel goed aan de gang kunnen gaan als recruiter? Als opstap? Die functies worden zo ontzettend veel gevraagd! Welke regio woon je?

Stamper, ik heb er ook een hekel aan die zware teksten en woorden. Doe maar normaal dan doe je gek genoeg. Als je met dure woorden moet gooien om mensen te trekken dan haak ik al af. We vegen allemaal onze kont af als we hebben gepoept. Blijven allemaal gewoon mensen en dan bij voorkeur zonder teveel poeha!

Dat heb ik net ook gezegd in mijn gesprek. Ik ben wie ik ben, geen verborgen agenda of politieke spelletjes.
Ze gaat me voorstellen bij het bedrijf, ben benieuwd!

Hahahaha, eerlijkheid duurt het langst toch! :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:38

daffodil schreef:
Ja dat is pakjes bezorgen he Ojajoh? Dat is waarom ik daar niets mee gedaan heb. Had nu ook bericht van een thuiswerkcentrale. Als je doorwerkte kon het 5 euro per uur opleveren........

Klopt, pakjes idd... elke debiel wordt aangenomen en als je niks kan krijgen kan je dus altijd nog dit doen...
Maar het is ook de enige baas waar ik geen kinderopvang nodig heb en m'n hele eigen rooster bepaal en m'n kind kan meenemen ect ect
Enne dat thuiswerk.... doe ik ook :o

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:08

Dimple schreef:
Kayleigh, je zou op dit moment heel goed aan de gang kunnen gaan als recruiter? Als opstap? Die functies worden zo ontzettend veel gevraagd! Welke regio woon je?

Daar heb ik inderdaad al een paar keer vacatures van voorbij zien komen! Lijkt me ook best goed te doen zonder veel professionele werkervaring.
Ik woon in West-Brabant, ga er even verder naar kijken.

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:19

Ben bezig met een job bij een Zorginstelling als backoffice medewerker.
Of het veel dokt is even niet belangrijk. Ben bekend met GGZ en WMO. Tikken, telefoon aannemen kan ik ook en Exel moet ik weer even opgraven.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:21

Nou dat thuiswerk was voor mij niet haalbaar want je moet het smiddags om vier uur ophalen en de volgende ochtend weer inleveren.....Aangezien ik drie avonden in de week lesgeef (di woe do) gaat dat m niet worden of ik moet tot halverwege de nacht in gaan pakken......dat trek ik niet.

Het klinkt nu of ik mijn neus ervoor ophaal maar dat doe ik echt niet hoor, ben echt heel erg aan het zoeken naar wat voor mij een oplossing zou zijn. Ik kan me heel goed voorstellen, zeker als je kinderen hebt, dat dit wel kan werken. Ik vraag me alleen af of je onderhand niet meer kwijt bent met benzine met die pakjes dan dat het oplevert.....

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:06

Ik meld mij hier ook. Heb door persoonlijke omstandigheden 9 maanden in de ziektewet via het UWV gezeten. Per 1 september zit ik weer in de WW.
Dinsdag heb ik een gesprek gehad voor werk in de zorg in de flexpool.
Dat is dan ook mijn achtergrond, de gehandicaptenzorg. Hier heb ik ook de papieren voor (SPW-4)

Nou liggen de banen in de zorg ook niet voor het oprapen. En als er al een passende vacature voorbij komt reageren daar ook 200+ mensen op (geen geintje!)

Nou ben ik op het punt beland dat het mij geen snars meer uitmaakt wat voor werk ik ga doen. Mijn WW uitkering loopt af over 2 maanden en dan moet ik toch echt werk hebben, anders wordt het bijstand via de gemeente..

Nou ben ik van plan om morgen langs uitzendbureaus te gaan om mij persoonlijk te melden en mijn cv te laten zien. Maar, heeft dit nut? Of ben ik één van de zovelen die dit doet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:09

Veel mensen die dat doen, maar je weet het nooit! Proberen kan altijd!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:18

Stamper schreef:
Spoiler:
Weet iemand dit toevallig,
Als er van het werk uit al loonheffing wordt ingehouden. Dan hoeft de uwv dit toch niet meer te doen? :+

En is het ook niet zo dat je dat in 2017 terug kan krijgen vd belasting?

Is natuurlijk gekomen voorheen dat ik altijd loonheffing kreeg uit mn volledige ww. Dit moest ik dan terug betalen. Maar nu ik werk hoef dat natuurlijk niet, toch?.... :x

Ik ben helaas bekend met dit probleem. Ik had vorig jaar ww, Wajong en loon. Van m'n UWV dingen heb ik loonbelasting betaald en bij de loon niet. Nu kan ik dus 330 euro terugbetalen.

Overigens wil ik even melden dat wij bij onze winkel mensen zoeken. Dus als iemand nog opzoek is naar een baantje in regio Den haag kun je mij een pb sturen
Laatst bijgewerkt door purny op 13-10-16 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:18

Mikkiej schreef:
Ik meld mij hier ook. Heb door persoonlijke omstandigheden 9 maanden in de ziektewet via het UWV gezeten. Per 1 september zit ik weer in de WW.
Dinsdag heb ik een gesprek gehad voor werk in de zorg in de flexpool.
Dat is dan ook mijn achtergrond, de gehandicaptenzorg. Hier heb ik ook de papieren voor (SPW-4)

Nou liggen de banen in de zorg ook niet voor het oprapen. En als er al een passende vacature voorbij komt reageren daar ook 200+ mensen op (geen geintje!)

Nou ben ik op het punt beland dat het mij geen snars meer uitmaakt wat voor werk ik ga doen. Mijn WW uitkering loopt af over 2 maanden en dan moet ik toch echt werk hebben, anders wordt het bijstand via de gemeente..

Nou ben ik van plan om morgen langs uitzendbureaus te gaan om mij persoonlijk te melden en mijn cv te laten zien. Maar, heeft dit nut? Of ben ik één van de zovelen die dit doet..

Ik zou het gewoon doen, uiteindelijk zegt de UWV toch wel, dat je langs uitzendbureau's moet gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:28

En het vult je taken ook op :+

Ik ben bezig met een korte motivatie. Je moet affiniteit hebben met inhoudelijke internationale activiteiten van studenten/verenigingen. Dat heb ik, vind het heel belangrijk om tijdens je studie ook op internationaal gebied je horizon te verbreden. Maar ben daar verder nog niet veel mee in aanraking geweest zelf... maar wil wel goed kunnen overbrengen dat ik bij de functie pas. Lastig! :')

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 15:24

Ohh ik ken je probleem Idnn!! Ik vind motivaties schrijven ook best lastig hoor..
Tenzij de functie echt super goed bij mij past, dan is het piece of cake :+

Welkom Mikkie, succes met je zoektocht naar een nieuwe baan!
Ik zou het idd gewoon proberen bij verschillende uitzendbureaus.

Ik ben echt twee geweldige vacatures tegen gekomen!!
Direct bericht heen gestuurd en we gaan weer duimen :')

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 15:45

Nou ik heb net een hele pittige sollicitatiebrief geschreven hahaha, ik ben heel benieuwd wat voor reactie ik daarop krijg. Maar mijn opening is:

Hoe vaak komt u een 100 procent score tegen? Ik durf te stellen dat ik voor 100% voldoe aan hetgeen u vraagt in uw advertentie voor een allround office medewerker Het profiel is mij zo op het lijf geschreven dat ik graag afwijk van mijn normale sollicitatiebrief in de hoop u hiermee te prikkelen om daadwerkelijk kennis te maken met mij.

Pfffff spannend zat, maar echt he mijn standaardbrief is heel netjes en niks op aan te merken, maar ik kom er simpelweg niet tussen en dit is me toch een loeigave functie!!!!! En voor 20 uur en in de buurt.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:49

Het is inderdaad lastig om op te vallen. Je hebt in brieven denk 2 groepen. Die vol spelfouten en ongeinteresseerd, die ze direct weggooien. En de geintresseerde, nette brieven waar ze het CV bij pakken. En bij een origineel randje aan de brief lezen ze die misschien daadwerkelijk. Dat is iig mijn gevoel een beetje :')

Ik heb eens ergens gesolliciteerd wat echt perfect bij mij paste, een administratieve functie. Afwijzing. Later kwam dezelfde functie weer voorbij maar dan part-time opgedeeld. Weer een afwijzing. Andere kandidaten voldeden beter aan de eisen (meer werkervaring dus, al was dat geen harde eis). En nu hoor ik allerlei geklungel van iemand over de administratie daar. Best grappig om dat te horen :+

Kevinsky, als het perfect past is het idd makkelijker schrijven. Dit past voor mijn gevoel ook perfect, maar vind lastig aangeven waarom. Omdat ik wel affiniteit ermee heb, maar geen ervaring. En dat vind ik toch nadelig.

Omg! Ik zie net een vacature... Voor de grap aangeklikt. Voor 40 uur in de week. Salaris indicatie: afhankelijk van opleiding, leeftijd en werkervaring *hou jullie vast* €500-1700 per maand. Die ondergrens kan toch nooit :') :')

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:24

16 jaar en geen diploma :=

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:26

kevinsky schreef:
16 jaar en geen diploma :=

Niet eens, want minimum loon voor een 16 jarige is, 530 :P

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:28

Minimum loon is 562 euro bruto voor een werkweek van 40 uur. Aldus Google :+ :')

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:34

Het lijkt me wel een super baas _O-

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:20

daffodil schreef:
Nou dat thuiswerk was voor mij niet haalbaar want je moet het smiddags om vier uur ophalen en de volgende ochtend weer inleveren.....Aangezien ik drie avonden in de week lesgeef (di woe do) gaat dat m niet worden of ik moet tot halverwege de nacht in gaan pakken......dat trek ik niet.

Het klinkt nu of ik mijn neus ervoor ophaal maar dat doe ik echt niet hoor, ben echt heel erg aan het zoeken naar wat voor mij een oplossing zou zijn. Ik kan me heel goed voorstellen, zeker als je kinderen hebt, dat dit wel kan werken. Ik vraag me alleen af of je onderhand niet meer kwijt bent met benzine met die pakjes dan dat het oplevert.....

Oh! Ik bedoelde ander thuiswerk haha

Ik rijd hoofdzakelijk met een hun busje dus heb weinig last van benzine problemen. Heel soms eigen auto, krijg 0,19ct per km plus pakket vergoeding bovenop het bestaande bedrag van het pakket. Dus dat is op zich wel netjes. Alleen betalen de pakketten niet geweldig

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 13:17

Nee dat heb ik meer gehoord inderdaad.

Ik heb een leuk gesprek gehad bij de recruiter maar......parttime valt niet mee en zeker niet icm gedeeltelijk voor jezelf werken. Als ik fulltime of in ieder geval 32 uur zou willen werken, konden ze me zo plaatsen! Maar ja dat wil ik eigenlijk niet. Best lastig dit maar ik kies dan toch nog maar voor iets te weinig inkomen met vooruitzicht op groei dan alles opgeven voor die vaste baan.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:16

Vandaag mocht ik een dagje 'op proef' na mijn gesprek afgelopen maandag. Ik moet het allemaal nog even laten bezinken, heb wat twijfels of ik me er thuis voel. Morgen zou ik gebeld worden over de bevindingen van hun kant.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:10

En, al wat gehoord Jelleee?
En hoe denk je er nu over? Plezier en een goed gevoel bij het werk vind ik zelf erg belangrijk. Als het niet goed voelt, niet doen!

Ik teken maandag een 0 uren contract in de gehandicaptenzorg! 0 uren is nog steeds weinig, maar het begin is er. Mag ook wel na een jaar thuis gezeten te hebben :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:55

Ik ben gisteren niet gebeld, dus had mij voorgenomen om vandaag zelf maar te bellen. Heb die persoon net dus gesproken en ze 'twijfelde' nog. Of ik anders nog even een paar dagen (uiteraard ook onbetaald) kon komen zodat ze een beter beeld kon krijgen. Daar heb ik vriendelijk voor bedankt, aangezien ze zelf gisteren na een half uur alweer weg ging en mij dus niet eens heeft zien proefdraaien. Er was nog een collega, maar die gunde me amper een blik en was eigenlijk heel de tijd 'weg' of aan het bellen.

Daarbij vond ik het proefdraaien nogal tegenvallen, aangezien ik rotklusjes mocht doen zoals stofzuigen (en nee, het is geen vacature voor schoonmaakster...). Ik heb veel initiatief getoond, vragen gesteld en ook proberen mee te kijken en mee te lopen, maar werd eigenlijk gewoon straal gegeneerd.

Mijn gevoel van twijfel klopte dus ook, hier bedank ik voor :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:00

Daar zou ik ook voor bedanken dan idd!

Pff heb nog steeds niks anders gevonden. Echt waardeloos gewoon.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:04

Had vandaag een reactie op oude sollicitatie was niet helemaal een afwijzing. Moest de site goed in de gaten houden, want ze waren wel geïnteresseerd had alleen op het moment geen vacatures voor mij op dit moment binnen de 40 km.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:12

Gefeliciteerd trouwens mikkiej, met je contract!

Wat zoek je idinn?