Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:45

Ir1ne schreef:
Ik heb een afwijzing.. reden: je zou de werkzaamheden heel goed kunnen en je hebt t heel goed gedaan, maar we zijn bang dat je ondergesneeuwd wordt..

WTF? dat heb ik echt nog nooit gehoord.. meerkeren commentaar gehad op mijn (te) pittige karakter en nu dit als reden... echt de tranen staan me in de ogen. Kreeg ik maar eens iets waar k wat mee kan....

Ach Ir1ne, er is gewoon niks aan te doen... Je moet er dan vanuit gaan dat degene die dit aan jou gezegd heeft, geeeeen idee heeft waar ie het over heeft :(:) Dat is nog steeds zo bij veel recruiters cq HR-mensen..

Ik heb laatst gesolliciteerd op een functie bij een bedrijf waar ik eerder gewerkt heb. Precies dezelfde functie, precies hetzelfde bedrijf. Antwoord: "we hebben kandidaten die (nog) beter aansluiten bij de wensen van de opdrachtgever." :')
Vertaling: we hebben je brief / cv niet gelezen en sturen je een standaard afwijzing.

Oh ja, en bij een bedrijf waarbij ik de 1e keer als te familiar (of hoe noem je dat) bestempeld werd, en de 2e keer als 'te afstandelijk'...
Het is gewoon een soort van loterij..

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:48

Ik snap het hoor, maar als ik nou nog een reden kreeg die voor mij logisch klinkt ( te weinig ervaring, ala, is ook zo maar ik moet ergens beginnen..)

Word er soms zo moedeloos van :(

Cer

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:03

Ja maar die logische reden kan alleen komen van competente mensen, denk ik dan maar :j

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:03

Je krijgt zo inderdaad het idee dat ze vaak gewoon niet weten hoe ze je moeten afwijzen, en maar een papiertje uit een hoed trekken met het idee hoe gaan we deze afwijzen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:05

Ir1ne schreef:
Ik snap het hoor, maar als ik nou nog een reden kreeg die voor mij logisch klinkt ( te weinig ervaring, ala, is ook zo maar ik moet ergens beginnen..)

Word er soms zo moedeloos van :(

dit hoorde ik laatst ook,bij het bedrijf die mogelijk nu wat voor mij heeft hoorde ik haha. Ja je moet ergens beginnen om ervaring op te doen? weet je wat ik vaak als antwoord geef als men vraagt waarom ik solliciteer op iets waar ik geen ervaring in heb? "Alleen maar voordelen voor u,u kunt mij dan op uw gewenste manier in werken". Dus ja elk nadeel heeft ook weer zijn voordeel toch? Al is dit vaak 1 van de makkelijkste antwoorden die ze geven om iemand af te wijzen...

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:47

Hier ook weer een afwijzing helaas -O-
tijdens het gesprek was ze heel positief, ik was goed beschikbaar en paste in het plaatje, en nu krijg ik een mailtje dat ze me niet geschikt vonden?
ik liep daar naar binnen en zag ook meteen iemand staan waar ik al jaren 'ruzie' mee heb, denk toch dat het daar aan ligt :=

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:24

Ja dat heb ik ook vaak Ziva, dat hoeft niet eens maar ja..
Wat ik persoonlijk vermoed is dat het iets te maken heeft met mijn geloof ( welke ik niet heb... ) maar dat mogen ze niet aanvoeren als reden..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:25

Maar vragen ze dan in die functies naar jullie geloofsovertuiging?
Zou dat best heel vreemd vinden.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:36

Nee, maar een organisatie die dermate gelovig is weet vrij snel of jij dat wel of niet bent denk ik dan maar. Naar mijn relatie wordt wel regelmatig gevraagd, en ik geef daar ook ererlijk antwoord op.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:07

Wat vervelend Ziva!

Volgende week maandag mag ik op gesprek. Bij dat bedrijf had ik gesolliciteerd op een functie waar ik eigenlijk te onervaren voor ben. Daar kreeg ik dus ook een afwijzing voor. Nu werd ik net gebeld dat ze me voor een andere (lichtere) functie op gesprek willen hebben! Ik ben voor nu even heel happy!!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:25

Dat is heel goed! wat leuk!!!!! Wat voor functie is het???

Ik kom net bij een uzb weg, zo als dat gesprek ging zo hoort t !! wat een leuke mensen en een superleu gesprek... vastberaden om me ergens binnen te krijgen dus we zullen zien :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:50

Ik was er al bang voor Ir1ne…dat je niet bij die 'club' zou worden aangenomen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:52

Kinke schreef:
Ik was er al bang voor Ir1ne…dat je niet bij die 'club' zou worden aangenomen.

Tsja.. het is wel een beetje raar dat je iemand afwijst op zijn geloof. Ik heb heel veel respect voor het geloof en ik zou er ook zeker prima passen. Tis een k.u.t. reden. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:54

Tuurlijk is dat raar, en wat mij betreft hoor het ook niet zo, maar ik weet inmiddels hoe dat soort bedrijven werken.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:56

Ja idd ja. Nou het is prima. Was gister ff flauw, heb t nu alweer losgelaten want t helpt me toch niet om te janken.. wordt nog wel gebeld door uzb's en dat is sowieso gunstig..

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:59

De dame van het uzb gaf trouwens wel een goeie tip wbt salarisindicatie ( dat vindk altijd een lastige ) ze zei je kunt een range aangeven.. van hier tot hier zit ik comfortabel :)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:01

Ir1ne schreef:
De dame van het uzb gaf trouwens wel een goeie tip wbt salarisindicatie ( dat vindk altijd een lastige ) ze zei je kunt een range aangeven.. van hier tot hier zit ik comfortabel :)

Dat doe ik inderdaad ook bij sollicitaties waarbij ze deze vraag stellen, maar hoe bepaal je dan je range waar jij je comfortabel bij voelt?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:11

en dan pikt de werkgever het beginbedrag van die 'range' ;)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:26

je hoeft hem ook niet zo groot te maken hoor :D en het is uiteraard een onderhandeling.. ik weet de range waar ik me comfortabel bij voel, zoek de functie op, doe een salaris check, en ad hand daarvan bepaal ik het salaris wat ik wil hebben.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:29

Ir1ne schreef:

Ik zei altijd gewoon: "Ik zit nu op xxx en daar wil ik niet onder zitten." (Uiteraard was dat niet wat ik verdiende, maar wat ik wilde hebben. :) )

Komt op hetzelfde neer, maar ik voelde me daar prettiger bij. Als je een range aanhoudt gaat de werkgever steevast op je onderste bedrag zitten.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:41

Hahaha ja dat kan. De dame van het uwv zei: je kunt ook zeggen ik wil marktconform worden betaald. :) geen bedragen noemen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:47

nou, dat kun je tegenwoordig beter niet zeggen. Volgens mij wordt de helft van werkend Nederland inmiddels uitgebuit :D

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:50

Mag ik wat aan jullie vragen? Ik wil straks graag 28 uur per week gaan werken naast mijn studie. Ik vraag me af wat jullie een fatsoenlijk uur- of maandloon vinden.

Edit: ik ben 19.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:59

Afbeelding

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:03

@ Kimberly, wat voor werk wil je gaan doen?