Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:30

kimberly1995 schreef:
Ik kom even uit de meeleesstand. Voor deze functie zoeken ze waarschijnlijk een net afgestudeerde? Voor een hbo functie vind ik het salaris best karig..

Dat valt toch wel mee? Ik zou er in ieder geval niet meteen mijn neus voor ophalen :P

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:31

Narya schreef:
kimberly1995 schreef:
Ik kom even uit de meeleesstand. Voor deze functie zoeken ze waarschijnlijk een net afgestudeerde? Voor een hbo functie vind ik het salaris best karig..

Dat valt toch wel mee? Ik zou er in ieder geval niet meteen mijn neus voor ophalen :P

Als je 1600 overhoudt? Of maak ik een inschattingsfout?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 18:45

Ik denk dat dit een startersfunctie is aangezien er staat 'ervaring mag ook opgedaan zijn als stage'.
Dan is dit een heel net salaris.

Salarissen stijgen wel maar nog steeds niet echt hard hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:32

Ik zou er dolgelukkig van worden, als ik over 2 jaar dat bedrag overhoudt..

Omg triest eigenlijk haha leef nu van €1000 minder (en dan is een deel al zorg en huurtoeslag). Ik zou echt heel makkelijk zijn qua salaris eisen :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 20:56

Ik had ook niks te kiezen toen ik ruim een jaar geleden ben aangenomen. Nu weet ik wat ik waard ben op de huidige arbeidsmarkt, heb ik mijn CV gevuld en ben ik aan het solliciteren geslagen.

Op mijn huidige werk denken ze dat ik voor dat salaris eeuwig blijf zitten......euh......nee dus. Beetje naïef.

Wil bij jou ook nog steeds niet echt lukken hé Idinn? Balen hoor!!

daffieduck83

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:09

En salaris alleen zegt natuurlijk ook niet alles. Er zijn ook nog andere arbeidsvoorwaarden. Op mijn vorige werk was mijn beginsalaris ook niet heel erg hoog, maar wel snel kunnen doorgroeien en veel vrije dagen en goede ATV-regeling. In de praktijk hoefde je voor een fulltime salaris maar 4 dagen per week te werken.

Ben trouwens ook weer op zoek, weet alleen nog niet zo goed naar wat. Wil uiteindelijk Nederlands gaan geven en daarvoor nu ook net begonnen met de deeltijd lerarenopleiding. Zoek het liefst een baan die daarmee te combineren is.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:25

Ik zou juist bij zijn met als ik 1600 zou kunnen verdienen :=
Maargoed ben 21 en heb maar mbo4 zonder veel werkervaring.
Al moet ik wel zeggen dat een uitzendbureau vandaag mij bij een calcenter wou laten werken waar ik nog minder zou verdienen per uur als dat ik nu heb. €6,30 bruto per uur.. En ook nog eens te ver weg. Dus maar overgeslagen :o

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:29

kevinsky schreef:
Ik zou juist bij zijn met als ik 1600 zou kunnen verdienen :=
Maargoed ben 21 en heb maar mbo4 zonder veel werkervaring.
Al moet ik wel zeggen dat een uitzendbureau vandaag mij bij een calcenter wou laten werken waar ik nog minder zou verdienen per uur als dat ik nu heb. €6,30 bruto per uur.. En ook nog eens te ver weg. Dus maar overgeslagen :o

Ik lees hier normaal enkel mee. Ik ben even oud en studeer (1 dag, niet aan mijn werk gerelateerd). Ik werk in een supermarkt en verdien ongeveer 10 euro per uur..

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:54

Ja ik vond het wel een beetje bizar!
Houd bij m'n huidige baan volgens mij 6,45 netto over per uur. En dat is niet eens zo veel :=

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 07:29

Spoiler:
Weet iemand dit toevallig,
Als er van het werk uit al loonheffing wordt ingehouden. Dan hoeft de uwv dit toch niet meer te doen? :+

En is het ook niet zo dat je dat in 2017 terug kan krijgen vd belasting?

Is natuurlijk gekomen voorheen dat ik altijd loonheffing kreeg uit mn volledige ww. Dit moest ik dan terug betalen. Maar nu ik werk hoef dat natuurlijk niet, toch?.... :x

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:40

Heb je het over loonheffing, of over de loonheffingskorting??? Want loonheffing hoef je niet terug te betalen, dat betaal je al en kan je hoogstens terug krijgen. Je kan wel te veel loonheffingskorting hebben gekregen en dat moet je dan het jaar erna terug betalen.

Beiden moeten loonheffing inhouden, en bij 1 van de twee kan je in loonheffingskorting aanzetten. Dan kan je volgend jaar kijken of je te veel loonheffing betaald hebt (waarschijnlijk wel) en dan krijg je wat terug. Als je bij beide de loonheffingskorting aan hebt staan, houden ze allebei minder loonheffing in en is de kans errug groot dat je dat volgend jaar terug moet betalen aan de belastingdienst.

Willen jullie overigens voor mij duimen voor vrijdag? Wil er online nog niet te veel over kwijt, er is bovendien een reële kans dat het niks word, maar eveneens een kans dat het precies word wat ik graag wil, inclusief papieren!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:16

Ja leeftijd....praat me er niet van. Ik weet ook echt zeker dat dat de reden is voor veel afwijzingen. Overigens kreeg ik van de week echt een heel mooie afwijzing, dus sommige bedrijven maken er echt werk van hoor, maar ze zijn echt heel zeldzaam!

Ik blijf gewoon solliciteren maar denk dat ik inmiddels over de 200 stuks heen zit en soms denk ik wel eens, het heeft een reden dat het niet lukt. Degene waar ik als ZZPer voor werk gaf van de week aan meer richting mij te gaan schuiven waardoor ik dus meer uren kan maken. Zou mooi zijn!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:19

Dit maakt het iets minder rot om een afwijzing te ontvangen:

En daar lagen ze dan: 114 mooie en enthousiaste sollicitatiebrieven. De selectie van kandidaten stelde ons voor een lastige keuze, want er zaten ontzettend veel geschikte en oprecht gemotiveerde sollicitaties tussen.

Uiteindelijk hebben we 8 sollicitanten geselecteerd waarmee we in gesprek gaan. Helaas, is onze keuze hierbij niet op jou gevallen.

Globaal kunnen we aangeven waar we op gelet hebben, zodat je zelf alvast kunt kijken of het op jou van toepassing is. Vind je het desondanks toch prettig om meer informatie te ontvangen of herken jij je niet in onderstaande dan mag je mij altijd mailen, dan pak ik je sollicitatie er even bij en zal ik je per mail een terugkoppeling geven.
• We hebben gelet op werkervaring en dan met name op werkervaring in een soortgelijke organisatie. Sommige kandidaten scoorden prima op opleiding, maar hadden nog net iets te weinig werkervaring. Of de werkervaring sloot niet goed genoeg aan op ons profiel;
• Verder keken we of de opleiding aansloot bij de functie;
• Kandidaten die deze functie wilden combineren met een eigen bedrijf hadden niet onze voorkeur.
• Sommige sollicitanten stuurden ons alleen een cv en geen motivatie. Wanneer er dan meerdere geschikte kandidaten zijn, loop je het risico dat een ander wordt geselecteerd.

Wat ons verder opviel:
• Schrijf- en spelfouten mogen eigenlijk niet voorkomen in een sollicitatiebrief.
• Oudere sollicitanten wezen ons op de kwaliteiten die zij gezien hun ervaring meebrengen. Daar zijn wij het helemaal mee eens. We hebben dus ook niet op leeftijd (of geslacht) gelet, maar op bovengenoemde punten.

We willen je bij deze bedanken voor je inzet. We hopen van harte dat je niet wordt ontmoedigd door deze afwijzing; er zaten gewoon heel veel geschikte kandidaten tussen. Mensen van wie we zeker weten dat ze een baan zullen vinden die bij hen past. En jij bent daar vast en zeker een van.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:29

Wauw Daffodil, daar kunnen heel veel werkgevers een voorbeeld aan nemen! Vooral ook dat ze je alsnog persoonlijk willen laten weten waarom je het niet geworden bent, als je er hier niet mee uit komt. En dat 106 keer.
Wel jammer dat je het niet geworden bent, dat dan weer wel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:18

Met zo'n afwijzing wil je toch alleen nog liever bij zo'n bedrijf werken! Geweldig!!!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:29

Lalidan schreef:
Heb je het over loonheffing, of over de loonheffingskorting??? Want loonheffing hoef je niet terug te betalen, dat betaal je al en kan je hoogstens terug krijgen. Je kan wel te veel loonheffingskorting hebben gekregen en dat moet je dan het jaar erna terug betalen.

Beiden moeten loonheffing inhouden, en bij 1 van de twee kan je in loonheffingskorting aanzetten. Dan kan je volgend jaar kijken of je te veel loonheffing betaald hebt (waarschijnlijk wel) en dan krijg je wat terug. Als je bij beide de loonheffingskorting aan hebt staan, houden ze allebei minder loonheffing in en is de kans errug groot dat je dat volgend jaar terug moet betalen aan de belastingdienst.

Willen jullie overigens voor mij duimen voor vrijdag? Wil er online nog niet te veel over kwijt, er is bovendien een reële kans dat het niks word, maar eveneens een kans dat het precies word wat ik graag wil, inclusief papieren!

Bijmijn huidige baan is dusloonheffing en korting afgehouden altijd.

Nu betaalspecificatie is dus loonheffing afgehouden.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 11:21

Je laat de loonheffingskorting toepassen bij het bedrijf waar je het meeste geld verdient.

Ik mag vanmiddag om 14.45 uur op gesprek. Ze belde net of ik eerder kon. Zit nu met mega dikke ogen van de allergie dus ik hoop dat ik die nog onder controle krijg voordat ik 'op' moet :')

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:37

Ik lees ook mee!
Ben in augustus afgestudeerd WO economische psychologie. Probleem is dat ik nog geen idee heb wat ik wil doen...
Ben al een paar weken websites aan het doorspitten en vacatures aan het bekijken, wordt langzamerhand steeds duidelijker maar weet het nog steeds niet echt. Dus ik ga lekker meelezen, en nu vooral teruglezen haha

Iedereen succes met zoeken!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:42

Ik snap het, dankjewel.

Al die "luxe" woorden op internet en brieven zijn niet altijd snel duidelijk voor me. Sorry! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:52

Is er hier iemand die via Facebook of PB zou willen sparren over een aantal vragen die ik heb mbt sollicitaties?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:22

wat een mooie afwijzing daffodil!

over weinig verdienen gesproken nou praat mij er niet van :=
ik wist dat mijn verdiensten niet veel zouden zijn,maar dat ze zo weinig zouden zijn schrok ik echt van!

Punt is alleen dat ik graag door wil blijven zoeken ,maar deze baan zoveel vrijheid bied dat het erg lastig wordt iets te vinden wat kwa mijn prive situatie net zo goed past

lastig lastig.....

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:51

Ja dat is pakjes bezorgen he Ojajoh? Dat is waarom ik daar niets mee gedaan heb. Had nu ook bericht van een thuiswerkcentrale. Als je doorwerkte kon het 5 euro per uur opleveren........

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:31

Zoekt iemand nog een leuke bijbaan?

Wij zoeken gemotiveerde en representatieve receptiemedewerkers in de omgeving Den Haag
De functie is op basis van oproep. Variatie in het aantal uur per week .
Leuke bijverdiensten voor studenten of parttimers
Beschikbaar vanaf 8 uur per week, neem graag contact op

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:41

Ik kom weer eens even meelezen. Ik ben nog niet werkloos, maar ben me wel aan het voorbereiden op een carriere switch.

Ik deed een promotie onderzoek op het gebied van kanker. Helaas is dergelijk werk niet voor mij weggelegd. Mijn asperger/autisme moet absoluut geen excuus zijn, maar het blijkt wel dat dit haast niet te combineren is met een baan in het onderzoek. Er wordt in dit werk een enorm beroep gedaan op wat ze noemen de "executieve functies", en laat dat nou net mijn grote valkuil zijn. Dit heeft geleid tot een boel stress en uiteindelijk een burnout. Reintegreren gaat gelukkig goed en het bedrijf denkt en werkt goed mee in mijn zoektocht naar een toekomstige baan.

Tijd om werk te gaan zoeken dat beter bij mijn kwaliteiten past! Ik doe nu een traject voor loopbaanadvies en daar komt steeds meer naar voren dat er wellicht wel een carriere voor me ligt in de ICT. En dan met name de software kant. De hardware doet me niet zo veel. De manier van werken en de werkzaamheden zelf sluiten erg goed aan bij wat ik zoek.

Eind november wil ik naar de carriere beurs. Inmiddels druk bezig met de voorbereidingen. CV oppoetsen (god wat is dat moeilijk als je naar een totaal ander werkveld overstapt), mooi visite kaartje maken, voorbereiden op de bedrijven die ik graag zou willen spreken. Etc etc.

Rechtstreeks schrijven op vacatures ga ik het niet mee redden vrees ik. Ik zal mezelf via via naar binnen moeten kletsen. Bedrijven zullen bereid moeten zijn een Beta met een WO diploma zelf om te willen scholen.

Ik zit op mijn werk dan wel op de schopstoel, maar eerder dan dat ik iets vind, kunnen ze niet van me af. Dus dat geeft wel dat ik in best een luxe positie zit.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 16:58

WiancaR schreef:
Is er hier iemand die via Facebook of PB zou willen sparren over een aantal vragen die ik heb mbt sollicitaties?

Stuur maar!

Kayleigh, je zou op dit moment heel goed aan de gang kunnen gaan als recruiter? Als opstap? Die functies worden zo ontzettend veel gevraagd! Welke regio woon je?

Stamper, ik heb er ook een hekel aan die zware teksten en woorden. Doe maar normaal dan doe je gek genoeg. Als je met dure woorden moet gooien om mensen te trekken dan haak ik al af. We vegen allemaal onze kont af als we hebben gepoept. Blijven allemaal gewoon mensen en dan bij voorkeur zonder teveel poeha!

Dat heb ik net ook gezegd in mijn gesprek. Ik ben wie ik ben, geen verborgen agenda of politieke spelletjes.
Ze gaat me voorstellen bij het bedrijf, ben benieuwd!