[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:22

Ah balen :(:)

Vanmorgen stap ik in de lesauto, ga zitten, en denk :?... iets klopt er niet...
Stuur voelde kleiner..
Bleek idd de reserve auto te zijn (wel ook een Audi A3), want de normale auto zit in elkaar. Een vrachtwagen die achteruit ging steken heeft er flink tegenaan gezeten.
Net een andere uitvoering die net wat minder fel is, maar goed, ik ben ook niet zo fel, dus reed wel lekker :')
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 04-08-17 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

LiannePuthzy

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:57

Balen :(:)

Ach als je eenmaalje rijbewijs hebt rijd je ook in verschillende auto's

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:29

BulletjeBeer schreef:
Gezakt :(

-O- what happend

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:40

Nou ja.. voor mijn gevoel ging het echt su-per goed. Alles lekker soepel, ik zal alles ruim van tevoren aankomen, reed beheerst en netjes. Tijdens het rijden vroeg ik een paar keer voor de zekerheid (en van zenuwen) of het echt deze afslag was. In m'n vorige examen was ik namelijk uit stress 2 keer verkeerd gereden en dat wilde ik voorkomen. Maar hij vond dus daardoor dat ik de borden helemaal niet goed las en zijn instructie niet kon opvolgen... hij vond ook dat ik nog beter de straten in moest kijken (en dat terwijl ik wel netjes mijn gas losliet en de straat van tevoren al in de gaten hield) maar blijkbaar moet je de straten van links ook over je schouder inkijken.. dus helaas.
Ik baal echt als een stekker. Ik dacht écht dat het goed ging.. ik heb niemand gehinderd, reed gewoon normaal zoals in de lessen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:57

Vervelend BulletjeBeer! Naar mijn inzien zou het vragen stellen over de juiste afslag niet ten koste mogen gaan van het wel/niet halen van je rijbewijs... (En ook de verkeerde afslag nemen niet. Dat kan je immers daarna ook gebeuren, wie doet dat nou niet?) Balen zeg! :(

Ik zou me hier ook graag weer melden... Helaas ligt het rijden op een vrij laag pitje. Helaas de eerste keer gezakt voor mn theorie (bijna 2 maanden terug alweer?) en nu kan ik dinsdag weer op. Eerste keer helaas gezakt door enorme zenuwen/faalangst waardoor ik in paniek raakte tijdens de theorie (mede door de tijd). Is er iemand die al een theorie-examen heeft gemaakt met de nieuwe regeling, en mij kan uitleggen hoe het dan zit met de tijd?

Ik hoop héél erg dat ik woensdag mijn theorie haal want dan kan ik eindelijk weer lessen. Dat gaat me namelijk heel goed af. Vind het leuk om te rijden, en gaat ook goed. :) Maar ja, iig de komende maand geen lessen i.v.m. vakantie van hen. Dus als ik woensdag mn theorie haal vanaf september weer lessen.

Wilde het graag binnen m'n 30 lessen doen, evt. 35 maar ben bang dat dat door m'n theorie wellicht niet meer gaat lukken. Dit i.v.m. het aanvragen van TTT dat pas na het halen van m'n theorie kan.

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:27

M'n instructeur was er ook stil van... had het echt niet verwacht gewoon. Baal er nog steeds van...

Is er een nieuw systeem met theorie-examens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:50

Hopen dat je de volgende keer een fijnere examinator hebt! Plant je instructeur meteen een nieuw examen in? :)

Ja, de tijdsdruk is er bij de theorie-vragen af. Bij de gevaarherkenning blijft de tijdsdruk wel. Maar was benieuwd hoe de tijd dan nu verdeeld is.

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:07

Yep, de rijschool gaat gelijk naar een nieuwe datum kijken... Ze 'kopen' van tevoren tijd in bij het CBR.

Ohhh dat lijkt me wel fijn! Ben benieuwd! De tweede keer dat ik theorie-examen deed, bleef het tijdlopertje hangen.... heel onhandig dus. Goed dat ze het aangepast hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:13

Ohhh wat fijn dat de tijdsdruk eraf is :oo , dat was het probleem ook wat bij mij :=

Ik heb na een jaar nu eindelijk weer geld gespaard, nieuwe bewindvoerder en zal hem binnenkort eens mailen :)

Hoop dat ik van deze niet eerst theorie halen moet , als dat wel zo is dan gok ik zonder de tijdsdruk dat het stukken beter gaat !

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:19

Deetjeeuh schreef:
Wilde het graag binnen m'n 30 lessen doen, evt. 35 maar ben bang dat dat door m'n theorie wellicht niet meer gaat lukken. Dit i.v.m. het aanvragen van TTT dat pas na het halen van m'n theorie kan.

Hou er rekening mee dat het gemiddeld aantal uur rond de 40 ligt en een ttt is niet verplicht he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:30

BulletjeBeer, war onhandig van die timer zeg. Ik zou niet meer normaal kunnen functioneren van alle stress :')

Scheelt denk ik ook een boel ja Rebecca!

Polly, ja ik weet dat het gemiddelde hoger ligt. Maar had er iig met rijden vertrouwen in dat ik dan rond de 30 uur mn TTT zou doen en dan toch wel met 35 max praktijk. Maar we zullen zien hoe het loopt, liever een paar lessen meer dan 2e keer op moeten voor praktijk.

Ik weet dat TTT niet verplicht is, maar met mijn (soort van) faalangst vind ik het een fijn idee om te weten hoe het gaat. :)

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:37

Ik zat daar ook echt met trillende handen... pff zo zenuwachtig! Kon m'n t-shirt daarna uitwringen :+

Ik heb de TTT wel gedaan. Vond het mega spannend maar het was wel een geruststelling voor de eerste keer echt examen, omdat ik wist hoe het zou gaan. Voordeel is ook dat je dan vrijstelling kunt krijgen voor de bijzondere verrichtingen. Kan wel handig zijn voor als je daar tegenop ziet in je examen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:39

Ja die vrijstelling lijkt me ook erg fijn! En krijg ik die niet, is er ook niks verloren :P

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:03

gevarenkennis is met tijd. en de andere heb je ong 23 minuten voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:32

Daar had ik nooit problemen mee , maar die theorie vragen waar ik toch even over na denken moet soms kon gewoon niet dan was de tijd al bijna voorbij en drukte dan maar wat . En achteraf dacht ik oja nee dat was fout.

Ben benieuwd of dat element mij wel kan helpen slagen :)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:36

ik heb geen t t t gehad en met het examen 2 bijzondere verichtingen moeten doen. Gewoon parkeren voorruit in een vak en dan natuurlijk achteruit weer terug haha en de stop opdracht! Ik mocht trouwens kiezen, stop opdracht of keren op de weg..... nou dat was een makkelijke keuze hahaha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:48

doezel2 schreef:
gevarenkennis is met tijd. en de andere heb je ong 23 minuten voor

Dankje! Dat zal voor mij een heleboel schelen. :D

Ik had idd ook dat ik voor sommige vragen waarvoor ik moest nadenken maar gewoon wat klikte, waardoor ik fout klikte. Daarvan raakte ik in paniek, en tijd om tot rust te komen heb je niet. :+ Normaal lukt het me prima om even diep adem te halen, te relativeren en motiveren, en dan verder te gaan. Maar ja, die tijd he :P

Dus duimen dat ik het van de week wel haal :)

Kusvoorjou, dat is idd een makkelijke keuze. Fijn zeg dat je mocht kiezen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:50

Herkenbaar :')

Je haalt het gewoon :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:58

Ik hoop het :D Ga nu nog maar even oefenen :))

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:24

Stop opdracht is m toch gewoon netjes langs de kant vd weg zetten?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:29

LadyMadonna schreef:
Stop opdracht is m toch gewoon netjes langs de kant vd weg zetten?

Ja

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:45

Nee! wel langs de kant van de weg naar vergeet niet de auto waar je achter moet staan, zo dichtbij mogelijk maar wel zo dat je nog vooruit weg kan rijden.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:49

kusvoorjou schreef:
ik heb geen t t t gehad en met het examen 2 bijzondere verichtingen moeten doen. Gewoon parkeren voorruit in een vak en dan natuurlijk achteruit weer terug haha en de stop opdracht! Ik mocht trouwens kiezen, stop opdracht of keren op de weg..... nou dat was een makkelijke keuze hahaha!

Ik zou liever keren eigenlijk, maargoed zo is iedereen anders haha :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 10:08

Iedereen heeft dat anders.

Ik heb vorige week mijn eerste werkdagen gehad bij mijn nieuwe werkgever en heb genoten. Andere regio dus ik was zo nu en dan een beetje verdwaald maar dat is goedgekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 11:20

Ik vond de stopopdracht verschrikkelijk :') Als er veel ruimte is is het fijn, maar als je moet manoeuvreren zet je hem snel niet ver genoeg richting de stoep. Maar ik vind achteruit inparkeren bv ook veeeeel makkelijker dan vooruit omdat ik voor m'n gevoel veel meer controle heb over welke richting we op gaan.