zap schreef:Vertel Joolien!
Had ook nog een afwijzing per mail gekregen van een sollicitatie van 3 maanden geleden. Ik zat wel bij de laatste tien, maar er is gekozen om mensen met meer ervaring op gesprek te laten komen. Je moet toch ergens de kans krijgen om er ervaring op te doen.... Bij ons hadden ze startersbeurzen.... Maar om voor 500,- per maand te gaan werken, trekt me nou ook niet echt...
Ik heb al weer 3 vacatures waar ik vandaag en morgen op ga reageren.
Ik zou je willen adviseren om toch na te denken over zo'n werkervaringsfunctie. Je doet werkervaring op, leert functioneren binnen een organisatie en je laat zien dat je wilt werken.
Ik weet niet uit welke regio of studie je komt, maar ik zie regelmatig de werkloosheidscijfers via werk in verschillende sectoren omdat wij als organisatie deze cijfers in kaart brengen en op die manier studie&werk willen laten samenkomen: sturen op een studie in een tekortgebied en werkgevers wijzen op de huidige arbeidsmarkt. Mijns inziens een goede manier om jezelf dmv een werkervaringsfunctie in de markt te zetten: het toont de juiste mentaliteit, je verdient wat en zit niet thuis en je doet werkervaring op. Als je het mij vraagt investeer je in jezelf door zo'n functie te accepteren.