Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:54

Gini schreef:
Zap, niet leuk he. De moed zakt je er echt van in de schoenen.
Dat heb ik dus ook: ga ik ooit wel een job vinden, want er zal natuurlijk altijd die ene persoon zijn die meer werkervaring heeft of meer dit of dat is.

'There is one thing you can do that no one else can do. What is it? No one can be a better you than you. You are unique. There is no one just like you. And what is it that makes you different from everyone else? Your imperfections.'

Op persoonlijk vlak moet het ook klikken he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:55

:x T is weer gezellig hier op t werk

Kinke

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:31

oh jee, die wordt er nu weer uitgescholden Joolien?
Zap…balen. En toch maar weer doorzetten.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:02

Uitgescholden? Wat dan Joolien?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:43

Vertel Joolien!

Had ook nog een afwijzing per mail gekregen van een sollicitatie van 3 maanden geleden. Ik zat wel bij de laatste tien, maar er is gekozen om mensen met meer ervaring op gesprek te laten komen. Je moet toch ergens de kans krijgen om er ervaring op te doen.... Bij ons hadden ze startersbeurzen.... Maar om voor 500,- per maand te gaan werken, trekt me nou ook niet echt...

Ik heb al weer 3 vacatures waar ik vandaag en morgen op ga reageren.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:17

zap schreef:
Vertel Joolien!

Had ook nog een afwijzing per mail gekregen van een sollicitatie van 3 maanden geleden. Ik zat wel bij de laatste tien, maar er is gekozen om mensen met meer ervaring op gesprek te laten komen. Je moet toch ergens de kans krijgen om er ervaring op te doen.... Bij ons hadden ze startersbeurzen.... Maar om voor 500,- per maand te gaan werken, trekt me nou ook niet echt...

Ik zou je willen adviseren om toch na te denken over zo'n werkervaringsfunctie. Je doet werkervaring op, leert functioneren binnen een organisatie en je laat zien dat je wilt werken.

Ik weet niet uit welke regio of studie je komt, maar ik zie regelmatig de werkloosheidscijfers via werk in verschillende sectoren omdat wij als organisatie deze cijfers in kaart brengen en op die manier studie&werk willen laten samenkomen: sturen op een studie in een tekortgebied en werkgevers wijzen op de huidige arbeidsmarkt. Mijns inziens een goede manier om jezelf dmv een werkervaringsfunctie in de markt te zetten: het toont de juiste mentaliteit, je verdient wat en zit niet thuis en je doet werkervaring op. Als je het mij vraagt investeer je in jezelf door zo'n functie te accepteren. :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:19

Ier schreef:
zap schreef:
Vertel Joolien!

Ik zou je willen adviseren om toch na te denken over zo'n werkervaringsfunctie. Je doet werkervaring op, leert functioneren binnen een organisatie en je laat zien dat je wilt werken.

Ik weet niet uit welke regio of studie je komt, maar ik zie regelmatig de werkloosheidscijfers via werk in verschillende sectoren omdat wij als organisatie deze cijfers in kaart brengen en op die manier studie&werk willen laten samenkomen: sturen op een studie in een tekortgebied en werkgevers wijzen op de huidige arbeidsmarkt. Mijns inziens een goede manier om jezelf dmv een werkervaringsfunctie in de markt te zetten: het toont de juiste mentaliteit, je verdient wat en zit niet thuis en je doet werkervaring op. Als je het mij vraagt investeer je in jezelf door zo'n functie te accepteren. :)

Tja, maar voor 500 euro per maand..?!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:24

Jup. :)
Moeite waard kan ik je vertellen uit eigen ervaring. :) Vergeet niet dat als je werkt in je vakgebied je ook netwerkt en je kwaliteiten kunt tonen.

Vaak zijn zulke functies ook voor 3 dagen a €500 - €650,- per maand. Maar goed. Hoe langer je werkloos bent, hoe bereidwilliger je bent denk ik. Onderschat de ellende van de huidige arbeidsmarkt niet. Een werkervaringsfunctie is een mooi vertrekpunt.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:30

Ier schreef:
Jup. :)
Moeite waard kan ik je vertellen uit eigen ervaring. :) Vergeet niet dat als je werkt in je vakgebied je ook netwerkt en je kwaliteiten kunt tonen.

Vaak zijn zulke functies ook voor 3 dagen a €500 - €650,- per maand. Maar goed. Hoe langer je werkloos bent, hoe bereidwilliger je bent denk ik. Onderschat de ellende van de huidige arbeidsmarkt niet. Een werkervaringsfunctie is een mooi vertrekpunt.

Okee, nee 3 dagen is natuurlijk wat anders. Alleen het is zeker heel vervelend als je vaste lasten hebt..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:42

Ja de ervaring is mooi. Maar mijn huurbaas wil ook gewoon huur hebben aan het begin van de maand. Met 500,- kan ik simpelweg niet rondkomen. Helaas.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:49

zap schreef:
Ja de ervaring is mooi. Maar mijn huurbaas wil ook gewoon huur hebben aan het begin van de maand. Met 500,- kan ik simpelweg niet rondkomen. Helaas.

Heb je nu een uitkering om rondt de komen dan, of?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:56

kimberly1995 schreef:
zap schreef:

Heb je nu een uitkering om rondt de komen dan, of?

Nee werk met een 0-urencontract bij een supermarkt en freelance voor een krant. Dus ik doe wel ervaring op gelukkig. Maar het is allemaal onzeker in de zin van niet vast.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:29

Ik heb ook een werkervaringsplek aangeboden gekregen in de zorg, dit ga ik 2 dagen per week doen en ben al heel gelukkig met een vergoeding van rond de €300 :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:49

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:15

Wel een machtige naam :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:47

zap schreef:

En een baantje ernaast zoeken? Ik zou toch alle mogelijkheden aangrijpen. 500 euro is nog altijd beter dan niets.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:01

Cayenne schreef:
zap schreef:

En een baantje ernaast zoeken? Ik zou toch alle mogelijkheden aangrijpen. 500 euro is nog altijd beter dan niets.

Degene vanuit mijn gemeente zijn gewoon fulltime voor 500,- per maand. Dat gaat gewoon niet.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:22

Ik heb een afwijzing.. reden: je zou de werkzaamheden heel goed kunnen en je hebt t heel goed gedaan, maar we zijn bang dat je ondergesneeuwd wordt..

WTF? dat heb ik echt nog nooit gehoord.. meerkeren commentaar gehad op mijn (te) pittige karakter en nu dit als reden... echt de tranen staan me in de ogen. Kreeg ik maar eens iets waar k wat mee kan....

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:41

Wat jammer Irene! Vaak weten ze ook niet goed hoe ze je af moeten wijzen, het is nooit leuk.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:46

:(:) :(:) :(:) :(:)
Stom gedoe altijd :(
Zo kreeg ik een keer te horen dat ik 'te druk' was. En ze hadden al 'zo iemand' op de afdeling :?
Nou ben ik dus helemaal geen druk type, ik kan wel heel enthousiast reageren.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:54

oh Irene wat rot zeg! zeker met zo'n reden

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:58

Irene, gatver :(:)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:57

Balen Irene! Snel weer door naar de volgende!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:58

ik heb net weer een uitnodiging ontvangen! *\o/* gave baan

had ik wel even nodig na 4 2de plekjes op 1 dag ;(

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:33

Ik vind de afwijzing heel vervelend, maar de reden raakt kant noch wal. Ik ben juist niet iemand die ondergesneeuwd raakt, maar soms te overheersend kan zijn. Hier heb k hard aan gewerkt en dan krijg je dit om je oren. Vind t zo vreselijk kwetsend eigenlijk... Was ook een ontzettend leuke baan.

Heb maar ff 50 km gefietst om de frustratie kwijt te raken.. niet gelukt maar wel wat aan mn conditie gedaan :') en werd onderweg nog ff gebeld da tik nog weer op gesprek mag bij een werkgever as donderdag.. *\%/* hahaha!

Thnx iedereen!