Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:02

Ik doe helemaal niets via mobiel, heb de app ook niet :)

Wat ik begrijp kost het per bijschrijving 15 cent, en per afschrijving 7 cent bij de Rabo.

Bij Knab zijn de eerste 1000 gratis, daarna 10 cent voor zowel bij- als afschrijving.

https://www.knab.nl/zakelijke-tarieven

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:11

Wow, ik moet ook echt overstappen, hahaha. Ik betaal nu iets van 35 of 40 euro per kwartaal voor het gebruik van mijn rekening bij ING!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:58

Oei, ik ook....
Wat ik me nog wel afvraag: kun je met Knab ook overal met IDEAL online betalen?
Soms is de keuze in banken voor ideal vrij beperkt en ik weet niet of knab er dan tegenwoordig wel altijd bij staat.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:15

11AFotograaf schreef:
Ik heb mijn overzicht er eens bij gepakt en gekeken naar de bedragen per keer dat je het gebruikt en per maand. Wat betreft de bankpas, rekening-courant en internetbankieren abonnement zit ik op hetzelfde. Dat bedrag van de overschrijvingen is echt extreem volgens mij (zou € 0,15 per transactie moeten zijn). Die papieren afschriften waren voorheen volgens mij maar € 0,30, maar dat is sowieso ook zonde van je geld. Voor dat bedrag kun je ze makkelijk zelf printen!
Je internet-pro abonnement kan ik inderdaad ook niet achterhalen. Dat heb ik niet...

Volgens mij zit het inloggen via de mobiel app wel bij de internetbankieren transactie informatie (inderdaad 8 cent per keer), aangezien ik dat wel heel vaak gedaan zou moeten hebben in het eerste kwartaal, maar bijna nooit meer via de computer doe... Dat is wel jammer. Had gehoopt dat dat gratis zou zijn.

Hmm... die opties bij KNAB zijn wel interessant. Zeker ook die betere rente (is echt triest geworden bij de Rabo...). En scheelt toch ruim een 10tje per maand voor mij... Ga er toch eens over nadenken!

Volgens hun (Rabo) zakelijk tarievenlijst is inloggen via de app wel gratis. Ik heb ook Rabo, was op dat moment voor mij het makkelijkst. Zit ook nog in de 2 jaar starterskorting, dus dat is vrij gunstig. Tegen de tijd dat die eindigt zou ik wel eens kunnen kijken of ik om kan en wil, wat goedkoper kan is altijd mooi meegenomen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:18

Ja hoor, Knab staat er ook gewoon tussen bij de iDeal rijtjes :j

Ik had daar voorheen ook nooit opgelet / was nooit opgevallen, maar heb nu al een paar keer met iDeal betaald via Knab :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:10

Top, dank je pmarena...
Ik heb dan gelijk maar de stoute schoenen aangetrokken en een rekening aangevraagd :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 00:49

Dit topic blijft na al die tijd nog steeds super handig :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 08:28

WenK schreef:
Volgens hun (Rabo) zakelijk tarievenlijst is inloggen via de app wel gratis. Ik heb ook Rabo, was op dat moment voor mij het makkelijkst. Zit ook nog in de 2 jaar starterskorting, dus dat is vrij gunstig. Tegen de tijd dat die eindigt zou ik wel eens kunnen kijken of ik om kan en wil, wat goedkoper kan is altijd mooi meegenomen.

Gelukkig! Dan weet ik niet waar al die inlogs van komen, maar dat zal ik dan eens beter in de gaten houden. Wel fijn dat de app gratis is, want daar log ik met regelmaat op in.

Bedankt voor alle informatie, Pmarena! Ik ga er nog even over nadenken wat ik doe. Ben zelf ook wel tevreden over de Rabo...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:25

Dat is wel heel interessant. Zou het ook interessant zijn bij meer dan 1000 af- bijschrijvingen?
Ik ga me er eens in verdiepen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:16

Ik vind van wel :j

Ik ben op zich ook prima tevreden met de Rabo :)

Alleen vind het verschil qua kosten (15 versus 120-150 euro per kwartaal....) ècht te groot en vind het vooral ook niet zo charmant dat je voor elke scheet moet betalen.... ik vind een duidelijke all-in prijs veel netter :j

HTS: na de 1000 overschrijvingen betaal je 10 cent per overschrijving bij Knab.

Bij de Rabo betaal je 15 cent voor elke betaling die je van een klant ontvangt.... je betaalt 7 cent voor elke betaling die je zelf doet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:54

Ik kom bij lange na niet aan die 1000. Veel gaat bij mij via iDeal, vooral nu ik zelf ook digitale acceptgiro's met een iDeal link kan versturen. 1x per maand wordt het geld bijgeschreven, vanaf de iDeal rekening naar mijn zakelijke rekening. En dan natuurlijk maandelijks wat afschrijvingen van bestelde spullen, verzendkosten, telefoonrekening e.d. Maar dat valt dus allemaal heel erg mee!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:19

Mag ik als meelezer iets voor leggen?

Klant is donderdag geweest voor nabehandeling gelnagels en appt gister dat ze er 1 kwijt is.
Geen probleem, beschadigingen gemeld binnen een week na zetten worden gratis hersteld. Dus ik stel voor dat ze vanavond (dinsdag) komt, een dag dat ik eigenlijk gesloten ben. Dan kan ze niet. Woensdag avond dan? (Eigenlijk ook dicht)... Nee, dan kan ze ook niet.
Klant stelt voor vrijdag ochtend, dan kan ik éigenlijk niet. Is mijn enige vrije ochtend deze week. Dus ik stel voor vrijdag eind vd middag... Dan kan klant niet. Klant stelt voor zaterdag ochtend, maar heel de zaterdag zit ook al vol. Dan moet ik haar echt ergens tussen frotten, wat de kwaliteit niet ten goede komt....
Wat moet ik hier nu mee? Vi d het heel erg vervelend dat ik haar niet kan helpen, maar ik kan toch ook niet toveren?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:16

Ik zou haar 3 opties geven waar ze uit kan kiezen. Kan ze niet, dan heeft ze pech.
Winkels gaan ook niet open wanneer het ons uit komt.

LadyMadonna schreef:
Mag ik als meelezer iets voor leggen?

Klant is donderdag geweest voor nabehandeling gelnagels en appt gister dat ze er 1 kwijt is.
Geen probleem, beschadigingen gemeld binnen een week na zetten worden gratis hersteld. Dus ik stel voor dat ze vanavond (dinsdag) komt, een dag dat ik eigenlijk gesloten ben. Dan kan ze niet. Woensdag avond dan? (Eigenlijk ook dicht)... Nee, dan kan ze ook niet.
Klant stelt voor vrijdag ochtend, dan kan ik éigenlijk niet. Is mijn enige vrije ochtend deze week. Dus ik stel voor vrijdag eind vd middag... Dan kan klant niet. Klant stelt voor zaterdag ochtend, maar heel de zaterdag zit ook al vol. Dan moet ik haar echt ergens tussen frotten, wat de kwaliteit niet ten goede komt....
Wat moet ik hier nu mee? Vi d het heel erg vervelend dat ik haar niet kan helpen, maar ik kan toch ook niet toveren?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 23:31

Vraag anders of zij een aantal, minstens 3, momenten door wil geven dat zij tijd heeft, dan kan jij bekijken of één van die momenten voor jou ook mogelijk is. En geef ook duidelijk aan waarom het niet lukt, niet omdat ze helemaal achteraan staat maar omdat je er geen haastklus van wil maken. En dat je het erg vervelend vindt dat de planning niet matcht. Ze zal ook begrijpen dat het lastig is omdat ze zelf op veel momenten niet kan komen.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:19

Ik kom ook eens binnenvallen. Ik zit al even met verbazing jullie verhaal over een zakelijke rekening te volgen; weten jullie dat ik in België dus gewoon een gratis zichtrekening als zelfstandige heb? :wow: dit kan bij mijn bank wel enkel als je eenmanszaak bent en niet als vennootschap of bvba bv., maar ik al dus wel echt achterover van wat dat bij jullie kost! Bank is trouwens ING; en die is gewoon actief in Nederland ook.

Edit: autocorrect vond dat jullie in nedernederNederland wonen. Gewoon Nederland was niet neder genoeg blijkbaar

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:39

In België is alles goedkoper :+

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:42

HorseTopShop schreef:

Behalve de belastingen ;(

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:52

Raar he Kynshiri, dat het zo verschilt! Ik zit dus zelf ook bij ING in Nederland, maar daar mag ik flink betalen...

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:24

Ik betaal aan bankkosten ook ongeveer 25,00-30,00 per maand. Een goekoper alternatief heb ik nog niet gevonden (Duitsland NRW).

We hebben net een staking van de Duitse DHl (zeker 5 weken) achter de rug. De laatste twee weken heel veel klachten gehad over niet ontvangen pakketten. Hierdoor ook niet altijd positief beoordeeld op ebay. Uiteindelijk inkomstenderving en een hoop terug betalingen van niet ontvangen pakketten gedaan. Sinds twee weken overgestapt naar de DPD. De staking is nu beëindigd, vandaag de eerste mail gehad met een sorry van een klant die na 5 weken haar producten heeft gehad ( nu dus 2x daar we nieuwe hebben verstuurd). Of ze deze artikelen alsnog zal betalen af dat het zo goed is.

Ik heb nog geen mail terug gestuurd, zit de denken aan iig de helft van de verkoopprijs als ze het daarmee eens is.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:41

kynshiri schreef:
HorseTopShop schreef:

Behalve de belastingen ;(

Die liggen inderdaad hetzelfde als in NL. 21 en 6 %

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:10

Ik heb voor mijn bedrijf gewoon een privé-rekening. Kosten: nihil. Nu is het voor mijn bedrijf niet raar als klanten het geld moeten overmaken t.a.v. "mijn naam", dus daarmee kan ik goed uit de voeten. Ik gebruik ook geen Ideal of andere betaalmogelijkheden, dus ik vind een betaalde bedrijfsrekening overbodig. Ik zit bij de ASN en die hebben er nog nooit naar gevraagd (het is ook niet verplicht trouwens, een zakelijk rekening nemen voor je bedrijf).

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:34

Dat is wel een geluk, Yucca! Bij de Rabo mag dat echt niet! Volgens mij controleren ze daar ook goed op. Vind het niet erg, maar vind het verschil met KNAB wel groot.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:58

@Yucca: Ik heb dat ook een hele tijd gehad, maar helaas ging Sisow (mijn iDeal aanbieder) daar op een gegeven moment niet meer mee akkoord. Ik was verplicht direct een zakelijke rekening te nemen, anders zou aan het einde van de maand mijn contract bij Sisow gecanceld worden. Ik had dus niet echt een keuze ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:33

Volgens mij zijn de meeste banken er niet van gediend als je als "zaak" een privé-rekening neemt, maar als je er mee weg komt dan heb je geluk :)

Ik vind het van Knab ook vooral leuk dat je best veel extra mogelijkheden hebt, qua instellingen en alerts enzo. En dan die lage kosten en ook nog eens betere rente. Ik heb een gratis privé-rekening erbij genomen en daar krijg je nog 1,25% rente op (de bijbehorende spaarrekening) dus dat is best netjes :j

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:23

Nee, van de bank zelf mag het vaak niet, anders verdienen ze er niet genoeg op...wettelijk ben je het niet verplicht. Als mijn bank erover zou zeuren zou ik ze mededelen dat ik dan overstap naar een andere bank, kijken wat ze dan zeggen. Ik zit privé wel bij een andere bank dan daar waar ik ik rekening heb voor mijn bedrijf.

Ik kan me voorstellen dat je een webshop hebt of echt geld wil laten overmaken naar je bedrijfsnaam dat je kiest voor zakelijk rekening. Maar voor mij heeft het niet echt meerwaarde..dus doe ik het zo!